iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   mijn brief aan t-mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/61459-mijn-brief-t-mobile.html)

tmobilegebruiker 12-06-10 14:21

mijn brief aan t-mobile
 
Na een jaar geduldig en begripvol geknoeid te hebben met het slechte bereik van t-mobile, heb ik vandaag dan toch maar een aangetekende brief naar t-mobile gestuurd. Misschien heeft iemand anders er ook nog wat aan. Ik schrijf wel een update als ik iets van ze hoor.

Citaat:

T-Mobile Klantenservice BV
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

Betreft: compensatie voor onbruikbaar product

XXXXXXXXXX, 11 Juni 2010

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb de pagina ingevuld op jullie site in verband met het slechte bereik. Daar zou ik binnen 4 dagen antwoord krijgen. Maar het is nu een week later en ik heb vandaag alleen maar een smsje gekregen met een verwijzing naar een pagina waar ik de stand van werkzaamheden kan volgen.

Ook leuk, maar dat is niet echt wat ik zoek. Dus daarom deze brief.

Ik heb een iPhone voor mobiel internet. Klinkt mooi, maar het probleem is dat deze in de praktijk niet bruikbaar is, omdat de verbinding zo belabberd slecht is. Ik betaal iets van 30 euro per maand voor een 3G verbinding. En in principe zou ik al blij zijn met om het even welke snelheid. Maar niet met niks.

Als ik het er met mijn collega's over heb, zit ik altijd smoesjes te verzinnen zoals "het is nog nieuwe technologie" of "ik sta net achter een betonnen paal" dat soort dingen. Maar van de andere kant, het is 30 euro per maand en ik kan er niks mee. Het is een waardeloos product. Het was het afgelopen jaar slecht en het wordt alleen maar slechter.

Thuis duurt het laden zo lang dat ik liever mijn pc opstart dan mijn iPhone te gebruiken. Bij de bushalte voor mijn woning: geen bereik. Busreis naar mijn werk (is vlakbij XXXXXXXXXX) vangt de telefoon alleen tussen XXXXXXXXXX en XXXXXXXXXX iets op, maar vaak niet genoeg om een hele pagina te laden (nu.nl wordt daar bijvoorbeeld al niet helemaal geladen). Op mijn werk is er 1 koffieautomaat waar blijkbaar net wat reflecties goed zijn of zo, maar goed daar breng ik ook de dag niet door.

Bijgevoegd een stuk of 60 screendumps met errors van de afgelopen week (op een paar na in verband met moeilijk sorteren). De berichtjes die ik krijg staan onder. De foutmeldingen lijken verschillend te zijn, maar het gaat allemaal om geen netwerk. Zelfs berichtjes die een andere oorzaak hebben als "movie could not be played" en "the server stopped responding", omdat ik het later test met hetzelfde filmpje en met websites is het zo dat ik pas screendumps maak als het bij 2 of 3 tegelijk voorkomt.

Saf ari cannot open the page because it is not connected to the Internet.
Saf ari could not open the page because the server stopped responding.
Saf ari cannot open the page because the server cannot be found.
You Tube videos require a cellular data or Wi-Fi connection.
This movie could not be played.
Cannot connect to You Tube.
Could not activate cellular network.
Saf ari cannot open the page. The error was: Operation could not be completed.

Ik heb vier vragen.

1) Ik lees op nu.nl dat jullie klanten gaan compenseren met 2 maanden geld terug. Mooi. Wanneer precies wordt dat geld op mijn rekening gestort?
2) Jullie gaan me ongetwijfeld beloven dat het in de toekomst allemaal beter wordt. Precies per welke datum is dat dan zo?
3) Welke compensatie mag ik verwachten tussen nu en die datum?
4) Welke compensatie mag ik verwachten als na die datum de verbinding nog steeds zo slecht is als nu?

