//

Lillith wil een iphone!

Lillith wil een iphone! discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey allemaal, Nou ik ben overstag. Na al die tijd simpele telefoontjes gehad te hebben, ben ik eindelijk gevallen voor de iphone, mijn huidige abbo ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-06-10, 21:32
lillith lillith is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Amersfoort
Berichten: 36
Standaard Lillith wil een iphone!

Hey allemaal,

Nou ik ben overstag. Na al die tijd simpele telefoontjes gehad te hebben, ben ik eindelijk gevallen voor de iphone, mijn huidige abbo is bijna afgelopen. Ik heb de keynote van Steve gevolgd en ik ben hartstikke enthousiast geworden. Ook deze site volg ik op de voet.
Maar alle geweldige functies van de iphone maken me ook een beetje bang. Is het nou echt zo simpel om ermee om te gaan? Wat ik het meest zal gebruiken is muziek luisteren, mails sturen, foto's maken en natuurlijk app's downloaden. Is dit allemaal een beetje te doen voor een leek als ik?
Misschien is de iphone 4 wel een stapje te hoog voor mij, en kan ik beter beginnen met de 3gs.

Ik heb momenteel trouwens een relax abbo met t-mobile. Werkt dit een prettig icm een iphone? Of kan ik beter overstappen naar een echt iphone abonnement? Momenteel heb ik goed bereik met mijn huidige telefoontje (nokia 5133)

Bedankt alvast!

ps. als ik al deze vragen niet mag stellen in dit topic, dan hoor ik het graag.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-06-10, 14:39
Peernij's schermafbeelding
Peernij Peernij is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Nistelrode
Berichten: 262
Standaard

Er zit geen degelijk gebruiksverschil in een 3 GS of de 4 schat ik. Apple staat bekend om zijn gebruiks vriendelijkheid. Ter illustratie: mijn zoon van 4 slide zelf door de iPhone, bekijkt foto's, start spelletjes. Dus zo makkelijk is het.

Bellen en apps mag hij natuurlijk niet, maar ook dat zou hij kunnen vrees ik!

Gr
__________________
iPhone 3G 16GB → iPhone 3GS 16GB → iPad Wi-Fi 32 GB → iPhone 4 16GB → iMac 21" → ATV 2
  #3  
Oud 21-06-10, 15:09
lillith lillith is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Amersfoort
Berichten: 36
Standaard

Bedankt voor de reactie!
Ik neem aan dat de iphone 4 ook erg intuïtief werkt dan. Dan kan ik beter daarop wachten.
Kun je de iphone gewoon gebruiken zonder allemaal hacks en dergelijke uit te voeren? En waarom zouden mensen de iphone jailbraken?

Bedankt alvast
  #4  
Oud 21-06-10, 15:21
Mysteriousgirl_'s schermafbeelding
Mysteriousgirl_ Mysteriousgirl_ is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

hey lillith

Mijn moeder van 55 die voor geen meter met pc's om kan gaan kan zelfs met de iphone overweg. Alles is heel logisch en makkelijk dus ik zou me daar geen zorgen om maken als ik jou was.

Groetjes
  #5  
Oud 21-06-10, 16:02
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lillith Bekijk bericht
En waarom zouden mensen de iphone jailbraken?
Dat kan je volgens mij allemaal hier wel vinden wat de voor -en nadelen zijn.
  #6  
Oud 21-06-10, 17:08
lillith lillith is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Amersfoort
Berichten: 36
Standaard

Tja, ik vind de begrippen en dergelijke nog erg lastig. Via de zoekfunctie vind ik het niet. Ik ben duidelijk nog een groentje. Dus ik ga eerst maar eens de begrippenlijst doorworstelen.
Tegen de tijd dat ik de iphone 4 heb, ben ik vast al wat wijzer.
  #7  
Oud 21-06-10, 23:51
I-Pam I-Pam is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard

hej hoi.. ook ik ben helemaal overstag... altijd vrij eenvoudige telfns gehad. Laatste was een samsung omnia, maar was verschrikkelijke een miskoop. Toch 1 jaar mee gedaan... kan niet wachten tot ik de 4 binnen heb. ben zooooo benieuwd naar wat ik er allemaal mee kan.
  #8  
Oud 27-06-10, 13:59
ChiTheDesigner ChiTheDesigner is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lillith Bekijk bericht
Hey allemaal,

