//

iPhone 4, Los of met T-mobile, hier mijn overzicht.

iPhone 4, Los of met T-mobile, hier mijn overzicht. discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Naar aanleiding van het nieuwe fronttopic over simlockvrije iPhone 4 die verkrijgbaar is in Frankrijk, vroegen velen zich af of het niet goedkoper is om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-06-10, 23:35
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard iPhone 4, Los of met T-mobile, hier mijn overzicht.

Naar aanleiding van het nieuwe fronttopic over simlockvrije iPhone 4 die verkrijgbaar is in Frankrijk, vroegen velen zich af of het niet goedkoper is om het toestel los te kopen in combinatie met een sim only of prepaid.

In het topic vind aantal discussies gaande omdat de betreffende bel/sms gedrag van diverse mensen uiteenlopen. Dus heb ik voor mijzelf een overzichtje gemaakt.

Ik bel rond de 400 (365) minuten en verstuur 400 (396) smstjes per maand, de gemiddeldes zijn berekend over de laatste 6 maanden. Volgende veronderstellingen neem ik aan. De iPhone 4 32gig gaat rond de 199.95 euro kosten, dit leidt ik gemakshalve af van de duitse t-mobile.de. In Frankrijk is hij 179 volgens sommigen in het fronttopic.





Hier een schema voor mensen die rond de 125 belminuten en 125 smstjes per maand uitkomen.



Mijn conclusie, de winnaar is Vodafone voor de veelbellers en smsers, met een kostenbesparing van maar liefst 568.40. Je krijgt sneller internet maar hebt daarentegen geen visual voicemail. Voor de rest weet ik niet veel over Vodafone, dekking en klantenservice etc. Daarnaast heb ik gemakshalve 450 belminuten genoteerd en de resterende belminuten, 170x2(voordeel sms blox, dus 340) hou je dan over voor smstjes. Anders kan je het als 400 belminuten en 440 smstjes aanzien.

Aandachtspuntjes: Vodafone hanteert een fair use policy voor je datagebruik. In dit topic "Vodafone Datalimiet" word het aan de tand gevoeld en blijkelijk krijgen mensen bij 250 a 350 mb per maand al een waarschuwing en/of worden aangepakt. Daarnaast blokkeert Vodafone ook poorten zoals die van Fring (voip) en Slingplayer. Zie hier. Ik vind dat toch wel erg jammer, maar ik begin te twijfelen, ook al is het een 568 euro besparing! Ik wil namelijk tetheren en zodoende mp3s downloaden, niet superveel, maar het benodige als ik "on the road" ben en elders wat optredens heb (dj werkzaamheden).

Voor weinig bellers en smsers, 125/125, lijkt Vodafone het goedkoopst met een kostenbesparing van 143

Hoop dat dit schema ook nuttig kan zijn voor jullie, of andere mensen. Op en of aanmerkingen hoor ik graag.

-----

edit:

Startpost aangepast naar aanleiding van:
@stefano20 over hoe ik aan de 199 euro prijs kom.
@wouter1981 dekkingnotitie verwijderd
@maxman vodafone abo aangepast door de Vodafone ANWB actie web+sms+internet sim only abo voor 620 belminuten. Conclusie tevens aangepast.

Er zijn ook andere aanbiedingen dan de Vodafone ANWB deal:
https://directsales.vodafone.nl/personeelsaanbieding/
https://directsales.vodafone.nl/tvgids/

Thanks guys

Laatst gewijzigd door forrestgumpx; 21-07-10 om 11:06.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-06-10, 06:45
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Goede vergelijking. 1 puntje van kritiek: BEN is van T-Mobile, bereik zou hetzelfde moeten zijn.
Misschien kun je dezelfde vergelijking maken voor i150?
  #3  
Oud 16-06-10, 09:28
Stefano20 Stefano20 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 125
Standaard

@forrestgumpx,

Heb jij een bron waaruit blijkt dat de iPhone 4 €199,00 kost i.c.m. een i-500? Volgens mij zijn de officiële prijzen nog niet bekend.

