//

MMS op 3GS met FW 3.1.3

MMS op 3GS met FW 3.1.3 discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forum gebruikers, Ik zoek me werkelijk een ongeluk hier op het forum om mijn MMS aan de praat te krijgen! Ik heb een iphone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-03-10, 09:52
dlobel's schermafbeelding
dlobel dlobel is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 22
Standaard MMS op 3GS met FW 3.1.3

Beste forum gebruikers,

Ik zoek me werkelijk een ongeluk hier op het forum om mijn MMS aan de praat te krijgen! Ik heb een iphone 3GS met firmware 3.1.3 erop, zonder jailbreak. Ik zit bij t-mobile en heb een gewoon iphone abonnement.

Sinds mijn update naar 3.1.3 mis ik de optie om het mobiele datanetwerk in te stellen (onder instellingen -> netwerk). Daarom kan ik niet de MMS instelling in mijn iphone doorvoeren. Ik heb mijn netwerk instellingen al gereset en zelf mijn iphone helemaal naar fabrieksinstellingen terug gezet.

Wat ik ook doe, altijd krijg ik de rode uitroepteken bij een MMS wat ik verstuur.

Ik heb ook al geprobeerd om het profiel van help.benm.at te laden maar dit helpt ook niets.

Wie weet een oplossing ?

BVD!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-03-10, 10:37
quelake quelake is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 16
Standaard

Heb je toevallig internet tethering aan proberen te zetten? Dat is no#1 oorzaak dat MMS niet meer werkt.

Oplossing; netwerk instellingen resetten.
  #3  
Oud 30-03-10, 11:09
dlobel's schermafbeelding
dlobel dlobel is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 22
Standaard

Zoals ik al zei: de Netwerk instellingen heb ik al gereset, daar ligt het dus niet aan. ik vraag me af of andere mensen met FW 3.1.3 wel deze instelling zichtbaar hebben ???

dus: instellingen -> Algemeen -> Netwerk en bij staan er dan alleen maar:

Schakel 3g in
Dataroaming
VPN
Wi-Fi

en de optie die er voorheen stond: mobiel datanetwerk is verdwenen.

Wie weet raad ?
  #4  
Oud 30-03-10, 11:11
BBQ BBQ is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 8
Standaard

Kijk bij instellingen, berichten. Daar kan je het schuifje omzetten om MMS berichten te versturen/ontvangen. Heb ook T-mobile 3 gs 3.1.3. Ik heb nooit nergens handmatig instellingen ingevoerd. Werkt gewoon.

Succes
  #5  
Oud 30-03-10, 12:28
dlobel's schermafbeelding
dlobel dlobel is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 22
Standaard

Schuifje staat om naar 1! Snap er werkelijks niets van. Standaard iphone 3GS, helemaal af fabriek 3.1.3 geinstalleerd, geen aanpassingen gedaan en toch niet werken.

MMS gemaakt door via berichten een foto toe te voegen aan een bericht.
  #6  
Oud 30-03-10, 12:29
dlobel's schermafbeelding
dlobel dlobel is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 22
Standaard

Vraag: staat MMS standaard aan bij een t-mobile ZAKELIJK iphone abonnement ?
  #7  
Oud 04-05-10, 22:39
Flexie Flexie is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard

Hallo forum gebruikers,

Ook ik heb problemen met het versturen en ontvangen van mmsen.
Ik zie hier veel mensen die zeggen dat het ineens werkt maar weinig oplossingen.
Ik heb meerdere malen contact gehad met t-mobile maar die hadden als laatste oplossing om de netwerk-instellingen te resetten. Dit werkt niet.
Ik heb een 3gs met fw 3.1.3 Ik heb deze niet gejailbreakt.

Ik heb het volgende ontdekt.
Ik doe eerst een netwerk reset.
vervolgens kies ik herstellen via i-tunes.
Dan als het herstellen voltooid is dan wacht ik met reservekopie terug zetten.
Als ik dan een mms verstuur lukt het, en ontvangen ook.
Als ik dan de reservekopie terug plaats via i-tunes en als alles gesynchroniseerd en ik probeer het dan nog een keer dan werkt het niet meer.
Als ik dan alleen een netwerk reset doe werkt mms nog steeds niet.

Wie heeft een idee?
  #8  
Oud 15-05-10, 11:01
annesiphone annesiphone is offline
• iOS 8.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 9
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dlobel Bekijk bericht
Zoals ik al zei: de Netwerk instellingen heb ik al gereset, daar ligt het dus niet aan. ik vraag me af of andere mensen met FW 3.1.3 wel deze instelling zichtbaar hebben ???

dus: instellingen -> Algemeen -> Netwerk en bij staan er dan alleen maar:

Schakel 3g in
Dataroaming
VPN
Wi-Fi

en de optie die er voorheen stond: mobiel datanetwerk is verdwenen.

