iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-Mobile wil mijn iPhone niet simlockvrij maken (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/63733-t-mobile-wil-mijn-iphone-niet-simlockvrij-maken.html)

Xinchou 06-07-10 16:32

T-Mobile wil mijn iPhone niet simlockvrij maken
 
Ik heb overal gezocht, zowel op dit forum als Google maar ik kan geen oplossing vinden voor dit specifiek probleem. Het probleem is het volgende.

Ik heb op 20 mei 2009 een iPhone bij ThePhoneHouse gehaalt met een i-150 2 jaar abbo van T-Mobile. Zo ergens rond december 2009 heb ik de iPhone echter bij Dynafix (via de ThePhoneHouse) ingeleverd omdat er iets aan mankeerde en kreeg een nieuwe op 17 februari 2010 weer terug (vraag me niet waarom het zo lang duurde, dat was echt een hel).

Nou is er inmiddels een jaar voorbij sinds ik mijn iPhone heb wat betekent dat ik mijn iPhone gratis officieel zou kunnen laten unlocken. Ik heb dus naar 070-3056007 (het nummer voor het unlocken met T-Mobile). T-Mobile zegt echter dat mijn IMEI-nummer niet in hun database zit. Er werd gevraagd of ik ooit nog een keertje mijn iPhone had laten inruilen. Dat was inderdaad gebeurd met Dynafix. Toen ik dus het IMEI-nummer van mijn oude iPhone gaf zat hij inderdaad in de database. T-Mobile had dus niet het nieuwe IMEI-nummer doorgekregen. Mij werd vertelt dat ik het beste ThePhoneHouse daarvoor kon bellen.

Ik heb dus ThePhoneHouse gebeld en gevraagd of ze het nieuwe IMEI-nummer kunnen doorsturen naar T-Mobile maar volgens ThePhoneHouse moet dit automatisch gebeuren en kunnen ze zelfs niets doen.

Vervolgens weer T-Mobile gebeld en gevraagd wat ik nog anders kon doen. Als ik een bewijsstuk had dat de iPhone inderdaad was ingeruild door Dynafix dat opsturen. Dus heb ik een bon gefaxt naar T-Mobile opgestuurd waarop duidelijk te zien is dat er een wijziging in het IMEI-nummer te zien is. Echter blijkt dat ze ook hier niets mee kunnen omdat nu opeens de nieuwe iPhone niet door T-Mobile zelf is geleverd. Ik kan mijn iPhone dus helemaal niet bij T-Mobile laten unlocken en dat terwijl mijn oude IMEI-nummer wel bij T-Mobile staat ingeschreven. Volgens T-Mobile moet de unlock via Dynafix gebeuren.

Ik heb toen naar Dynafix gebeld maar door dat automatische menu kan ik geeneens zo'n werknemer aan de praat krijgen. Alle opties die je er kunt kiezen heeft ook helemaal niets met mijn probleem te maken.

Ik weet niet meer wat ik moet doen of wat kan doen aangezien ik deze unlock vóór donderdagavond moet hebben omdat ik op vakantie ga. Als iemand mij hiermee kan helpen zou ik dat zeer op prijs stellen. Of als iemand hier al een oplossing voor heeft op internet.

Mvg,
Leon

Ipot 06-07-10 17:56

bullshit, mijn 3g ging kapot, toen op marktplaats een nieuwe gekocht en die gewoon simlockvrij laten maken door tmobile vorige week.
probeer het anders is in de shop van tmobile?

wouter1981 06-07-10 17:59

Ga er mee naar de winkel waar je hem hebt gekocht of naar de T-Shop. En anders met ultrasn0w simlockvrij maken zodat je het niet voor je vakantie hoeft op te lossen.

Xinchou 06-07-10 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ipot (Bericht 483838)
bullshit, mijn 3g ging kapot, toen op marktplaats een nieuwe gekocht en die gewoon simlockvrij laten maken door tmobile vorige week.
probeer het anders is in de shop van tmobile?

Hmmm raar want dan vraag ik met toch echt af waarom het bij jou wel lukt...
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je een iPhone van marktplaats hebt gekocht die oorspronkelijk wel door T-Mobile is geleverd...

Ik kan inderdaad wel proberen om naar een T-Mobile shop te gaan (die overigens niet in deze stad aanwezig is) maar ik heb momenteel geen tijd meer over om naar een andere stad te gaan.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 483841)
Ga er mee naar de winkel waar je hem hebt gekocht of naar de T-Shop. En anders met ultrasn0w simlockvrij maken zodat je het niet voor je vakantie hoeft op te lossen.

Ik zou wel naar de winkel kunnen gaan waar ik hem heb gekocht, maar ik heb die winkel al gebeld en ze zeiden dat ze niets voor me konden doen.
Ik zal voor de vakantie wel gebruik maken van ultrasn0w aangezien ik de unlock wel echt nodig heb maar ik wil wel alsnog een officiële unlock kunnen krijgen wanneer ik terug ben.

Wanneer ik terug ben zal ik eens proberen om naar een winkel van T-Mobile te gaan. Ik zal het dan laten weten wat er van is gekomen. Als iemand alsnog een oplossing weet is die natuurlijk welkom.

In ieder geval hartstikke bedankt Ipot en wouter1981 ;)

Jennimal 06-07-10 19:54

Dit is exact mijn verhaal (ik iphone via mp gekocht, na 3 maanden toestel geswapt bij solidvision, nieuw imeinr niet doorgegeven aan t mobile....) alleen met dit verschil dat ik na doorgeven vd verschillende imei nrs WEL doorgeschakeld werd met de afdeling unlock, en dezelfde dag is het toen nog geregeld....mss nog een keer bellen in de hoop dat je iemand anders aan de lijn krijgt!

dolleman 06-07-10 21:14

Ik heb mijn Iphone 3G simlock vrij gemaakt door een onbekende simkaart (bv KPN)
erin te plaatsen en de iphone een halfuur aan itunes hangen NIET SYNCHONISEREN!!!!

Dan iphone eraf halen en direct terug plaatsen tadaaaa simlock vrij althans bij mij

probeer het eens zou ik zeggen en laat ff weten of het werkt?

greetz Chris

wouter1981 06-07-10 22:31

Dit is inderdaad de procedure wanneer T-Mobile het IMEI nummer heeft doorgegeven aan Apple.
Maar dat is juist het probleem van TS, T-Mobile weigert dit te doen.

dolleman 06-07-10 22:40

Oke dat wist ik niet dat t-mobile het IMEI nr doorgeeft aan apple

dan zul je naar een andere oplossing moeten zoeken


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:07.