//

Voorwaarden T-mobile verander maar niet kunnen beeindigen

Voorwaarden T-mobile verander maar niet kunnen beeindigen discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 Wegens het feit dat ze het niet 4 weken van te voren hebben aangegeven Is in dit geval niet van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 25-03-10, 12:15
Encryptedbrain Encryptedbrain is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Ergens
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 Bekijk bericht
Wegens het feit dat ze het niet 4 weken van te voren hebben aangegeven
Is in dit geval niet van toepassing. Het is op last van een hoger orgaan aangepast ten voordele van de consument.
Juridisch gezien is het heel makkelijk wanneer er van hogerhand afgedwongen word de consument te beschermen en dit dus geen enkel nadeel oplevert voor die zelfde consument mag dit zonder voorafgaande mededeling veranderd worden.
Welk nadeel zit er aan deze verandering?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 25-03-10, 12:21
Tqam Tqam is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 164
Standaard

Ik ga het contract opzeggen maar blijf bij T mobile.
Blijf mijn eigen nummer behouden en blijf bellen met T mobile.
Contract is ontbonden maar zoals gebruikelijk na het einde van het contract heb je gewoon 1 maand opzegtermijn en kan je blijven bellen

In Juni of zo gewoon een nieuwe Iphone aanschaffen en een nieuw contract aangaan.
Wel het voordeel dat je een nieuwe iphone hebt
  #23  
Oud 25-03-10, 12:21
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Nogmaals ze wisten het ruim van te voren en weigerde het door te voeren! Hierdoor hebben ze het dus te laat doorgevoerd en voldoen ze niet aan de verplichting naar de consument toe om het 4 weken van te voren aan te geven.
pas na de dreiging van de opta met de boete van €450000,- hebben ze alsnog besloten de weiziging door te voeren terwijl ze dat ook al wettelijk verplicht waren.
Dit zou dus een reden van opzegging kunnen zijn voor de consument.
Dit word nu alsnog verder onderzocht door de opta.
  #24  
Oud 25-03-10, 12:24
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Encryptedbrain Bekijk bericht
Is in dit geval niet van toepassing. Het is op last van een hoger orgaan aangepast ten voordele van de consument.
Juridisch gezien is het heel makkelijk wanneer er van hogerhand afgedwongen word de consument te beschermen en dit dus geen enkel nadeel oplevert voor die zelfde consument mag dit zonder voorafgaande mededeling veranderd worden.
Welk nadeel zit er aan deze verandering?
Nogmaals ze wisten het ruim van te voren en weigerde het door te voeren! Hierdoor hebben ze het dus te laat doorgevoerd en voldoen ze niet aan de verplichting naar de consument toe om het 4 weken van te voren aan te geven.
pas na de dreiging van de opta met de boete van €450000,- hebben ze alsnog besloten de weiziging door te voeren terwijl ze dat ook al wettelijk verplicht waren.
Dit zou dus een reden van opzegging kunnen zijn voor de consument.
Dit word nu alsnog verder onderzocht door de opta.
  #25  
Oud 25-03-10, 12:29
sparc sparc is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 163
Standaard

Hallo,

Er is wel degelijk een rede om het contract te beeindigen. Ik kom nu deze thread pas tegen nadat ik met T-Mobile aan de lijn gezeten heb. Op het moment heb ik twee zakelijke abonnementen welke ik voor data gebruik (1 iphone, 1x laptop data) in het buitenland. Meestal gaat het dan om maximaal 1-3 dagen in de maand. Beide abonnementen hebben een limiet van 15 euro per dag waarna uit fair use policy de snelheid omlaag gaat. Deze dag-limiet komt te vervallen en er komt slechts een maximaal maand bedrag waarna de verbinding verbroken wordt tenzij je aangegeven hebt door te willen betalen. Dit betekend dat ik per abonnement bijv. een internet rekening van 35 (of 50) euro per dag kan krijgen terwijl dat nu 15 euro is.

Het lijkt mij niet dat daar ook maar iets tegen in te brengen is....

Grtzzzzz Roel..
  #26  
Oud 25-03-10, 12:31
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sparc Bekijk bericht
Hallo,

Er is wel degelijk een rede om het contract te beeindigen. Ik kom nu deze thread pas tegen nadat ik met T-Mobile aan de lijn gezeten heb. Op het moment heb ik twee zakelijke abonnementen welke ik voor data gebruik (1 iphone, 1x laptop data) in het buitenland. Meestal gaat het dan om maximaal 1-3 dagen in de maand. Beide abonnementen hebben een limiet van 15 euro per dag waarna uit fair use policy de snelheid omlaag gaat. Deze dag-limiet komt te vervallen en er komt slechts een maximaal maand bedrag waarna de verbinding verbroken wordt tenzij je aangegeven hebt door te willen betalen. Dit betekend dat ik per abonnement bijv. een internet rekening van 35 (of 50) euro per dag kan krijgen terwijl dat nu 15 euro is.

