//

3GS Relax + Web'n'walk of I300?

3GS Relax + Web'n'walk of I300? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben aan het overwegen om toch nú nog een iPhone 3GS 16GB aan te schaffen, ondanks de aankomst van de 4th gen. Ik wil ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-05-10, 03:01
william90 william90 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 23
Question 3GS Relax + Web'n'walk of I300?

Ik ben aan het overwegen om toch nú nog een iPhone 3GS 16GB aan te schaffen, ondanks de aankomst van de 4th gen. Ik wil een 1jaar durig abonnement, zodat ik over een jaartje in alle rust een 4g(s?) kan aanschaffen.

Ik heb echter een vraag over de abonnementskeuze zoals de titel al aangaf. Ik twijfel tussen deze twee abonnementen: i300 en Relax 35 met WnW Plus.


De kosten: (studentenmobiel.nl, de goedkoopste dacht ik)

Relax 35 met WnW Plus
Relax 35 voor 28,95 12 maanden
Wnw Plus 14,95 12 maanden

Totaal: 43,90 12 maanden
Aanschafprijs 3GS: 168

I300
i300 44,94 12 maanden

Totaal 44,94 12 maanden
Aanschafprijs 3GS: 233


Als ik voor een Relaxt met WnW ga heb ik een stuk lagere aanschaftkosten, de maandelijkste kosten zijn ietwat lager. Ik heb echter nergens kunnen vinden hoeveel beter/sneller het internet is op het i300 abonnement. Mijn voorkeur gaat namelijk uit naar het snelste internet. Als echter blijkt dat WnW Plus nagenoeg even snel is of in de buurt kom, kies ik liever voor het Relax abo.

Tot slot, klopt het dat je als een relax abo hebt kunt overstappen naar toch het i300 (duurder!) abo? Op deze manier bespaar ik gauw 60 euro met het aanschaffen van het toestel.

Mensen laat van je horen! en sorry voor de lange lap tekst
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-05-10, 09:23
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Je moet eerst even zien te checke of je op de locatie waar je hem het meest wilt gaan gebruiken wel 3G dekking hebt.als dat niet het geval is heb je dus niets aan die hogere snelheid.
Volgens mij kun je altijd je abonnement omhoog tussendoor aanpassen.dacht na1maand na ingang contract.
  #3  
Oud 18-05-10, 12:02
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Ik geloof niet dat je na een maand al kunt overgaan naar een ander abo. Zal wel langer zijn dan een maand.
__________________
NWO 666
  #4  
Oud 18-05-10, 12:22
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Ik zag net het volgende staat op de site van T-Mobile...
Als je toch een 3GS wilt hebben

__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #5  
Oud 18-05-10, 14:11
william90 william90 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 23
Standaard

leuke aanbieding, maar ik ben helaas alleen geintresseerd in abonnementen van 12 maanden

Waar kun je checken of in jouw buurt 3G beschikbaar is? Ik woon overigens in Amstelveen, 10 M van de grens van Amsterdam. Misschien dat iemand al meteen weet of hier 3G beschikbaar is?

En niemand die het zeker weet over het overstappen?

Bedankt voor de reacties al!
  #6  
Oud 18-05-10, 15:13
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

misschien kan iemand met tmobile het even voor je testen, ik heb hier in huis bijvoorbeeld beneden nauwelijk tot geen 3g dekking Boven op zolder voor het raam weer wel.
Op mijn werk echter weer prima dekking.
Zou vervelend zijn als je het duurdere en snellere abonnement nam en er dan nog niets aan hebt.
  #7  
Oud 18-05-10, 15:29
william90 william90 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nebilem Bekijk bericht
Ik geloof niet dat je na een maand al kunt overgaan naar een ander abo. Zal wel langer zijn dan een maand.
Goed nieuws! Ik heb net T-mobile gebeld en het is mogelijk om overstappen van relax met WnW Plus naar een iPhone abonnement (onder het motto: "kijken of WnW snel genoeg is")

Handige manier om 60 euro te besparen dacht ik zo!

Ik ga nog naar een T-mobile zaak om hier meer zekerheid over te krijgen.
  #8  
Oud 18-05-10, 15:29
GekkeHenkie's schermafbeelding
GekkeHenkie GekkeHenkie is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 85
Standaard

Heb je thuis ook een vaste internetaansluiting of ben je geheel afhankelijk van de nog aan te schaffen iPhone? Bij mij thuis gaat de iPhone gewoon op me Wi-Fi netwerk, een simpele router heb je al voor € 25,-.

De ontvangst/sterkte van 3G onderweg lijkt mij gewoon hetzelfde, met een iPhone abbo heb je (in principe) wel 2x de snelheid t.o.v. W&W Plus.

T-Mobile heeft een dekkingskaart, maar dat is ook geen garantie.

