iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-mobile versus vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/59253-t-mobile-versus-vodafone.html)

arie1961 08-05-10 08:42

T-mobile versus vodafone
 
hoi allemaal,

even een vraagje,

ik ben hier nieuw maar ben van plan om een iphone aan te schaffen, ik heb op het moment een Vodafone abo en dat bevalt me prima.

omdat ik zie dat er nogal eens problemen zijn met T-mobile onvangst denk ik er dus aan om een Vodafone toestel aan te schaffen via de Phoneshop.
(weet ik in ieder geval dat ontvangst ok is, heb echter geen ervaringen met de Phoneshop)

is dit een slimme zet of is het beter om gewoon via de lokale telecom winkel een T-mobile met abo aan te schaffen

wat is jullie meing over T-moblie versus Vodafone en eventuele ervaringen met de phoneshop

alvast bedankt

Ad

Suriboy777 08-05-10 13:11

Allereerst: je zou beter kunnen wachten om je Iphone aan te schaffen. Binnen 1,5 maand wordt de nieuwe Iphone (4e Generatie) gespresenteerd.

Vodafone vs T-Mobile: Dit is echt lokatie-afhankelijk. Sommige mensen hebben een goede ontvangst/dekking en anderen weer niet.

The Unbelievable 09-05-10 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 (Bericht 449258)
Allereerst: je zou beter kunnen wachten om je Iphone aan te schaffen. Binnen 1,5 maand wordt de nieuwe Iphone (4e Generatie) gespresenteerd.

Vodafone vs T-Mobile: Dit is echt lokatie-afhankelijk. Sommige mensen hebben een goede ontvangst/dekking en anderen weer niet.

Bij mij thuis heeft mijn vader met KPN 5 streepjes 3G en ik met T-Mobile 2 streepjes GPRS. Nogal een verschil:mad:
(Beide een iPhone 3GS)

cyber2001 09-05-10 19:36

Even voor de aller duidelijkheid:
T mobile geeft je op 3g /HSDPA maximale snelheid 384 Kbit.
Vodafone: op 3G / HSDPA een maximale snelheid 7,2Mbit.
KPN: op 3G/ HSDPA een maximale snelheid 7,2 Mbit.

De Snelheid is afhankelijk van:
- Capaciteit op de zendmast
- Dekking
- Omgeving ( bv: bos of water zijn niet bevordelijk op de 3G/HSDPA verbinding)
- Afstand tot de zendmast
- Welke mast je wel en niet mag inloggen
- Ect.

De conclusie is volgens mij makkelijk: KPN of Vodafone hebben de snelste dekkingen in NL.
Check: UMTS masten GSM masten; Waar staan de masten voor mobiele telefonie? voor een overzicht van zendmasten bij jou in de buurt.

maanus 14-05-10 18:07

vodafone of T-mobile
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arie1961 (Bericht 449175)
hoi allemaal,

even een vraagje,

ik ben hier nieuw maar ben van plan om een iphone aan te schaffen, ik heb op het moment een Vodafone abo en dat bevalt me prima.

omdat ik zie dat er nogal eens problemen zijn met T-mobile onvangst denk ik er dus aan om een Vodafone toestel aan te schaffen via de Phoneshop.
(weet ik in ieder geval dat ontvangst ok is, heb echter geen ervaringen met de Phoneshop)

is dit een slimme zet of is het beter om gewoon via de lokale telecom winkel een T-mobile met abo aan te schaffen

wat is jullie meing over T-moblie versus Vodafone en eventuele ervaringen met de phoneshop

alvast bedankt

Ad

voor mij is de keuze snel gemaakt ik ben namelijk al jaren trouwe klant van Tmobile de service die ik krijg is klasse internet is snel en de dekking perfect met T mobilr heb ik nog nooit meegemaakt dat het hele netwerk een aantal uren plat ligt zoals Vodafone maar het blijft natuurlijk een persoonlijk kwestie ik ben in ieder geval dik tevreden

arie1961 21-05-10 04:58

als ik dit zo lees vraag ik mij af waarom niet iedereen een iphone met kpn of vodafone aanschaft . (eventueel via de phoneshop) of ben ik nou gek!

het is tenslotte een telefoon waarmee je wil internetten ,en dat het liefst met een hoge snelheid en goede dekking.

heb trouwens nog steeds geen beslissing genomen voor een iphone met vodafone via phoneshop, of een via de lokale telecomzaak wat dan automatisch een T-mobile abo is met alle "minpunten".

Nicky75 21-05-10 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arie1961 (Bericht 454800)
als ik dit zo lees vraag ik mij af waarom niet iedereen een iphone met kpn of vodafone aanschaft . (eventueel via de phoneshop) of ben ik nou gek!

het is tenslotte een telefoon waarmee je wil internetten ,en dat het liefst met een hoge snelheid en goede dekking.

heb trouwens nog steeds geen beslissing genomen voor een iphone met vodafone via phoneshop, of een via de lokale telecomzaak wat dan automatisch een T-mobile abo is met alle "minpunten".

Ik belde deze week om mijn abbo op te zeggen bij Vodafone ivm iPhone-abbo bij T-Mobile.
Zei de medewerker dat ik bij hun ook kon verlengen met een iPhone!?
Ik zei toen dat dat in januari nog niet was en ik daarom naar de T-Mobile ben gegaan.
Dus je kunt ook gewoon je abbo bij de Vodafone verlengen met een iPhone.
Prijzen voor de iPhone en het abbo kwamen nagenoeg overeen met elkaar.

Maxman 21-05-10 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cyber2001 (Bericht 449775)
Even voor de aller duidelijkheid:
T mobile geeft je op 3g /HSDPA maximale snelheid 384 Kbit.
Vodafone: op 3G / HSDPA een maximale snelheid 7,2Mbit.
KPN: op 3G/ HSDPA een maximale snelheid 7,2 Mbit.

De Snelheid is afhankelijk van:
- Capaciteit op de zendmast
- Dekking
- Omgeving ( bv: bos of water zijn niet bevordelijk op de 3G/HSDPA verbinding)
- Afstand tot de zendmast
- Welke mast je wel en niet mag inloggen
- Ect.

De conclusie is volgens mij makkelijk: KPN of Vodafone hebben de snelste dekkingen in NL.
Check: UMTS masten GSM masten; Waar staan de masten voor mobiele telefonie? voor een overzicht van zendmasten bij jou in de buurt.

Ehm aantal verbeteringen
T-mobile is 2,0 Mb/s
KPN is 384 Kb/s (kan sneller betaal je meer)
Vodafone heeft abbo's van 3,6 Mb/s en 7,2 Mb/s

Als complete deal is t-mobile gewoon het goedkoopste snelheid/datalimiet/prijs. Het ligt er gewoon aan of het bereik bij jou goed is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:43.