Ik denk niet dat het onredelijke vragen zijn of dat het onredelijk is om hier antwoord op te verwachten. Ik kan me voorstellen dat jullie geen antwoorden hebben op deze vragen en dat het contract van jullie kant wordt opzegd.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXXXXXXXX

gideon de vos 12-06-10 15:07

Ben benieuwd naar hun reactie denk dat ze je gaan afschepen, dit probeeren ze met mij ook helaas werkt dit niet zo ik weet wat mijn rechten(en plichten en zo te lezen weet jij dat ook) zijn hoe meer van dit soort brieven hoe beter dus ik roep iedereen knippen en plakken bij werken en aangetekent verstuuren laat het t-mobile kantoor maar eens werken voor hun geld

joblamie 15-06-10 10:32

Bij mij is de verbinding sinds enkele maanden ook steeds slechter gaan worden. Ik ga echter niet de moeite nemen om allerlei formulieren of webpagina's in te vullen om achter mijn geld aan te gaan. Ik vind dat T-Mobile gewoon collectief aan iedere abonnee met mobiel internet abonnementsgeld moet restitueren. Het is van de zotte dat je daar zelf actie op moet ondernemen.

Maar over jouw brief: Mijn inziens een zeer goede en duidelijke brief die onomstotelijk bewijst dat de verbinding 9 van de 10 keer ruk is. Dit kan op geen enkele wijze weerlegd worden door T-Mobile en ben dan ook erg benieuwd naar hun reactie. Zou mooi zijn als je die hier weer post wanneer je hem hebt!

brunobanani 16-06-10 13:00

t-mobile verwijst je gewoon naar de pagina/webform waar je je klacht kenbaar kan maken (heb je al ingevuld)!
deze brief zullen ze direct archiveren in het ronde archief (lees prullenbak).
JAmmer maar helaas.
Je vgeeft namelijk aandat je problemen hebt (heb je via het webformulier al gedaan), je stelt de vragen hoe en wat mbt de compensatie (je hebt een sms gehad dat je daar aan het eind van de maand over geinformeerd gaat worden). Je wil weten wat er gebeurd als het na de werkzaamheden nog slecht is (gaat TM niet op vooruitlopen, na de werkzaamheden zullen de problemen zijn opgelost is hun officiele standpunt).
Begrijp je frustratie wel maar je had in dit schrijven gewoon TM in gebreke moeten stellen en hen een redelijke termijn geven dit verzuim et zuiveren.
Ook gelijk aankondigen dat indien geen afdoende verbetering valt waar te nemen dat je het contract opzegt en alsdan overgaat tot het vorderen van het teveel betaalde.
Dan ga je een interessante strijd aan met de Legal afdeling van TM.
Nu blijf je bij de klantenservice hangen.

tmobilegebruiker 28-06-10 22:38

Ik heb een standaard promotie mailtje gekregen. Het moet om het antwoord gaan want, want mn brief zat er als gescande pdf bij. Sinds een week heb ik wel inderdaad weer verbinding. Niet geweldig, maar ik krijg niet meer de hele dag van die popups. Alleen nog maar een paar keer per dag. Dus ik wacht het even af.

Citaat:

Beste heer XXXXXXXXXX,

Graag geven wij u een verdere reactie op uw e-mailbericht. De afgelopen weken heeft T-Mobile alles in het werk gesteld om de filevorming, die in het 3G netwerk ontstond, op te lossen. Met succes want het mobiel internet verkeer is weer op normaal niveau.
De plekken waar u als klant de meeste hinder heeft ondervonden zijn aangepakt en in het grootste deel van Nederland is de capaciteit sneller dan gepland verdubbeld. Daarnaast is ook meer dan de helft van de dit jaar extra te bouwen antenne-installaties al succesvol in het netwerk geactiveerd. De werking van het 3G netwerk laat zien dat de verbeteringen effect hebben en diverse klanten die eerder hinder ondervonden geven aan dat de dienstverlening weer in orde is. De filevorming is opgelost en de komende tijd gaan we door met verdere uitbreidingen van het netwerk om de continue groei te kunnen verwerken.

