iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Simkaart wisselen tussen iPhone 3GS en iPhone4 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/66832-simkaart-wisselen-tussen-iphone-3gs-iphone4.html)

pindarts 04-08-10 11:07

Simkaart wisselen tussen iPhone 3GS en iPhone4
 
Beste iPhoners,

ik vroeg me het volgende af:
  • is het mogelijk om een iPhone 4 te bestellen en de simkaart van deze telefoon in mijn oude iPhone 3 te gebruiken? Abbo nu is van T-mobile en straks ook.
  • En dus ook andersom? Dus mijn huidige simkaart van mijn iPhone 3 te gebruiken voor mijn nieuwe iPhone 4 toestel?
Nu vraag je misschien af... why?
Omdat ik mijn oude toestel (iPhone3) aan mijn vrouw wil geven. Helaas vindt zij het abonnement te duur. Ze zou liever de i-150 willen hebben. Ik heb nu de i-300. Dus ik dacht als ik nou de nieuwe iPhone 4 bestel met i-150 abbo, dan verwissel ik de simkaarten en dan behoud ik ook nog eens mijn eigen nummer + al mijn data.

Ik hoor het graag van jullie!

Michel15 04-08-10 11:10

Er zijn adapters dus het is mogelijk om de microsim in beide iPhones te gebruiken

wouter1981 04-08-10 11:12

Vraag bij de T-Mobile Shop even of ze nog microsim-adapters hebben. Ik heb er een meegekregen.

Rivanov 04-08-10 15:33

Ik heb sinds zondag alvast de micro-sim voor de iPhone 4. Deze zit in een normale sim waar ik de microsim kan uitdrukken. Is het mogelijk om de micro-sim eruit te drukken en erna terug in te leggen om 'm weer in een iPhone 3G te gebruiken?

Ik zit namelijk nog steeds te wachten op de iPhone 4 maar m'n baas (die op vakantie is) krijgt morgen zijn simlock vrije iPhone 4. Deze wilde ik dan testen met mijn micro-sim.

Kan ik daarna de micro-sim weer 'terugleggen' in de 'grote' sim?

In de buitenste omhulsel zeg maar:

http://www.onemorething.nl/uploads/c...41f2105f_0.jpg

Mazinho 05-08-10 15:50

nee, kleine sim zit dan niet meer vast...

Jowieh 05-08-10 15:51

klein plakbandje?

onny0808 05-08-10 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pindarts (Bericht 514873)
Beste iPhoners,

ik vroeg me het volgende af:
  • is het mogelijk om een iPhone 4 te bestellen en de simkaart van deze telefoon in mijn oude iPhone 3 te gebruiken? Abbo nu is van T-mobile en straks ook.
  • En dus ook andersom? Dus mijn huidige simkaart van mijn iPhone 3 te gebruiken voor mijn nieuwe iPhone 4 toestel?
Nu vraag je misschien af... why?
Omdat ik mijn oude toestel (iPhone3) aan mijn vrouw wil geven. Helaas vindt zij het abonnement te duur. Ze zou liever de i-150 willen hebben. Ik heb nu de i-300. Dus ik dacht als ik nou de nieuwe iPhone 4 bestel met i-150 abbo, dan verwissel ik de simkaarten en dan behoud ik ook nog eens mijn eigen nummer + al mijn data.

Ik hoor het graag van jullie!

Denk dat de eenvoudigste oplossing het onderstaande is, kost je alleen € 7,50 extra.
- je sluit een i-150 voor je vrouw af, zij krijgt er (kosteloos) een microsim met adapter bij, die plaats je in je 3Gs.
- je koopt voor € 7,50 een microsim en laat die activeren met je huidige mobilenr., en plaatst die in de 4G.
- je synchroniseert je 4G met je bestaande itunesaccount en zet alle data op je 4G. (misschien ten overvloede, je data staat niet op je sim, maar in itunes;)).

Suc6.

rvdltsk 23-08-10 20:48

hoi, ik heb een iphone 4 gekocht in het buitenland (spanje) nu heb ik mijn simcard van mijn 3gs verkleind en overgezet maar krijg ik geen bereik meer op mijn I 4. Ook komt vodafone niet meer op het scherm te staan terwijl het toestel ook een vodafone abbonement had in spanje.dus maw geen bereik meer.
iemand een idee?
mvgr ronald

gosat 23-08-10 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rvdltsk (Bericht 542066)
hoi, ik heb een iphone 4 gekocht in het buitenland (spanje) nu heb ik mijn simcard van mijn 3gs verkleind en overgezet maar krijg ik geen bereik meer op mijn I 4. Ook komt vodafone niet meer op het scherm te staan terwijl het toestel ook een vodafone abbonement had in spanje.dus maw geen bereik meer.
iemand een idee?
mvgr ronald


Is hij wel simlockvrij? Lijkt alsof hij dat niet is, of je hebt je simkaart vernaggeld.

wouter1981 24-08-10 10:31

Spaanse iPhones hebben een simlock voor zover ik weet en vinden kan. Is de iPhone al wel geactiveerd?

rvdltsk 24-08-10 12:48

Idd er zit dus gewoon een simlock op :(
Kan die al unlocked worden of zijn ze er nog mee bezig?
mvg en bedankt voor de reactie
ronald

allroms 24-08-10 13:32

je zou het toestel kunnen jailbreaken via jailbreakme.com en dan via cydia "ultrasnow" downloaden. dan kan je alle providers gebruiken ;)

rvdltsk 24-08-10 14:34

ok maar wordt dat niet lastig met deze firmware 4.0.2 of maakt dat niet uit?
gr, ronald

allroms 24-08-10 15:39

da's jammer, je kan nu nog tot alleen 4.0.1 jailbreaken, mischien als 4.1 uitkomt dat er dan een nieuwe jailbreak methode komt :)
edit:
zie net dat je met redsnow wel kan jailbreaken, google het maar.

Allroms

rvdltsk 24-08-10 15:44

bedankt allroms,
toen ik de iphone kreeg en ik zag dat er een vodafoon microsimkaart in zat dacht ik dat mijn simkaart ook wel zou werken omdat ik ook vodafoon als provider heb op mijn I 3gs.
vandaar dat ik dacht dat het wel werkte....
vreemd toch of zie ik het niet zo goed?

funk-e 24-08-10 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rvdltsk (Bericht 542936)
bedankt allroms,
toen ik de iphone kreeg en ik zag dat er een vodafoon microsimkaart in zat dacht ik dat mijn simkaart ook wel zou werken omdat ik ook vodafoon als provider heb op mijn I 3gs.
vandaar dat ik dacht dat het wel werkte....
vreemd toch of zie ik het niet zo goed?




Waarschijnlijk zit er een vodafone españa simlock op je iPhone4

4.0.2 is trouwens alleen op de 3G te jailbreaken, dan weet je dat alvast

rvdltsk 24-08-10 21:59

Bedankt voor alle posts.
Dus maw ik moet nu wachten totdat er een jailbreak of unlock uitkomt voor mijn I 4 uit Spanje met de firmware 4.0.2. ?

KIN174 14-12-10 21:31

Mijn probleem ligt andersom.
Ik heb al een tijdje een sym-only abonnement van Vodafone.
Vandaag ontving ik mijn simlockvrije iPhone4.
Het kaartje van Vodafone past er niet in, maar kan ook niet verkleind worden.
Zal Vodafone in zo'n geval een nieuwe simkaart geven denken jullie?

Vriendelijke groet
Marij


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:26.