Het lijkt mij niet dat daar ook maar iets tegen in te brengen is....

Grtzzzzz Roel..
Juist Roel jij snapt het euvel!
  #27  
Oud 25-03-10, 12:34
sparc sparc is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 163
Standaard

Hi,

Alleen heeft een onderzoek van de OPTA en bepaalde termijnen hier niks mee te maken. Dit is gewoon een tarief verhoging.. Niet voor iedereen misschien, maar voor sommigen wel.

Grtzzz Roel..
  #28  
Oud 25-03-10, 12:36
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sparc Bekijk bericht
Hi,

Alleen heeft een onderzoek van de OPTA en bepaalde termijnen hier niks mee te maken. Dit is gewoon een tarief verhoging.. Niet voor iedereen misschien, maar voor sommigen wel.

Grtzzz Roel..
De €15,- daglimiet zat ook op de gewone iphone abo dus opzeggen dus lijkt mij.
  #29  
Oud 25-03-10, 12:54
sparc sparc is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 Bekijk bericht
De €15,- daglimiet zat ook op de gewone iphone abo dus opzeggen dus lijkt mij.
Ik heb net nog eens gebeld en ze weigeren het abonnement op te zeggen. Ik heb gebeld met de vraag de huidige tarieven voor internet te handhaven, of in ieder geval de 15 euro per dag betalingslimiet. Dit gaat niet volgens de persoon die ik aan de lijn had. Uiteindelijk zei ze dat ik een brief/e-mail naar de klachten service kan sturen.

Wordt vervolgt...

Grtzzz Roel..
  #30  
Oud 25-03-10, 12:57
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sparc Bekijk bericht
Ik heb net nog eens gebeld en ze weigeren het abonnement op te zeggen. Ik heb gebeld met de vraag de huidige tarieven voor internet te handhaven, of in ieder geval de 15 euro per dag betalingslimiet. Dit gaat niet volgens de persoon die ik aan de lijn had. Uiteindelijk zei ze dat ik een brief/e-mail naar de klachten service kan sturen.

Wordt vervolgt...

Grtzzz Roel..
Ik heb net de opta gebeld en die mogelijkheid moeten ze dus wel bieden! Dus in dit geval houden ze zich er dus niet aan.
  #31  
Oud 25-03-10, 13:08
Encryptedbrain Encryptedbrain is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Ergens
Berichten: 13
Standaard

Er is geen sprake van tarief verhoging. Hiervan is sprake wanneer de eenheidsprijs omhoog gaat per bijv. mb. Dit is niet het geval het gaat om een verandering op gebied van verantwoordelijk gedrag met betrekking op mobiel internet. De consument gaat er gewoon helemaal niets op achteruit.
Dat T-Mobile te laat is geweest met diverse aanpassingen is een conflict tussen de Opta en T-Mobile. Wederom is in deze kwestie geen enkele grond om als consument de overeenkomst te beëindigen.

Kijk Ik begrijp gewoon uit jullie standpunt dat je dit probeert aan te grijpen om onder je contract uit te komen om bijvoorbeeld een misschien nieuw model aan te kunnen schaffen wat ik best kan begrijpen. Maar juridisch gezien en dat is toch waar je rekening mee moet houden in dit land is er geen enkele reden om de overeenkomst te beëindigen.

Het gaat niet om wat je eigen gevoel is over deze kwestie het gaat er om wat er in de praktijk gaat gebeuren op basis van wettelijke verplichtingen, deze zijn niet toereikend genoeg om de overeenkomst stop te zetten.

Begrijp mij goed ik ben niet van T-mobile en dus ook gewoon een klant van hun die zeker niet altijd tevreden is maar in dit soort kwesties heb je alleen maar te maken met wat op wettelijke basis is te behalen en niet wat jou gevoel ingeeft.
  #32  
Oud 25-03-10, 13:20
sparc sparc is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 163
Standaard

Hallo,

Onzin.. Nu ben ik beschermd met een maximaal bedrag van 15 euro per dag. Voor dit bedrag krijg ik 50 MB op de 'volle snelheid' waarna de snelheid terug gebracht wordt tot 64/16 kbps. Stel ik luister 8 uur naar streaming radio met +/- 7-8 kilobyte/sec nadat ik mijn eerste 50 MB verbruikt heb aan bijv. youtube terwijl ik in de trein naar bijv Wenen zit. Dan hebben we het over 25-28 MB per uur. Een totaal van 28*8+50=274 MB -> 274 * 2 euro per MB = 548 euro per dag.

