//

Contract beeindiging

Contract beeindiging discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben net gebeld door een medewerker van T-Mobile. Ik mag wegens structureel slecht 3G bereik kosteloos mijn contract beeindigen of 4 maanden korting op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Beeindiging T-Mobile contract

Zonder kosten, sim en 3Gs retour 4 18,18%
Zonder kosten met behoud van 3Gs 12 54,55%
zonder kosten met bijbetaling van minimaal bedrag voor 3Gs 5 22,73%
Anders 1 4,55%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-06-10, 18:10
Juh! Juh! is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard Contract beeindiging

Ik ben net gebeld door een medewerker van T-Mobile. Ik mag wegens structureel slecht 3G bereik kosteloos mijn contract beeindigen of 4 maanden korting op mijn abonnement. Ik moet dan wel mijn simkaart en mijn telefoon terugsturen. Ik heb toch ook deels betaald voor deze telefoon (?). Ook de afgelopen 12 maanden slecht bereik telt niet echt mee. Ik ben niet tevreden over dit voorstel. Heeft iemand ervaring met dit voorstel van T-Mobile. Ik wil het liefste i.v.m. aangekochte apps en accessoires opnieuw een iPhone (4?)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-06-10, 00:39
Stefano20 Stefano20 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 125
Standaard

Ik kan uit je post niet precies opmaken wat je precies wilt? Wil je nou wel of niet het toestel terugsturen? En je laatste zin geeft aan dat je het liefst een iPhone 4 wilt? i.c.m. met T-Mobile? Of verwacht je van T-Mobile dat ze jou een iPhone 4 cadeau geven? Volgens mij zit jij dan nog steeds met een -naar jou zeggen- ''slecht'' netwerk. Ik werk zelf bij T-Mobile en als je nou zegt wat je precies wilt, kan ik misschien het e.e.a. voor je regelen.

De iPhone 4 gaat in Nederland via meerdere kanalen te koop zijn, dus je bent niet gebonden aan T-Mobile.

Daarnaast;
Volgens mij is de eis van T-Mobile niet zo heel raar. Op het toestel heb je flinke subsidie gehad. Deze subsidie moet worden terugverdient binnen een bepaalde termijn. Het contract wordt vroegtijdig beëindigd. Weliswaar T-Mobile's ''fout''. Dus dan lijkt het mijn, contract ontbinden, Jij geeft T-Mobile het ''contract'' terug met het daarbij behorende toestel en T-Mobile stopt met incasseren. Voor de afgelopen 12 maanden slecht bereik zou je eventueel een vergoeding kunnen vragen...

Ik hoor van je

Stefano20
  #3  
Oud 27-06-10, 01:30
microcut microcut is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik zelf kan mijn contract hoogstwaarschijnlijk ook gaan ontbinden. Het liefste zou ik natuurlijk m'n 3GS willen houden, echter ik zit nu pas op 10 maanden van mijn 2 jarig contract.

Zoals stefano20 al aangeeft betaal je met je maandelijkse abonnementskosten je subsidie op je toestel af. Als je vervolgens je contract ontbind en het toestel inlevert is het dan niet realistisch dat je een bedrag terug krijgt van T-mobile aangezien je al x aantal maanden subsidie hebt afbetaald voor een toestel dat je uiteindelijk niet meer hebt?

@Stefano20: aangezien jij aangeeft bij T-Mobile te werken, weet je of het mogelijk is in mijn geval om T-Mobile een bepaald bedrag te betalen om zodoende je iPhone te mogen houden bij ontbinding?
  #4  
Oud 27-06-10, 08:22
played played is offline
• iOS 9.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 133
Standaard

Wat leuk dat t-mobile jullie nog belt ik krijg alleen maar steeds een standaard mail en tot heden nog niks opgelost.
  #5  
Oud 27-06-10, 13:07
ChiTheDesigner ChiTheDesigner is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Standaard

Ik werk niet bij T-mobile en heb nooit een dergelijke situatie meegemaakt, dus misschien heb ik niet helemaal recht van spreken. Maar met enig gezond verstand lijkt het mij dat wanneer er sprake is van een defect in de belofte van zowel Apple als T-Mobile - hiervoor gecompenseerd moet worden. Zelf heb ik ook altijd last van een rotnetwerk, elke maand wel geklaagd - maar ik neem de moeite niet om nu nog terug te gaan om te onderhandelen gezien volgende maand mijn abbonement afloopt.

