//

Relax VS I

Relax VS I discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) aangezien nu de nederlandse release van de Iphone toch wel erg dichtbij begint te komen, en die prijzen bekend zijn gemaakt van de abonnementen heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-07-10, 22:32
newaqua newaqua is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 8
Standaard Relax VS I

aangezien nu de nederlandse release van de Iphone toch wel erg dichtbij begint te komen, en die prijzen bekend zijn gemaakt van de abonnementen heb ik besloten dat ik een I150 of Relax 25 + Web 'n Walk wil ivm mijn belgedrag en budget wat qua prijs en minuten/sms ongeveer evenveel is... maar dan weet ik niet welke ik moet kiezen

ik denk dat het zo in elkaar zit maar is dit ook zo?

I150

30,- per maand + € 169,95 voor 24 maanden
150 belminuten
150 SMS
onbeperkt internet
en er is visual voicemail

belminuten en sms blijven 2 maanden behouden

Relax 25

20,- + internet ik dacht 10,- (please correct me if im wrong) samen ook 30,- per maand + € 239,95 voor 24 maanden
190 belminuten (OF )
190 SMS
onbeperkt internet (langzamer dan van het I abonnement)
geen visual voicemail

belminuten blijven onbeperkt houdbaar...

eigenlijk neig ik meer naar de Relax 25 want er zijn meer belminuten (volgens mij dan...) het internet is dan wel langzamer maargoed, maar vooral dat je belminuten onbeperkt houdbaar blijven (hoelang is dit werkelijk en blijven je minuten behouden nadat je abonnement is afgelopen??)

maar aan de andere kant is het wel een beetje voordeliger om voor de I150 te kiezen ivm sneller internet en voicemail en met is een echt Iphone abbonement...

wat moet ik kiezen?? en ik denk dat ook mensen op dit forum zijn die hebben moeten kiezen wat was jullie motivatie voor het een of het ander?

gr.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-07-10, 22:46
Stefano20 Stefano20 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 125
Standaard

Als ik het zo zie, zijn beide abonnementen 30 euro in de maand. Alleen verschilt de bij betaling voor het toestel.

Een paar belangrijke punten:

- Als je een relax 25 voor 2 jaar neemt, krijg je internet (Web 'n walk) het eerste jaar gratis. Nadien betaal je 9,95 p/m voor het internet. Plus extra korting op het toestel, maar dat is waarschijnlijk al verrekend.

- Beltegoed van een Relax abonnement is onbeperkt houdbaar.

- Relax is bellen of smsen

- iPhone abonnement is bellen en smsen

- Web 'n walk standard (9,95) = 348 kbps / iPhone abonnement = 2048 kbps (theoretisch)

- Bij een iPhone abonnement krijg je ook toegang tot Hotspots (openbare Wi-Fi-verbindingen

- Bij een iPhone abonnement betaal je niet voor voicemail

Aan de hand van deze punten kan je bekijken welk abonnement het beste bij jou belgedrag past.

Als je vragen hebt, hoor ik het graag.
  #3  
Oud 22-07-10, 23:10
newaqua newaqua is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 8
Standaard

dankje voor je reactie

[QUOTE]- Als je een relax 25 voor 2 jaar neemt, krijg je internet (Web 'n walk) het eerste jaar gratis. Nadien betaal je 9,95 p/m voor het internet. Plus extra korting op het toestel, maar dat is waarschijnlijk al verrekend.

dus eigenlijk is de totaalprijs over de 24 maanden bijna gelijk?

- Beltegoed van een Relax abonnement is onbeperkt houdbaar.

is het ook nog houdbaar nadat je abonnement is afgelopen?

- Relax is bellen of smsen

kan je bijvoorbeeld ook 180 sms en 10 belminuten?

- iPhone abonnement is bellen en smsen

ja, dat is dus wel een verschil met relax

- Web 'n walk standard (9,95) = 348 kbps / iPhone abonnement = 2048 kbps (theoretisch)


is web 'n walk 3g?, en wat is het gemiddelde iphone kbps?

- Bij een iPhone abonnement krijg je ook toegang tot Hotspots (openbare
  #4  
Oud 22-07-10, 23:25
Stefano20 Stefano20 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 125
Standaard

- Praktisch wel. Alleen betaal je het eerste jaar alleen voor je bel/sms abonnement aangezien internet dan gratis is. En nadien betaal je voor je bel/sms + internet. Oftewel 25 + 9,95 = 34,95 p/m.

- Het beltegoed is geldig zolang je abonnement loopt. Ookal is de contractsperiode van je abonnement verlopen, je behoudt het beltegoed. Uiteraard komt het wel te vervallen als je het abonnement opzegt of overstapt op een andere constructie abonnement.

- Ja want je mag dit zelf indelen. Dus je kan er inderdaad voor kiezen om 180 smsjes te sturen en 10 min te bellen. Maar je kan ook 100 min bellen en 90 smsjes sturen. De keuze is aan jou.

