//

Iphone 4 retourneren

Iphone 4 retourneren discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Graag wil ik jullie advies over het volgende. Ik heb nu een kleine week de Iphone 4 in mijn bezit, maar ben niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-08-10, 00:21
Alex05 Alex05 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard Iphone 4 retourneren

Beste mensen,

Graag wil ik jullie advies over het volgende.

Ik heb nu een kleine week de Iphone 4 in mijn bezit, maar ben niet helemaal tevreden over het toestel (bereik, Wi-Fi etc.). Nu zou ik de telefoon het liefste terug willen brengen naar de Tmobile shop. Kan mij herinneren dat Apple een soort van terugkeer garantie had. Heeft iemand hier ervaringen mee? Hoe zit het met mijn twee jarige abo dat ik heb afgesloten? Alvast dank voor jullie reacties.

Hartelijke groeten,

Alex
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-08-10, 00:24
nibbit88's schermafbeelding
nibbit88 nibbit88 is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Poortugaal, Albrandswaard
Berichten: 315
Standaard

Kan mn ogen niet geloven, maar volgens mij kun je binnen 2 tot 4 weken je tel gwn ruilen voor een andere. HTC HD2 en HTC Desire zijn denk ik wel goeie vervangers.
__________________
 MacBook Pro 13" with Touch Bar (2018) / Apple Watch 42mm SS 
 iPhone 12 Pro Max 128GB Pacific Blue / iPad Pro 11" 
  #3  
Oud 19-08-10, 00:26
tsubasa tsubasa is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 62
Standaard

Je zou als het goed als binnen 30 dagen alles terug kunnen krijgen: telefoon en abbo kosten behalve gebruiks kosten die buiten de abbo zijn gevallen. Maar ik weet niet als dit alleen voor Amerika is met AT&T. Edit: vergeet niet de Samsung Galaxy S met die Super AMOLED scherm =) Die is goed te vergelijken met de Retina Display.
  #4  
Oud 19-08-10, 00:37
Alex05 Alex05 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard

Ben reuze benieuwd. Dat zou mooi zijn als ik van de Iphone kan terugbrengen en ook van het abonnement af ben. Hoop dat er nog mensen zijn die meer informatie hebben. Nogmaals dank voor de reacties.

Alex
  #5  
Oud 19-08-10, 01:29
philippefeij philippefeij is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 48
Standaard

Als je de telefoon in de winkel hebt gekocht kun je het helaas vergeten. Dit geldt zowel voor de telefoon als het abonnement.

Voor het geval je de iPhone 4 online of telefonisch hebt besteld, dan kun je het toestel binnen ik geloof 7 dagen omruilen.
Het is dat ik toevallig vandaag heb gebeld om mijn 5 dagen oude 3GS in te leveren voor een iPhone 4, dit was volgens de T-mobile helpdesk niet mogelijk met bovenstaand als motief.

p.s.: wil je ruilen?
  #6  
Oud 19-08-10, 08:47
Mad_Wally Mad_Wally is offline
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Deventer
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door philippefeij Bekijk bericht
Als je de telefoon in de winkel hebt gekocht kun je het helaas vergeten. Dit geldt zowel voor de telefoon als het abonnement.

Voor het geval je de iPhone 4 online of telefonisch hebt besteld, dan kun je het toestel binnen ik geloof 7 dagen omruilen.
Het is dat ik toevallig vandaag heb gebeld om mijn 5 dagen oude 3GS in te leveren voor een iPhone 4, dit was volgens de T-mobile helpdesk niet mogelijk met bovenstaand als motief.

p.s.: wil je ruilen?
Je verwart je wettelijke recht mbt "wet koop op afstand" (binnen 7 dagen retour indien op afstand dwz tel/internet gekocht) met de niet goed geld terug garantie van Apple waarbij je binnen een maand (of twee, weet ik niet zeker) het toestel terug mag brengen als het niet bevalt
  #7  
Oud 19-08-10, 08:55
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Heb je sowieso niet gewoon last van een maandagmorgen modelletje?
Ik kan me persoonlijk niet vinden in jouw bevindingen namelijk

