//

de betrouwbaarheid van T-mobile ?

de betrouwbaarheid van T-mobile ? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) hoe betrouwbaar is T-Mobile ? ik heb medio april een iphone plus abootje bij T-mobile afgesloten. gelet op hun beroerde prestaties: slecht telefoonbereik en belachelijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-06-10, 14:30
chriscilia chriscilia is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 28
Unhappy de betrouwbaarheid van T-mobile ?

hoe betrouwbaar is T-Mobile ?

ik heb medio april een iphone plus abootje bij T-mobile afgesloten.
gelet op hun beroerde prestaties: slecht telefoonbereik en belachelijk internetbereik, een klacht ingediend.
en ja op 3 juni word ik gebeld door een medewerker met als optie: korting op abo of einde contract. mijn keus was snel gemaakt. een telefoon waarmee je met T-mobile niet kunt bellen en internetten is waardeloos.

ik moest natuurlijk wel meteen de iphone terugsturen met als ik die nog had, de aankoopnota. die had ik niet meer, maar dat zou geen probleem zijn volgens de medewerker van T-mobile. Spuistraat Den Haag was het filiaal en alles zou wel goedkomen.
mijn wantrouwen was gewekt, dus besloot ik de teleofoon maar aangetekend terug te zenden (op 4 juni). Op 10 juni kreeg ik een emailtje dat die in goede staat was aangekomen.
vandaag 28-6 maar even gebeld waar die 90 euro blijft.

antwoord van T-Mobile: daar kun je naar fluiten. zonder echte rekening kunnen we niks terugbetalen. onze boekhouding kan die rekening niet terugvinden.
op mijn voorstel: een kopie te sturen van mijn giroafrekeing van die betaling werd afgewezen.

schijnbaar is dat dus geen bewijs dat je echt betaald hebt.

dus even samengevat: 1 1/2 maand voor een abootje betaald zonder echt te kunnen bellen, 90 euro betaald voor een telefoon die ik niet kon gebruiken en nu: .............. doei centjes.

niet alleen is het aanbod van T-Mobile om te huilen, ook hun boekhouding is duidelijk bagger.

wordt vervolgd.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-06-10, 15:06
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

je rekeningafschrift is bewijs zat. ik zal ze nog eens op gaan bellen en dat tegen ze zeggen.
  #3  
Oud 28-06-10, 15:20
chriscilia chriscilia is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 28
Standaard

hi Borgqueenx,
dat aanbod heb ik ze gedaan.
maar helaas.
de juffrouw van T-Mobile zei dat ze overleg had gevoerd en dat ze echt de rekeing moeten hebben. een kopie van de rekeningafschrift van mijn giro is dus geen bewijs bij T-mobile - dat ik echt voor die iphone 90 euro zou hebben betaald.
uit hun boekhouding kunnen ze niets halen.
mijn conclusie: die dus die deugt ook voor geen meter, net als overigens hun telefoonbereik en internetbereik.
het is een grote, trieste bende.

Laatst gewijzigd door chriscilia; 28-06-10 om 15:24. Reden: typefoutjes
  #4  
Oud 28-06-10, 15:54
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard

Waarom, oh waarom bewaren mensen hun rekeningen niet???
Krijg je geen rekening in een winkel dan moet je erom vragen!
Ivm garantie heb je die OOK nodig! ALTIJD van dit soort dingen je rekening bewaren! Heb je enkel een kassabon als die als garantie geldt dan hem even onder de scanner leggen voor het geval dat de tekst verdwijnt!
Eerlijk gezegd snap ik het niet, men WEET toch dat er altijd om een rekening gevraagd wordt? Ook voor de verzekering, en NEE een bankafschrift is niet voldoende want dat geldt voor een betaling, als ze zeggen/beweren dat je iets niet betaald hebt. Daar is een afschrift goed voor. Van een bankafschrift kan een afd. boekhouding geen gegevens halen! Kortom: geen rekening is "een beetje dom" dus!

T-Mobile treft hier geen "schuld" hoewel het natuurlijk nog steeds een beroerde leverancier is....
  #5  
Oud 28-06-10, 16:02
chriscilia chriscilia is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 28
Standaard

zeg Ashcat, wellicht weet je niet veel van boekhouden.
ik wel.
btw wetje schrijft voor: een HANDELAAR moet zijn bonnetjes netjes bewaren.
ik ben geen handelaar, wel een consument, die ook nog eens door T-Mobile is opgelicht met valse aanbiedingen zoals: telefoonbereik (bleek nl. 0,0) zoals internetgebruik (bleek 0,0). dus eigen schuld .....