In ieder geval bedankt voor de moeite. Ik denk dat veel mensen hiervan gebruik kunnen maken om toch een totaalbeeld te schetsen van wat zo'n ''aanbieding'' hun daadwerkelijke kost.

Groet,

Stefano
  #4  
Oud 16-06-10, 09:38
Maxman Maxman is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 197
Standaard

Vodafone kan wel wat goedkoper. Is op dit moment actie met ANWB die geldig is tot 31 Maart 2011 wel alleen als je ANWB lid bent of iemand kent die het is.

http://directsales.vodafone.nl/

620 min/sms - 3,6 Mb/s internet - 19,95 + gratis SMSvoordeelblox

Die blox houd in dat 1belminuut voor 2 smsjes staat. Wanneer je dus 400 min belt in je bundel houdt je er nog 220 over 220x2= 440 smsjes

Abbo = 478,8 voor 2 jaar
Telefoon = 739

Totaal = 1217,80

Scheelt meer als 560 euro vind ik de moeite wel waard
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png vodafone.PNG‎ (20,3 KB, 79x gelezen)
  #5  
Oud 16-06-10, 10:40
punt83 punt83 is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 29
Standaard

Het vodafone 620 simonly abonnement is het eerste jaar 19,97 en dan het tweede jaar 39,95 (1e 12 maanden zijn 50% korting). Dus dat scheelt toch nog 240 euro. Dan is het nog steeds ruimschoots de goedkoopste optie EN heb je een betere provider dan t-mobile. Toevallig precies wat ik gisteren besteld heb: Vodafone 620 en een iPhone 4 32gig!
  #6  
Oud 16-06-10, 10:46
Maxman Maxman is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Vodafone heeft een zeer aantrekkelijke aanbieding voor leden van de ANWB. Ontvang gratis een exclusieve telefoon. U kunt kiezen uit diverse abonnementen met fikse korting in combinatie met een gratis toptoestel.
De abonnementskorting is gedurende de gehele contractsperiode geldig.
Met die ANWB actie is het dus de gehele periode geldig dus scheelt het toch echt 560 euro
  #7  
Oud 16-06-10, 10:55
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxman Bekijk bericht
Met die ANWB actie is het dus de gehele periode geldig dus scheelt het toch echt 560 euro
je hebt denk ik heel veel mensen vrolijk gemaakt vandaag
  #8  
Oud 16-06-10, 11:31
erikenpeer erikenpeer is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 3
Standaard

is die korting ook echt geldig tijdens de gehele contract periode bij die sim only abonnementen?
  #9  
Oud 16-06-10, 12:38
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikenpeer Bekijk bericht
is die korting ook echt geldig tijdens de gehele contract periode bij die sim only abonnementen?
zie maxman's reactie boven je post
  #10  
Oud 16-06-10, 12:53
Maxman Maxman is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 197
Standaard

Datalimiet van vodafone schijnt vooral bij Prepaid gebruikers te zijn. Aangezien deze voor 10 euro per maand onberkt internet kunnen krijgen.

Mensen met een Abonnement heb ik nog niet echt horen klagen dat ze waarschuwing krijgen etc..
  #11  
Oud 16-06-10, 14:39
punt83 punt83 is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 29
Standaard

helaas geen anwb lidmaatschap! Maar dan nog voordeliger EN vodafone ipv tmobile!!
  #12  
Oud 16-06-10, 15:01
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard

ANWB lidmaatschap kost 16.50 p/j zonder service. Dus zie het maar als eenmalige aansluitkosten
  #13  
Oud 16-06-10, 21:54
flaman87 flaman87 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 25
Standaard

ff serieus, wie heeft er vertrouwen in, dat t mobile straks een goed 3g netwerk kan leveren, terwijl dat nu al niet probleemloos gaat. mijn vriendin heeft t mobile. we wonen in Leiden en bijna nergens een 3g netwerk.... :S hartje randstad jongens..
zometeen met de iphone 4 komen er 1000den mensen bij

ik voorspel big trouble
  #14  
Oud 16-06-10, 23:45
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flaman87 Bekijk bericht
ff serieus, wie heeft er vertrouwen in, dat t mobile straks een goed 3g netwerk kan leveren, terwijl dat nu al niet probleemloos gaat. mijn vriendin heeft t mobile. we wonen in Leiden en bijna nergens een 3g netwerk.... :S hartje randstad jongens..
zometeen met de iphone 4 komen er 1000den mensen bij

ik voorspel big trouble
Ja dat is wel heel erg triest van T-mobile. Ik studeer in Leiden en ik vind dat daar overal 3G moet zijn.