T-Mobile is voorloper op het gebied van mobiel internet in Nederland en heeft het gebruik van mobiel internet vanaf het begin gesteund. Van alle smartphone gebruikers in Nederland heeft 60% een T-Mobile abonnement. Daarom worden wij als eerste aanbieder geconfronteerd met deze extreme belasting van het netwerk. Smartphone-bezitters maken tot wel 40 keer zoveel gebruik van mobiel internet dan gebruikers van 'normale' mobiele telefoons. Vanaf het moment dat wij de iPhone 3G gingen aanbieden groeide het dataverkeer dus enorm. Door de omvangrijke capaciteitsuitbreidingen zijn wij klaar voor de nieuwe generatie smartphones en de verdere groei van het mobiel dataverkeer.

We doen er alles aan om u als klant tevreden te stellen en een dienstverlening te bieden zoals u die van ons mag verwachten. Op het moment van de acute filevorming in het 3G netwerk, heeft T-Mobile haar klanten geïnformeerd over de problemen en de aanpak daarvan.

Wij hebben uw klacht genoteerd en u ontvangt uiterlijk eind juni 2010 de tegemoetkoming van 2 maanden abonnementskosten van uw internetbundel. 1 maand voor het ongemak en 1 maand als bonus. Deze vergoeding wordt na toekenning in twee maanden verrekend met de factuur. Wanneer u in het bezit bent van een iPhone-abonnement, wordt u naar verhouding gecompenseerd.

Onze excuses voor het ontstane ongemak.

Met vriendelijk groet,

XXXXXXXXXX
Directeur Klantenservice T-Mobile

chriscilia 28-06-10 23:14

ik ken het antwoord al. of een kleine vergoeding van je abo of weggaan. als je blijft, blijf je stumperen met een slecht bereik, en als je weggaat iphone terugsturen (doe dat wel aangetekend - T-mobile staat bij mij inmiddels bekend als niet zo betrouwbaar).
dan moet je je oorspronkelijke aankoopbon hebben en nazenden. zo niet ..... hun boekhouding is zo ingesteld dat ze de bonnetjes niet meer kunnen terugvinden .... dus dan ben je je geld kwijt.
dat heet bij T-mobile nu: service, echte service tot aan de deur van hun winkel dan.
enne ..... er zijn providers met een uitstekend internetdekking en telefoondekking.
kost misschien iest meer, maar dan krijg je wel waar voor je geld, in plaats van loze beloftes.

janvanderdam 01-07-10 08:09

chriscilia

nu weten we het denk ik inmiddels wel dat je een slechte ervaring hebt gehad. Je hoeft niet bij alle onderwerpen over t-mobile te gaan zeiken over het bereik etc. Zijn genoeg mensen waar t-mobile perfect werkt (zoals bij mij).

Hou aub op met elk topic aan te grijpen om te vertellen hoe slecht je het hebt, hoe slecht t-mobile wel niet is en wat een onrecht jou is aangedaan.

gizmosander 03-07-10 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door janvanderdam (Bericht 480295)
chriscilia

nu weten we het denk ik inmiddels wel dat je een slechte ervaring hebt gehad. Je hoeft niet bij alle onderwerpen over t-mobile te gaan zeiken over het bereik etc. Zijn genoeg mensen waar t-mobile perfect werkt (zoals bij mij).

Hou aub op met elk topic aan te grijpen om te vertellen hoe slecht je het hebt, hoe slecht t-mobile wel niet is en wat een onrecht jou is aangedaan.


Mooi zo'n standaard zin, ben je een medewerker van TM toevallig. Bereik met 3G is nooit super geweest terwijl bv KPN of Vodafone hier geen problemen mee hebben. Zal vast aan de antennes liggen, de compensatie van twee maanden vind ik niet genoeg, want je betaalt er al wel meer dan twee maanden voor. Maar helaas als het abbo afloopt voor mij geen TM meer........:mad:

Peernij 06-07-10 21:35

Vandaag heb ik ook gebeld omdat mijn bereik wel slechter leek te worden. Net na het mailtje met het oplossen van de file was het aardig. Geen 3G in huis maar ik kon wel bellen en gebeld worden.
De laaste week dus niet meer, dus vaste telefoon gepakt en gebeld met TM:

Krijg ik een doos aan de lijn die wilde dat ik het kaartje in een andere telefoon zou doen om te kijken of de iPhone kapot was. Toen ik vertelde dat mijn iphone het prima met een vodafone kaart doet, moest ze dus van haar script op haar monitor af en werd ze wat drammerig.

