iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   SMS in rekening gebacht voor gebruik Face Time (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/67816-sms-rekening-gebacht-voor-gebruik-face-time.html)

albertvanderiet 10-08-10 13:49

SMS in rekening gebacht voor gebruik Face Time
 
Hoi,

Heb sinds 30-07 een iPhone4 bij T-Mobile. Vanochtend de eerste rekening van T-Mobile ontvangen, en daarop is op 30-07 een SMS naar het buitenland (00447786205094, Engeland) in rekening gebracht.

Ik kon die SMS niet thuisbrengen, dus ben wat gaan Googlen en kom op het volgende uit:
FaceTime uses international SMS??

Blijkt dus een activerings-SMS o.i.d. te zijn van Face Time. En die heb ik wél de eerste dag Face Time uitgeprobeerd. Overigens niet gelukt, want ik ken nog niemand met een iPhone4 ;-)

Het is blijkbaar geen T-Mobile kostenpost, want in het voorbeeld hierboven betreft het een Vodafone beller (maar wel een SMS naar hetzelfde nummer in Engeland).

Wie heeft hier nog meer last van?
En is het eenmalig?

Rhndy 10-08-10 14:45

Volgens mij wel, op het moment dat je het schuifje voor FaceTime aanzet, stuurt je iPhone een sms naar de server in Engeland. ik zie nu dat ik 0,75 buiten mijn bundel zit, dus dit zal daar ook van zijn. Mag ik vragen hoeveel het was?

Bomans 10-08-10 14:53

Heb je dan helemaal geen melding gekregen dat dit eenmalig in rekening gebracht zou kunnen worden?

http://www.iphonewzealand.co.nz/wp-c...ge-Warning.jpg

Dragon 10-08-10 15:46

Dat heeft iedereen dus.
Zijn meerdere threads hier over.

knny 10-08-10 18:30

Heb 6 van die smsen naar +44 nr :S
Heb maar 1 keer geactiveerd dat face time

albertvanderiet 10-08-10 20:34

Bij mij is 1 x 0,21 cent (excl BTW) in rekening gebracht.
Kan me niet herinneren dat er een melding in beeld is gebracht, maar die kan ik ook wel te snel weggeklikt hebben.

dcl! 07-09-10 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knny (Bericht 525219)
Heb 6 van die smsen naar +44 nr :S
Heb maar 1 keer geactiveerd dat face time

Ik heb er 3 met tussenpozen van 2 en 3 minuten. Dit is gebeurd tijdens het activeren van de iPhone in iTunes!

Ik heb zelf Face Time niet aangezet, maar deze bleek wel aan te staan zag ik net: is dus blijkbaar "vanzelf" gebeurd tijdens de eerste registratie/activatie??

Ik vind dit maar een raar gebeuren eigenlijk, dat ik zelfs nog eens 75 cent (dit is inclusief de btw!) moet betalen om een duur toestel te mogen gaan gebruiken. Bij de prijzen voor de iPhone hoort dit geneuzel gewoon "inclusief" te zijn.

Ducktape 08-09-10 03:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dcl! (Bericht 555329)
Ik heb er 3 met tussenpozen van 2 en 3 minuten. Dit is gebeurd tijdens het activeren van de iPhone in iTunes!

Ik heb zelf Face Time niet aangezet, maar deze bleek wel aan te staan zag ik net: is dus blijkbaar "vanzelf" gebeurd tijdens de eerste registratie/activatie??

Ik vind dit maar een raar gebeuren eigenlijk, dat ik zelfs nog eens 75 cent (dit is inclusief de btw!) moet betalen om een duur toestel te mogen gaan gebruiken. Bij de prijzen voor de iPhone hoort dit geneuzel gewoon "inclusief" te zijn.

Tja het ligt zowel bij je provider als bij Apple. Apple mag nummers per land regelen maar je provider rekent je zo veel aan voor internationale sms ;(

Ducktape 08-09-10 03:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door albertvanderiet (Bericht 525414)
Bij mij is 1 x 0,21 cent (excl BTW) in rekening gebracht.
Kan me niet herinneren dat er een melding in beeld is gebracht, maar die kan ik ook wel te snel weggeklikt hebben.

Normaal kost het ook zoiets. Het bedrag van een sms buiten bundel binnenland + 15 cent was de EU-norm toch?

tinus_i 14-09-10 17:29

De EU norm gaat over het versturen van SMS berichten naar je thuisland als je zelf in het buitenland bent, niet over het versturen van berichten naar het buitenland.

dcl! 14-09-10 17:47

TMobile schijnt nu smsjes rond te sturen dat de in rekening gebrachte kosten op de eerstvolgende factuur weer worden verrekend. Het is dus ten onrechte in rekening gebracht. Ben benieuwd, heb zelf zo'n sms nog niet ontvangen.

migros 16-09-10 11:19

Heb er ook 1 gehad terwijl ik helemaal geen facetime gebruik of heb gebruikt. Rare jongens die gasten.

wouter1981 16-09-10 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migros (Bericht 562306)
Heb er ook 1 gehad terwijl ik helemaal geen facetime gebruik of heb gebruikt. Rare jongens die gasten.

Die sms wordt verzonden wanneer je Facetime activeert. Gebruik van Factime staat hier los van.

dcl! 16-09-10 11:36

sms inmiddels ontvangen. Toch netjes opgelost zo. Het schijnt trouwens "normaal" te zijn dat er ook al sms wordt verzonden als je je sim met nieuw abo bij Tmobile in de iPhone doet en deze gaat activeren. Bij mij ging er iets fout en heb ik de telefoon opnieuw aangesloten, wat waarschijnlijk de reden is dat er 3 smsjes zijn verstuurd ipv 1.

Juan-Paolo 16-09-10 13:01

Nu vraag ik me alleen het volgende af; mijn zoon wil de nieuwe iPod touch, waar dus ook facetime op zit. Hoe moet je die dan activeren? Volgens mij kun je er geen sms mee versturen.........
En als ik het dan nog verder door trek, waarom moet je het met een iPhone dan wel op deze manier doen?

wouter1981 16-09-10 14:23

Bij de iPod Touch gaat het via email.

Juan-Paolo 16-09-10 21:52

ok, dat is duidelijk!

Thijske 31-05-12 21:31

En wordt de kost van die sms naar Engeland dan steeds aangerekend bij het gebruiken van Face time, of maar éénmalig ?

Guest-20180925190238 31-05-12 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thijske (Bericht 798972)
En wordt de kost van die sms naar Engeland dan steeds aangerekend bij het gebruiken van Face time, of maar éénmalig ?

Éénmalig, zolang je FaceTime niet uitschakelt.

Thijske 31-05-12 21:42

Dat is dan toch niet éénmalig?? Telkens ik mijn toestel zal uitschakelen en opnieuw zal opstareten, zal ik voor FT moeten betalen - FT blijft toch niet steeds aan!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:08.