overigens, als ik als consument alle bonnetjes zou bewaren van al mijn aankopen dan heb ik een pakhuis nodig.
  #6  
Oud 28-06-10, 21:19
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chriscilia Bekijk bericht
overigens, als ik als consument alle bonnetjes zou bewaren van al mijn aankopen dan heb ik een pakhuis nodig.
Nee, enkel de bonnetjes/facturen van artikelen waar garantie op zit moet je gedurende de garantieperiode bewaren. Je boodschappenbonnetjes dus niet tenzij je iets gekocht hebt wat niet klopt maar ook dan moet je de kassabon meenemen.....zelfs bij Albert Heijn of de Aldi...
  #7  
Oud 28-06-10, 23:29
chriscilia chriscilia is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 28
Standaard

Ashcat, nogmaals ...... T-mobile schijnt een onderneming te zijn, valt onder de btw, schijnt dan ook een boekhouding te moeten voeren. valt onder de VpB en zou dus een deugdelijke boekhouding kunnen hebben.
mijn bankafschrift vermeldt veel data zoals ordernummer, klantnummer ect. dus een kopie daarvan zou goed moeten zijn. behoort ook als een deugdelijk bewijs te worden aangemerkt. een echt bedrijf zou dat ook doen (evenals een bon in hun boekhouding terug kunnen vinden) maar ja ... tis T-Mobile maar he.
maar T-mobile heeft mij vanaf het eerste begin voorgelogen:
ja hoor we hebben een goede telefonische dekking ... NEE DUS
ja hoor, internetten: no problem .......NEE DUS
betaal ff gauw een cent voor de test he,
betaal ff gauw de telefoon
teken ff daar en ...........
T-Mobile levert BELABBERD telefoonbereik, GEEN internetbereik, rekent euries voor die gebakken lucht, schreeuwt van de daken dat ze het aan het oplossen zouden kunnen denken om te kijken.

dus: mijn klacht leverde wederom een leugen: stuur je iphone terug, wel binnen 2 weken hoor anders gaan we dreigen hahaha. enne, als je je aankoopbon kwijt bent, geen probleem joh, dat lossen we wel op. we weten in welke winkel je die gekocht hebt toch. No problem.
Oplossing T-Mobile: doei ex-klant, barst jij maar lekker. Vanmiddag nog gebeld: we kunnen dat telefoongesprekje niet terugvinden.
Makkelijk zo toch.
Voor mij GEEN T-Mobile meer, ik wordt misselijk van al die onzinverhalen die ik heb mogen aanhoren.
  #8  
Oud 29-06-10, 07:41
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Das lekker, zal bij de volgende iPhone ook melden dat ik geen bereik heb. Het contract beëindigen en dan de iPhone niet op sturen en zeggen ik dat ik hem niet meer kan vinden.
Dan kunnen ze ernaar fluiten.
  #9  
Oud 29-06-10, 08:21
wim66's schermafbeelding
wim66 wim66 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 386
Standaard

Volgens die reclame met dat jongetje vervallen je rechten niet wanneer het bonnetje ontbreekt en je wel een betaling bewijs hebt.
Ik zou via Twitter klagen @tmobile_iphone, hoe meer volgers je hebt des te sneller wordt je geholpen.
En anders naar Kassa!
  #10  
Oud 29-06-10, 13:29
chriscilia chriscilia is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 28
Standaard

het blijft een gek probleem hoor.

er is een overeenkomst.

de ene partij belooft een iphone terug te sturen (ik dus) en de andere partij belooft 90 euro terug te betalen.
ik stuur terug, ik krijg van de andere partij een bevestiging dat het toestel in goede staat is ontvangen. ik heb dus juridisch gepresteerd.
en daarna blijft de andere partij = T-Mobile nalatig, in gebreke, pleegt wanprestatie of hoe je het dan ook maar wilt noemen.

eigenlijk is het nog veel treuriger.
T-mobile belooft bij de verkoop een goede ontvangst om te bellen en internetten. Rekent ook nog eens administratie kosten.
het bereik is helemaal waardeloos hier in Zuid Den Haag. dagelijks problemen. dat erkennen ze ook en dus bieden ze zelf aan het contract te beeindigen.
eigenlijk zou de hele transactie teruggedraaid moeten worden, maar ja, dat kun je bij T-Mobile natuurlijk nooit verwachten. dat doet alleen een echte telefoon-provider.

zo zijn zij niet he.

gewoon een beetje draaien en op de boekhouding rekeningen zoek maken.
tis een T-Mobile-policy denk ik dan maar.
  #11  
Oud 30-06-10, 21:19
baraata baraata is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Hengelo
Berichten: 16
Standaard

Gebruik rechts bijstand verzekering. Volgens mij heeft T-mobile geen poot om op te staan. Zoals je al hebt aangegeven heb je een Iphone teruggestuurd. Hoe kunnen hun iets claimen als zij niet aan kunnen tonen dat jij het toestel bij hun hebt gekocht.

Grtzzz
  #12  
Oud 01-07-10, 08:12
janvanderdam janvanderdam is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

chriscilia

nu weten we het denk ik inmiddels wel dat je een slechte ervaring hebt gehad. Je hoeft niet bij alle onderwerpen over t-mobile te gaan zeiken over het bereik etc. Zijn genoeg mensen waar t-mobile perfect werkt (zoals bij mij).

