//

Voorwaarden T-mobile verander maar niet kunnen beeindigen

Voorwaarden T-mobile verander maar niet kunnen beeindigen discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kreeg deze week 2 sms jes van T-mobile waarin duidelijk staat wijziging voorwaarden internetgebruik. Dus ik bellen dat ik mijn abbo wil stopzetten omdat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-03-10, 11:17
Tqam Tqam is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 164
Standaard Voorwaarden T-mobile verander maar niet kunnen beeindigen

Ik kreeg deze week 2 sms jes van T-mobile waarin duidelijk staat wijziging voorwaarden internetgebruik.

Dus ik bellen dat ik mijn abbo wil stopzetten omdat ( zoals duidelijk vermeld staat in de SMS ) de voorwaarden zijn gewijzigd.

Nu zegt die bel dame ( M.U.T.S ) nee dat kan niet
Ik zeg u zegt duidelijk dat u de voorwaarden veranderd en daar ben ik het niet mee eens en heb ik niet voor getekend

Ze zegt maar u abbo veranderd niet, ik zeg ja hoor staat in de SMS van jullie.
Blijft ze het ontkennen

Ze zegt nu is een gratis dienst en die veranderd, ik zeg is niet goed ben ik het niet mee eens. Ja maar die was gratis en nu niet meer.

Ik zeg inderdaad ik heb getekend voor een gratis dienst en nu is die er niet meer dus zijn ( zoals jullie zeggen ) de voorwaarden veranderd en daar heb ik niet voor getekend.

Ik heb nog een contract van een maand of 16 dus zou graag willen stoppen en wachten op de nieuwe iphone die er aan komt en kan zo dus makkelijk onder mijn contract uit

Iemand tips of zelf al gebeld met T-mobile ???????
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-03-10, 11:29
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Misschien kun je even duidelijk maken wat er precies gewijzigd is? En wat voor kosten er mee gemoeid zijn?

Volgens mij bedoel je dit: Nieuwe voorwaarden voor mobiel internet in het buitenland

Maar hier is voor de gebruiker geen nadeel.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 26-03-10 om 10:23.
  #3  
Oud 24-03-10, 15:12
moriz moriz is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 6
Standaard

Op die pagina staat toch echt letterlijk:

Citaat:
Als u zich niet kunt vinden in deze wijziging in de roaming dienstverlening heeft u op grond van de Telecommunicatiewet het recht de overeenkomst te beëindigen. Wij adviseren u eerst uw resterende beltegoed op te maken voordat u overgaat tot daadwerkelijke beëindiging van het gebruik van de diensten van T-Mobile.
Dus waar ligt de waarheid? Ook ik ben wel geïnteresseerd in beëindigen van mijn overeenkomst.

@Tqam: ik denk dat opzeggen met nog 16 maanden te gaan hoe dan ook lastig zal zijn want de kosten van je iPhone zijn dan nog niet verrekend... T-mobile is dan ook nog niet verplicht je Simlock te verwijderen bijvoorbeeld en zullen waarschijnlijk een naheffing doen om het toestel af te kopen ofzo.
  #4  
Oud 24-03-10, 15:37
Tqam Tqam is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 164
Standaard

ikheb net gevraagd de simlock te verwijderen, binnen de laaste 3 mnd is dat dus 30 euro

Vrijdag is er meer duidelijk bi T-mobile of de abbonee klanten idd kosteloos hun abbo kunnen beeindigen. Telecomwetgeving zegt van wel, dus het lijkt mij duidelijk. Iedereen opzeggen ( niet het contract maar de overeenkomst )

het voordeel hiervan is dat de cintracts verval datum komt te verdwijnen maar dat je wel gewoon klant blijft bij T-mobile. Komt er in Juni de nieuwe Iphone uit dan ga je een nieuw contract aan.

Veranderen van voorwaarden is een wijziging in het contract zegt men en maakt niet uit of het positief of negatief is.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 26-03-10 om 10:23.
  #5  
Oud 24-03-10, 16:08
moriz moriz is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 6
Standaard

Ik heb inmiddels ook gebeld. Werd in eerste instantie ook gezegd dat het geen nadeel was, hoewel dat misschien wel voor particuliere klanten het geval kon zijn (ben zelf zakelijke klant). En dus volgens deze meneer geen reden tot opzeggen.

