iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Iphone abo of web'n walk ervaringen? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/59486-iphone-abo-web-n-walk-ervaringen.html)

Hornet 11-05-10 13:54

Iphone abo of web'n walk ervaringen?
 
Een verlenging van mijn abonnement zit er aan te komen!

Hoewel er al veel draadjes zijn opgestart op dit forum over de snelheden van T-Mobile internet dwalen de al deze topics toch heel snel af.

Wie van jullie zou zijn of haar ervaringen willen delen met de verschillende internetabonnementen van T-Mobile?

Ik ben erg benieuwd naar antwoorden op de volgende vragen:

- Is een Web'n Walk snel genoeg om comfortabel te kunnen browsen/filmpjes te kijken ?

- Is de beloofde 2mb/s van een I-phone abonnement echt haalbaar of zit je toch stiekem op Web'n walk snelheid en is het weggegooid geld?

- Het blijft persoonlijk, maar waar zouden jullie nu voor kiezen?

Thnx alvast! :)

Stefano20 11-05-10 23:32

Beste Hornet,

Allereerst:

Alle internetabonnement snelheden (bij T-Mobile) zijn theoretisch. In feite betekent dat de je de genoemde snelheid niet altijd zal halen. (Zelfde geld ook voor het overgrote deel van bijv. Internet-snelheden van de kabelboeren)

1) Dit is afhankelijk van welk Web 'n Walk abonnement je neemt. Je hebt twee varianten:
- Web 'n Walk Standard ( D: tot 384 kbps / U: tot 64 kbps).
- Web 'n Walk Plus ( D: tot 1 Mbps / U: tot 384 kbps)

Quote van de website:
" Wil jij overal live TV kijken, nog sneller surfen en bestanden downloaden vanaf je mobiel? Dan is web’n’walk Plus iets voor jou.''

In theorie zou de Web 'n Walk Plus beter passen bij je wensen.

2) Zoals me eerste alinea al vermeld zijn het theoretische snelheden. Dus die 2 mbps zal je niet heel vaak gaan halen. Echter gebruik ik zelf mijn iPhone i.c.m. het iPhone abonnement en die is zichtbaar sneller dan een Web 'n Walk abonnement. (Woon zelf in Almere)

3) Welk abonnement het beste bij jou past is natuurlijk persoonlijk. Wel kan ik wel punten opnoemen waarmee je je keuze makkelijker kunt maken.

- Gaat het puur om de internetsnelheid;
Kies dan voor het iPhone-abonnement. Die is qua snelheid het snelst op het gebied van Mobiel internet van T-Mobile (uitgezonderd de Laptop abonnementen)

- Een compleet pakket:
Kies dan voor het iPhone abonnement. Dat is namelijk: Bellen/smsen/internettten/hotspotten en voicemail in één pakket voor een vast (laag) maandbedrag. hierdoor kan je naar mij mening optimaal gebruik maken van het toestel.

- Een abonnement op maat:
Kies dan voor een regulier abonnement met daarbij aanvullende bundels. Denk hierbij aan; sms-bundels/ internetbundels. Voordeel hiervan is dat je je abonnement helemaal naar eigen wens kan samenstellen en meestal krijg je extra korting op het toestel i.v.m. je internetbundel. Nadeel is dat je p/m meestal duurder uit bent dan een speciaal iPhone-abonnement en je internet zal minstens 2 keer zo traag zijn.

Hopelijk helpt dit.

Stefano20

karamanci 14-05-10 10:48

Ik heb web 'n walk standaard en mijn vader een iphone abbo, we hebben evenveel snelheid hoor, die 2mb bij die iphone abbo dat haal je bijna nooit ;).

Stefano20 15-05-10 02:28

@bovenstaande

Dat is ook de reden dat ik er duidelijk bij zet: theoretische snelheden.

Daarnaast is het zo dat de T-Shop waar ik werk (almere) het iPhone abonenement wel degelijk sneller is dan het web 'n Walk standard abonnement. Vandaar dat ik ook de woonplaats erachter vermeldde. (qua bereik)

Nogmaals; snelheden zijn theoretisch.

Groet,

stefano

JoRDozZzz 18-05-10 19:14

Ik zit met de zelfde vragen ..

Of de verschillen nu groot zijn of niet, maakt even niet uit, maar is het internet met Web'n'Walk op een iPhone een beetje te doen?

