//

iphone prepaid internet

iphone prepaid internet discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) hoi iedreen, ik had een vraagje , ik heb een iphone 3g 8gb met een t-mobile prepaid kaartje, als ik mijn telefoon gebruik voor internet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-07-10, 21:10
remko555 remko555 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 4
Unhappy iphone prepaid internet

hoi iedreen,
ik had een vraagje ,
ik heb een iphone 3g 8gb met een t-mobile prepaid kaartje,
als ik mijn telefoon gebruik voor internet etz zet ik meestal tenzij ik het vergeet mijn wi-fi aan (draadloos thuis),
maar als ik het vergeet aan te zetten gaat me beltegoed er af,
kan ik op een of andere manier instellen dat mijn mobiel geen internet als mijn wi-fi uit staat?

want mijn probleem is dat mijn beltegoed veel te snel opgaat hierdoor,

alvast bedankt voor jullie hulp ,

groetjes,
Remko
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-07-10, 21:57
sermedg sermedg is offline
• iOS 8.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 58
Stuur een bericht via MSN naar sermedg
Standaard

Dan zou ik, als ik het zo lees, gewoon mijn Data-roaming aan zetten. Dat voorkomt eigenlijk dat je in het buitenland hoge kosten gaat maken, en zomaar op internet gaat. Als je data-roaming aan zet kan je volgens mij wel gewoon bellen, mailen, en internetten op Wi-Fi maar niet internetten op 3G.

ps. het kan zijn dat data-roaming nu al op 'aan' staat, dan moet je het natuurlijk gewoon 'uit' zetten. Moet je even kijken waar die nu al op staat.
  #3  
Oud 14-07-10, 08:28
remko555 remko555 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sermedg Bekijk bericht
Dan zou ik, als ik het zo lees, gewoon mijn Data-roaming aan zetten. Dat voorkomt eigenlijk dat je in het buitenland hoge kosten gaat maken, en zomaar op internet gaat. Als je data-roaming aan zet kan je volgens mij wel gewoon bellen, mailen, en internetten op Wi-Fi maar niet internetten op 3G.

ps. het kan zijn dat data-roaming nu al op 'aan' staat, dan moet je het natuurlijk gewoon 'uit' zetten. Moet je even kijken waar die nu al op staat.
ik heb het niet over internetten in het buiten land ,
maar ik zal het proberen ,
bedankt voor je hulp ,

Groet,
Remko
  #4  
Oud 14-07-10, 09:32
Flessendop Flessendop is offline
• iOS 6.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Zet anders bij Instellingen/Algemeen/Netwerk je mobiele data uit.

of

Installeer via Cydia SBsetting en zet dan de DATA toggle aan.
dmv. deze knop wordt je data-IP vastgezet op 127.0.0.1 waardoor je data kan krijgen.

Laatst gewijzigd door Flessendop; 14-07-10 om 09:35.
  #5  
Oud 15-07-10, 12:02
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Zoals Flessendop aangeeft; wanneer je FW 4.0 hebt dan kun je bij instellingen de dataverbinding uitschakelen. Bij FW 3.1.3 en lager heb je hiervoor SBSettings (Jailbreak) nodig.
  #6  
Oud 16-07-10, 23:23
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sermedg Bekijk bericht
Dan zou ik, als ik het zo lees, gewoon mijn Data-roaming aan zetten. Dat voorkomt eigenlijk dat je in het buitenland hoge kosten gaat maken, en zomaar op internet gaat. Als je data-roaming aan zet kan je volgens mij wel gewoon bellen, mailen, en internetten op Wi-Fi maar niet internetten op 3G.

ps. het kan zijn dat data-roaming nu al op 'aan' staat, dan moet je het natuurlijk gewoon 'uit' zetten. Moet je even kijken waar die nu al op staat.
Euhm... Als je Data roaming op AAN zet, wordt er juist data verzonden en ontvangen in het buitenland. Wil je dat niet (dataverkeer in het buitenland) dan moet je die juist op OFF zetten / laten staan.
Om dataverkeer in eigen land (dit geval NL) uit te zetten lijkt er idd pas sinds iOS4 een simpele, afdoende oplossing voor te bestaan: de switch 'Mobiele data' uit zetten in het menu 'Netwerk' onder Instellingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flessendop Bekijk bericht
Zet anders bij Instellingen/Algemeen/Netwerk je mobiele data uit.

of

Installeer via Cydia SBsetting en zet dan de DATA toggle aan.
dmv. deze knop wordt je data-IP vastgezet op 127.0.0.1 waardoor je data kan krijgen.
je bedoelt "...waardoor je geen data kan krijgen." denk ik?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 16-07-10 om 23:25.
  #7  
Oud 21-07-10, 01:16
alySsaa23 alySsaa23 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard

Is er niet gewoon een internetbundel die ik kan afsluiten bij T-mobile voor een vast bedrag per maand zoals de meeste providers ook al hebben??
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone simlockvrij, prepaid? 3g internet? jasper94 iPhone algemeen 8 13-02-11 09:06
prepaid internet voor iphone sezou Internet in buitenland (roaming) 10 17-08-10 15:22
iphone prepaid internet remko555 Archief 1 13-07-10 21:20
Internet abbo met prepaid Iphone. wesp-nl Odido (T-Mobile) 7 19-04-10 18:06
Iphone prepaid met 3G internet?? iemandmeteeniphone iPhone algemeen 8 12-10-09 16:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:41.