//

Simlockvrij laten maken

Simlockvrij laten maken discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kan mijn iPhone bijna gratis simlockvrij laten maken. Dan krijg je toch een code? Stel je jailbreaked je iPhone blijft de simlock dan nog ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-06-10, 13:15
Stommerik Stommerik is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Zwolle
Berichten: 9
Standaard Simlockvrij laten maken

Ik kan mijn iPhone bijna gratis simlockvrij laten maken. Dan krijg je toch een code?

Stel je jailbreaked je iPhone blijft de simlock dan nog steeds weg? Of als je hem hersteld? Of moet je iedere keer de code weer invoeren? Of is die maar 1 keer te gebruiken?

Veel vragen, ik hoop dat jullie antwoorden hebben.

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-06-10, 14:03
ChiTheDesigner ChiTheDesigner is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stommerik Bekijk bericht
Ik kan mijn iPhone bijna gratis simlockvrij laten maken. Dan krijg je toch een code?

Stel je jailbreaked je iPhone blijft de simlock dan nog steeds weg? Of als je hem hersteld? Of moet je iedere keer de code weer invoeren? Of is die maar 1 keer te gebruiken?

Veel vragen, ik hoop dat jullie antwoorden hebben.

Alvast bedankt.
Bel even met de klantenservice van T-mobile, zij kunnen je er meer over vertellen en bovendien regelen hun ook jouw simlock.
  #3  
Oud 27-06-10, 14:45
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Je krijgt niet zelf een code. Nadat je contact hebt gehad met de klantenservice van T-Mobile wordt er door hen contact gezocht met Apple. Dan kan het een half uurtje duren voordat je iPhone unlocked is; hang hem aan iTunes, er wordt contact gezocht met de Appleserver en vervolgens krijg je bricht in iTunes dat ie unlocked is. En dat blijft ie tot in lengte van jaren!
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #4  
Oud 27-06-10, 22:17
LanWolf LanWolf is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 99
Standaard

Jup, net vrijdag mijn 3gs simlock vrij laten maken, ff belletje met t-mobile, en geregeld

Let wel op: ze proberen je dus je contract datum aan te laten houden voor het simlock vrij maken, maar het volgens de opta is het 1 jaar na levering van het toestel dat ze dat gratis moeten doen. Dus ook voor de verlengers die dus nog 3-4 maand te gaan hebben op hun abbo en eigenlijk willen upgraden : simlock vrij maken kan dus nu al, en levert je misschien wat meer op bij de verkoop.
  #5  
Oud 28-06-10, 15:47
BartHNL BartHNL is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik ga over 2 weken de iphone 3G van een vriend overnemen, zijn abonnement loopt bijna af en hij gaat dan voor iphone 4. Ik heb zelf op het moment t-mobile. Maar wil er zo snel mogelijk vanaf (geen 3G verbinding in m'n eigen huis, zelfs maar 1 of 2 streepjes bereik). Hoe kan ik nu het beste zorgen dat ik straks een KPN sim kaart in de iphone kan stoppen?

Ik had al aan degene van wie ik hem koop gevraagd of hij als hij de iphone 4 gaat halen in de winkel, z'n huidige iphone kan laten unlocken.
Maar hoe gaat dat in z'n werk? Want ik moet er wel nog een halfjaar gebruik van maken met m'n t-mobile simkaart. Ook heb ik de instructies gelezen van het unlocken met itunes, waarbij je vervolgens een simkaart nodig hebt van een andere provider. Maar die heb ik dan dus nog niet. Alleen ik moet wel 100% zeker weten dat als ik na een halfjaar een kpn kaart erin stop het ook werkt. Want neem aan dat ik niet naar de t-mobile kan gaan met die telefoon (die in hun ogen niet van mij is) om hem te laten unlocken..
  #6  
Oud 28-06-10, 16:09
LanWolf LanWolf is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 99
Standaard

Hij kan de 3G nu al simlock vrij laten maken, als zijn abbo afloopt heeft hij hem dus al 2 jaar! Is vrij simpel: bellen naar t-mobile, en dan aan itunes hangen met een andere simkaart van andere provider (prepaid van een paar euro of even aan ouders/vriend/vriendin/buur/zwerver vragen die niet bij t-mobile zit.) Verder de instrukties van t-mobile volgen.
Zou het niet gokken dat het na een half jaar nog werkt als hij nu belt en jij dan de foon hebt overgenomen. Kan je beter ff een prepaid simkaartje kopen bij een andere provider.