Ik moest maar naar een dicht bijzijnde TM shop. Toen ik zei dat ze daar wel voor zorgen dat dat wel bereik zal zijn maar hier in het dorp niet. Ik moest even wachten en toen wist ze mij te vertellen dat de mast 6,3 kilometer weg was terwijl dit voor een optimale verbinding 1,5 km moet zijn. Dit werd mij gezegd dus het zijn niet mijn woorden.

Mijn contract beindiging is dus bijna een feit, heerlijk!
Op naar een iPhone4!

Nooby88 09-07-10 19:53

Ik heb de zelfde problemen met t-mobile!
Waardeloos bereik en dat voor in de randstand.

Heb spijt KPN verlaten te hebben na 7 jaar trouwe dienst!

ccb25 17-07-10 00:53

Ontbinding
 
Ook ik be
N al weken in de slag met t mobile.ik mag mijn ABO opzeggen en telefoon terug sturen of 4maanden korting van 50 percent op het standaard ABO, dus ongeveer4maal 10 euro.mijn bel te goed dat ik nog heb staan wordt niet gecompenseerd.omdat ik , terwijl t mobile erkent dat mijn verbinding slecht is en geen verbetering gaat aanleggen, niet meer vergelding rkijg, leg ik mijn klacht neer bij de geschillen commissie.ik heb t mobile het aanbodngedaan mijn ABO ontbinden en behoud van toestel.dan mogen hun het bel te goed houden.hier gaan ze niet op in.schrijven me wel een vreemd alternatief, ik krijg het aankoop bedrag van de telefoon terug als ik de nota stuur.als ik iets gekocht, betaald heb kunnen ze een toestel nooit terugbeisen, dan is het mijn eigendom

Nico Pieter 17-07-10 10:39

Bij mij ook veel problemen met de beriekbaarheid.
TM daar over gemaild/gebeld en werd na enkele dagen terug gebeld met het antwoord dat ik vroegtijdig van mijn abonnement af kan. Wel mijn telefoon terug sturen en geld terug voor de aankoop!
Belaggelijk toch. Ze geven toe dat de verbinding slecht is, maar doen er vervolgens niets aan.
Ik ben (na 6 maanden) verslaaft geworden aan mijn iPhone, wat nu?

Iemand bekend met KPN abo op iPhone?

O ja. ik mag mijn iPhone houden als ik hem afkoop. Dat betekend dat je dan het abonnementsgeld van de nog te lopen periode tot einde contract in één keer betaald. Zou bij mij neerkomen op ruim 460 euri

ccb25 17-07-10 11:21

afkoop
 
de afkoop hebben ze mij niet geboden, maar ik heb hun geboden dat ze als compensatie mijn beltegoed van een hoog bedrag mochten houden.ze blijven bij hun standpunt of 4 maanden 50% korting op mijngewone abonnementsgeld of de telefoon terug sturen, ik krijg dan nog wel het aankoop bedrag terug, maar ben verder alles kwijt.

ik heb deze klacht voorgelegd bij de geschillen commissie omdat het niet mijn probleem is dat ik geen verbinding heb,het is dat van t mobile en ze geven schriftelijk aan geen actie te ondernemen om het te verbeteren.Ik kan bewijsbaar maken dat ik met dit voorstel financiele schade leidt en krijg van hun geen meer acceptabel tegen voorstel.Daarnaast is er ook sprake geweest van de koop van het toestel.Als ik iets koop dan is het mijn eigendom.Hun voorwaarden voorzien volgens mij niet hierin.Ze verwijzen naar de volledige abonnements periode, maar hebben er geen clausule bij koop in staan

Nico Pieter 17-07-10 12:44

Zou je ons op de hoogte willen houden wat de geschillen commissie er over zegt.
Ik heb een mail naar de consumentenbond gestuurd en zal jullei hiervan op de hoogte houden.