Wie weet raad ?
ik heb precies het zelfde, heb er ook geen mms opties bij staan
  #9  
Oud 15-05-10, 16:32
Flexie Flexie is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik heb dus me Iphone hersteld en vervolgens gekozen herstellen als nieuwe Iphone.
Vervolgens alles terug gezet. Ik had me foto's van te voren van me Iphone afgehaald en verder kan je je programma's en contacten laten synchroniseren.
Nu werkt het mms'en wel. Dus op de 1 of andere manier is waarschijnlijk de eerste keer iets fout gegaan met de instellingen voor mms. Doe je een herstel dan zet hij de verkeerde instellingen weer terug. daarom heb ik nu gekozen voor een nieuwe herstel.
  #10  
Oud 20-05-10, 21:39
meervdc meervdc is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 4
Standaard

Hallo, ook ik heb dezelfde problemen met mijn mms. Het bekende rode uitroepteken! Ik heb de Iphone al gereboot, naar fabrieksintstellingen, maar dat werkt inderdaad niet. Ik heb mijn SIM kaart in de Iphone van een collega geprobeerd op verzoek van de t-mobile data afdeling, maar nee hoor, geen mms verzonden en weer het bekende ronde uitroepteken! Terwijl mijn collega wel een MMS bericht kan versturen met zijn Iphone en zelfs via mijn Iphone. Ondertussen een nieuwe sim kaart gehad, maar ook deze werkt niet, weet nu echt niemand waar dit aan kan liggen. De instellingen op mijn Iphone en die van mijn collega zijn exact hetzelfde. Wie weet wat het nu is en wat ik er aan kan doen, om MMS wel werkend te krijgen. En mijn collega heeft er echt geen data netwerk opstaan! Ps. Bovendien heb ik mijn oude nokia die het wel kon geprobeerd maar ook die doet het nu niet. Ik denk zelf dat het echt aan een instelling bij T-mobile ligt.
  #11  
Oud 27-05-10, 13:03
markram markram is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 1
Standaard

Same problem here. Heb heel het internet afgestruind. Zelfs met Jailbreak krijg ik het niet aan de praat. Ik heb een Iphone 3g met fw. 3.1.3 maar ook een t-mobile lock. Internet tethering staat wel standaard in het menu maar niet de mogelijkheid om mms instellingen aan te passen.
  #12  
Oud 28-05-10, 15:58
Frag Frag is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 11
Standaard

Vanaf 20 april heb ik een iPhone op het T-Mobile netwerk meteen vanaf dag één kon ik wel MMS verzenden, maar geen enkele MMS ontvangen.

Dit was overigens met OS 3.1.2.
Ik heb T-Mobile gebeld met de vraag wat ik hier aan kon doen en ik kreeg diverse oplossingen aangeboden waarvan geen enkele werkte.
Uiteindelijk kreeg ik een nieuwe simkaart, maar ook die werkte natuurlijk niet.

De oplossingen die ik kreeg aangeboden:
- Via Instellingen -> Berichten -> Mms-berichten: aan zetten (stond al aan)
- Via Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in: herstel netwerkinstellingen kiezen
- Nieuwe OS installeren, ik heb nu dus 3.1.3
- Nieuwe Simkaart er in want de sim kon stuk zijn

Toen al deze oplossingen niet werkten heb ik voor de zesde maal gebeld met T-Mobile en ze zouden het doorzetten naar de Technische Dienst.

Drie dagen later kreeg ik een sms dat het nu zou moeten werken.
Dus ik weer het standaard riedeltje: telefoon uit, telefoon aan, MMS verzenden en vragen of iemand mij een MMS kon sturen.
Wederom geen MMS bericht op mijn iPhone.
WEER bellen en weer zetten ze het door naar de technische dienst. Daar heb ik nog niets op gehoord (mijn laatste telefoontje was 7 dagen gelden).

Ergens tussen al die telefoontjes in ben ik ook bij de T-Mobile winkel geweest waar ze geen oplossing wisten en zelfs op iphoneclub.nl kwamen zoeken voor een oplossing...

Aangezien ik per e-mail ook een klacht heb ingediend waar ze niet serieus op reageren en omdat ik na een maand mag concluderen dat ze het probleem niet kunnen oplossen
wil ik dus van mijn abonnement af. Overigens ben ik door T-mobile erg slecht tewoord gestaan toen ik dit aangaf.
De man die ik sprak, praatte continue door mij heen, weigerde uberhaupt iets te doen (ook niet aan het originele probleem) en
heeft toen hij 'klaar was' gewoon de telefoon opgehangen.
Dit laatste was voor mij natuurlijk helemaal de druppel (niet dat ik wilde blijven).


