iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   slechte ontvangst 3gs met software 4.0.1 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/67291-slechte-ontvangst-3gs-software-4-0-1-a.html)

U2SPARKY 06-08-10 21:33

slechte ontvangst 3gs met software 4.0.1
 
Ik heb sinds de update naar 4.0.1 en een jailbrake (jailbreakeme.com )heel vaak last van slecht antenne ontvangst. Regelmatig totaal geen ontvangst of weinig streepjes. Ik word er schijt ziek van iemand enig idee of hetzelfde probleem. Ik heb echt de indruk dat dit is sinds de 4.X software

Ton007 06-08-10 21:41

Ja klopt heb ik ook sinds de 4.x

U2SPARKY 06-08-10 21:46

ook na de apple "fix" 4.0.1 ik nl wel

haarlem023023 06-08-10 22:27

Ik dacht ook dat ik hier last van had, maar dit blijkt na diverse metingen niet het geval. Het blijkt dat apple in de nieuwe ios een andere manier van weergave heeft van de streepjes. Het is gewoon optisch. Meet maar na met bv de gratis applicatie Strength van ontwikkelaarster Erica Sadun die sinds kort via Cydia te downloaden is. Of met Signal ook via cydia. Dan zal je zien dat je met de oude firmware evenveel bereik hebt dan met 4.01 Al geven de streepjes een heel ander beeld

U2SPARKY 07-08-10 09:02

Dat verhaal ken ik ja maar letterlijk alleen maar zoeken in beeld hebben en hierdoor steeds gemiste gesprekken hebben is niet alleen een aanduidings probleem lijkt me ik kan letterlijk niet bellen

ButcherJF 07-08-10 16:05

Je kunt het volgende proberen:
  • Simkaart even verwijderen
  • Netwerkinstellingen resetten via Algemeen/Instellingen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen
  • Harde reset
  • iPhone herstellen zonder de backup terug te zetten

rvtw 07-08-10 20:43

ik heb na de update geen internet meer!
iemand enig idee wat te doen

design-car 10-08-10 23:17

Na de update 4.0.1 valt inderdaad het ontvangst met KPN bijna geheel weg.Na het uitschakelen van de 3G word het wel beter maar helaas niet zoals het hoort te zijn.
Van alles al geprobeert maar niets helpt. Heb ook de hele iphone al eens leeg gemaakt en toen geprobeert maar niet gelukt.De gesprekken zijn slechter als voorheen en ook de bereikbaarheid is er op achteruit gegaan.Het verhaal van de indeling van de streepjes geloof ik dus helaas niet zo... Iemand nog een idee??:(

rvtw 11-08-10 11:51

ik heb geprobeerd 3.1.3 terug te zetten maar dat lukte niet,volgens mij heeft die hem wel geformatteerd ofzo hij was in ieder geval leeg.
en wat denk je ..... me internet deed het,totdat ik hem weer syncte met itunes ..toen was allebereik weg en geen internet meer

Silver 11-08-10 12:40

Bij mij is ook meer aan de hand dan alleen een andere weergave van de streepjes:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Silver (Bericht 525870)
Ik had de afgelopen 2 jaar altijd 4, meestal 5 streepjes en nooit problemen. (1015).
Nu nog maar 2 of 3 streepjes, soms vallen gesprekken weg, ben ik niet bereikbaar en/of kan ik niet bellen.
Helpdeskmedewerker van T-Mobile adviseerde om 3G maar uit te schakelen. :confused: (Dan inderdaad 5 streepjes). :D

https://forum.iculture.nl/f28/i...e-4-0-1-a.html

(De Push van de Mail is overigens ook niet meer wat ie was).

