//

Relax online 25 tov i150 scheelt 10 euro per maand?

Relax online 25 tov i150 scheelt 10 euro per maand? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Ik ben even gaan kijken voor een Tmobile verlenging met een Iphone4. Nu zie ik dat ik voor een iPhone 4 icm een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-08-10, 19:54
INCTRL INCTRL is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 151
Standaard Relax online 25 tov i150 scheelt 10 euro per maand?

Hoi allemaal,

Ik ben even gaan kijken voor een Tmobile verlenging met een Iphone4.
Nu zie ik dat ik voor een iPhone 4 icm een 2 jarige Relax online 25 maar 169 euro voor het toestel moet bijbetalen en dan 19,95 (incl. internet) p/mnd betaal.

Voor het goedkoopste iphone abbo i150 betaal je 30 per maand en ook 169,- voor het toestel.

2 voordelen:

*Relax 25 is 190 belminuten ipv 150.
*abbo kosten 24*10 = 240 euro voordeel tov i-150 abbo.


Zie ik hier nu iets over het hoofd? Het lijkt wel te mooi om waar te zijn.

Je moet dan toch wel gek zijn om dan nog voor een iphone abb te gaan?

Laatst gewijzigd door INCTRL; 12-08-10 om 19:57.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-08-10, 20:01
pkaak pkaak is offline
• iOS 4.3.4
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Gorinchem
Berichten: 14
Standaard

Je mist de nadelen:
* geen gratis gebruik van hotspots t-mobile bij relax (zit wel bij iPhone abo)
* lagere internetsnelheid bij relax
* geen visual voicemail (zit alleen bij de iPhone abo's)
  #3  
Oud 12-08-10, 20:08
INCTRL INCTRL is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 151
Standaard

*Hotspots? Bij elke Mac Donalds is tegenwoordig gratis Wi-Fi. Op het vliegveld kom ik 1 per jaar dus maak ik gewoon gebruik van 3G...geen 240 euro extra waard us.

*Internetsnelheid kijk ik even aan kan ik met 5 euro verhogen naar plus pakket. Heb je nog steeds 5*24 = 120 euro voordeel met dezelfde snelheid van i- abbo.

*Visual voicemail? Van die flauwenkul heb ik nog nooit gebruik gemaakt. Dus zeker ook niet 240 extra waard.


Eenmaal, andermaal?
  #4  
Oud 12-08-10, 20:24
pkaak pkaak is offline
• iOS 4.3.4
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Gorinchem
Berichten: 14
Standaard

Hotspots ligt eraan waar je zit he. Ga ff een beetje naar de mcDonalds rijden voor Wi-Fi als ik via de hotspots in bijna elk hotel/station/etc het internet op kan (tmobile hotspot account geldt zowel voor kpn als tmobile hotspots).

WWplus is max. 1mbs down en 384kbs up. Daar zit een limiet op waarna hij naar beneden wordt geschroefd als je daar overheen bent. iPhone internet is 2mbs down en 384kbs up zonder limiet.

Maargoed, als je de voordelen van een iphone abo niet gaat gebruiken, dan moet je dat abo ook niet nemen. je moet wel gek zijn om namelijk iets te kopen wat je toch niet gaan gebruiken. Voor anderen is het iphone abo echter wel weer handig (zoals voor mij, die vaak onderweg is, veel in hotels zit en waar visual voicemail toch wel handig voor is....)
  #5  
Oud 12-08-10, 20:32
INCTRL INCTRL is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 151
Standaard

Citaat:
als ik via de hotspots in bijna elk hotel/station/etc het internet op kan
Je moet toch wel in een erg slecht hotel zitten, willen ze geen GRATIS Wi-Fi leveren. Bijna nog nooit meegemaakt in NL, In Mexico en laatst nog in Turkije..gewoon gratis Wi-Fi.

Enige wat echt belangrijk is is de snelheid van internet. Vraag me af of je dat verschil tussen 1 en 2 mbit gaat merken. Theoretisch natuurlijk een groot verschil maar in praktijk? Tmobile kennende.