Laatst gewijzigd door LanWolf; 28-06-10 om 16:11.
  #7  
Oud 28-06-10, 16:19
BartHNL BartHNL is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 2
Standaard

Is het dan handig om KPN simkaartje te doen? (Ga vrijwel zeker over naar KPN) Of maakt dat helemaal niks uit? Heb namelijk nog wel een HI prepaid kaartje liggen (die ook nog geactiveerd is)...

Laatst gewijzigd door BartHNL; 28-06-10 om 16:27.
  #8  
Oud 29-06-10, 00:29
onny0808 onny0808 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartHNL Bekijk bericht
Is het dan handig om KPN simkaartje te doen? (Ga vrijwel zeker over naar KPN) Of maakt dat helemaal niks uit? Heb namelijk nog wel een HI prepaid kaartje liggen (die ook nog geactiveerd is)...
Maakt niet uit welk provider, als het maar geen t-mobile is.
  #9  
Oud 29-06-10, 00:33
chriscilia chriscilia is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 28
Standaard

helemaal mee eens onny0808,
t-mobile presteert gewoon bar slecht op alle fronten.
  #10  
Oud 29-06-10, 13:48
onny0808 onny0808 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chriscilia Bekijk bericht
helemaal mee eens onny0808,
t-mobile presteert gewoon bar slecht op alle fronten.
@chriscilia. Sorry, mijn antwoord was niet bedoeld om t-mobile af te kraken, maar als bevestiging op de vraag of bij het unlocken een KPN kaart gebruikt kan worden.

Ik weet dat jij veel problemen hebt met je bereik en het terugkrijgen van je geld na het retourneren van je iphone aan t-mobile, maar heb zelf gelukkig geen problemen met t-mobile. Ga zelfs 1 van mijn abo's, die inmiddels al verlengd kan worden, verlengen met een 4G.
Suc6 met het terugvorderen van je geld.
  #11  
Oud 29-06-10, 20:59
andre-nl's schermafbeelding
andre-nl andre-nl is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LanWolf Bekijk bericht
Jup, net vrijdag mijn 3gs simlock vrij laten maken, ff belletje met t-mobile, en geregeld

Let wel op: ze proberen je dus je contract datum aan te laten houden voor het simlock vrij maken, maar het volgens de opta is het 1 jaar na levering van het toestel dat ze dat gratis moeten doen. Dus ook voor de verlengers die dus nog 3-4 maand te gaan hebben op hun abbo en eigenlijk willen upgraden : simlock vrij maken kan dus nu al, en levert je misschien wat meer op bij de verkoop.
Ja leuk heb ik ook geprobeerd, maar ik heb de Iphone niet van Tmobile gekocht.
Kortom ik ben niet de contractant en als ik hem simlock vrij wil hebben moet ik 120, euri betalen.
jaar of geen jaar oud

Andre
  #12  
Oud 30-06-10, 23:01
Jennimal Jennimal is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 96
Standaard

gewoon weer bellen Andre!! ik ben ook niet de contractant, heb via mp mijn 3G overgenomen van iemand en heb vorige week mijn telefoon gratis simlock vrij kunnen laten maken!!
  #13  
Oud 30-06-10, 23:24
andre-nl's schermafbeelding
andre-nl andre-nl is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennimal Bekijk bericht
gewoon weer bellen Andre!! ik ben ook niet de contractant, heb via mp mijn 3G overgenomen van iemand en heb vorige week mijn telefoon gratis simlock vrij kunnen laten maken!!
heb ik gedaan maar volgens T-Mobile ben ik niet de contractant die het contract getekend heeft (BLABLA).
en deze is niet overdraagbaar, dus moet ik 120 euro betalen om de telefoon simlock vrij te maken.
ze waren er zeer stellig in (heb namelijk al 2keer gebeld en 1x mail geschreven).