Nu is het misschien onwaarschijnlijk dat ik aan 1 stuk door 8 uur naar streaming radio luister, maar het is niet onwaarschijnlijk dat ik mits ik mijn internet gewoon wil gebruiken dat ik VEEL nadeliger uit ben zodat de nieuwe tarieven in gaan. Ik ga een paar keer per jaar naar het buitenland waarbij ik het het internet een aantal dagen volop gebruik, op mijn iphone en met mijn data only abonnement. Voor mij maakt het dus wel degelijk wat uit.

Grtzzzz Roel..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Encryptedbrain Bekijk bericht
Er is geen sprake van tarief verhoging. Hiervan is sprake wanneer de eenheidsprijs omhoog gaat per bijv. mb. Dit is niet het geval het gaat om een verandering op gebied van verantwoordelijk gedrag met betrekking op mobiel internet. De consument gaat er gewoon helemaal niets op achteruit.
Dat T-Mobile te laat is geweest met diverse aanpassingen is een conflict tussen de Opta en T-Mobile. Wederom is in deze kwestie geen enkele grond om als consument de overeenkomst te beëindigen.

Kijk Ik begrijp gewoon uit jullie standpunt dat je dit probeert aan te grijpen om onder je contract uit te komen om bijvoorbeeld een misschien nieuw model aan te kunnen schaffen wat ik best kan begrijpen. Maar juridisch gezien en dat is toch waar je rekening mee moet houden in dit land is er geen enkele reden om de overeenkomst te beëindigen.

Het gaat niet om wat je eigen gevoel is over deze kwestie het gaat er om wat er in de praktijk gaat gebeuren op basis van wettelijke verplichtingen, deze zijn niet toereikend genoeg om de overeenkomst stop te zetten.

Begrijp mij goed ik ben niet van T-mobile en dus ook gewoon een klant van hun die zeker niet altijd tevreden is maar in dit soort kwesties heb je alleen maar te maken met wat op wettelijke basis is te behalen en niet wat jou gevoel ingeeft.
  #33  
Oud 25-03-10, 13:22
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Volgens de opta moeten ze de huidige situatie ook als optie blijven behouden en dat doen ze nu dus niet met betrekking op de dag limit van €15,-
Als ik nu naar het buitenland ga en mijn internet gebruik kon ik niet meer als €15,- verbruiken op 1 dag. Nu dus met deze weiziging kan mijn gebruik oplopen op 1 dag naar die €59,- Dus is het in dit geval voor mij nadelig als ik 1 dag naar het buitenland ga.
  #34  
Oud 25-03-10, 13:47
Encryptedbrain Encryptedbrain is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Ergens
Berichten: 13
Standaard

Ik zit minimaal drie dagen per week in het buitenland en nog nooit problemen gehad is denk ik ook een beetje gevoel voor eigen verantwoordelijkheid.
We zullen zien wat de toekomst brengt. Ik gun jullie heus wel je ontbinding van je contract hoor begrijp mij niet verkeerd.
Wanneer je nu snel resultaat wil behalen moet je eens stoppen de Opta te bellen want die kunnen niets betekenen als je je contract wil beëindigen. Neem een advocaat in de hand dan zul je sneller iets bereiken echter heb ik sterk mijn twijfels of je de volgende keer als klant zal worden geaccepteerd.
  #35  
Oud 25-03-10, 14:03
sparc sparc is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 163
Standaard

Hallo,

Als ik voor mijn werk in het buitenland ben en met mijn laptop werk dan zal ik ondanks de snelheids beperking na het overschrijden van de 50 MB limiet, toch mijn bestanden/email moeten versturen en gegevens online willen syncen. Gezien mijn werkzaamheden gaat het hier minimaal om 100-200 MB per dag aan data, iets dat nu eenmaal niet altijd via Wi-Fi kan. Ik ben onder bepaalde voorwaarden mijn abonnementen bij T-Mobile aangegaan en kosten van internet verbruik in het buitenland spelen wel degelijk mee. Ik heb naast mijn iPhone abonnement een Laptop Executive abonnement van 59,95 euro per maand. Dit is een abonnement dat ik wil kunnen gebruiken in het buitenland en dat de rest van de tijd dienst doet als failsafe (met redelijke snelheid) mocht mijn ADSL verbinding er uit liggen.

Ik heb dit losse data abonnement puur uit ethische overwegingen, ik kan immers ook tethering gebruiken via mijn iPhone SIM kaart. Als ik nu echter ook nog bedragen van boven de 100 euro per dag moet gaan betalen om mijn werk te kunnen doen, of gewoon online prive ter ontspanning bezig te kunnen zijn in het buitenland zonder op elke kilobyte te moeten letten die ik verstuur dan trek ik nu een duidelijke lijn en wil ik mijn abonnementen ontbinden.

