//

Toesel dubbel gebruiken.

Toesel dubbel gebruiken. discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Wellicht kan iemand mij helpen. Is het mogelijk om de iPhone 4 incombinatie met twee nummers te gebruiken? (1 zakelijk abbonoment sim only bv ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-07-10, 18:36
Sehash Sehash is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 29
Standaard Toesel dubbel gebruiken.

Hallo,

Wellicht kan iemand mij helpen.
Is het mogelijk om de iPhone 4 incombinatie met twee nummers te gebruiken? (1 zakelijk abbonoment sim only bv / 1 prive abbonoment). Dus dat je 1 simkaart hebt met twee nummers?

M.v.g
Sebas
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-07-10, 20:41
azt33 azt33 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Zurich, CH
Berichten: 169
Standaard

Volgens mij ben je op zoek naar een dual-sim mobiele telefoon, en dat is iPhone 4 niet. En ik dacht dat het technisch niet mogelijk is om 1 SIM-kaart met twee nummers te hebben.
  #3  
Oud 24-07-10, 20:44
Sehash Sehash is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 29
Standaard

Jammer, bedankt voor je reactie.
  #4  
Oud 24-07-10, 21:31
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Het zal technisch gezien wel mogelijk zijn, maar het wordt voor zover ik weet door geen enkele provider aangeboden. Ik heb wel twee nummers op één SIM (telefoonnummer en apart nummer voor fax/data), maar twee nummers voor telefoongesprekken wordt volgens mij niet geleverd.

EDIT
BTW, dat aparte fax/data nummer werkt denk ik sowieso niet op de iPhone. Ik had dat al toen ik nog een Windows Mobile kneus was.

__________________


Laatst gewijzigd door Ruben.cc; 24-07-10 om 21:34.
  #5  
Oud 24-07-10, 21:39
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

Is het wel mogelijk om 2 simkaarten te hebben met hetzelfde 06 nr, Zodat ik er 1 in mijn iPhone 3G doe en 1 in mijn iPhone 4? Of ben ik nu erg blonT?
  #6  
Oud 24-07-10, 21:49
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Ja, dat is wel mogelijk, maar je kunt ze niet tegelijk gebruiken. Hoewel er gevallen bekend zijn van mensen die wel beide SIM's tegelijk actief hebben en dat schijnen te kunnen gebruiken is mijn eigen ervaring dat de toestellen dan "ruzie" gaan maken om het nummer. Ooit eens tamelijk gefrustreerd bijna mijn telefoon in tweeën willen breken omdat ik iedere xx minuten mijn verbinding kwijt was en het kreng weer moest resetten toen later bleek dat ik mijn toestel met de tweede SIM thuis aan had laten staan. Die "pikte" dus iedere paar minuten het nummer terug waardoor ik met mijn andere toestel mijn verbinding kwijt was.

Je kunt een tweede SIM gewoon bij je provider bestellen. Weet niet meer precies wat de kosten zijn. Maar als het veel was geweest had ik het absoluut nog wel geweten.

Ik durf overigens niet met 100% zekerheid te zeggen of het mogelijk is om twee VERSCHILLENDE SIMS met hetzelfde nummer te hebben. Je iPhone 4 heeft immers een MicroSIM en de 3GS niet. Maar anders kan je altijd twee MicroSIMs vragen en voor de 3GS een adaptertje er omheen doen.
  #7  
Oud 27-07-10, 13:55
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

Kun je niet je zakelijke nummer door laten schakelen naar je privenummer? Alle gespreken worden doorverbonden, alleen voor sms is dat niet mogelijk. (ik neem aan dat daar zakelijk niet veel van gebruikt wordt). Via het zakelijke abonnement moet je dan alle gesprekskosten naar jouw privenummer betalen(of je werkgever).
  #8  
Oud 27-07-10, 15:28
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gosat Bekijk bericht
...alleen voor sms is dat niet mogelijk...
En als het zakelijke toestel een Windows Mobile apparaat is kan je zelfs SMS berichten doorsturen met programma's als MagiCall. Ik gebruik dat om SMS berichten door te laten sturen die binnenkomen op een oud nummer dat ik eigenlijk niet meer gebruik. Kaartje in een oud Windows Mobile toestel gedaan met MagiCall en alles gaat netjes door.

Neem aan dat er ook wel soortgelijke programma's zijn voor andere toestellen. Denk dat het alleen niet mogelijk is op de iPhone.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto: dubbel fotomapjes CRR Muziek, foto & video 1 01-11-10 23:53
Dubbel verstuurd iwob iPhone algemeen 3 20-08-10 14:50
beltoon dubbel berry_black iPhone algemeen 2 28-11-09 14:47
Dubbel Keyboard macfreaker iPhone algemeen 1 30-07-08 21:09
emails dubbel geforce86 Archief 2 08-11-07 15:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:18.