Nou ik ben overstag. Na al die tijd simpele telefoontjes gehad te hebben, ben ik eindelijk gevallen voor de iphone, mijn huidige abbo is bijna afgelopen. Ik heb de keynote van Steve gevolgd en ik ben hartstikke enthousiast geworden. Ook deze site volg ik op de voet.
Maar alle geweldige functies van de iphone maken me ook een beetje bang. Is het nou echt zo simpel om ermee om te gaan? Wat ik het meest zal gebruiken is muziek luisteren, mails sturen, foto's maken en natuurlijk app's downloaden. Is dit allemaal een beetje te doen voor een leek als ik?
Misschien is de iphone 4 wel een stapje te hoog voor mij, en kan ik beter beginnen met de 3gs.

Ik heb momenteel trouwens een relax abbo met t-mobile. Werkt dit een prettig icm een iphone? Of kan ik beter overstappen naar een echt iphone abonnement? Momenteel heb ik goed bereik met mijn huidige telefoontje (nokia 5133)

Bedankt alvast!

ps. als ik al deze vragen niet mag stellen in dit topic, dan hoor ik het graag.
Mensen, je kunt de beste dame toch wel van wat beter advies voorzien?

Laat me allereerst even iets zeggen - mobiele telefoons vandaag de dag zijn alles behalve simpel. De mobiele telefoon begint steeds meer op een computer te lijken en hier zijn de instelling ook naar. Wanneer u gebruikt wilt maken van e-mail op uw telefoon, zult u de instellingen e.d. moeten kunnen invullen zodat de telefoon verbinding kan maken met uw e-mailprovider. Gelukkig heeft de iPhone al een aantal providers vooringesteld gekregen (gMail onder andere) waardoor u enkel uw inloggegevens hoeft in te voeren.

Wat ik met bovenstaand stuk probeer te zeggen - de iPhone is verre van simpel. Maar de telefoon is vele malen simpeler en gebruiksvriendelijker dan bijna alle andere telefoons op de mobiele markt. Met enig geduld en wat vragen op dit forum zult u zeker de mogelijkheden van uw telefoon ten volste kunnen benutten - maar hier is natuurlijk wel enige handigheid geboden, deze zult u uwzelf rustig moeten aanleren.

Muziek luisteren
Één van de belangrijkste veranderingen bij de iPhone is dat de telefoon daadwerkelijk goed ondersteund wordt. Dit betekent dat er 'vrijwel' elk halfjaar een verbetering voor uw toestel beschikbaar is. Het beheren van de telefoon gebeurt met de applicatie iTunes van apple. Dit is tevens de muziekapplicatie van Apple en via deze applicatie kan de muziek daadwerkelijk op de iPhone worden geplaatst. Dit betekent dus ook dat muziek alleen via iTunes op de telefoon kan worden geplaatst. Dit lijkt misschien omslachtig - maar omdat iTunes van nature uit een muziekbibliotheek is, weet u precies welke muziek u op uw telefoon heeft staan.

Verder is het beluisteren van de muziek verrassend simpel. U drukt op de iPod applicatie, kiest een artiest, kiest een nummer en u luistert weg. De iPhone is verreweg de beste telefoon voor het beluisteren van muziek - simpelweg omdat het naast een telefoon ook een iPod is.

Foto's nemen
Ook foto's maken is op de iPhone relatief eenvoudig. De 'camera'-applicatie van de iPhone herbergt net als veel telefoons een foto- en videofunctie, waartussen gemakkelijk gewisseld kan worden. Een foto maken is gemakkelijk - u drukt gewoon op de knop onderaan het scherm. Daarnaast kan er op een onderwerp in het scherm worden gedrukt om de camera op het onderwerp scherp te stellen. Dit klinkt technisch - in de praktijk is het eenvoudig - nooit meer een wazige foto.

Na het nemen van de foto verschijnt de foto in de 'Photos' applicatie, waar u tevens ook (via iTunes) allerlei foto's op uw iPhone kunt zetten. Uw foto's komen dus allemaal netjes in één applicatie, waardoor de kans op verlies minimaal wordt. Foto's bekijken gaat uiterst gemakkelijk door met de vinger over het scherm te schuiven, en ook foto's verwijderen is twee drukjes verwijderd.