In dit geval heeft T-mobile de schuld op zich en moeten zij zich ook adequaat opstellen. Het is echter niet reëel te verwachten dat zij jou een telefoon zullen 'schenken' - hoe lang de geleden persoonsschade ook is. Ik kan mij nog herrrineren dat ze ergens halverwege 2008 adverteerden met 'overal razendsnel internet'. Sterker nog, in de bijgesloten folder toen ik het abbonement kocht staat:

Citaat:
Internet
"In combinatie met de speciale T-Mobile iPhone abbonementen kun je onbeperkt gebruik maken van supersnel internet in Nederland."
Tot op de dag van vandaag is het internet van de iPhone niet "supersnel" en al helemaal niet in heel Nederland. T-Mobile heeft wel meer loze marketingbeloften gedaan en hier kun je ze ook zeker op onderuithalen. Het is in Nederland ten strengste illegaal om misleidende reclame te gebruiken.

Wat ik probeer te zeggen is - T-Mobile heeft veel steken laten vallen omwille van 'de eerste willen zijn'. Dit is onacceptabel commercieel gedrag en daar mag je ze ook zeker voor aansprakelijk stellen. Een niet-werkende telefoon is één ding - een niet-werkende verbinding is nog veel erger.

o Bij het afsluiten van het abbonement heb je waarschijnlijk betaald voor je telefoon - dit geld dien je terug te vorderen als je de telefoon inlevert.

o Bovendien dient T-Mobile je een deel van het abbonementsgeld terug te sturen, omdat je hiermee ook een deel de telefoon betaalt en je niet hebt gekregen waar je origineel mee akkoord bent gegaan.

o Contractontbinding is ook niet moeilijk - ze MOETEN jou de kans bieden om kosteloos het contract te ontbinden gezien het feit dat zij de voorwaarden ('goed bereik' - 'snel internet') hebben geschonden. Dat is een vorm van contractbreuk.

o Op je laatste wens, een compensatie ten behoefte van de onkosten (apps, accessoires, etc.) kan denk ik niet worden ingegaan. Zulke dingen zijn meestal alleen in Amerika te eisen.

o Als laatste zou T-Mobile je eigenlijk officieel schriftelijk excuus moeten sturen. Hun schuld, hun contractbreuk. Als een consument contractbreuk pleegt (niet betalen) dan worden er direct harde maatregelen genomen. Andersom dus ook.


Neem mijn mening en die van Stefano20 mee en zoek een goede middenweg. Je zult nooit alles krijgen, maar probeer voet bij stuk te houden. Jammer genoeg hebben bedrijven in Europa het vaak niet hoog met 'klantenbinding', dus verwacht het ergste. In het ergste geval de geschillencommissie of de rechter.
  #6  
Oud 28-06-10, 09:54
Juh! Juh! is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard

Hoi Stephano,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb bij het begin van het contract gekozen voor de provider met het naar eigen zeggern beste netwerk in Nederland. De medewerker die mij belde vertelde mij dat de eerste mast te ver van mijn woonplaats stond en mij dus geen 3G dekking kon leveren. Dat wist men een jaar geleden ook wel. Ik krijg 4 maanden korting of beeindiging van het contract. Op zich een redelijk voorstel. Ik heb ook aansluitingskosten en een bijbetaling voor het toestel betaald, krijg ik dan een deel daarvan terug als ik het toestel wil houden? Ik heb in de loop van het contract natuurlijk veel apps en accecoires gekocht voor dit toestel. Ik twijfel over beeindiging en dan een iPhone4 bij Vodafone (via Phoneshop.nl), Of huidig toestel (3Gs) bij andere provider, of nog een jaartje met huidig toestel en mindere dekking bij T-Mobile... Wat denk jij?
  #7  
Oud 28-06-10, 13:36
WvB22 WvB22 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 56
Standaard

Ik vind wel dat je als je je telefoon moet teruggeven dat je dan een deel van de telefoon vergoed zou mogen krijgen. Je koopt de telefoon min of meer op afbetaling icm een abonnement. Je zou dus een deel moeten terug krijgen al dan niet onder de noemer van vergoeding voor slechte service of zoiets. Of je moet de telefoon kunnen kopen voor een redelijk bedrag zodat je zelf kan beslissen wat je ermee doet.