Ik heb dan hele slechte ervaringen, maar ik denk ook echt dat ze dit probleem gewoonweg niet kunnen oplossen.
Het zal nog een strijd worden want ze willen me natuurlijk houden aan een 2-jarig contract (april 2012) maar dat kunnen ze vergeten.
Ik ga nog liever naar de rechtbank toe.
  #13  
Oud 04-06-10, 08:42
meervdc meervdc is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 4
Standaard

Ik heb trouwens precies dezelfde ervaring met T-mobile. Tot op heden heb ik nog geen reactie terug ontvangen of het probleem al is opgelost. Ook ik ga er vanuit dat het probleem niet wordt opgelost.

Bovendien staat dit probleem nu onderaan als er zoveel mensen zijn die niet kunnen Internetten, smssen etc.
  #14  
Oud 06-06-10, 21:37
Chopper Chopper is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard

Ben voor het eerst aangemeld, wanhopig op zoek waarom ik geen mms kan ontvangen en versturen.
Ik lees hier exact hetzelfde probleem door bovenstaande personen.
Enige belachelijke bijkomstigheid die ik nog kan melden is dat mijn splinter nieuwe Iphone weer in beslag werd genomen door T-mobile, opgestuurd werd en nu dus sinds gisteren weer een nieuwe heb gekregen. Ik heb de phone nog geen 4 weken en pas 2 weken kunnen gebruiken, wat een gekloot zeg!!!!
Maar ook de nieuwe Iphone heeft hetzelfde probleem, geen mms!

Hoop hier toch eens te kunnen achterhalen waar het probleem ligt
  #15  
Oud 07-06-10, 13:03
Frag Frag is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 11
Standaard

Inmiddels heb ik T-Mobile in gebreke gesteld (ook per e-mail) en per brief komt er nog aan.
Wel kreeg ik een telefoontje waarin ze aangaven dat de problemen in het netwerk lagen.

Na ruim een maand geven ze dus min of meer toe dat ze me aan het lijntje hebben gehouden...
  #16  
Oud 07-06-10, 13:54
dlobel's schermafbeelding
dlobel dlobel is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 22
Standaard

Tja, als ik het zo lees sta ik niet alleen. Het verhaal eindigt niet bij SMS want de #G verbindingen zijn de laatste weken ook een drama. Ik hoop dat met de komt van iphone 4 we weer een MMS mogelijkheid krijgen, want eigenlijk is dit toch schandalig.
  #17  
Oud 02-08-10, 03:05
Mischadbs Mischadbs is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Roosendaal
Berichten: 26
Standaard

Iphone 3gs op 3.1.3 van mijn vriendin op t-mobile heeft zelfde probleem. Ik kan op mijn 3g met Vodafone gewoon mms instellingen invoeren maar die instelling ontbreekt gewoon in het menu van de 3gs op t-mobile..
  #18  
Oud 22-12-10, 18:25
conehead conehead is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 6
Standaard

Is iemand nog weleens verder gekomen met dit geneuzel?

Ik heb het probleem nl ook, ook al zit ik ondertussen op FW 4.1...
  #19  
Oud 24-12-10, 08:02
meervdc meervdc is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 4
Standaard

Het is een instelling probleempje van Vodafone & t mobile. Ik zit bij t mobile en heb op het verhelpen van het probleem 3 maanden moeten wachten. De server instelling staat niet goed! En dat kan alleen een extern bedrijf verhelpen. Dit is mij vertelt toen ik eens verder kwam dan de klantenservice van t mobile. Die overigens erg irritant zijn.
  #20  
Oud 24-12-10, 08:05
meervdc meervdc is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 4
Standaard

Overigens bij mij werkt de mms na die 3 maanden wachten eindelijk. Maar je zal dit aan moeten geven dat zij de instelling in de server moeten veranderen voor de rest is er niks anders aan te doen.
Reageren

Labels
3.1.3, 3gs, instelling, mms, t-mobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MMS op iPhone 3GS - OS 4.1 RiccardoHS Overige providers Nederland 1 01-06-11 21:17
3GS Geen G3 met Vodafone wel MMS homerraas Vodafone 8 14-10-09 16:02
mms en tethering werkt niet 3gs jailbr. jurben33 Archief 2 02-09-09 14:52
MMS met Iphone 3GS via Mobistar woca Orange 4 04-08-09 21:48
mms iphone 3gs hean Archief 1 31-07-09 23:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:56.