Toen ik hem echter wees op de letterlijke tekst op hun eigen pagina's ontstond er verwarring. Hij gaf aan te denken dat deze tekst enkel op de Prepaid gevallen sloeg maar hoewel het bij het kopje Prepaid in de buurt staat blijkt dat niet duidelijk uit de pagina...

De afdeling Safe Desk gaat het nu bij het management voorleggen. Ze bellen terug.

Lastige in dit geval is natuurlijk dat gelijk hebben niet hetzelfde is als gelijk krijgen...

Citaat:
@Tqam: Veranderen van voorwaarden is een wijziging in het contract zegt men en maakt niet uit of het positief of negatief is.
dat vraag ik me af... volgens mij kan zoiets alleen als het in het nadeel is van de klant hoor. Of dat zo is horen we blijkbaar vrijdag... ben benieuwd.
  #6  
Oud 24-03-10, 16:34
Tqam Tqam is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 164
Standaard

Mij hebben ze ook gewezen op het feit dat het alleen voor prepaid klanten is.
Leuk geprobeerd maar de telecom wetgeving maakt geen onderscheid tussen prepaid en abbo klanten

Ik zei dan discrimineer je dus openlijk
Ja zei hij ik denk dat je gelijk hebt maar vrijdag weten ze het

Ik heb mijn interne contacten even benaderd bij T-mobile
  #7  
Oud 24-03-10, 17:00
Mysteriousgirl_'s schermafbeelding
Mysteriousgirl_ Mysteriousgirl_ is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Ik zie toch echt heel duidelijk dat het onder het kopje Prepaid staat.

Maar alsnog wel slim opgemerkt. Ben benieuwd.
  #8  
Oud 24-03-10, 17:07
moriz moriz is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 6
Standaard

Er staat nog wel meer tekst ONDER het kopje Prepaid als je van boven naar onder leest, maar de vraag is of het ONDER Prepaid staat of... ONDER Prepaid

En nog belangrijker: wat zegt de Telecomwet? Het is het proberen waard, nietwaar??

Laatst gewijzigd door moriz; 24-03-10 om 17:10.
  #9  
Oud 24-03-10, 17:11
Tqam Tqam is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 164
Standaard

Nogmaals de telecomwetgeving is duidelijk er is geen onderscheid tussen pre paid en abbo's we wachten af wat ze vrijdag zeggen, maar ik zeg mijn overeenkomst op en laat de contractstermijn vervallen, maar blijf wel bij T-mobile
  #10  
Oud 24-03-10, 18:13
KiMZz KiMZz is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 26
Standaard

Je kunt niet onder je contract uit want de limiet van max €59.50 per maand voor internet in het buitenland kun je ook gewoon uitzetten. Dan kun je meer verbruiken dan die €59.50.
Dus er verandert niets aan de voorwaarden, verschil is dat je nu al wordt gewaarschuwd voor het feit dat je vanaf juni een limiet op je internetgebruik in het buitenland hebt. Die T-Mobile overigens al jaren had, alleen was dat nu €50.
  #11  
Oud 25-03-10, 10:45
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

T-mobile had 4 weken van te voren de wijzioging moeten doorgeven aan de klanten en dit hebben zij echter niet gedaan!
De sms kwam pas na 12 maart en de opta is dit nu aan het onderzoeken!
T-mobile wijgerde in eerste instantie hun voorwaarden te wijzigen waardoor ze het nu dus volgens de wet te laat hebben gedaan!
Dus dit zou een reden tot opzegging kunnen zijn!
  #12  
Oud 25-03-10, 10:53
verskure verskure is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 9
Standaard

Oké, hoe kom je hieraan dan? Dat de OPTA het aan het onderzoeken is?

Edit: gevonden:
http://www.opta.nl/nl/actueel/recent...catie/?id=3156

Laatst gewijzigd door verskure; 25-03-10 om 11:00.
  #13  
Oud 25-03-10, 11:03
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verskure Bekijk bericht
Oké, hoe kom je hieraan dan? Dat de OPTA het aan het onderzoeken is?