Laatst gewijzigd door INCTRL; 12-08-10 om 20:38.
  #6  
Oud 12-08-10, 22:12
Black Bullet Black Bullet is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Nog een nadeel van Relax (online) is dat je per minuut betaalt. 61 seconden bellen kost je dus 2 belminuten. Bij i-xxx betaal je na de eerste minuut wél per seconde.

Dus de voor- en nadelen van Relax (online) op een rijtje:

+ Belminuten/sms onbeperkt houdbaar
+ Mogelijkheid om bundels toe te voegen
+ Toestelkorting voor contractverlengers

- Vijf (bij wnw std) of twee (bij wnw plus) keer zo traag internet dan i-xxx (2Gb datalimiet bij wnw plus)
- Betaling per minuut (61 seconden bellen kost je dus 2 minuten)
- Geen visual voicemail
- Geen hotspots
  #7  
Oud 12-08-10, 22:29
Sjpollaert Sjpollaert is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 57
Standaard

Nog iets wat niet vermeld is bij relax t.o.v. i-150:

Bij relax online 25 190 minuten OF smsjes per maand, dus het kan zijn 50 minuten en 140 smsjes.
Bij i-150 150 minuten EN 150 sms....
  #8  
Oud 12-08-10, 22:37
INCTRL INCTRL is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjpollaert Bekijk bericht
Nog iets wat niet vermeld is bij relax t.o.v. i-150:

Bij relax online 25 190 minuten OF smsjes per maand, dus het kan zijn 50 minuten en 140 smsjes.
Bij i-150 150 minuten EN 150 sms....
Wie maakt er nog gebruik van sms-jes als je een app hebt die "Whatsapp" heet? Ik niet iig.
En die 2 sms-jes per maand die naar een andere telefoon moeten dan een BB of iphone kan er dan ook wel bij.
En mbt "61 sec kost 2 minuten" issue wordt dit wel weer dik 'opgevangen' door 40 EXTRA belminuten met het Relax online abbo.
  #9  
Oud 12-08-10, 22:42
INCTRL INCTRL is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Bullet Bekijk bericht
Nog een nadeel van Relax (online) is dat je per minuut betaalt. 61 seconden bellen kost je dus 2 belminuten. Bij i-xxx betaal je na de eerste minuut wél per seconde.

Dus de voor- en nadelen van Relax (online) op een rijtje:

+ Belminuten/sms onbeperkt houdbaar
+ Mogelijkheid om bundels toe te voegen
+ Toestelkorting voor contractverlengers

- Vijf (bij wnw std) of twee (bij wnw plus) keer zo traag internet dan i-xxx (2Gb datalimiet bij wnw plus)
- Betaling per minuut (61 seconden bellen kost je dus 2 minuten)
- Geen visual voicemail
- Geen hotspots
Aanvulling:

Dus de voor- en nadelen van Relax (online) op een rijtje met i-150 als voorbeeld en contractverlenging:

+ 40 belminuten meer in je bundel per maand tov i-150
+ Belminuten/sms onbeperkt houdbaar
+ Mogelijkheid om bundels toe te voegen
+ Toestelkorting voor contractverlengers:
+ 240 euro goedkoper dan 2 jr i-150 (icm WnWbasis)
+ 120 euro goedkoper dan 2jr i-150 (icm WnWplus)

- Vijf (bij wnw std) of twee (bij wnw plus) keer zo traag internet dan i-xxx (2Gb datalimiet bij wnw plus)
- Betaling per minuut (61 seconden bellen kost je dus 2 minuten)
- Geen visual voicemail
- Geen hotspots

Laatst gewijzigd door INCTRL; 12-08-10 om 22:44.
  #10  
Oud 12-08-10, 22:46
Black Bullet Black Bullet is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

De eerste 2 voordelen vind ik gelijk staan aan het laatste voordeel.
Het derde voordeel klopt simpelweg niet. Kijk maar naar de reactie van Sjpollaert.

Ok nu snap ik je punt, je wilt Relax meer voor- dan nadelen doen hebben.

Laatst gewijzigd door Black Bullet; 12-08-10 om 22:50.
  #11  
Oud 12-08-10, 22:49
INCTRL INCTRL is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 151
Standaard

Citaat:
De eerste 2 voordelen vind ik gelijk staan aan het laatste voordeel.
Wat heeft je lagere kosten voor een abbo te maken met korting op het toestel? Zijn mijn inziens 2 APARTE dingen.