ccb25 17-07-10 18:31

zal ik doen.Ik heb een vraag op het forum, graag zou ik info hebben over andere oplossingen die t mobile heeft geboden.een soortgelijke zaak kon ik niet vinden bij de geschillen commissie en als ik in het gelijk gesteld zou worden, kan dit wel wat gevolgen hebben voor t mobile. omdat meer mensen met hetzelfde probleem zitten.Als iemand info heeft hoor ik dit graag

thespirit 17-07-10 18:48

Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat je het recht zou hebben om je telefoon te mogen houden als je je contract laat ontbinden??

Je betaald je telefoon met je abonement, daar it een x bedrag per maand aan "aflossing" in voor je telefoon.

Zeg je je contract op moet je uiteraard je telefoon inleveren, of inderdaad het restbedrag op tafel leggen, maar aangezien t-mobile geen telefoons verkoopt zonder abbo is dat geen optie.

Als je een losse iphone wilt zal je naar belgie,frankrijk of uk of zoiets moeten.

Vind je dit te duur, dan geen iphone voor jou, neem een goedkope nokia, maar ga niet van alles willen omdat je vind dat jij dat zou moeten hebben.
Wel een beetje logisch nadenken blijven.
Geen bereik, ok pech, ontbind contract, lever telefoon in klaar.
Wil je toch een iphone, koop er 1 sim-lock vrij en sluit een abbo af bij provider die wel bereik heeft.
Zo simpel is het.

ccb25 17-07-10 19:06

werk je bij t mobile?
Ik vind dat je nogal over wat dingen oordeelt, zonder precies het gehele verhaal te kennen.Geen bereik is niet och pech, t mobile verkoopt op mijn postcode mij een contract en kan de dienst niet leveren.En prima jou verhaal volgend, ik heb al xx maanden betaald aan aflossing en heb nog een groot beltegoed staan.Dan is het denk ik erg onredelijk dat ik de telefoon inlever en dus de schade leidt door toedoen t mobile.
Ik zou zelf logisch nadenken , voordat je reageerd zonder het hele verhaal te kennen.

thespirit 17-07-10 19:16

Natuurlijk moet t-mobile wel alle betaalde kosten aan abbonement terugbetalen, geen bereik geen geld dat is natuurlijk logisch.

Je moet gewoon al je geld terugkrijgen dat je betaald hebt tot de laatste cent, aan abbo en toestelkosten.
Maar natuurlijk moet je wel het toestel dan terugsturen, dat is ook weer logisch.
Maar ja, als t-mobile niet alles terug heeft betaald geef ik je groot gelijk als je tot die tijd het toestel vasthoud.

En nee ik werk niet bij t-mobile.

ccb25 17-07-10 19:23

t mobile ontvangst
 
dan zijn we het eens, t mobile zorgt niet voor bereik in mijn buurt en zegt dat ook niet te gaan verbeteren.Dit heb ik schriftelijk.
Ik wil het toestel terug sturen als ik bv een compensatie van hun krijg, heb lang abonnements geld betaald en heb nog een hoog beltegoed.Ik heb zelfs aangeboden dat beltegoed weg te strepen tegen de telefoon.Als ik dat omreken naar de maanden dat ik nog een abonnement heb, houden ze zelfs hieraan over.Maar daar reageren ze niet eens op.Als ik nu op hun aanbod zou ingaan schiet ik er wel erg op in.

ccb25 17-08-10 22:05

t mobile ontvangst
 
ik heb mijn kwestie aan de geschillen commissie voorgelegd.Het is in behandeling genomen , ik weet niet of het iets uithaald, maar dat zien we wel.
Ik eis van t mobile omdat ze in mijn woonplaats hebben toegegeven geen fatsoenlijk bereik te kunnen geven, meer dan alleen terug gave telefoon en ontbinding contract.
Hun leveren een slechte prestatie, daarvan hoef ik niet de dupe te zijn.
telefoon inleveren of 50% korting gedurende 4 maanden vind ik erg minimaal.
:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:24.