Succes
  #8  
Oud 28-06-10, 15:47
chriscilia chriscilia is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 28
Standaard

pas op met T-mobile !!!!!

als je op hun aanbod - het contract te beeindigen - ingaat.
hun procedure:
iphone terugsturen
de aankoopnota terugsturen
misschien krijg je dan je geld terug.

ik ben die aankoopnota kwijt,
was volgens die medewerker geen probleem, als ik maar wel snel die iphone terugstuurde.
Maar: dit bleek een leugen. zonder aankoopnota -> gewoon je geld kwijt.

dus nu:
geen iphone meer (bij tmobiel), en 90 euro kwijt.

hun boekhouding schijnt heel slecht te zijn en een kopie van mijn aankoopnota is dus zoek. tiswat daar bij T-mobile.
ze leveren een slecht telefoonbereik, een beroerd internetbereik, en nu ook ook nog een leugens.

k ben blij dat ik nu (weer) bij vodafone zit.
een uitstekend telefoon- en internetbereik heb
inderdaad met een iphone
  #9  
Oud 28-06-10, 19:15
blerf blerf is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 14
Standaard

Kan ik ergens tekenen ? Ik zou graag me 3g terug geven en mijn NR mee nemen. Alles maar dan ook alles om van die gasten af te zijn en nooooooit meer terug te komen.
Dus vind het zeker geen slechte deal en als jij hem niet wil doe ik hem met liefde
  #10  
Oud 28-06-10, 19:23
chriscilia chriscilia is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 28
Standaard

Hi, gewoon de strop nemen joh. een nieuw nummer en naar Vodafone. Heb je en GOED bereik, en GOED internet.
en ik spreek uit ervaring

Maar pas op, als je je telefoon terurgstuurt naar T-Mobile..... hun boekhouding ligt helemaal plat. als je geen kopie van je rekeing meer hebt, dan ben je gewoon die 90 euri kwijt.
das policy bij T-mobile. wel betalen, maar service 0,00000000000000 %.
maar dat kun je bij zulke figuren wel verwachten die veel beloven maar NIETS daarvoor terug geven.Bereik bij hen zowel met bellen als met internetten: NIKS, dus service ...... kan nooit meer zijn he.

kosten: iedere euro die je daar betaalt, is een euro teveel. gewoon weggegooid geld.
  #11  
Oud 31-07-10, 11:33
Nicky75's schermafbeelding
Nicky75 Nicky75 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Brabant....
Berichten: 232
Stuur een bericht via MSN naar Nicky75
Standaard

Ik kon dus ook,4 mnd. na de start van mijn abbo,het contract ontbinden.
Moet de iPhone terugsturen met het aankoopbewijs erbij en krijg dan mijn aankoopbedrag (120 euro) terug,de simkrt. mag ik houden.
Maak natuurlijk wel een kopietje van het aankoopbewijs,kunnen ze ook niet zeggen dat het niet klopt.
Deze word tegen de tijd dat ik een nieuwe provider heb geblokkeerd.
Nu is het gister in werking gezet en ben meteen terug gegaan naar Vodafone en heb daar een abbo met een iPhone afgesloten.
Deze word binnen een paar dagen geleverd en dan kan ik tenminste weer overal bellen en internetten,juh!
__________________
Standin' my ground
  #12  
Oud 31-07-10, 12:45
Juh! Juh! is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Thumbs up Opgelost

Ik heb na een lange e-mailwisseling met T-Mobile overeenstemming kunnen bereiken. Ik mag nu kosteloos het contract beëindigen, mijn toestel hoef ik niet terug te sturen en hoef ook niets meer te betalen. Ik stop nu met de negatieve berichtgeving.

Succes allen!
  #13  
Oud 31-07-10, 13:01
Nicky75's schermafbeelding
Nicky75 Nicky75 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Brabant....
Berichten: 232
Stuur een bericht via MSN naar Nicky75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juh! Bekijk bericht
Ik heb na een lange e-mailwisseling met T-Mobile overeenstemming kunnen bereiken. Ik mag nu kosteloos het contract beëindigen, mijn toestel hoef ik niet terug te sturen en hoef ook niets meer te betalen. Ik stop nu met de negatieve berichtgeving.

