iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/t-mobile/)
-   -   Geen 2 abonnementen op één naam? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/t-mobile/58621-geen-2-abonnementen-op-naam.html)

sophie170 30-04-10 15:07

Geen 2 abonnementen op één naam?
 
Ik wilde een Iphone bestellen, maar ik ben nog geen 18 dus het moest op m'n vaders naam. Toen het allemaal rond was, (ik moest alleen nog 100 euro betalen voor het toestel) zei de winkel dat mijn aanvraag was geweigerd. M'n vader zou al een abonnement hebben lopen bij T-Mobile en hij kon niet 2 abonnementen bij dezelfde provider op een naam hebben. Maar ik heb op dit forum gelezen dat het wel gewoon kan, mits er 2 maanden tussen zit en alles netjes hebt betaald. Dat abonnement van T-Mobile heeft m'n vader al 2 jaar. Hoe kan het dan dat het toch niet kan? :confused:

Alvast Bedankt!

King1987 30-04-10 15:15

 Verplaatst naar: T-Mobile om aan de 10 tekens te komen

iTalk 30-04-10 19:57

Is het niet sneller om dat even aan T-Mobile zelf te vragen?

sophie170 30-04-10 20:18

Ja dat heeft m'n vader gedaan, maar hij werd een uur lang doorgestuurd van de ene klantenservice naar de ander, je moest een schriftelijke klacht sturen ofzo.

tinos 30-04-10 22:52

Ik heb ook 2 abonnementen van T-Mobile.
Al een jaar of 8.

Stucks 01-05-10 20:04

Ik werk zelf in een telecomwinkel, en bij Vodafone/Telfort is het in ieder geval geen probleem als iemand twee abonnementen neemt. Zelfs al vragen ze ze 5 minuten achter elkaar aan.

Stefano20 02-05-10 01:30

Ik werk zelf bij T-Mobile. En het klopt inderdaad dat er 2 maanden tussen elke aanvraag op dezelfde naam moet zitten.

Houdt er rekening mee dat bij elke nieuwe aanvraag (ongeacht of de klant al een abonnement heeft lopen bij T-Mobile) er een nieuwe toetsing plaats vindt bij diverse instanties waaronder; BKR.

mvg,

Stefano

Operafreak 02-05-10 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stefano20 (Bericht 445163)
Ik werk zelf bij T-Mobile. En het klopt inderdaad dat er 2 maanden tussen elke aanvraag op dezelfde naam moet zitten.

Houdt er rekening mee dat bij elke nieuwe aanvraag (ongeacht of de klant al een abonnement heeft lopen bij T-Mobile) er een nieuwe toetsing plaats vindt bij diverse instanties waaronder; BKR.

mvg,

Stefano

Volgens mij mis je de pointe hier, Stefano. Haar vader heeft al TWEE jaar een T-mobile abbo... Jouw redenatie gaat mogelijk alleen op als hij net dat abonnement vernieuwd zou hebben.. En die info heeft Sophie170 niet gegeven.. dus hierbij opnieuw de vraag: waarom heeft T-mobile deze actie geweigerd?

Stefano20 02-05-10 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Operafreak (Bericht 445213)
Volgens mij mis je de pointe hier, Stefano. Haar vader heeft al TWEE jaar een T-mobile abbo... Jou redenatie gaat mogelijk alleen op als hij net dat abonnement vernieuwd zou hebben.. En die info heeft Sophie170 niet gegeven.. dus hierbij opnieuw de vraag: waarom heeft T-mobile deze actie geweigerd?

Ahaa, ik zie dat mijn antwoord een beetje onduidelijkheid schept.

Mijn eerste zin was meer bedoelt voor het feit dat Sophie170 zei dat er twee maanden tussen elke nieuwe aanvraag op één naam moet zitten.

Voor vernieuwingen geld dit niet. Je kan achter elkaar vernieuwen. Daar hoeft geen specifieke periode tussen te zitten. Ook als je een huidige contract vernieuwd, hoeft er bij een nieuwe aanvraag daarna geen twee maanden tussen te zitten.

Even terugkomend op de vraag,

Elke nieuwe aanvraag (ongeacht de klant al een tweejarige abonnement heeft lopen bij T-Mobile of hoeveel abonnementen hij/zij al op naam heeft staan) wordt opnieuw getoetst. Dus met andere woorden; Wat er nu loopt bij T-Mobile qua abonnement, staat los van de nieuwe aanvraag.

Nu, waarom ben ik geweigerd?

Als je wordt geweigerd kan het aan een aantal factoren liggen.

1) je hebt heb binnen twee maanden dat je de nieuwe aanvraag doet bij T-Mobile al een nieuw abonnement afgesloten.
2) Je bent niet door de toetsing heen gekomen door bijv. aanmelding bij Preventel/ negatief BKR code.

Om het te verduidelijken;

Als een shopmedewerker een abonnement invoert en deze wordt afgewezen krijgt hij/zij het volgende te zien;

''Op de bij T-Mobile nu bekende gegevens hebben wij besloten de klant geen mogelijkheid te bieden om een nieuw contract af te sluiten'' .

Dit kan dus komen door de bovenstaande redenen. De shopmedewerker kan dus ter plekke niet vertellen wat de exacte reden is. Wel is het zo dat er een adres van T-Mobile wordt weergeven op het scherm. Deze dient de medewerker voor de klant uit te printen wanneer hij/zij wilt weten wat de reden van afwijzing is.

Het is ook niet mogelijk voor de shopmedewerker om te bellen en te vragen naar de reden aangezien dit privé aangelegenheden zijn en dit soort informatie wordt dus absoluut niet verstrekt aan derden zijnde de shopmedewerker.

Dus wil je de exacte reden weten van je afwijzing, stuur een brief naar het volgende adres;

T-Mobile Netherlands b.v.
t.a.v. Contract aanvraag
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

Hoop dat dit je helpt.

Groetjes,

Stefano

PS: de reden die de shopmedewerker je heeft gegeven klopt niet. Want er zijn genoeg mensen bij T-Mobile die meer dan twee abonnement op één naam hebben staan.

Operafreak 02-05-10 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stefano20 (Bericht 445239)
Ahaa, ik zie dat mijn antwoord een beetje onduidelijkheid schept.

..... .

Kijk, en daar hebben we dus wat aan...! Duidelijk. De bal ligt nu weer bij de vader van Sophie170... Alleen jammer voor ze dat het zo moet lopen...

maanus 14-05-10 18:18

mijn vriendin en ik hebben allebeide 2abbonementen op naam gehad dus snap niet waarom dat niet zou kunnen??????? RAAR


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:06.