Ik ga voor Vodafone + ANWB lidmaatschap. scheelt me gewoon 560 euro!
  #15  
Oud 17-06-10, 12:56
NaviPhone NaviPhone is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 16
Standaard

Goed overzicht.
Krijg je dan de microsim of wordt het knippen?
  #16  
Oud 17-06-10, 13:00
Stefano20 Stefano20 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 125
Standaard

T-Mobile levert nu al Microsims voor klanten die daar behoeften aan hebben. Prijs is gelijk aan die van een normale simkaart in de T-shop. €4,95

En als andere providers ze gaan verkopen, ga ik er ook vanuit dat ze die met microsim leveren.
  #17  
Oud 17-06-10, 14:02
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefano20 Bekijk bericht
T-Mobile levert nu al Microsims voor klanten die daar behoeften aan hebben. Prijs is gelijk aan die van een normale simkaart in de T-shop. €4,95

En als andere providers ze gaan verkopen, ga ik er ook vanuit dat ze die met microsim leveren.
Dus dat verklaart waarom mijn factuur 5 euro hoger was smeerlapperij.. ja misschien ligt het aan je simkaart dus komt meneer heel behulpzaam met een nieuwe aanzetten zonder te zeggen dat er voor betaald moet worden of wat dan ook..

Ik denk dat ik ook maar voor dat vodafone aanbod ga alleen weet iemand of je er 1000 smsjes bij aan kan sluiten?
  #18  
Oud 17-06-10, 14:18
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I Bekijk bericht
Dus dat verklaart waarom mijn factuur 5 euro hoger was smeerlapperij.. ja misschien ligt het aan je simkaart dus komt meneer heel behulpzaam met een nieuwe aanzetten zonder te zeggen dat er voor betaald moet worden of wat dan ook..

Ik denk dat ik ook maar voor dat vodafone aanbod ga alleen weet iemand of je er 1000 smsjes bij aan kan sluiten?
Dat zou ik niet weten, raadpleeg de vodafone site of hun klantenservice, of dat in combinatie kan. Ik betwijfel het. Het is namelijk al een fikse 50% korting op hun normale abo tarief.
  #19  
Oud 17-06-10, 14:19
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NaviPhone Bekijk bericht
Goed overzicht.
Krijg je dan de microsim of wordt het knippen?
Ik zou hem eerst knippen, en als het mislukt, dan haal ik die van 5 euro wel.
  #20  
Oud 17-06-10, 14:28
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Zal wel een mailtje die kant op doen.. Overigens staat er wel dat de sms voordeel blox NIET met een sim only te combineren is.. Misschien toch maar hopen op een t-mobile relax combo met de iPhone 4.. maar als die 400 euro wordt met een 30 euro per maand abbo dan bel ik meteen familie/vrienden op in frankrijk/belgie/engeland of iemand ff een iPhone voor me kan fixen..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Laat mijn scherm langzaam los? Ovi! iPhone algemeen 18 01-11-16 18:13
Mobile-Me werkt niet op mijn iPhone, wel op mijn Macbook pro... glow iTunes 9 01-02-10 09:40
Werkt mijn jailbreak niet, of wat is hier aan de hand? levirobben Archief 8 01-01-10 21:55
Wat moet ik hier verder voor instellen op mijn XP laptop Masterbrowser Archief 2 06-11-09 10:37
Betaalde unlock t-mobile.. met mijn toestel ? denzell86 Unlock [archief] 1 21-03-09 21:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:41.