Mc. Ever 12-08-10 23:46

Slecht bereik met iPhone en t- mobile
 
De laatsteweken heb ik bijna geen ontvangst met mijn iPhone. Tientallen malen per dag de melding netwerk niet bereikbaar, sluit of selecteer ander netwerk. zou kunnen dat dit is sinds de update naar 4.01.
Al vele malen gebeld met helpdesk van tmobile. Maar daar heb je niet veel aan. Al vele tijden en plaatsen opgegeven wanneer de verbinding wegviel. Dekking zou goed moeten zijn. Zou dus aan het toestel liggen. Heb al problemen sinds de overstap naar tmobile eind mei. Toen ook al veel geklaagd en tijden en plaatsen doorgegeven. Zou aan slechte netwerkdekking liggen. Wel bericht gekregen dat ik een compensatie krijg van een paar tientjes. Maar daarvoor ben ik wel nu al maanden slecht bereikbaar. Gesprekken vallen weg, komen niet aan, weet niet of het rustig is of dat ik niet te bereiken ben. Is nogal lastig met een zakelijk gebruik ( t-mobileflex zakelijk) . Nu is men bij t- mobile weer aan het kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Kan weer een week duren. Als het het toestel is moet dat vervangen of gerepareerd worden, duurt weer weken. Is niet acceptabel. Ik ben geen tiener die zijn vriendinnetje niet kan bellen, juist mijn beste klanten moeten mij mobiel kunnen bereiken! Ik krijg zelfs geen ruil toestel! Als het aan de firmware ligt is t-mobile hier ook aansprakelijk voor, sinds Apple mijn terug verwijst naar mijn netwerkbeheerder van wie ik de iphone gekocht heb. Heeft iemand suggesties om binnen zeer korte tijd weer gewoon beriekbaar te zijn? Gewoon contract opzeggen zodat ik terug kan naar het probleemloze vodaphone lijkt mij de beste oplossing. Volgens mij heb je rechten als consument en dien de provider ( in dit geval t- mobile) een deugdelijk product te leveren. Zowel op het vlak van netwerk als van hardware. als zij een telefoon afleveren die niet werkt, moet die meteen omgeruild worden naar een andere. Zeker voor een zakelijke klant lijkt me ... Maar ja... Zal wel te logisch zijn...is er iemand die al eerder met dit bijltje gehakt heef?

rvtw 13-08-10 13:26

heb nu versie 4.0.2 erop staan (per ongeluk)
probeerde 3.1.3 terug te zetten ,maar dat lukte niet ,wel telefoon leeg.
en merkte dat je internet het wel doet zolang je hem maar niet sync met je mail en internet van je pc.
heb wel programma's en spellen terug gezet en doet het nog steeds.
totdat je je mail sync't

zonnetje198 13-08-10 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mc. Ever (Bericht 529008)
De laatsteweken heb ik bijna geen ontvangst met mijn iPhone. Tientallen malen per dag de melding netwerk niet bereikbaar, sluit of selecteer ander netwerk. zou kunnen dat dit is sinds de update naar 4.01.
Al vele malen gebeld met helpdesk van tmobile. Maar daar heb je niet veel aan. Al vele tijden en plaatsen opgegeven wanneer de verbinding wegviel. Dekking zou goed moeten zijn. Zou dus aan het toestel liggen. Heb al problemen sinds de overstap naar tmobile eind mei. Toen ook al veel geklaagd en tijden en plaatsen doorgegeven. Zou aan slechte netwerkdekking liggen. Wel bericht gekregen dat ik een compensatie krijg van een paar tientjes. Maar daarvoor ben ik wel nu al maanden slecht bereikbaar. Gesprekken vallen weg, komen niet aan, weet niet of het rustig is of dat ik niet te bereiken ben. Is nogal lastig met een zakelijk gebruik ( t-mobileflex zakelijk) . Nu is men bij t- mobile weer aan het kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Kan weer een week duren. Als het het toestel is moet dat vervangen of gerepareerd worden, duurt weer weken. Is niet acceptabel. Ik ben geen tiener die zijn vriendinnetje niet kan bellen, juist mijn beste klanten moeten mij mobiel kunnen bereiken! Ik krijg zelfs geen ruil toestel! Als het aan de firmware ligt is t-mobile hier ook aansprakelijk voor, sinds Apple mijn terug verwijst naar mijn netwerkbeheerder van wie ik de iphone gekocht heb. Heeft iemand suggesties om binnen zeer korte tijd weer gewoon beriekbaar te zijn? Gewoon contract opzeggen zodat ik terug kan naar het probleemloze vodaphone lijkt mij de beste oplossing. Volgens mij heb je rechten als consument en dien de provider ( in dit geval t- mobile) een deugdelijk product te leveren. Zowel op het vlak van netwerk als van hardware. als zij een telefoon afleveren die niet werkt, moet die meteen omgeruild worden naar een andere. Zeker voor een zakelijke klant lijkt me ... Maar ja... Zal wel te logisch zijn...is er iemand die al eerder met dit bijltje gehakt heef?