Citaat:
Het derde voordeel klopt simpelweg niet. Kijk maar naar de reactie van Sjpollaert.
190 - 150 = 40 (nog steeds) het sms verhaal is irrelevant.
  #12  
Oud 12-08-10, 22:55
INCTRL INCTRL is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 151
Standaard

Citaat:
Ok nu snap ik je punt, je wilt Relax meer voor- dan nadelen doen hebben
Ehh ik sommeer alleen de feiten.

Wat ik wil is een gratis toestel voor 10 euro per maand met een bundel van 600 minuten....
  #13  
Oud 12-08-10, 22:59
pauloszz's schermafbeelding
pauloszz pauloszz is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 37
Standaard

die 10 euro die je 'uitspaart' bij een Relax abonnement ben je kwijt aan de onbeperkt internet bundel! er staat wel leuk 'Relax 25 + internet', maar die internetkosten zijn niet bij die maandprijs inbegrepen..
voordat je nu reageert met 'helemaaal niet'.. kijk maar naar het blokje onderaan:
Maandelijkse kosten: €19,95
Onbeperkt internet...: €9,95
en... als je op bestellen klikt zie je in dat overzichtje ook dat de totale maandelijkse kosten €29,90 zijn..

Neem die totale kosten nu eens mee in je voor- en nadelenlijstje.. dan is toch meteen duidelijk dat die 5 cent die je per maand 'uitspaart' niet opwegen tegen de voordelen van het i-abonnement

wacht.. best apart dat er in kleine lettertjes bij staat je bij een 2-jarig abonnement gratis standaard internet hebt..
m'n punt gaat dus niet meer door sorry

Laatst gewijzigd door pauloszz; 12-08-10 om 23:05.
  #14  
Oud 12-08-10, 23:02
Black Bullet Black Bullet is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INCTRL Bekijk bericht
Wat heeft je lagere kosten voor een abbo te maken met korting op het toestel? Zijn mijn inziens 2 APARTE dingen.


190 - 150 = 40 (nog steeds) het sms verhaal is irrelevant.
Doordat er geen complete berekening bij staat lijkt het om je totale kosten over 2 jaar te gaan. De toestelkorting verlaagt deze totale kosten waardoor het lijkt dat je het hier over hebt.

Wat betreft de smsjes is dit wellicht voor jou irrelevant maar zal dit voor mij zeker niet zijn. Als je namelijk ongeveer een gelijk aantal belminuten/smsjes verbruikt in de maand is het totaal aantal eenheden van 150+150 natuurlijk veel meer dan 190. Zelf zou ik dan eerder gaan voor Relax Online 30/35 waarbij je nog meer toestelkorting krijgt en het risico daarna niet bestaat dat ik de bundel overschrijdt.
  #15  
Oud 12-08-10, 23:05
Sjpollaert Sjpollaert is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 57
Standaard

@ Pauloszz

De korting wordt verrekend op je factuur, bij WnW Plus betaal je 4,95 i.p.v. 14,95.....

@ INCTRL

Welke bundels meen je allemaal toe te voegen, WnW standaar of plus heb je nodig voor internet, bij i-150 dus niet...
En 1000 SMS of SMS verdubbelaar gebruik je toch niet aangezien je bijna alles naar mensen met een iPhone of BB verzend...
Ik zie niet het voordeel van bundels toevoegen...maargoed
En bij nadelen zou ik dan GÉÉN smsjes neerzetten, aangezien je een totale opsomming wilt maken (welke dus ook bruikbaar is voor andere mensen)

Maargoed, het is duidelijk dat jij zult gaan voor het Relax Online 25 abbo....
  #16  
Oud 12-08-10, 23:07
INCTRL INCTRL is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 151
Standaard

Citaat:
voordat je nu reageert met 'helemaaal niet'.. kijk maar naar het blokje onderaan:
Maandelijkse kosten: €19,95
Onbeperkt internet...: €9,95
Basis internet 24 mnd GRATIS

Pluspakket 5 euro per maand extra.