Succes allen!
Hoe komt het dat jij je toestel niet terug hoeft te sturen?
Contract liep al meer als een jaar?
  #14  
Oud 31-07-10, 13:19
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juh! Bekijk bericht
ik stop nu met de negatieve berichtgeving.

Succes allen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicky75 Bekijk bericht
Hoe komt het dat jij je toestel niet terug hoeft te sturen?
Contract liep al meer als een jaar?
Een akkoordje met T-Mobile?
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee
  #15  
Oud 31-07-10, 15:00
Juh! Juh! is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard Contract beëindiging

Ik had aantoonbaar slecht 3G bereik. Ik heb juridisch advies ingewonnen en daarna goed overleg gevoerd met T-Mobile. Ik heb een contract voor 2 jaar. Na 13 maanden slecht bereik zijn we er eindelijk uitgekomen.
  #16  
Oud 31-07-10, 15:16
Nicky75's schermafbeelding
Nicky75 Nicky75 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Brabant....
Berichten: 232
Stuur een bericht via MSN naar Nicky75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juh! Bekijk bericht
Ik had aantoonbaar slecht 3G bereik. Ik heb juridisch advies ingewonnen en daarna goed overleg gevoerd met T-Mobile. Ik heb een contract voor 2 jaar. Na 13 maanden slecht bereik zijn we er eindelijk uitgekomen.
Ok.
Jouw contract liep al meer als een jaar, dat scheelt.
Mijne pas vanaf Februari.
Maar ben gelukkig van T-mobile en hun crappy bereik af!
  #17  
Oud 06-08-10, 14:06
KayL KayL is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juh! Bekijk bericht
Ik heb na een lange e-mailwisseling met T-Mobile overeenstemming kunnen bereiken. Ik mag nu kosteloos het contract beëindigen, mijn toestel hoef ik niet terug te sturen en hoef ook niets meer te betalen. Ik stop nu met de negatieve berichtgeving.

Succes allen!
Mag ik je vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen of wat tips voor me hebt? Ik verkeer nu namelijk in precies dezelfde situatie met ook dezelfde optie, of het toestel terug of 4 maanden 50% korting. Dit is na 13 maanden slecht bereik erg vervelend en ik zou graag weten hoe ik met T-Mobile een realistischere oplossing kan vinden die ook voor mij werkt.
  #18  
Oud 06-08-10, 14:32
Xenn0X Xenn0X is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 186
Standaard

50% korting? ik krijg maar 20%... ik ga weer bellen..
  #19  
Oud 06-08-10, 17:54
Remondinho Remondinho is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

Je toestel hoef je niet te retourneren bij vroegtijdige contractbeeindiging. Het klopt dat je het toestel voor een deel gesubsidieerd hebt gekregen, maar dit is geen enkele reden om de eis van T-Mobile te rechtvaardigen. Wat als je na aanschaf van het abonnement + toestel je toestel hebt verkocht of weggegeven? Dan HEB je niks meer om terug te sturen. Dit doet niks af aan de slechte prestatie die T-Mobile, qua netwerk, levert. En je reclameert nu juist op dat punt.

Bovendien vergoedt T-Mobile je toestel toch ook niet als ie buiten je garantie kapot is? Dan zijn het toestel en het abonnement ineens 2 heel andere dingen. Of zoals een medewerker van een T-Shop ooit tegen me zeï: "Meneer, u neemt bij ons het netwerk af als dienst. Daar heeft u contract betrekking op. Het meegeleverde toestel is slechts een middel om gebruik te maken van die dienst."

Ik zou gewoon vol blijven houden dat je het toestel niet terug gaat sturen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontbinden contract cubesten Odido (T-Mobile) 3 01-11-10 11:44
Hoeveel mensen ontbinden hun contract bij T-Mobile bij afloop contract? erwin85 Odido (T-Mobile) 30 26-12-09 20:12
Contract vernieuwen Summ Odido (T-Mobile) 10 26-08-09 21:11
T-Mobile vergoed geen kosten bij beeindiging, dit is diefstal ! Michael_D Odido (T-Mobile) 37 31-01-09 07:49
Contract overnemen TheStijg Odido (T-Mobile) 2 16-01-09 20:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:52.