iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-Mobile I-150 in ander toestel (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/68707-t-mobile-i-150-ander-toestel.html)

johan§ 16-08-10 20:26

T-Mobile I-150 in ander toestel
 
Heb een IPhone 4 besteld via het T-mobile-abonnement van mijn vrouw. Mijn huidige HTC Legend geef ik aan haar en ik neem de IPhone met mijn Vodafone abbo. Het knippen naar micro sim lukt me wel.

Wat ik me afvraag of zo'n I-150 abbo ook als volwaardig abonnement werkt in een HTC (of elke andere niet IPhone smartphone)? Heeft iemand hiermee al ervaring?

Yzord 16-08-10 20:37

Ja waarom zou dat niet werken? Er staat nergens dat je verplicht bent een iphone te gebruiken

johan§ 16-08-10 21:17

Klopt. Verwacht er ook geen problemen mee. Wil alleen weten of er meer mensen het zo hebben opgelost.

Corch 16-08-10 21:22

Dus als ik het goed begrijp, pak jij de iPhone icm met je eigen Vodafone abbo.

Gaat vrees ik niet goed met de simlock.... De iPhone is nl. niet simlock vrij.

johan§ 16-08-10 21:25

Natuurlijk ga ik 'm jailbreaken en unlocken. My bad, was ervan uitgegaan dat dit een vanzelfsprekendheid was.

Corch 16-08-10 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johan§ (Bericht 533650)
Natuurlijk ga ik 'm jailbreaken en unlocken. My bad, was ervan uitgegaan dat dit een vanzelfsprekendheid was.

Je hebt gelijk..... ik als (nog) niet iPhone bezitter had daar niet aan gedacht. Srry.

SĦmon 16-08-10 21:45

Houd er rekening mee dat binnen circa 1 week alle toestellen met firmware 4.0.2 zijn voorzien. Die zijn dus niet meer te jailbreaken of te unlocken.

Fjeze 17-08-10 09:06

dan is hij alsnog via T-Mobile simlock vrij te maken. Kost je EUR 120,- maar dan heb je wel voor een mooi bedrag een officiële Simlock vrije iPhone 4.
Denk dat ik mijne ook meteen Simlock vrij ga laten maken, nergens geen gezeur meer mee.

P.S. Heb ook een iPhone abonnement, deze gebruik ik al een jaar in andere telefoons (momenteel HTC Desire) en dat is geen enkel probleem

Suriboy777 17-08-10 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fjeze (Bericht 534000)
dan is hij alsnog via T-Mobile simlock vrij te maken. Kost je EUR 120,- maar dan heb je wel voor een mooi bedrag een officiële Simlock vrije iPhone 4.
Denk dat ik mijne ook meteen Simlock vrij ga laten maken, nergens geen gezeur meer mee.

P.S. Heb ook een iPhone abonnement, deze gebruik ik al een jaar in andere telefoons (momenteel HTC Desire) en dat is geen enkel probleem

M.i. zonde om € 120 te betalen voor het officieel unlocken. Als je eerst j/b-t en dan:

*) gewoon geen officiele updates uitvoert
*) geen "gekke" dingen doet die hem laten crashen,

kan kan je dat geld in je zak houden en na 1 jaar gratis unlocken.
Het is maar net wat je wilt.

johan§ 18-08-10 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SĦmon (Bericht 533684)
Houd er rekening mee dat binnen circa 1 week alle toestellen met firmware 4.0.2 zijn voorzien. Die zijn dus niet meer te jailbreaken of te unlocken.

De Iphone ligt al een week of 2 klaar bij AMP om verzonden te worden maar ben net terug van vakantie. Denk dat 4.0.2 er nog niet op staat.

johan§ 18-08-10 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 (Bericht 534035)
M.i. zonde om € 120 te betalen voor het officieel unlocken. Als je eerst j/b-t en dan:

*) gewoon geen officiele updates uitvoert
*) geen "gekke" dingen doet die hem laten crashen,

kan kan je dat geld in je zak houden en na 1 jaar gratis unlocken.
Het is maar net wat je wilt.

Dit is idd mijn plan, met 4.0.1 jailbreaken en unlocken, opletten met updates totdat het jaar voorbij is en dan laten unlocken door T-Mobile

johan§ 18-08-10 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fjeze (Bericht 534000)
dan is hij alsnog via T-Mobile simlock vrij te maken. Kost je EUR 120,- maar dan heb je wel voor een mooi bedrag een officiële Simlock vrije iPhone 4.
Denk dat ik mijne ook meteen Simlock vrij ga laten maken, nergens geen gezeur meer mee.

P.S. Heb ook een iPhone abonnement, deze gebruik ik al een jaar in andere telefoons (momenteel HTC Desire) en dat is geen enkel probleem

Ok, da's mooi. Ik had het ook niet anders verwacht. Bedankt voor de bevestiging.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:20.