iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   iPhone-problemen op het netwerk van T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/60507-iphone-problemen-op-netwerk-t-mobile.html)

ICom 24-04-10 04:39

Problemen 3G netwerk
 
Hey mensen,

Ik heb laatste tijd problemen met de 3g verbinding van t-mobile,

Wat er gebeurt ik kan wel op 3g-internet komen, maar zodra ik em lock en ik ga bijv weer op safari dan laad ie niet. ga ik dan naar hyves toe lukt ie wel met laden en gaat safari ook weer goed. totdat ik em lock. Dan krijg ik af en toe wel af en toe niet verbinding. maar het duurt sowieso een minuut voordat hij een internetpagina begint te laden
Wat kan hiervan et probleem zijn? ik heb de iphone al naar de factory settings gezet. Ik had een probleem dat ik af en toe wel af en toe niet kon bellen dat lijkt opgelost te zijn, Wi-Fi werkt trouwens uitstekend.
Ik heb wel paar dage gelede me iphone late vallen maar ik weet niet 100% cker of et daar aan ligt. Zou het misschien aan de laatste firmware kunnen liggen van de iphone, of zou et missc ook aan de simkaart kunnen liggen? want toen mn iphone was gevallen herkende hij de simkaart niet totdat ik em rebootte. erg vaag probleem ik hoop dat jullie een oplossing hebben zodat me iphone niet vervangen hoeft te worden :S,

Alvast bedankt

Timmeh_ 25-04-10 17:06

// Discussie verplaatst naar iPhone en internet: T-Mobile.

iceg0dd 01-05-10 20:18

ik heb hetzelfde probleem.
mag ik weten wat jou baseband nummer is?

ICom 04-05-10 00:14

5.12.01.

Zijn hier problemen mee bekend dan?

KC! 04-05-10 14:54

Ik heb dit probleem ook al enige tijd. Ongeveer 3 weken. Wanneer ik 3G uitzet lijkt de verbinding wel constant. Voor dat dit probleem mij opviel heb ik gebeld met de klantenservice van T-mobile want toen had ik steeds een melding dat mijn verbinding (spraak) weg was. Na een reset van mijn verbinding (settings,reset,network). Was dat weer verholpen maar de vage problemen met data blijven en zijn heel vervelend. Bij enige inactiviteit is de verbinding weg of extreem
traag. Bijvoorbeeld met het lezen van de Telegraaf via de app. Als ik die opstart staan de artikelen er maar zodra ik er een paar
gelezen heb en de volgende geladen moet worden lukt het
niet meer. Zelfde met nu.nl,
funda etc.,etc. Ik ga bellen met
T-mobile.

ICom 04-05-10 23:25

Ik heb het ook ongeveer sinds 3 weken, het leek erop alsof het na het vallen van me iphone het probleem ontstond maar ik heb ook sommige dagen dat 3g perfect werkt. maar sommige dagen lijkt het erop als ik Wi-Fi aanzet dat 3g daarna weer slecht werkt. af en toe wel verbinding of dat hij er heel lang over doet om verbinding te maken met bijv. e-mail. en als ik 3g uitzet en dus aleen via gprs netwerk lijkt hij het wel goed te doen. heel vaag.

linwhaa 05-05-10 12:39

ik heb t zelfde heb bijna nooit 3g
zat ik in een bos gisteren en had ik het wel zo kon ik ook youtube eb uitzending gemist kijken wat ik thuis dus niet kan

martinzwolle 05-05-10 15:28

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar pas sinds ik m'n iphone heb ge-update naar versie 3.13 (7E18). Dat was op 29 april. Daarvoor was ie supersnel maar nu een en al ellende. Het kan dus niet aan T-Mobile liggen denk ik maar aan update 3.13, evt. in combinatie met t-mobile als netwerk.

iceg0dd 05-05-10 17:43

hebben jullie allemaal je iphone op OS4 beta gehad?? ik wel en heb tzelfde probleem.

@ buiten mijn Wi-Fi is echt ***.

