iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Slechte service t-mobile. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/60792-slechte-service-t-mobile.html)

Phillie 01-06-10 19:13

Slechte service t-mobile.
 
Sinds 2 weken heb ik zeer slecht ontvangst met mijn iphone bij t-mobile.
Regelmatig worden mijn gesprekken verbroken of krijg ik 'gesprek mislukt'!
Ook mijn internet verbinding verstoord. Ik krijg wel eens 10 mailtjes binnen die ik in de 3 uur daarvoor ontvangen heb. Ook als ik op internet wil gaan staat er 'geen verbinding'.
Ik heb van alles gebprobeerd, waarvan ook op aanraden van t-mobile klantenservice, maar helaas blijkt niks te helpen.
Enkele voorbeelden:
verbindingen herstellen, sim kaart eruit halen, 5 tot 10 minuten wachten en dan weer erin. Telefoon uitmaken en weer aan, nwe simkaart, simkaart in ander toestel en dan weer in de iphone. Resetten..... Niks helpt. Nog steeds loop ik tegen dezelfde problemen aan!
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?
Ik heb de iphone 3GS 32 GB en zit in Almere.

HELP!

Alvast bedankt voor de reacties!

aaifone 02-06-10 00:33

Ten eerste zou ik je simkaart eens in een andere telefoon steken en het daar eens een dag mee proberen. Geen problemen, dan lijkt het dat je iPhone de boosdoener is.

Wel problemen, dan kan het je simkaart zijn (raar maar toch waar) of kan het zijn dat T-Mobile bezig is met onderhoud aan de antennes bij jou in de buurt.

Probeer je simkaart om te ruilen voor een andere bij de T-Mobile shop, en lees ook even dit topic:

https://forum.iculture.nl/f18/i...-bereik-2.html

ambupleeg 03-06-10 00:55

Ik hoop dat ze Hendrik Ido Ambacht ook niet vergeten om een paal neer te knallen! Heb sinds mijn aanschaf nog nooit vanuit huis of in de straat kunnen bellen! Wat een baggerzooi zeg, maar zit er wel 2 jaar aan vast! Mooi verhaal..
Mijn vrouw heeft ook een T-mobile sim only in een N95 zitten en daarmee prima bereik! Als ik dit van te voren had geweten had ik er nooit een gekocht! Werk zelf op de ambulance in Rotterdam-Rijnmond en ook daar regelmatig geen bereik of erg traag! Zou het een hele prestatie vinden als ze dit probleem voor iedereen in een aantal weken kunnen oplossen! Want 45 euro per maand is toch 100 ouwe piekies! En das toch geld, zeker als je īs avonds hopeloos met je Iphone in je handen op de bank zit met de mogelijkheid om nog 549 te versturen berichten (Belbundel) en dit niet te kunnen! En dan maar niet te praten over de belminuten! Nee, voel me echt flink gen...d en ben in staat om het een enkele reis T-mobile te sturen maar dan wel via de voorruit.

Heb het klachtenformulier ingevuld, maar ga er vanuit dat ze dit niet snel gaan oplossen, voor iedereen die hier ook problemen mee heeft.
Maatje van mij heeft er een Vodafone kaartje inzitten, die heeft prima bereik ook in mijn omgeving! Maar om nou nog een simkaart te kopen van Vodafone, gaat mij te ver! Laten ze het maar lekker oplossen voor alle klanten, er komt poen genoeg binnen iedere maand!

En nu maar afwachten...........

gideon de vos 03-06-10 11:01

Het is nog gekker nu moet ik bewijzen dat mijn iphone het goed doet ik moet 3 data's en tijd doorgeven waar bij de 3g het niet doet met een speed test tevens moet ik zelf mijn toestel naar de reperateur brengen/ sturen om hem te laten testen nu komt het mooie als ik hem opstuur/wegbreng en er wordt niets gevonden dan moet ik onderzoeks kosten betaalen en deze worden NIET vergoed door t-mobile het moet niet gekker worden.
Eerste dag speedtest:
Download max 34 kb
upload max 15
met 3g
Download max 354 kb
upload max 51 kb

I Xyzyx I 03-06-10 11:51

Neem dan ook geen iPhone, toen ik mijn 3g kocht 1,5 jaar geleden was het al alom bekend dat er problemen waren met het 3g netwerk. No offence.

Maar wat je probleem betreft.. zet 3g eens uit, via het standaard netwerk kun je mailtjes enz ook gewoon binnen halen. Als je 3g nodig hebt dan schakel je het in en hoop je dat er bereik is, scheelt ook nog eens batterij. Iets in het switchen van 3g naar standaard netwerk gaat niet goed waardoor hij 3g soms eerder kwijt is dan dat hij het standaard netwerk heeft gevonden.

@ambupleeg

Was dan zo slim geweest om je contract te laten ontbinden..

gideon de vos 03-06-10 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I (Bericht 459461)
Neem dan ook geen iPhone, toen ik mijn 3g kocht 1,5 jaar geleden was het al alom bekend dat er problemen waren met het 3g netwerk. No offence.

Maar wat je probleem betreft.. zet 3g eens uit, via het standaard netwerk kun je mailtjes enz ook gewoon binnen halen. Als je 3g nodig hebt dan schakel je het in en hoop je dat er bereik is, scheelt ook nog eens batterij. Iets in het switchen van 3g naar standaard netwerk gaat niet goed waardoor hij 3g soms eerder kwijt is dan dat hij het standaard netwerk heeft gevonden.

@ambupleeg

Was dan zo slim geweest om je contract te laten ontbinden..

de 3g probl zijn voor mij ongeveer 4 weken langzaam aan begonnen met het hoogtepunt verleden weekeind vanaf vrijdag avond tot en met maandag middag geen 3g nu doet hij het af en toe.
het contract laten ontbinden doen ze niet ze willen eerst de 3x3 metingen hebben dan valt er mischien te praten over 20% af wil ik het contract ontbinden dan moet het toestel na gelopen worden als er niets gevonden wordt dan valt er te praten over ontbinden, maar eerst moet de 3x3 metingen gedaan worden wil ik in aanmerking komen voor ontbinding van het contract.
dus ondanks dat de probleemen bekent zijn leggen ze de bewijslast bij mij neer plus de kosten(ze gaven wel aan dat als er een defect was aan het toestel ik een andere zou krijgen) maar het ligt niet aan de iphone maar aan het netwerk mijn vrouw heeft een n97 van deze valt het g3 netwerk tegelijk uit met de iphone (deze moet ook opgestuurt worden)
het 3g netwerk uitzetten daar hebje gelijk in maar ik betaal voor het snelle netwerk en dan moet ik dit krijgen (kijk het is, bij mij niet zo van ik betaal dus ik moet nee ik weet ook wel dat er een storingen en/of onvoorz situaties het blijft tecniek maar het moet wel normaal blijven, kunnen zijn daar heb ik begrip voor maar als alles bekent is waarom dan zo moeilijk ik wil mij abo bij t-mobile laten blijven lopen is het alleen maar voor het beltegoed dat ik over heb en dat zij de enige provider zijn die onbeperkt beltegoed meenemen heeft


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:18.