Daarnaast bestaan er in de App store vele applicaties om het maken van foto's interessanter te maken. Het is onmogelijk om alle voorbeelden op te noemen - maar het schieten van sepiabeelden, kaders rondom foto's, zwart/wit, negatief, etc. - overal is wel een applicatie voor. Daarnaast hebben vele sociale applicaties als Hyves, Facebook, Netlog, etc. de mogelijkheid om een foto direct op het internet te plaatsen.

Helemaal gemakkelijk wordt het met de nieuwe front-facing camera. Waar je als gebruiker de telefoon nog moest omdraaien om een foto van jezelf te kunnen maken, heeft de nieuwe iPhone een camera voorop waarmee gemakkelijk foto's van uwzelf kunnen worden gemaakt. Dit kan natuurlijk ook dienen als spiegel wanneer nodig. Niet onverdienstelijk als u bijvoorbeeld even een wondje moet behandelen.

Applicaties binnenhalen
De App store is gebruiksvriendelijk ontworpen, het zou geen probleem moeten zijn daar uw favoriete applicaties te vinden. Het binnenhalen van gratis applicaties is simpel - u heeft hier echter wel een iTunes account voor nodig. Deze is echter zo aangemaakt - volgensmij moet u deze tegenwoordig direct aanmaken bij het activeren van de telefoon.

Het binnenhalen van een applicatie is simpel. Drukt u éénmaal op de prijs van de applicatie, dan verschijnt er een groene knop met de tekst 'Installeren'. Hierna drukt u ter bevestiging nogmaals op de knop en de applicatie wordt (wellicht vraagt de applicatie even om uw wachtwoord) binnengehaald. Simpeler kan niet.

Bij het kopen van betaalde applicaties heeft u verschillende opties - het gebruik van een creditcard, uw bankrekening ter beschikking stellen d.m.v. ClickAndBuy of het gebruik van iTunes-Giftcards. Vele mensen beschikken niet over een creditcard en ik kan u niet aanraden om uw bankrekening ter beschikking te stellen i.m.v. eventuele aankoopfouten (de duurste applicatie is rond de €899 - dat is een duur foutje), dus verreweg de beste optie is het kopen van iTunes-Giftcards in de lokale electronicawinkel of de Apple store. U vult in iTunes de code achterop de kaart in en het betaalde bedrag wordt op uw iTunes account toegevoegd.




iPhone 4 vs iPhone 3gS
Doordat de oude telefoons ook worden bijgewerkt, is er buiten de nieuwe functionaliteiten en specificaties verder inhoudelijk weinig anders aan de oudere iPhones. Het gebruiksgemak blijft hetzelfde - de nieuwe iPhone is wellicht iets sneller.

Abonnement
Het iPhone abonnement is gemaakt voor de iPhone. Dit betekent echter niet dat dit abonnement noodzakelijk is - maar wel specifiek toegespitst op de telefoon. Bij uw huidige abonnement zult u waarschijnlijk nog een module voor mobiel internet moeten toevoegen om de volledige functionaliteit van de iPhone te kunnen ervaren. In verhouding lijkt het iPhone abonnement dan een betere optie.

Bovendien is het bijbetalingsbedrag voor een iPhone bij een dergelijk abonnement volgensmij lager dan wanneer deze bij een Relax abonnement wordt afgenomen. Dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn - maar het is iets om mee te laten wegen.


Al met al is de iPhone één van de beste en vriendelijkste telefoons die de mens ooit heeft gekend. Bellen en SMS'en is supersimpel, evenals foto's maken, foto's bekijken, surfen op het internet, etc. Voor het andere is enige handigheid geboden, maar dit zou geen groot obstakel mogen zijn.
  #9  
Oud 27-06-10, 20:07
lillith lillith is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Amersfoort
Berichten: 36
Standaard

Fantastisch! Dit is precies de info die ik nodig had. Lekker overzichtelijk en heel helder en duidelijk. Bedankt voor de moeite!

Alleen nu wil ik de telefoon nog liever hebben Pff wachten duurt dan zo lang.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik wil een nieuwe Iphone 4 kopen?? maar is dit een goed idee?? stephaniesmeers Koopinformatie Nederland 7 11-04-11 19:50
Ik wil een iPhone 3G s xtremesolid Koopinformatie Nederland 2 11-08-09 04:20
waar herken je een orginele iphone 3G 16GB aan als je als leek er een tweedehands wil mikeh Archief 2 11-01-09 12:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:28.