iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Ben abonnement in een gesimlockte iPhone 4 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/64807-ben-abonnement-gesimlockte-iphone-4-a.html)

Laurensk 19-07-10 13:31

Ben abonnement in een gesimlockte iPhone 4
 
Ik heb een op dit moment nog een vodafone abbo en kan verlengen/overstappen naar t-mobile. Ik wil graag overstappen naar t-mobile met een iPhone 4. Alleen dan zit ik dus nog met 4 maanden t-mobile (einddatum contract is 6 december, dus ik kan 6 augustus overstappen).
En aangezien er nog geen jailbreak voor de iPhone 4 is en dus ook geen unlock, kan ik mijn iPhone in de tussentijd niet gebruiken.

Nu heb ik gehoord over de provider Ben, die werkt via het netwerk van T-mobile. Ben is maandelijks opzegbaar en een abbo met internet is vanaf 13 euro, dus mooi om even in de tussentijd te kunnen internetten op de iPhone.

Mijn vraag: Is het mogelijk om een Ben abbo in een gesimlockte iPhone 4 van t-mobile te stoppen? Of heeft iemand toevallig een Ben abbo in hun iPhone 3g, 3gs die gesimlocked is?

Jennimal 19-07-10 13:37

Dat gaat niet....je kunt natuurlijk wel een prepaid kaartje van t-mobile gebruiken....

Brimme 19-07-10 15:29

Ik denk dat het wel werkt.
In een 3GS die gelockt is gaat namelijk ook een ben kaartje.
En in een Blackberry die tmobile gelokt is gaat ook een ben kaart!!

wouter1981 19-07-10 15:34

Officieel kan het niet. Officieus misschien wel. Heb het zelf nooit getest.

Laurensk 20-07-10 21:02

Oke dat zou echt ideaaal zijn, en dat is een ben abonnement? Je weet zeker dat de iPhone gelocked is op t-mobile?

satpat10 20-07-10 22:58

Hoi,

Ja dit werkt met ben. Ben ik toevallig een keer achtergekomen met een 3gs.

Ben is ook T-mobile en dat werkt gewoon. Geen probleem

Tenzij dit anders is bij de iphone 4 maar kan me niet voorstellen.

Gr.

S¡mon 21-07-10 00:21

Via een Ben simkaartje connect je nog steeds met het T-Mobile netwerk. Volgens mij controleert de iPhone gewoon of je op het goede netwerk zit, dus ik denk dat het wel kan maar ik kan je dit niet met zekerheid zeggen.

smoothly 21-07-10 14:19

Ik denk alleen dat je simkaart niet gaat passen aangezien de iPhone 4 een micro-simkaart nodig heeft... :(

BossF 21-07-10 23:29

NEE!
Ik had dezelfde situatie toen ik de 3G had gekocht.
Toen werkte het helemaal niet met mijn Ben sim. Ik kreeg wel vrij snel een T-Mobile sim in de winkel. Maar je hebt idd toch een micro-sim nodig.
Maar misschien werkt het wel bij de 3Gs zoals ik hierboven las, geen ervaring mee.

glenny16 22-07-10 00:12

ik heb hier ervaring mee 3g officieel simlock vrij gekocht en ben abbo genomen met internet ging niet werken je kan er wel mee bellen maar je kan je internet niet gebruiken omdat je het niet kan instellen...

smoothly 22-07-10 10:19

----------off-topic---------------
Beste Glenny, surf op je iPhone via Wi-Fi naar deze site: help.BenM.at | BENM.AT
hier kan je de juiste instellingen heel eenvoudig instaleren.
----------off-topic---------------

MrFCUUnknown 06-08-10 09:22

Beste Laurensk,

Poos geleden nog met een iPhone 3Gs voor me maat gedaan.

Volgende gedaan:
- De iPhone 3Gs jailbreak en sim unlock toegepast
- Toen Ben sim erin.
- Na ingaan tmobile contract hebben we t-mobile sim erin gedaan en de laatste firmware weer opnieuw erin gezet op de jailbreak en unlock te verwijderen.

Volgens mij, heb ik ergens gelezen dat je de BEN simkaart kan verknippen zodat hij in een microsim slot past. Is het proberen waard omdat je zo een nieuwe SIM weer kan aanvragen.

Weet overigens niet of unlock voor iPhone 4 al uit is.

Zie voor instellen internet BEN op volgende pagina. Want ik bel met Ben op een 3G en internet doet het prima!!

1. Doe je tel uit, stop er een andere simkaart in dan ben of t-mobile (ik had vodafone sim erin gedaan)
2. Start tel op.
3. De apn instellingen zullen nu actief zijn
4. Ga naar het apn instelling scherm en vul nog niets in. (Uit me blote hoofd: Instellingen --> Algemeen --> Netwerk --> APN)
5. Terwijl het apn instellingen scherm open staat, haal je de sim eruit en plaats je de ben sim.
6. Vul bij APN: internet.ben (zonder .nl) in
7. Sla op er reboot telefoon


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:39.