- 3G staat voor het netwerk en de hardwarematige aanduiding van een apparaat die een 3G signaal kan oppikken en verwerken. Volgens mij is volledige 3G 3,6 mbps en/of 7,2 mbps. In iedere geval biedt web 'n walk geen volledig 3G evenals het iPhone abonnement die 2mbps biedt. Het gemiddelde kbps is afhankelijk van waar jij woont. Ik woon in Almere en daar krijg ik via speedtest gemiddeld 1700 kbpss aan internet...
  #5  
Oud 23-07-10, 01:01
R0elr R0elr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 39
Standaard

Hmm, Stefan, het Relax Online 25 abonnement kost toch normaal €19,95 per maand? Dus dan zouden de maandelijkse kosten met Web n Walk Plus (€14,95 per maand) €35,- worden.

Ben er nog niet helemaal gerust op en ook raar dat ze die aanbieding alleen op internet hebben. Bovendien, het is raar dat ze het alleen op internet doen, waarschijnlijk zo'n verborgen abonnementje waar ze niets op verdienen.

Zoals jullie waarschijnlijk vernomen hebben ben ik ook geïnteresseerd in zo'n abonnement, maar er is bijna geen touw aan vast te knopen...

Oh trouwens voor anderen geïnteresseerden een klein prijsoverzichtje van wat ik gevonden heb voor Relax 25 Online:

190 belminuten of sms'jes: €19,95/maand 2 jaar lang
Toestelkosten: €79,-
Web n Walk Plus: €15,- per maand (of Standaard: €10,- per maand) 1 jaar lang
Eventuele aansluitkosten: €25,-

Totale kosten bij Web n Walk Standaard: €704,-
Totale kosten bij Web n Walk Plus: €764,-

~Roel
  #6  
Oud 23-07-10, 01:12
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Aangezien je internet een jaar gratis krijgt kun je ook relax 30 online nemen.. dan heb je 260 bel min of smsjes en ben je in totaal ongeveer evenveel kwijt als een i150 abbo.. Maar wel meer bel min dus.

Heb zelf een relax 25 online + w&w+ en 1000 smsjes..
  #7  
Oud 23-07-10, 01:19
R0elr R0elr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 39
Standaard

Hoe bevalt w&w? Ik denk dat ik tevreden ben met een relax 25 abo.

Maar heb je ook trouwens een iPhone of wat dan ook bij dat abo?
  #8  
Oud 23-07-10, 01:21
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Merkte weinig verschil tussen iPhone abbo en w&w+

Standaard w&w is wel een stuk trager..
  #9  
Oud 23-07-10, 11:38
Stefano20 Stefano20 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 125
Standaard

Citaat:
Hmm, Stefan, het Relax Online 25 abonnement kost toch normaal €19,95 per maand? Dus dan zouden de maandelijkse kosten met Web n Walk Plus (€14,95 per maand) €35,- worden.
Ja. Als je dit online doet, kost het abonnement 19,95 i.p.v. 25 euro. Maar dat is dus géén Relax abonnement waarover je praat.

Jij hebt het over een Relax Online abonnement. Deze is per maand goedkoper maar de constructie is minder gunstig.

Bij Relax online betaal je altijd per minuut. Effectief gezien houd je dus 35% minder minuten over om te bellen/smsen. En buiten je bundel betaal je 0,35 cent per minuut.

Als je dit dus even bekijkt; Je krijgt minder minuten (omdat je p/m betaalt) oftewel je gaat sneller buiten je bundel bellen. En bel je buiten je bundel, dan betaal je direct 0,35 cent.

Let daarom op! Kijk niet louter naar het maandbedrag. De constructie van het abonnement bepaald in grote delen hoeveel je uiteindelijk per maand kwijt bent.

Toevoeging: je betaald als bestaande klant uiteraard geen aansluitingskosten

Laatst gewijzigd door Stefano20; 23-07-10 om 11:44.
  #10  
Oud 23-07-10, 11:41
Sjpollaert Sjpollaert is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 57
Standaard

Roel,

Ik zie dat jij bij toestelprijs een prijs van 79 hebt..
Waar heb je deze vandaan?

Groeten Sjoerd
  #11  
Oud 23-07-10, 11:47
Stefano20 Stefano20 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 125
Standaard

Daar ben ik dus ook benieuwd naar?

iPhone 4 abonnementen voor de iPhone - T-Mobile

Prijzen op T-Mobile; iPhone 4 i.c.m. Relax 25 + internet; Toestel eenmalig € 239,95

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjpollaert Bekijk bericht
Roel,

Ik zie dat jij bij toestelprijs een prijs van 79 hebt..
Waar heb je deze vandaan?