Heb precies hetzelfde. Niemand bied een oplossing en ik zit met een toestel waar ik niks mee kan. T-mobile belt niet eens meer terug en in winkel bieden ze alleen maar aan om je toestel op te sturen ter uitlsuiting van eventuele gebreken. Wanneer ik uitleg dat het moeilijk aan het toestel kan liggen omdat wanneer ik de simkaart van mijn man erin doe (KPN) er niks meer aan de hand is kijken ze je aan en zeggen vervolgens dat ze dan niks meer voor mij kunnen betekenen! Pardon? wie betaald er nu voor een dienst en krijgt die niet geleverd? ik toch! Ben nu maar boos de winkel uitgegaan voordat ik dingen zeg die niet netjes zijn. Ga maar weer eens bellen met T-mobile

anoe 16-08-10 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mc. Ever (Bericht 529008)
. Volgens mij heb je rechten als consument en dien de provider ( in dit geval t- mobile) een deugdelijk product te leveren. Zowel op het vlak van netwerk als van hardware. als zij een telefoon afleveren die niet werkt, moet die meteen omgeruild worden naar een andere. Zeker voor een zakelijke klant lijkt me ... Maar ja... Zal wel te logisch zijn...is er iemand die al eerder met dit bijltje gehakt heef?

contract ontbinden: art. 6:265 van het Burgerlijk Wetboek.
op grond van art. 6:74 e.v. van het Burgerlijk Wetboek een
schadevergoeding eisen. ;-) had ik nog gevonden voor een brief aan versahel...eh versatel toen nog

LvG 17-08-10 12:31

Slecht bereik met iPhone en t- mobile
 
Heb precies hetzelfde probleem: haperende of totaal ontbrekende verbinding (zoeken, geen service) en minder goed werkende mail push.
Na vele malen bellen met de zakelijke helpdesk van T-Mobile (wachttijden zijn daar ook extreem, hoezo zakelijk?), waarbij het zelfs gebeurde dat tijdens het gesprek met de helpdesk de verbinding wegviel (en zij mij natuurlijk niet terugbelden....had eerst meer dan een kwartier in de wacht gestaan). kreeg ik een extra set sim cards (heb een duo card, ook een in de auto) thuisbezorgd, met het verzoek die te proberen en een logboek bij te houden. Je moet dan 3 recente problemen melden, waarna zij 'onderzoek' gaan doen.
Ik vind dit geen manier van werken; ik ben met mijn eenmanszaak van mijn telefoon afhankelijk. Door deze problemen lijd ik mogelijk schade.

Heeft dit nu met het toestel te maken of met het gebrekkige bereik van de T-Mobile zendmasten? En welke rechten kun je uitoefenen inzake schade? Maar liever nog: wat kan T-Mobile doen om dit probleem te verhelpen?

Mistikal 17-08-10 12:43

Alle hierboven vermelde problemen heb ik ook met mijn 3GS. Ben het helemaal zat!!
Is er al iemand die deze problemen heeft kunnen verhelpen? Van die gasten van T-Mobile verwacht ik helemaal niets.

corne64 17-08-10 12:46

Is dit probleem er ook bij gebruik van een vodafone sim kaartje?
Ik vraag dit omdat ik morgen ook bij de iphone club ga horen maar dan wel met een vodafone abbo.

haarlem023023 17-08-10 12:59

Vodafoon is hier in de regio kennemerland net zo'n ramp als kpn

Boes40 17-08-10 13:12

Had eigenlijk nooit problemen met Vodafone in Haarlem maar de laatste paar weken heb ik thuis meestal geen 3G bereik meer waar het eigenlijk altijd wel o.k. was..:confused:

mark_vialle 23-08-10 11:52

Bij mij is het bereik en de service ook belabberd .Ik heb een t-mobile abbonnement. je zou toch moeten kunnen stellen dat als een provider iets alleen levert dat ze ook alles kunnen tekkellen.
Heeft iemand al ervaring met 4.0.2 update?
zojuist heb ik mijn iphone geupdate, ben benieuwd of het nu beter is en of er weer nieuwe verrassingen ontstaan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:22.