iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Tmobile Relax 35 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/59816-tmobile-relax-35-a.html)

Jaspero 16-05-10 13:03

Tmobile Relax 35
 
Gister is mijn Abonnement ingegaan, relax 35. Ik heb dit abonnement icm de iphone 3gs. Nadat ik mij aangemeld heb bij my tmobile, kon ik mijn resterende belkosten inzien.
Het resterende beltegoed bedraagt 5,88 euro. Ik heb misschien tien minuten gebeld en een paar smsjes verstuurd, alles binnen nederland.
Hoe kan het dat het resterende beltegoed nu al op 5,88 eu staat? Of is dit misschien een foutieve weergave?

mvg,

Jasper

I Xyzyx I 16-05-10 13:30

Ik dacht dat je op een bepaalde datum je tegoed kreeg, sluit je een nieuw contract af voor die datum dan krijg je maar een deel van je tegoed..

Weet het niet 100% zeker maar had wel zulke dingen gehoord.

Jaspero 16-05-10 13:35

Als dat zo is, is het maar goed dat ik even gekeken heb naar het resterende beltegoed. Van deze dingen ga je niet uit natuurlijk.

I Xyzyx I 16-05-10 13:37

Ik vind het wel logisch hoor.. anders krijg je straks een volledige maand beltegoed terwijl je over 2 dagen dat van de volgende maand al krijgt ;) .

Aan de andere kant is t wel vervelend aangezien je nu iedereen je nieuwe nummer wilt smsen enz..

Jaspero 16-05-10 13:45

Ik ging er altijd van uit dat je gewoon op het moment dat het abo ingaat je beltegoed krijgt. Dus bijvoorbeeld 15 mei en dat je dan op 15 juni het volgende beltegoed krijgt dan.
Maar dit is dan niet het geval?

I Xyzyx I 16-05-10 13:53

Dacht het niet, ik heb hem mijn abbo op de 28ste afgesloten en krijg op elke 8e dag van de maand een factuur.. en dan ook het nieuwe beltegoed.

Alleen om op de 15e dan 5 euro te krijgen uit een 35 euro abbo.. mm.. ik durf het toch niet met 100% zekerheid te zeggen hoe t precies zit.. misschien t-mobile een mailtje sturen.

tommot 16-05-10 13:56

Het kan ook zo zijn dat de belstatus van T-mobile weer eens niet goed werkt.. ;)

Stefano20 16-05-10 14:30

Jaspero,

Als je een abonnement bij T-Mobile afsluiten en je laat deze per direct ingaan, dan krijg je je belmin/smsjes pro-rata.

Voorbeeld:
Dat wilt zeggen dat je als je je abonnement op de 15de aanvraagt en je krijgt elke 20ste je minuten, je voor die 5 dagen ~ 53 aan belminuten/smsjes krijgt.

Formule:
(330 bel/sms : (aantal dagen van de maand mei) 31 x (resterende dagen) 5 ~ 53)

Je kan dit als leidraad aanhouden. De volledige belmin/smsjes krijg je meestal 1 week na de datum waarop je je abonnement hebt aangevraagd. Dit wordt dan ook de datum waarop je je gehele contractsperiode je nieuwe bel/smsjes ontvangt.

ronald24e 16-05-10 15:27

En zoals Tommot ook al aangaf zou ik niet al te veel uitgaan van de belstatus van T-mobile.....Daar komen nog weleens storingen in voor.....

Maar verder klopt het inderdaad wel dat het tegoed pro rata gegeven wordt.

Aukje 17-10-10 20:46

ik heb precies hetzelfde probleem, gister abbo afgesloten en nu staat mn

Resterend beltegoed voor deze maand op 0,65
als ik daar nu overheen ga moet ik dan gaan betalen? dus ik moet gewoon ff paar daagjes wachten voordat ik er op los kan gaan?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:15.