Groeten Sjoerd
  #12  
Oud 23-07-10, 12:00
Sjpollaert Sjpollaert is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 57
Standaard

Wellicht dat het mogelijk is dat hij het heeft gezien toen de iPhone 4 nog beschikbaar was in my t-mobile? Dus even afwachten tot volgende vrijdag dan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefano20 Bekijk bericht
Daar ben ik dus ook benieuwd naar?

iPhone 4 abonnementen voor de iPhone - T-Mobile

Prijzen op T-Mobile; iPhone 4 i.c.m. Relax 25 + internet; Toestel eenmalig € 239,95
  #13  
Oud 23-07-10, 12:20
kai824's schermafbeelding
kai824 kai824 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: ergens in nederland
Berichten: 332
Stuur een bericht via ICQ naar kai824 Stuur een bericht via Instant Messenger naar kai824 Stuur een bericht via MSN naar kai824 Stuur een bericht via Yahoo naar kai824
Standaard

Ik zou gewoon het I Abbott nemen. Die abbos zijn speciaal voor de iPad gemaakt, dus lijkt me het ook logisch dat je het gebruikt
__________________
iPhone 2G 4GB: 20-8-07 iPod touch 1st gen: RIP 04-12-08 - 21-06-09. |iPhone 3GS 16GB Wit: 13-7-09|iPhone 4 16GB Zwart 18-11-10
  #14  
Oud 23-07-10, 12:33
R0elr R0elr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 39
Standaard

Hoi,

had van iemand anders die toestelprijs van 79 euro gezien, die kon Dinsdag rond 12:00 in myT-Mobile inloggen en had deze combi gezien.

Stefano, wat zou de handigste constructie voor mij zijn? Hoeveel belminuten heb ik bijvoorbeeld bij Relax Online 25, waar bellen binnen je bundel 35ct kost?

Haha snap het allemaal nog niet zo, zoveel abonnementen en combinaties
  #15  
Oud 23-07-10, 13:24
Stefano20 Stefano20 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 125
Standaard

@ R0elr,

Dat is afhankelijk van je belgedrag. Als je weinig belt en je weet van jezelf dat je vaak binnen je bundel blijft, dan is het Relax online abonnement voordelig voor je. Ook als je veel lange gesprekken voelt, dan is het bovenstaande abonnement voordeliger voor je.

Het is dan wel een heel groot verschil in prijs in vergelijking met de prijzen die je online op de website van T-Mobile terugvind.

Het iPhone abonnement biedt sneller internet + bellen en smsen. Voicemail is gratis en gratis toegang voor Hotspots vanaf een bedrag van 29,95 p/m.
  #16  
Oud 23-07-10, 18:10
R0elr R0elr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 39
Standaard

Ik bel nou ook weer niet zo superveel dus ik denk dat ik gewoon voor het relax online abonnement ga, al weet ik nog steeds niet waar je doe 35% vandaan haalt
  #17  
Oud 24-07-10, 00:04
Stefano20 Stefano20 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 125
Standaard

Die 35% heb ik van een onderzoek die op internet was uitgevoerd inzake afronden op hele minuten. Maar als je niet zoveel bent, dan is een relax online een goed alternatief.

Ik wilde alleen duidelijk maken dat je niet louter naar de laagste maandbedrag moet kijken. De constructie speelt namelijk ook een belangrijke rol.

Ik ben nogmaals benieuwd hoe je aan die 79,95 bent gekomen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R0elr Bekijk bericht
Ik bel nou ook weer niet zo superveel dus ik denk dat ik gewoon voor het relax online abonnement ga, al weet ik nog steeds niet waar je doe 35% vandaan haalt
  #18  
Oud 24-07-10, 00:12
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefano20 Bekijk bericht
Die 35% heb ik van een onderzoek die op internet was uitgevoerd inzake afronden op hele minuten. Maar als je niet zoveel bent, dan is een relax online een goed alternatief.

Ik wilde alleen duidelijk maken dat je niet louter naar de laagste maandbedrag moet kijken. De constructie speelt namelijk ook een belangrijke rol.

Ik ben nogmaals benieuwd hoe je aan die 79,95 bent gekomen?
Klopt, ik had dat onderzoek ook gelezen. Bij alle relax online versies kon je beter voor de gewone relax kiezen op de relax online 25 na dan..
  #19  
Oud 24-07-10, 00:21
R0elr R0elr is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 39
Standaard

Hmm die €79,95 kreeg ik van Toet toegespeeld die zn abonnement had verlengt. Geen idee...

Trouwens betaal ik écht geen aansluitkosten als ik al klant ben van T-Mobile? Ik heb al een myT-Mobile account, maar dat was van een simkaart...?
  #20  
Oud 24-07-10, 00:28
Stefano20 Stefano20 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 125
Standaard

Je bent al op het netwerk van T-Mobile aangesloten. Dus je betaalt geen aansluitingskosten als je je abonnement verlengd.

Je moet het toch wel even gaan navragen over de gecommuniceerde prijs. Want 79,95 is toch iets anders dan de volgens mij 239,95 die op de website wordt vermeld.

Ps: type dit trouwens op m'n nieuwe iPad! Geweldig!!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tmobile Relax 35 Jaspero Odido (T-Mobile) 9 17-10-10 21:46
Overstap I-xxx -> Relax wouter2190 Odido (T-Mobile) 3 22-09-10 23:10
i-abbonoment of Relax? LennartD Odido (T-Mobile) 1 04-04-10 01:04
T-mobile relax 300 riksking Odido (T-Mobile) 5 28-02-10 19:22
Relax of Iphone abonnement? Fullana Odido (T-Mobile) 18 21-05-09 17:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:56.