Of ik het eventueel wel of niet kan betalen dat doet er niet toe. Uit principe alleen al kan ik deze wijziging niet accepteren.

Grtzzzzzz Roel..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Encryptedbrain Bekijk bericht
Ik zit minimaal drie dagen per week in het buitenland en nog nooit problemen gehad is denk ik ook een beetje gevoel voor eigen verantwoordelijkheid.
We zullen zien wat de toekomst brengt. Ik gun jullie heus wel je ontbinding van je contract hoor begrijp mij niet verkeerd.
Wanneer je nu snel resultaat wil behalen moet je eens stoppen de Opta te bellen want die kunnen niets betekenen als je je contract wil beëindigen. Neem een advocaat in de hand dan zul je sneller iets bereiken echter heb ik sterk mijn twijfels of je de volgende keer als klant zal worden geaccepteerd.

Laatst gewijzigd door sparc; 25-03-10 om 14:07.
  #36  
Oud 25-03-10, 14:18
Encryptedbrain Encryptedbrain is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Ergens
Berichten: 13
Standaard

Wanneer je denkt in je recht te staan of een principe kwestie ga dan naar een advocaat dan zul je sneller resultaat bereiken dan hier je eigen kwaad te gaan maken.
Als ik naar mijzelf kijk heb ik zoiets van zeker niet helemaal netjes zoals alles is gegaan maar als ik tijd moet gaan steken om het contract ontbonden te krijgen met een lage slagingskans, dan is waarschijnlijk mijn contract al voorbij voordat een eventuele rechtszaak is beëindigd.
Slecht voor mijn hart, en veel te kostbare tijd die ik beter kan besteden.
lessons learned....
  #37  
Oud 25-03-10, 14:52
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Voor een zakelijke klant kan dit een hele goede oplossing zijn, als die echt weg wilt zo bespaart hij veel euro's.

Ik blijf het nog even volgen als het klopt dat we wegens wijzigingen kunnen verkassen bij T-Mobile zie ik echt een super kans in om mijn contract te beëindigen, dan gaat ik met mijn 3GS bij een andere telecom in zee. en dan bekijk ik eerst wel wat de nieuwe iphone bied.
  #38  
Oud 25-03-10, 14:57
sparc sparc is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 163
Standaard

Hmmm houd er even rekening mee dat beeindiging van een contract binnen het eerste jaar meestal automatisch betekend dat je de telefoon retour moet geven en dat het eventueel extra aanbetaalde bedrag bij aanschaf teruggestort wordt op je rekening. Na 1 jaar is de "afbetaalperiode" van een telefoon pas voorbij en zijn er constructies waardoor je je telefoon kan houden. Dus mocht je doel enkel zijn om van je abonnement af te komen zonder dat je nu financiele nadelen hebt door wijzigingen in de regels, moet je misschien nog eens goed nadenken over wat je nu echt wilt.

Wat voor regels er precies van toepassing zijn hier kan ik niet zeggen maar het bovenstaande is niet onrealistisch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs Bekijk bericht
Voor een zakelijke klant kan dit een hele goede oplossing zijn, als die echt weg wilt zo bespaart hij veel euro's.

Ik blijf het nog even volgen als het klopt dat we wegens wijzigingen kunnen verkassen bij T-Mobile zie ik echt een super kans in om mijn contract te beëindigen, dan gaat ik met mijn 3GS bij een andere telecom in zee. en dan bekijk ik eerst wel wat de nieuwe iphone bied.
  #39  
Oud 28-03-10, 01:53
robin.b robin.b is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 96
Standaard

Op de pagina van tmobile is geloof ik de tekst aangepast. Volgens mij zijn ze heel veel gebeld voor contractontbinding. haha allemaal iphone eigenaren die een nieuwe willen.
Citaat:
Specifiek voor PrePaid geldt dat je hierdoor het recht hebt de overeenkomst met T-Mobile te beëindigen. In dat geval adviseren we je eerst je resterende beltegoed op te maken voordat je het gebruik van de PrePaid diensten van T-Mobile beëindigt.
  #40  
Oud 28-03-10, 16:21
Tqam Tqam is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 164
Standaard

Gelukkig heb ik een screenshot

ik wil van mijn contract af
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
t-mobile voorwaarden gewijzigd. martijndk1983 Odido (T-Mobile) 17 29-03-11 15:41
iPhone 4: Geactiveerd, maar niet kunnen unlocken VChrisNL Unlock 8 22-08-10 02:05
beeindigen abonnement T-Mobile Annapo Odido (T-Mobile) 8 06-10-09 19:59
Wel 3G maar niet kunnen bellen Zenox Odido (T-Mobile) 4 13-09-09 16:46
T-Mobile: we kunnen bestelling niet vinden! Tomatensoep Odido (T-Mobile) 6 16-07-09 16:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:48.