ICom 06-05-10 14:07

Nog een tip voor iedereen:

Laad je iphone tot 100% op dan heb ik wel vaak dat 3g het de hele dag gewoon doet. Maar het ligt dus gewoon aan die update?

UnitNY 06-05-10 14:18

Ik erger me ook enorm aan de slechte verbinding van T-mobile, en dan met name in Zandvoort. Ik heb er geen 3G, en de algehele dekking is ook al niet best.

iceg0dd 07-05-10 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UnitNY (Bericht 448237)
Ik erger me ook enorm aan de slechte verbinding van T-mobile, en dan met name in Zandvoort. Ik heb er geen 3G, en de algehele dekking is ook al niet best.

ik heb niet over dekking van 3G. maar over: je staan in hartje centrum van een stad (arnhem korenmarkt) met volle 3G bereikt. en dat ik 10x op herladen mot drukken (en hopen dat 1 van de 10x drukken) een pagina of twitter,facebook laadt.

qarizma 07-05-10 04:05

Ik heb precies het zelfde probleem. 14 april had ik mijn iPhone opgestuurd voor reparatie (Wi-Fi problemen) en kreeg ik 22 april een heel nieuwe iPhone voor terug. Maar nu heb ik met de nieuwe iPhone (dus na 22 april) precies het zelfde probleem, ook al heb ik 3G het wilt niet laden. Soms kan ik wel een minuut wachten dat het weer lukt soms nog langer. iPhone staat op 3.1.3 maar dat was ook bij mijn oude iPhone die ik ingeleverd heb en daar had ik deze probleem helemaal niet. Dus dacht ik dat het door de nieuwe iPhone kwam. Maar nu lees ik dat meerdere het zelfde probleem hebben ong na die datum.

leon3 07-05-10 08:02

Ik heb ook 3g problemen sinds ik hem naar 3.1.3 heb gedaan. Op mijn werk heb ik altijd 3g bereil, nu ook nog wel maar heel traag google opent hij ongeveer in een minuut. Weer op vragen duurdt gewoon 2 min volgens mij licht het aan 3.13 of aan spirit jb

MacDennis 07-05-10 17:19

Tja. Zelfde laken een pak, hier. Iemand al een oplossing? Ontstaan van de problemen zou wel eens gelijk kunnen vallen met 3.1.3, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

ButcherJF 07-05-10 19:41

Probeer een netwerkreset: Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.

DennisE36 07-05-10 20:33

Ik heb precies hetzelfde. Had hier met mijn oude iPhone 3G (FW3.0) geen last van.
Sinds ik de 3GS heb (toen met FW3.1.2) begon het en het is gebleven. De ene keer erger dan de andere keer. Als het voorkomt zet ik hem even op vliegtuigmodus en dan weer terug. 9 vd 10 keer helpt dit.

UnitNY 08-05-10 01:11

Het is mogelijk dat de server van de betreffende website gewoon veel wordt geraadpleegd; dan is je bereik wel goed, maar de server kan de vraag gewoon niet aan. Ook thuis op de computer krijg ik regelmatig de melding van Twitter dat de server overbelast is.

KC! 09-05-10 01:40

Hi, het ligt absoluut niet aan de drukte op de webservers. Als je 3G uitzet of Wi-Fi aan werkt het wel allemaal.
Ook ligt het niet aan 3.1.3 want ik draai bewust op 3.1.2 en daar heb ik dit probleem spontaan gekregen sinds een week of vier nu terwijl ik al maanden op 3.1.2 draai.

KC! 09-05-10 01:47

Oh ja, klantenservice t-mobile is niet bekend met dit enorm storende probleem.
Dus: bellen en melden met z'n allen. Ik krijg steeds meer vermoeden dat t-mobile het dataverbruik 'knijpt' wellicht om tethering tegen te gaan en die USB stickjes met 3G te promoten of zo. Bellen en klagen dus aub!!!
Zojuist weer netwerk gereset en dan lijkt weer goed te gaan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:16.