Voor wat betreft het switchen van tariefplan kan je het beste T-Mobile zelf bellen.
  #9  
Oud 18-05-10, 16:35
william90 william90 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 23
Standaard

ik heb thuis gewoon draadloos netwerk ja, dus thuis kan hij dan daar op draaien. Is het overigens niet veel gekut om je iphone dan telkens om te schakelen van Wi-Fi naar 3g? Of gaat dit automatisch? Ik heb namelijk nog geen iphone en bijna geen ervaring mee, dus ik zou het niet weten...

Ik ga ff snel naar die dekkingskaart kijken van Tmobile om in ieder geval te checken of ze beweren dat hier 3g beschikbaar is.

Is er echter nog niemand die ervaring heeft met WnW Plus t.o.v. Iphone internet?

Edit: Ik kan de link van de dekkingskaart niet openen, heb 4 veschillende browsers gebruikt... Zou iemand voor mij kunnen kijken of 3g beschikbaar is in Amsterdam/Amstelveen?

Laatst gewijzigd door william90; 18-05-10 om 16:37.
  #10  
Oud 18-05-10, 17:08
GekkeHenkie's schermafbeelding
GekkeHenkie GekkeHenkie is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 85
Standaard

Je hoeft niet te schakelen tussen 3G of Wi-Fi. Heb je Wi-Fi aanstaan dan schakelt ie automatisch over. Op het kaartje ziet alles roze bij Amsterdam en Amstelveen, (theoretisch) 'uitstekende dekking: in het overgrote gedeelte van alle gebouwen heeft u bereik'.
  #11  
Oud 18-05-10, 19:12
william90 william90 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GekkeHenkie Bekijk bericht
Je hoeft niet te schakelen tussen 3G of Wi-Fi. Heb je Wi-Fi aanstaan dan schakelt ie automatisch over. Op het kaartje ziet alles roze bij Amsterdam en Amstelveen, (theoretisch) 'uitstekende dekking: in het overgrote gedeelte van alle gebouwen heeft u bereik'.
Thx voor het uitzoeken henkie

Ik ga morgen even langs de tmobile zaak om zekerheid te krijgen over het overstap gebeuren. Ik weet niet of ik een telefoniste nou helemaal moet vertrouwen op haar woord.

Ik laat morgen weer van me horen! Handig voor alle mensen die ook graag een 1 jarig abbo willen en op deze manier een stuk goedkoper uit zijn.
  #12  
Oud 19-05-10, 16:59
william90 william90 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 23
Standaard

Zoals mijn onderbewustzijn al vertelde moest ik die doos van de klantenservice van Tmobile niet vertrouwen! Dankjewel *&^*(*!

Heb met meerdere phonehouse filialen gebeld en vervolgens weer met Tmobile(deze keer wel iemand met verstand). Deze mensen vertelde me dat het dus NIET mogelijk is om van een goedkoper relax abbo over te stappen naar een i-abo.

Wat ik dan echt nog niet snap is waarom die (duurdere ) I-abo's een veel hogere aanschaf prijs hebben dan de relax abo's. Komt bij mij over als een manier om een iphone klanten lekker te naaien.

Zo, ik heb mijn verhaal weer mogen doen! Laat het dus duidelijk zijn dat de overstap van relax naar i-300/(zelfs 500) niet mogelijk is...
  #13  
Oud 20-05-10, 11:42
Stefano20 Stefano20 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 125
Standaard

William90,

Ik ben dan wel benieuwd met wie jij gesproken hebt. Ik werk zelf namelijk in een T-Shop en ik kan je vertellen dat het omzetten naar een i-300 abonnement heel goed mogelijk is. Zolang je bij T-Mobile maar omhoog gaat qua abonnement, is het geen probleem om over te stappen.

De reden waarom de iPhone i.c.m. een Relax + web 'n Walk goedkoper is, is omdat je extra toestel korting krijgt als je het internet erbij neemt. Bij het iPhone zit het internet er al bij inbegrepen, oftewel, geen extra korting.

De constructie die jij uitleg is hartstikke mooi en wordt in de shop vaak toegepast. Abonnementen worden aangevraagd met Relax + internet (voor de korting) en na de aanvraag direct omgezet naar het iPhone abonnement (voor het sneller internet)

Mijn advies, nogmaals langs gaan, want T-Mobile is er alleen maar gebaat bij als jij een ''hoger'' abonnement neemt.

groet,

Stefano
  #14  
Oud 20-05-10, 13:09
william90 william90 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefano20 Bekijk bericht
William90,

Ik ben dan wel benieuwd met wie jij gesproken hebt. Ik werk zelf namelijk in een T-Shop en ik kan je vertellen dat het omzetten naar een i-300 abonnement heel goed mogelijk is. Zolang je bij T-Mobile maar omhoog gaat qua abonnement, is het geen probleem om over te stappen.

groet,

Stefano
Je werkt zeker niet toevallig in en shop in amsterdam he? Ik zal vandaag nog wel even een keer langs gaan om er nog meer duidelijkheid over te krijgen! Als ik het goed begrijp is het dus als volgt:

- Ik kan het toestel met een een lagere aanschaf prijs kopen i.c.m. relax & WnW Plus
- Ik kan overstappen op het net wat duurdere i-300 abo zonder extra bij te betalen (ik houd de winst van de aanschafprijs!)
  #15  
Oud 20-05-10, 21:40
Stefano20 Stefano20 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door william90 Bekijk bericht

- Ik kan het toestel met een een lagere aanschaf prijs kopen i.c.m. relax & WnW Plus
- Ik kan overstappen op het net wat duurdere i-300 abo zonder extra bij te betalen (ik houd de winst van de aanschafprijs!)