Ik heb een Blackberry Instant Email-abonnement maar deze kan ik volgens t-mobile laten omzetten naar web'n'walk of web'n'walk plus. Als ik het juist heb is Web'n'walk exact dezelfde snelheid als BB Instant Email. Op een Blackberry was dit internet wel te doen, maar laadt een iPhones de internetpagina's anders of niet? Dus is de snelheid die ik gewend ben op een BB dezelfde snelheid in Safari?

Ik kan voorlopig nog geen i-abonnement nemen en heb op dit moment nog T-Mobile en ik wil de beste keuze voor mijn iPhone 3GS die ik binnenkort ontvang. Als het te traag is is het ook zonde van je geld.

Bij voorbaat dank.

chriscilia 19-05-10 10:02

t-mobile + iphone + internet: gewoon slecht bereik en heel erg traag. In Den Haag kan ik smorgens vroeg wel enigszins internetten, maar smiddags vanaf een uur of 2 krijg ik steevast de mededeling - server t-mobile onbereikbaar -
enkel als ik thuis ben heb ik bereik maar dan via Wi-Fi, en dat loopt via kpn - en dus uitstekend.

Stefano20 20-05-10 11:52

@ JorDozZzz,

Als ik het goed begrijp heb jij op dit moment een BlackBerry. Je bent van plan een iPhone aan te schaffen en heb een vraag over het daarbij behorend internetbundel?

Web 'n Walk Standaard heeft inderdaad dezelfde up- /download snelheid als Instant E-Mail. Theoretisch zou dit betekenen dat ze website even snel zouden moeten laden.

In de praktijk verschilt dat nog wel eens. Ik heb namelijk beide toestellen en wat me op valt is, dat de BlackBerry veel vaker een mobiele versie van een website laat zien, terwijl de iPhone veel vaker de ''desktop versie''. Hierdoor zal de iPhone waarschijnlijk i.c.m. een Web 'n Walk standaard iets trager zijn dan de BlackBerry. Uiteraard is het mogelijk om met de iPhone de website in de mobiele versie te bekijken, waardoor er praktisch geen verschil zou moeten zijn.

Wat mij wel opvalt is dat de ''internet ervaring'' op dit iPhone veel beter is dan op een BlackBerry.

groet,

stefano

JoRDozZzz 21-05-10 00:52

@Stefano20
[levensverhaal]
Ja een beetje ingewikkeld proces is het aan mijn zijde. Ik heb 1,5 jaar een iPhone 2G gehad, los toestel met sim only en geen mobiel internet. Nieuwe abo drie maanden terug en toen wilde ik weer wat nieuws en ging voor een BB mét mobiel internet.

Ik bleek nu toch best gehecht aan de iPhone, zodat ik weer terug wil en een 3GS los wil aanschaffen. Nu ik mobiel internet even gehad heb, wil ik dat ook niet minder zonder. Dus vandaar dat ik nu op zoek ben naar een juiste combinatie. Een vriend van mij heeft bij Vodafone echt razendsnel internet voor een 10tje per maand, maar na wat research zag ik dat die snelheden veel hoger liggen dan bij T-Mobile, helaas..

Om dan in verhouding toch nog goed internet te hebben denk ik daarom aan Web'n'walk plus, omdat ik de reacties van hier zie en denk dat W&W normaal erg gaat tegenvallen.
[/levensverhaal]

@stefan20
Heb jij een i-abonnement, of ook een los internet abonnement?

Stefano20 21-05-10 11:10

JoRDozZzz,

Ahaaa, duidelijk!

Vodafone is qua internet inderdaad sneller dan T-Mobile, althans theoretisch hé! Als je een Simlockvrije iPhone aanschaft, dan zou ik ook voor dat abonnement gaan. Je wilt natuurlijk het snelste internet op je iPhone.

Koop je een gelockte iPhone, dan ben je waarschijnlijk gebonden daan T-Mobile. In dat geval valt het iPhone abonnement af. Aangezien er daarvan geen sim-only variant bestaat.

Web 'n Walk Plus is inderdaad een goede optie. Houdt er wel rekening mee dat je dan bent gebonden aan een zogeheten speedlimit. Dat houdt in dat wanneer je meer dan 2Gb aan data verstookt, je snelheid wordt terug gezet naar 384 kbps. Oftewel Web 'n Walk Standard. Verder blijft het bedrag 14,95 p/m. Dus je betaalt nooit extra bij T-Mobile.

Zelf heb ik een i-abonnement i.c.m. een iPhone. Moet eerlijk zeggen dat ik weinig problemen heb met het bereik en dat ik uitermate tevreden ben over de snelheid. Zie vaak genoeg dat mijn internet (veel) sneller pagina's laadt dan mensen die een Vodafone abonnement hebben.

groet,

stefano


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:33.