Hou aub op met elk topic aan te grijpen om te vertellen hoe slecht je het hebt, hoe slecht t-mobile wel niet is en wat een onrecht jou is aangedaan.
  #13  
Oud 01-07-10, 09:58
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Beetje t omgekeerde van wat ik had.. ik had een 3g besteld en kreeg toen een foutmelding dat ik niet krediet waardig was. Volgende dag werd ik door het koeriersbedrijf gebeld wanneer ik de iPhone in ontvangst kon nemen.

Van de kosten voor de telefoon en aansluit kosten heb ik nooit een rekening gezien.

Agja, bij elke winkel heb je een bonnetje nodig om te ruilen.. sowieso heb je dat bonnetje ook nodig om garantie te krijgen.. in het vervolg beter op je spullen letten.

En toen ik mijn iPhone kocht, bijna 2 jaar geleden, waren er al problemen met de dekking van 3g.. Snap niet dat je dat vantevoren niet uitgezocht hebt, agja.. t is ook maar 100 euro en een contract van 2 jaar dus stelt niet veel voor.
  #14  
Oud 02-07-10, 11:17
chriscilia chriscilia is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 28
Standaard

Het gaat niet om garantie, het gaat niet om ruilen. Een bonnetje is dus volledig irrelevant.

De verkoper in winkel in Spuistraat Den Haag stelt bij de verkooptransactie dat er een goed bereik is zeker wat telefoneren betreft, en wat langzamer met internet.
Ik ben uitgegaan van deze gegevens. ik had T-Mobile nog nooit eerder als provider gehad, maar dacht ... als derde grote aanbieder moet dat dan wel goed zitten.

Dan blijkt: Ik heb dagelijks geen tot slecht bereik.
En dat was ik gewoon niet gewend bij mijn vorige provider.

Als ik thuis was en wilde bellen mert T-mobile, moest ik in de tuin gaan staan.
Hoor daarna van kennissen dat veel mensen daar last van hebben (plotseling wegvallen van gesprekken, slecht bereik e.d.)
Ik stuur dus een klacht.

T-Mobile neemt telefonisch contact met mij op en geeft toe dat het bereik in Den Haag zuid en Westland onvoldoende is en biedt zelf aan het contract te beeindigen (binnen 1 1/2 maand na aankoop).
T-Mobile wil de Iphone terug, en ik dus die 90 euri die ik er voor betaald heb.

Tot zover is er niets aan de hand, en zouden we normaal uit elkaar kunnen gaan T-mobile en ik wanneer ieder zich aan de overeenkomst houdt.

Maar als T-mobile de iphone terug heeft, dan weigert men die 90 euro terug te betalen.

zo simpel ligt het.

Maar ik heb inmiddels bij een aantal organisaties een klacht hierover ingediend.
Het blijft vreemd, dat een afschrift van de bank GEEN betaalbewijs is bij T-Mobile.
  #15  
Oud 02-07-10, 11:52
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

99% van de winkels wil ook een bonnetje als je iets terug wil brengen..

Staan ook regelmatig bordjes op de kassa "Terugbrengen kan alleen in originele verpakking, met kassabon en binnen 14 dagen" of iets in die trend..

Niet dat het niet lullig voor jou is maar als jij je zaakjes niet op orde hebt kan je niet verwachten dat t-mobile het wel op orde heeft en alles maar gewoon regelt. Ik zit er namelijk niet op te wachten dat mijn abonnement duurder wordt omdat een heleboel lui perse een iPhone willen en niet eerst kijken of het bereik toereikend is. Zeker als t-mobile al zo vaak op t nieuws is geweest vanwege bereik problemen.

Volgende x gewoon alles goed uitzoeken en niet afgaan op wat verkopers zeggen..
  #16  
Oud 02-07-10, 12:30
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

er was nog een poos geleden reclame op tv, dat een rekening afschrift zelfde als de bon.
als je contant heb betaald ben je dan flink de *** zeg maar
en die reclame klopt helemaal.
Maargoed dat had ik al verteld.

Ik krijg ook een iphone 4 met t-mobile, en ik kies voor hun omdat ze wel meer telefoonmasten plaatsen, en omdat ik in een boerendorpje woon waar niet veel mensen lopen te downloaden over 3G.

er blijft gezeur daar in rotterdam met het 3g het ik zo'n idee. heeft t-mobile hun werk daar al klaar?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Betrouwbaarheid Gigavolt? Tanglai Archief 57 18-09-09 21:35
3G dekking van T-Mobile (T-Mobile Coverage Tool) Grample Odido (T-Mobile) 543 05-09-09 06:56
waar cache legen van Mobile-finder en Mobile TextEdit BelgianBull Jailbreak apps en thema's 3 18-03-08 09:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:19.