T-mobile ziet geen verplichting om de simlock te verwijderen omdat ik deze niet gekocht heb als contractant van T-mobile
(kortom waardeloos !!)


andre
  #14  
Oud 01-07-10, 15:08
Jennimal Jennimal is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 96
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andre-nl Bekijk bericht
heb ik gedaan maar volgens T-Mobile ben ik niet de contractant die het contract getekend heeft (BLABLA).
en deze is niet overdraagbaar, dus moet ik 120 euro betalen om de telefoon simlock vrij te maken.
ze waren er zeer stellig in (heb namelijk al 2keer gebeld en 1x mail geschreven).

T-mobile ziet geen verplichting om de simlock te verwijderen omdat ik deze niet gekocht heb als contractant van T-mobile
(kortom waardeloos !!)


andre
Balen....en eigenlijk heel raar....dat betekent dus eigenlijk dat je je telefoon niet zou mogen verkopen want niemand anders kan hem dan simlock vrij maken terwijl ze gewoon geregistreerd hebben staan hoe lang een toestel al in gebruik is............ik heb trouwens zelf wel een t mobile abbonement......mss dat dat uitmaakt........je zou eventueel iemand anders die wel een t mobile abbo heeft het nog een keer kunnen laten proberen......
  #15  
Oud 01-07-10, 16:47
henzepietje henzepietje is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: haarlem
Berichten: 20
Standaard jongens: kan ik na unlocken via itunes gewoon....

weer mijn tMobile kaartje erin doen? Ja dat kan, snap ik, maar krijg ik dan ook al mijn gegevens er weer op. Of zit ik dan met instellingen van bv Vodafone. Dat wil ik later als ik mijn nummer heb laten overnemen.
Ik heb dus al gebeld met tMobile en ze hebben een code of weet ik wat naar mijn iTunes gestuurd. (gister)
  #16  
Oud 02-07-10, 13:23
gertjancommandeur gertjancommandeur is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 31
Standaard

