iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Workaround bij geen dataverkeer T-Mobile (iPhone) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/64383-workaround-geen-dataverkeer-t-mobile-iphone.html)

Caspar 14-07-10 20:19

Workaround bij geen dataverkeer T-Mobile (iPhone)
 
Zelf zit ik al weken met het probleem dat ik wel 3G bereik heb (iPhone + T-Mobile) maar er geen dataverkeer door lijkt te komen. Internet pagina's openen niet en programma's als Buienradar werken dan ook niet.

Vreemd genoeg kan ik dit wel tijdelijk oplossen door het volgende te doen:

1- ga met Safari naar speed.t-mobile.nl en zet daar de snelheidsoptimalisatie uit (onderste keuze) en klik op OK.
2- je krijgt dan het bericht dat je instellingen zijn opgeslagen en je weer verder kunt internetten.
3- vervolgens komt meteen mijn email weer binnen, werken alle websites en doen alle programma's het weer.

Helaas staat de instelling voor de snelheidsoptimalisatie na een aantal minuten vanzelf weer terug op de oude instelling. Ik denk dat het dataverkeer misschien "vastloopt" omdat iedereen met T-Mobile internet deze instelling heeft. Misschien ontstaat er hier file die je dus kunt omzeilen door dit uit te zetten zodat je een andere "ingang" krijgt naar het internet

Ik ben al weken aan het proberen en iedere keer als ik geen dataverkeer heb maar wel 3G bereik lost dit het probleem op. Kunnen andere mensen dit ook eens testen en bevestigen?

ButcherJF 14-07-10 21:57

Probeer eerst een harde reset. Als dat niet helpt, of niet lang helpt, kun je de netwerkinstellingen resetten via Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.

Caspar 14-07-10 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 489558)
Probeer eerst een harde reset. Als dat niet helpt, of niet lang helpt, kun je de netwerkinstellingen resetten via Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.

Ik heb de instellingen maar eens hersteld, hard reset heb ik al eens gedaan maar had toen niet het idee dat dat hielp.. Ik ben benieuwd of dit blijft werken. Thanks in ieder geval

RaySan 15-07-10 20:37

Ik heb ook al maanden geen dataverkeer ontvangst en wodt door t-mobile van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb echt alles geprobeerd tot nieuw OS aan toe.
En T-mobile vind het heel verbelend. Het laatste wat ik hoorde was dat ze weer een factuur hadden gestuurd GGGGRRRRR>......
Ben ik nou echt de enige?

Ondertussen,,, op Mijn GS OS 4 op gezet


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:07.