Edit: gevonden:
OPTA - T-Mobile voldoet aan last in het kader van de Europese roaming Verordening
Ok dan! Als je googeld kom je nog wel meer berichten tegen!
  #14  
Oud 25-03-10, 11:17
casixh's schermafbeelding
casixh casixh is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 179
Standaard

de eu heeft alleen de wet aangepast zodat de gebruikosten van internet terwel je op vakantie ben niet hoger kunnen worden dan 60 euro boven het abbo
__________________
Plus+ name : Casixh0
  #15  
Oud 25-03-10, 11:23
verskure verskure is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 9
Standaard

En T-Mobile wilde zich daar niet aan willen houden en werd vervolgens gesommeerd om dat te doen. Dat hebben ze te laat gedaan (moet minimaal 4 weken voor ingang zijn) wat dus een reden voor contractbreuk kan zijn.

Als ik het helemaal goed heb gelezen. Trouwens, áls ik het helemaal goed heb gelezen, T-Mobile kan dus eigenlijk op dit moment kiezen:

Of T-Mobile zet de regeling toch later in (dus dan voldoen ze niet aan de OPTA maar hebben wel de klanten op het goede moment op de hoogte geteld): gevolg is dat ze €450.000 moeten betalen maar al hun klanten houden.

Of ze kiezen voor het inzetten van de regeling nu, geen €450.000 en een aantal klanten weg (die hiervan op de hoogte zijn).

Heb ik dat goed?
  #16  
Oud 25-03-10, 11:28
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verskure Bekijk bericht
En T-Mobile wilde zich daar niet aan willen houden en werd vervolgens gesommeerd om dat te doen. Dat hebben ze te laat gedaan (moet minimaal 4 weken voor ingang zijn) wat dus een reden voor contractbreuk kan zijn.

Als ik het helemaal goed heb gelezen. Trouwens, áls ik het helemaal goed heb gelezen, T-Mobile kan dus eigenlijk op dit moment kiezen:

Of T-Mobile zet de regeling toch later in (dus dan voldoen ze niet aan de OPTA maar hebben wel de klanten op het goede moment op de hoogte geteld): gevolg is dat ze €450.000 moeten betalen maar al hun klanten houden.

Of ze kiezen voor het inzetten van de regeling nu, geen €450.000 en een aantal klanten weg (die hiervan op de hoogte zijn).

Heb ik dat goed?
Precies! Dat heb jij heel goed!
En 3 keer raden waar zij denk ik voor gaan kiezen!
Bijna alle klanten zijn tevreden met deze nieuwe wet want het immers alleen maar goed dat je beschermd word, maar een klein gedeelte van de klanten die weg willen zullen dat ook doen en dat kost ze denk ik minder als die €450000,-

Laatst gewijzigd door DaveD30; 25-03-10 om 11:32.
  #17  
Oud 25-03-10, 11:30
verskure verskure is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 9
Standaard

Haha top, ben benieuwd dan. Mocht het zover komen, wat gaan jullie dan doen? Want dan hebben we nog een aantal maanden om te overbruggen voordat er een nieuwe iPhone komt..
  #18  
Oud 25-03-10, 11:36
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ikzelf zal opzeggen en wachten op de nieuwe iphone want heb er nu geen een meer maar de htc legend.
Tot die tijd zal ik denk een BEN abo nemen die ik elke maand op kan zeggen en als de nieuwe iphone er is deze nemen met een vodafone abo of kpn.
  #19  
Oud 25-03-10, 12:25
Encryptedbrain Encryptedbrain is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Ergens
Berichten: 13
Standaard

Op welke grond zou het contract dan kunnen worden beëindigd? De verandering is ter bescherming van de consument en derhalve dus niet in het nadeel van deze. Juridisch is er geen enkel aanknopingspunt om de overeenkomst te beëindigen.
  #20  
Oud 25-03-10, 12:58
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Wegens het feit dat ze het niet 4 weken van te voren hebben aangegeven
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
t-mobile voorwaarden gewijzigd. martijndk1983 Odido (T-Mobile) 17 29-03-11 16:41
iPhone 4: Geactiveerd, maar niet kunnen unlocken VChrisNL Unlock 8 22-08-10 03:05
beeindigen abonnement T-Mobile Annapo Odido (T-Mobile) 8 06-10-09 20:59
Wel 3G maar niet kunnen bellen Zenox Odido (T-Mobile) 4 13-09-09 17:46
T-Mobile: we kunnen bestelling niet vinden! Tomatensoep Odido (T-Mobile) 6 16-07-09 17:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:10.