Ik heb zelf een Iphone 3gs met vodafone ooit eens gekocht op marktplaats. Nu ken ik iemand die een t-mobile abbo heeft langer als 1 jaar dan kan ik hem via zijn simkaart toch gewoon unlocken als ik namens hem ga bellen met zijn gegevens enz? Ik had gister gebeld en toen zei ik eerlijk wie ik was en dat ik hem via zijn simkaart wilde unlocken. Nu vertelde ze mij dat een IMEI code onder de naam staat van de 1e gebruiker en dat ik daar toestemming aan moet vragen? Klopt dit? Ik heb het gevoel als ik nog een keer bel namens iemand anders dat ik hem dan wel kan unlocken.
  #17  
Oud 02-07-10, 14:09
Jennimal Jennimal is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 96
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henzepietje Bekijk bericht
weer mijn tMobile kaartje erin doen? Ja dat kan, snap ik, maar krijg ik dan ook al mijn gegevens er weer op. Of zit ik dan met instellingen van bv Vodafone. Dat wil ik later als ik mijn nummer heb laten overnemen.
Ik heb dus al gebeld met tMobile en ze hebben een code of weet ik wat naar mijn iTunes gestuurd. (gister)
T mobile geeft door aan apple dat je foon simlock vrij gemaakt moet worden, apple "regelt" dit via iTunes. Hang je foon aan iTunes met een willekeurig kaartje (als het meer GEEN t mobile is).....dan krijg je vanzelf een melding: gefeliciteerd...je iPhone is unlocked (of zoiets...)......daarna kun je je foon loskoppelen, je eigen simkaartje er weer in doen en de instellingen zijn weer als vanouds. Gewoon lekker blijven frobelen, bellen, smsen....whatever je allemaal doet met je iPhone....en dan straks als je nr is overgenomen gewoon het vodafone kaartje erin en je gaat weer frobelend verder!!!! Heel simpel.......je raakt niks kwijt. Krijgt er hoogstens wat bij, want met vodafone kun je ook internet tethering toepassen!!!!
  #18  
Oud 02-07-10, 14:13
Jennimal Jennimal is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 96
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjancommandeur Bekijk bericht
Ik heb zelf een Iphone 3gs met vodafone ooit eens gekocht op marktplaats. Nu ken ik iemand die een t-mobile abbo heeft langer als 1 jaar dan kan ik hem via zijn simkaart toch gewoon unlocken als ik namens hem ga bellen met zijn gegevens enz? Ik had gister gebeld en toen zei ik eerlijk wie ik was en dat ik hem via zijn simkaart wilde unlocken. Nu vertelde ze mij dat een IMEI code onder de naam staat van de 1e gebruiker en dat ik daar toestemming aan moet vragen? Klopt dit? Ik heb het gevoel als ik nog een keer bel namens iemand anders dat ik hem dan wel kan unlocken.
Tja de verhalen zijn verschillend. Ik heb zelf al jaren een abbo bij t mobile. Heb een jaar geleden via mp een iPhone gekocht, met bon, en die vorige week laten unlocken. Gratis....werd niet gevraagd naar 1e verkoper etc.....maar ik weet niet of dit ook opgaat als je zelf geen klant bent bij t mobile.
  #19  
Oud 02-07-10, 14:28
gertjancommandeur gertjancommandeur is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennimal Bekijk bericht
Tja de verhalen zijn verschillend. Ik heb zelf al jaren een abbo bij t mobile. Heb een jaar geleden via mp een iPhone gekocht, met bon, en die vorige week laten unlocken. Gratis....werd niet gevraagd naar 1e verkoper etc.....maar ik weet niet of dit ook opgaat als je zelf geen klant bent bij t mobile.
Had je dit ook tegen de telefonist gezegt dat je de iPhone op MP heb gekocht? Ik probeer het gewoon nog een keer en dan doe ik me gewoon voor als diegene met het abonnement dan moet het goedkomen neem ik aan.
  #20  
Oud 02-07-10, 14:47
Jennimal Jennimal is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 96
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjancommandeur Bekijk bericht
Had je dit ook tegen de telefonist gezegt dat je de iPhone op MP heb gekocht? Ik probeer het gewoon nog een keer en dan doe ik me gewoon voor als diegene met het abonnement dan moet het goedkomen neem ik aan.
Ja!!!.....ik had toen namelijk net een 2 jarig simonly abbo afgesloten en dus besloten om los een iphone te kopen....maar nu wil ik natuurlijk de iphone 4 en ben bijna aan nieuw abbo toe. Allemaal uitgelegd en verteld dat ik uiteraard geen contact meer had met de 1e verkoper, maar dat ik wel de bon had en dat zo kon overhandigen....verder had ik nog een geintje.....mijn iphone is afgelopen september geswapt ivm met softwareproblemen...en het imei nr van het nieuwe toestel was niet bekend bij t mobile. Ik werd ook van het kastje naar de muur gestuurd, een mevrouw wilde me niet helpen, maar later heb ik nog een keer gebeld, kreeg een uiterst verhaal helemaal uitgelegd, imei nr 1e iphone doorgegeven, gezegd dat íe geswapt was voor toestel met ander imei nr. Het 1e nr stond idd wel in het bestand....en op basis daarvan (en ik denk omdat ik al jaaaaaaaren bij t mobile zit) werd binnen 5 min geregeld dat mijn iphone simlock vrij werd gemaakt..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
App laten maken voor Wijkfeest? Graf Zum Kotzen Ontwikkelen voor iOS 13 23-10-11 16:20
iPhone 3GS: 4.0.2 - Simlockvrij maken Fredzzz Unlock 1 16-08-10 13:17
Silicon case laten maken Triep iPhone accessoires en onderdelen 0 03-05-10 21:28
je iphone laten zwart maken truckdiver iPhone accessoires en onderdelen 5 07-03-08 00:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:09.