Jammer joh....
  #17  
Oud 12-08-10, 23:08
Sjpollaert Sjpollaert is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 57
Standaard

@ Black Bullet

Bij het andere topic hebben we het al gehad over het overstappen van bijvoorbeeld Relax online 25/30 naar i-150 (na minimaal 1 maand). Zo gauw jij of ik hier zekerheid over heb, misschien handig om dit even te vermelden?
Tot dusverre vertrouw ik het niet helemaal, sommige T-mobile medewerkers zeggen dus dat het wel gaat, en andere zeggen weer van niet..

Laatst gewijzigd door Sjpollaert; 12-08-10 om 23:13.
  #18  
Oud 12-08-10, 23:10
pauloszz's schermafbeelding
pauloszz pauloszz is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INCTRL Bekijk bericht
Basis internet 24 mnd GRATIS

Pluspakket 5 euro per maand extra.

Jammer joh....
ik had het gezien ja had het al aangepast ja, maar niet snel genoeg helaas
  #19  
Oud 12-08-10, 23:15
INCTRL INCTRL is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 151
Standaard

Citaat:
Doordat er geen complete berekening bij staat lijkt het om je totale kosten over 2 jaar te gaan. De toestelkorting verlaagt deze totale kosten waardoor het lijkt dat je het hier over hebt.
Toestelkorting kan je tegenover elkaar wegstrepen:

-Bij i-150 kost toestel 169,95 euro
-Bij Relax 25 online kost toestel 169,95 euro.



Een smsje kost 1 belminuut.. Wat is daar anders aan bij een iphone abbo dan? Als ik 2 sms-jes stuur per mnd met mijn Relax bundel, kost mij dit toch niets extra aan geld zolang het binnen mijn bundel zit?
  #20  
Oud 12-08-10, 23:16
Black Bullet Black Bullet is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjpollaert Bekijk bericht
@ Black Bullet

Bij het andere topic hebben we het al gehad over het overstappen van bijvoorbeeld Relax online 25/30 naar i-150 (na minimaal 1 maand). Zo gauw jij of ik hier zekerheid over heb, misschien handig om dit even te vermelden?
Tot dusverre vertrouw ik het niet helemaal, sommige T-mobile medewerkers zeggen dus dat het wel gaat, en andere zeggen weer van niet..
Ja T-Mobile geeft alles behalve duidelijkheid. Ik heb twee T-shops bezocht waarin allebei werd vermeld dat zelfs Relax online 35 naar i-150 kan worden omgezet (het gaat immers om 28,95 p/m naar 29,95 p/m). Vervolgens heb ik het op het forum van T-mobile nagevraagd en van een T-moderator te horen gekregen dat het inderdaad mogelijk is. Daarnaast heb ik nog gechat met een verkoopadviseur van T-Mobile die ook beweerde dat het kon. Zelf hoor ik dus uit de eerste hand alleen positieve verhalen maar las dus hier inderdaad dat andere T-moderators anders beweren..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INCTRL Bekijk bericht

Een smsje kost 1 belminuut.. Wat is daar anders aan bij een iphone abbo dan? Als ik 2 sms-jes stuur per mnd met mijn Relax bundel, kost mij dit toch niets extra aan geld zolang het binnen mijn bundel zit?
Klopt ook wel, daar gaat het alleen niet om. Die bundel van Relax Online 25 is gewoon een stuk kleiner. 190 eenheden blijft kleiner dan 150+150, of je nu whats app, pingchat of wat dan ook gebruikt.

Laatst gewijzigd door Black Bullet; 12-08-10 om 23:20.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 [simlockvrij] via kpn, 20 euro in de maand. eenmalig 200 euro sophiie! Koopinformatie Nederland 53 01-02-11 23:18
iPhone 4 icm Relax Online abonnement GJ1990 Koopinformatie Nederland 4 19-09-10 15:22
Overstappen relax 25 naar i150? xterminator Odido (T-Mobile) 7 28-08-10 13:15
I-300 of Relax 35 online nieuw abbo? xmartcalvin Odido (T-Mobile) 1 12-08-10 13:17
'Relax Online' omzetten naar 'i-xxx' Black Bullet Odido (T-Mobile) 1 07-08-10 18:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:47.