Retourneren kan natuurlijk nog steeds, met ontbinding van je contract in dat geval

Laatst gewijzigd door glaantje; 19-08-10 om 09:02.
  #8  
Oud 19-08-10, 10:58
barbiebien barbiebien is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mad_Wally Bekijk bericht
Je verwart je wettelijke recht mbt "wet koop op afstand" (binnen 7 dagen retour indien op afstand dwz tel/internet gekocht) met de niet goed geld terug garantie van Apple waarbij je binnen een maand (of twee, weet ik niet zeker) het toestel terug mag brengen als het niet bevalt

volgens mij geldt dit laatste alleen in Amerika
  #9  
Oud 19-08-10, 12:12
chaser2600's schermafbeelding
chaser2600 chaser2600 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 306
Stuur een bericht via MSN naar chaser2600
Standaard

Je telefoon is gekocht bij T-Mobile, niet bij Apple. Dus Apple kan zeggen wat ze willen ;-)
  #10  
Oud 19-08-10, 19:00
philippefeij philippefeij is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mad_Wally Bekijk bericht
Je verwart je wettelijke recht mbt "wet koop op afstand" (binnen 7 dagen retour indien op afstand dwz tel/internet gekocht) met de niet goed geld terug garantie van Apple waarbij je binnen een maand (of twee, weet ik niet zeker) het toestel terug mag brengen als het niet bevalt

Ik verwar helemaal niks. Ik ben helemaal niet op de hoogte van de z.g.n. Apple niet goed geld terug garantie, das heel wat anders.
  #11  
Oud 19-08-10, 19:07
pauloszz's schermafbeelding
pauloszz pauloszz is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 37
Standaard

De Nederlandse wet is duidelijk op het punt van kopen:
Koop = koop!!

Voor kopen op afstand (telefonisch of internet) geldt een zogenaamde bedenktijd van 7 dagen. Dat houdt in dat je binnen 7 dagen na ontvangst van het product de koop nog kan ontbinden zonder bijkomende kosten (verzendkosten voor retourzending kunnen volgens mij wel voor je eigen rekening komen).

Apple heeft inderdaad die 30-dagen regeling, maar zoals eerder al gezegd: je hebt je product niet bij Apple gekocht maar bij T-Mobile.. En T-Mobile heeft die regeling niet..

Philippefeij haalt inderdaad niets door elkaar hij zegt precies wat ik hierboven ook zeg, alleen dan in andere woorden
  #12  
Oud 19-08-10, 20:56
Mad_Wally Mad_Wally is offline
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Deventer
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pauloszz Bekijk bericht
De Nederlandse wet is duidelijk op het punt van kopen:
Koop = koop!!

Voor kopen op afstand (telefonisch of internet) geldt een zogenaamde bedenktijd van 7 dagen. Dat houdt in dat je binnen 7 dagen na ontvangst van het product de koop nog kan ontbinden zonder bijkomende kosten (verzendkosten voor retourzending kunnen volgens mij wel voor je eigen rekening komen).

Apple heeft inderdaad die 30-dagen regeling, maar zoals eerder al gezegd: je hebt je product niet bij Apple gekocht maar bij T-Mobile.. En T-Mobile heeft die regeling niet..

Philippefeij haalt inderdaad niets door elkaar hij zegt precies wat ik hierboven ook zeg, alleen dan in andere woorden
Sorry, moet jullie gelijk geven retourneren binnen een maand geldt inderdaad alleen bij apple winkels (en ook in de VS bij AT&T, zeg maar de amerikaanse T-mobile) T-mobile heeft die regeling kennelijk niet over willen nemen.
  #13  
Oud 19-08-10, 22:25
pauloszz's schermafbeelding
pauloszz pauloszz is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 37
Standaard

geen probleem.. wetten, voorwaarden en regels zijn verwarrend
  #14  
Oud 20-08-10, 21:09
Peter JH Peter JH is offline
• iOS 7.0.2
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pauloszz Bekijk bericht
De Nederlandse wet is duidelijk op het punt van kopen:
Koop = koop!!

