iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Reparatie service. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/65246-reparatie-service.html)

Sehash 23-07-10 12:36

Reparatie service.
 
Hallo,

Ben benieuwd over er meer mensen zijn met het zelfde probleem.
Een jaar gelden heb ik mijn telefoon te reparatie opgestuurd naar Solid Vision (via t-Mobile). Er kwam uit dat er vochtschade was opgetreden. (Ik had een aantal dode pixels)

Kreeg een prijsopgave, die maar betaald omdat ik toch me gerepareerd telefoon terug wilde. Nu was ik gelijk voor een volgend probleem verzekerd mocht er weer wat zijn. (Dit heb ik zelfs nog na gevraagd bij het opsturen.)

Afgelopen week laadde te telefoon niet meer op en ook niet via de computer. Opgestuurd weer en krijg zojuist een prijsopgave van: 185,04 euro.

Met als reden:
Onze door Apple gecertificeerde technici hebben uw iPhone nauwkeurig en kostenloos onderzocht en zijn tot de conclusie gekomen dat uw iPhone door invloeden van buitenaf
beschadigd is.

Net t-mobile aan de telefoon gehad maar die hadden het te druk en moest het later maar weer proberen. Hoe kan ik het beste dit aanpakken?

Stefano20 23-07-10 12:44

Verzekerd zijn en recht hebben op garantie zijn 2 verschillende dingen.

Na elke reparatie (in dit geval voor je dode pixel /waterschade) ben je 3 maanden ''verzekerd'' door Solid Vision. Dit houdt in dat als er 3 maanden na de reparatie hetzelfde probleem zich voordoet, er vanuit wordt gegaan dat er bij Solid Vision iets niet goed is gedaan en wordt het probleem kosteloos verholpen.

In jou geval is je 2de probleem niet samenhangend met het eerste probleem. T-Mobile laat het toestel door apple gecertificeerde reparateurs onderzoeken. En hun constateren schade van buiten af. Als je het daar niet mee eens bent, kan je een second opinion aanvragen bij Apple zelf. Als daaruit blijkt dat het wel onder de garantie valt, dan kan je dit rapport meesturen naar Solid Vision en dan zijn ze verplicht het probleem kosteloos te verhelpen.

T-Mobile kan je eventueel alleen helpen bij het aanvragen van een Second opinion. Maar verder ook niet heel veel.

Sehash 23-07-10 12:48

Wel vreemd dat ze het dan beloven kosteloos te repareren. En dit nadrukkelijk vertellen bij het aanvragen van de envelop. Zit er nu weer aan de telefoon mee dus ben benieuwd.

Sehash 23-07-10 12:56

Ze zeggen nu aan de telefoon dat ik een andere emei nummer op heb gestuurd. Terwijl dit de telefoon is die ik vorig jaar heb gekregen. Het verhaal word dus nog leuk.

Stefano20 23-07-10 12:59

Is je toestel niet geswapt tijdens reparatie?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sehash (Bericht 496850)
Ze zeggen nu aan de telefoon dat ik een andere emei nummer op heb gestuurd. Terwijl dit de telefoon is die ik vorig jaar heb gekregen. Het verhaal word dus nog leuk.


Sehash 23-07-10 13:05

Ja heb een nieuwe gekregen vorig jaar bij de reparatie. Daar heb ik toen ook voor betaald.
Ze gaan nu met solid vision in overleg wat er mis kan zijn en een oplossing bedenken.
Maar ik moet zeggen zijn steeds van die kleine dingetjes die bij t-mobile mis gaan.

Ik zal laten weten zodra ik meer info heb.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:14.