iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Betekent inschrijving iPhone 4 automatisch contractverlenging? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/66746-betekent-inschrijving-iphone-4-automatisch-contractverlenging.html)

jan 03-08-10 17:38

Betekent inschrijving iPhone 4 automatisch contractverlenging?
 
Ik heb me via de site op 20 juli ingeschreven voor de iPhone 4 .Kreeg daarna een sms bericht van t-mobile dat het leverbaar is na 8- 10 weken.
dit is wel algemeen bekend.
Maar schertst mijn verbazing?
Ik kreeg vandaag van t-Mobile een contract voor verlenging,dat ingaat per 12 augustus .Krijg denk ik per september of oktober die iphone.
wie heeft dit ook meegemaakt?
Ik heb het geannuleerd omdat ik niet op de hoogte was dat inschrijving vanzelf contract verlenging werd.!rare praktijken .volgens t-mobile is inschrijving contract verlenging.
vraag me af wie dit ook heeft meegemaakt ?

calanor 03-08-10 18:45

Heb 2 weken geleden all een contract bevestiging gekregen voor de iphone 4 en die gaat ook in op 12 Augustus. Ik vind er niks fout mee, neem aan dat ik me iphone tussen nu en 6 weken krijgt.

Ben een van de vele van wie hun status nog steeds op 2 sta.

jan 03-08-10 19:08

Is niks mis mee ,als het op de site stond dat er contractverlenging is.
Ik heb daar niks van gezien.Lijkt mij de normaalste zaak dat er informatie gegeven wordt.
ieder ander kan dus mijn telefoonnummer intikken op die site en ik zit dan vast aan een abonnement voor 2 jaar .
blijkbaar kan dat allemaal

calanor 03-08-10 19:19

Was je contract all afgelopen ?, bij mij was het wel zo, en het leek me nogal logisch dat je dan een contract verlenging kreeg zodra ik de Iphone bestelde.

jan 03-08-10 19:31

ja mijn abonnement is afgelopen,maar feit blijft dat ik er niet op gewezen wordt!
blijkbaar vind je het geen probleem !ik ben er eigenlijk principieel op tegen dat dat gebeurd is.Zal toch wel eindigen met een t-mobile abonnement!Je lokt iedereen om inte schrijven en zonder waarschuwing krijg je een contract!
maarja door te annuleren ben ik dus van dat lijstje af.
gelukkig bij A-mac ook ingeschreven

Dragon 03-08-10 19:40

Bij mij ook.

Mijn huidige contract loopt op 19 november 2010 af, kon dus vanaf 19 juli verlengen. Een dag voor de voorinschrijvingsdag :).
Contract ontvangen, gaat deze pas op 19 december 2010 in. Ik gebeld, gaf die dame aan dat dit komt omdat de iPhone een levertijd heeft van 10 weken, vandaar (19 december is meer dan 10 weken, maar goed)

Krijg ik toch uiteindelijk de iPhone 4 morgen geleverd, dat zijn 4 werkdagen en geen 10 weken.

Dus waarom ze die datum hebben veranderd weet ik niet. Logische reden voor mij is dat ik dan weer een maand langer klant ben bij hun en dus niet de lange levertijd.

De Generaal 03-08-10 19:45

// Topictitel gewijzigd voor de duidelijkheid.

jan 03-08-10 19:55

Dragon:voor jou pakt het dan erg goed uit en uit je verhaal te lezen vind je het denk ik geen probleem?
we willen blijkbaar die iphone graag hebben en dus maakt het niet uit wat t-mobile doet!

S¡mon 04-08-10 00:43

Ik snap het probleem nou niet echt hoor. De iPhone wordt alleen maar verkocht in combinatie met een contract (of je nou een nieuwe klant bent, of een bestaande klant (= verlenging)). Je maakt verder ook een grote fout:

Je bestelt niet de iPhone, met daarbij een abonnement.
Nee, je bestelt een abonnement en daarbij kan je een telefoon kiezen (in dit geval dus de iPhone 3GS of iPhone 4).

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dragon (Bericht 514198)
Bij mij ook.

Mijn huidige contract loopt op 19 november 2010 af, kon dus vanaf 19 juli verlengen. Een dag voor de voorinschrijvingsdag :).
Contract ontvangen, gaat deze pas op 19 december 2010 in. Ik gebeld, gaf die dame aan dat dit komt omdat de iPhone een levertijd heeft van 10 weken, vandaar (19 december is meer dan 10 weken, maar goed)

Krijg ik toch uiteindelijk de iPhone 4 morgen geleverd, dat zijn 4 werkdagen en geen 10 weken.

Dus waarom ze die datum hebben veranderd weet ik niet. Logische reden voor mij is dat ik dan weer een maand langer klant ben bij hun en dus niet de lange levertijd.

Daarvoor moet je even bellen en gewoon zeggen dat je wilt dat het nu ingaat, en niet pas in december.

I Xyzyx I 04-08-10 01:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan (Bericht 514131)
Is niks mis mee ,als het op de site stond dat er contractverlenging is.
Ik heb daar niks van gezien.Lijkt mij de normaalste zaak dat er informatie gegeven wordt.
ieder ander kan dus mijn telefoonnummer intikken op die site en ik zit dan vast aan een abonnement voor 2 jaar .
blijkbaar kan dat allemaal

Nee?

Verlengen doe je via my t-mobile.

Je kon wel de 20ste je nr en persoonlijke informatie achter laten maar dan werd je terug gebeld.. Dus alleen als iemand jouw telefoon had dan kon hij je contract verlengen.

Maar volgens mij kun je je bestelling ook weer zo annuleren.

barbiebien 04-08-10 11:08

ik had 20 juli een pre-order gedaan en mijn contract was al afgelopen en mijn verlenging ging meteen in. Ik heb deze geannuleerd omdat ik een blackberry heb en dat 2 maanden niet op internet kan en wel betaalde voor een i-300 abbo. Ze kregen het niet goed dus ik heb nu een reservering gemaakt in een shop


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:47.