William90,

Ja dat klopt. Je kan dus het toestel i.c.m. een relax + internet nemen voor de korting op het toestel en deze direct gratis laten omzetten naar i-300 voor het snellere internet. Je behoudt inderdaad de winst van je aanschafprijs.

Dus ik zeg; doen!

groet,

stefano
  #16  
Oud 20-05-10, 22:46
william90 william90 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 23
Standaard

klinkt goed

Ik wil niet vervelend zijn naar je mede T-mobile collega's, maar ik heb het idee dat ze me gewoon willen naaien ofzo. Ik ga morgen 3(!) winkels in amsterdam om persoonlijk van iemand zekerheid te krijgen, maar iets zegt me dat het niet gaat lukken...

Vooralsnog wil ik graag weten in welke stad het filiaal staat waar jij werkt. Als het echt nergens lukt kan ik het gewoon daar laten overzetten! Heb toch weekend ov dus kan gratis reizen.

Bedankt voor je reacties Stefano!

EDIT: Kom nu steeds vaker op internet tegen dat het niet mogelijk is over te stappen naar i-abo. Kan het zijn dat je je iphone toevallig aan moet schaffen in een t mobile winkel (waardoor je niet kunt profiteren van de aanbiedingen die op internet rondzweven?)

Laatst gewijzigd door william90; 20-05-10 om 23:24.
  #17  
Oud 21-05-10, 11:17
Stefano20 Stefano20 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 125
Standaard

William90,

Hhaha, hoe breng je het over op de medewerkers? Ik heb een tip voor je.

Doe het als volg; Goedemiddag, heb een vraagje. Ik ben van plan een abonnement bij T-Mobile af te sluiten i.c.m. een iPhone. Ik wil eerst een relax abonnement uit proberen met web 'n walk om te kijken hoe dat mij bevalt omdat ik uiteindelijk wel p/m goedkoper uit ben. Maar is het mogelijk dat wanneer deze combinatie mij niet bevalt, over te stappen naar een duurder i-abonnement?

Als het niet lukt bij de shops in Amsterdam, dan ben je van harte welkom bij de T-Shop in Almere. Houdt er rekening mee dan T-Shop almere de één na drukste shop van Nederland is. Wachttijd op zaterdag kan oplopen tot 1 uur!!

Waar heb je dat gelezen? Want ik zet nog elke dag abonnement over van mensen die niet tevreden zijn met een relax + internet naar een i-abonnement.


groet,

stefano
  #18  
Oud 21-05-10, 11:21
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

naar een abbo hoger kan altijd. althans van i300 naar i500 is geen problem. van relax naar iphone 1300 kan denk ik niet.
  #19  
Oud 21-05-10, 11:30
Stefano20 Stefano20 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eentje Bekijk bericht
naar een abbo hoger kan altijd. althans van i300 naar i500 is geen problem. van relax naar iphone 1300 kan denk ik niet.
Geloof me... Ik werk al 2 jaar bij T-Mobile en het is volgens de richtlijnen gewoon toegestaan. Zolang je maar omhoog gaat qua abonnement ongeacht welke vorm/constructie (m.u.v. normaal contract naar sim-only) is het mogelijk om je abonnement om te zetten.

groet,

stefano
  #20  
Oud 21-05-10, 13:09
william90 william90 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 23
Standaard

Stefano ik moet je dan maar op je woord geloven Als het in amsterdam niet lukt zal ik langskomen in almere!

Kan het wel zijn dat je voor de overstap de iphone in de tmobile zaak moet hebben gekocht, en dus NIET in een webshop (toestellen zijn daar stop goedkoop)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Web n Walk standaard goed voor iPhone 3GS Upodtouch Odido (T-Mobile) 6 03-12-10 10:14
iPhone abonnement of relax + web 'n walk???? lieflotje Odido (T-Mobile) 32 04-08-10 20:05
web'n'walk Plus in combinatie met Relax Sim only abonnement JordyxD Odido (T-Mobile) 5 16-03-10 16:02
aanschaf voordeel bij wijzigen relax 300 naar i300? danielx8rs Odido (T-Mobile) 6 28-07-09 16:01
i300: 300 belminuten en relax sms 150 ? Jean72 Odido (T-Mobile) 2 29-06-09 00:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:22.