Voor kopen op afstand (telefonisch of internet) geldt een zogenaamde bedenktijd van 7 dagen. Dat houdt in dat je binnen 7 dagen na ontvangst van het product de koop nog kan ontbinden zonder bijkomende kosten (verzendkosten voor retourzending kunnen volgens mij wel voor je eigen rekening komen).

Apple heeft inderdaad die 30-dagen regeling, maar zoals eerder al gezegd: je hebt je product niet bij Apple gekocht maar bij T-Mobile.. En T-Mobile heeft die regeling niet..

Philippefeij haalt inderdaad niets door elkaar hij zegt precies wat ik hierboven ook zeg, alleen dan in andere woorden
Weet jij hier toevallig iets meer over? Als ik toestel via de koerier weiger betekent dit dan automatisch dat ik mijn verlenging van mijn abo ongedaan maak? Ik heb telefonisch mijn abo verlengd.

T-mobile zegt nl. dat je wel je toestel kunt weigeren maar dat je abo gewoon 2 jaar doorloopt. Ik kom er maar niet achter wat nu mijn rechten / plichten zijn. Ik zou dus het liefst mijn verlenging willen annuleren omdat ik al sinds de 20e wacht en nog steeds geen iPhone heb, laat staan een schriftelijke bevestiging. Heb alleen een mail ontvangen dat abo per 22/7 verlengd wordt. Telefonisch annuleren is mij niet gelukt omdat t-mobile zegt dat mijn nieuwe contact op 7/8(itt mijn mail) is ingegaan maar toestel heb ik nog steeds niet.

Weet iemand wat mijn juridische mogelijkheden zijn om te annuleren?
  #15  
Oud 20-08-10, 21:32
Mad_Wally Mad_Wally is offline
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Deventer
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter JH Bekijk bericht
Weet jij hier toevallig iets meer over? Als ik toestel via de koerier weiger betekent dit dan automatisch dat ik mijn verlenging van mijn abo ongedaan maak? Ik heb telefonisch mijn abo verlengd.

T-mobile zegt nl. dat je wel je toestel kunt weigeren maar dat je abo gewoon 2 jaar doorloopt. Ik kom er maar niet achter wat nu mijn rechten / plichten zijn. Ik zou dus het liefst mijn verlenging willen annuleren omdat ik al sinds de 20e wacht en nog steeds geen iPhone heb, laat staan een schriftelijke bevestiging. Heb alleen een mail ontvangen dat abo per 22/7 verlengd wordt. Telefonisch annuleren is mij niet gelukt omdat t-mobile zegt dat mijn nieuwe contact op 7/8(itt mijn mail) is ingegaan maar toestel heb ik nog steeds niet.

Weet iemand wat mijn juridische mogelijkheden zijn om te annuleren?
Volgens mij (maar ik heb het wel eens bij het verkeerde eind gehad) geldt sinds 1 juli 2009 dat bij stilzwijgende verlenging het contract maandelijks op te zeggen is.
Dit geldt echter niet als je een nieuwe afspraak met je provider hebt gemaakt. Op dat moment heb je een nieuw contract gesloten en zit je daar voor de contractduur aan vast. Daar zal in jou geval zeker sprake van zijn omdat je al een nieuw toestel hebt gekozen, of je het toestel hebt ontvangen of niet dat maakt vlgs mij niet meer uit.
Of er sprake is van een wettelijke afkoelingsperiode weet ik niet, de kans dat je daar nu nog aanspraak op kunt maken acht ik klein.
Je kunt natuurlijk altijd vragen om coulance, maar gelet op de reacties op dit forum acht ik de kans daarop nog veeeel kleiner

Sterkte
  #16  
Oud 21-08-10, 09:41
Mad_Wally Mad_Wally is offline
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Deventer
Berichten: 64
Standaard

Vond dit nog op tweakers:

"Als je met de T-Mobile Klanten Service belt, kan je gewoon je verlenging annuleren. Ik heb dit ook gedaan, terwijl mijn i150 abonnement al voor één week was ingegaan (ik had dus al verbruik). geen probleem. Alleen als je iPhone al klaar ligt bij AMP dan kan je alleen nog aan de deur annuleren."
  #17  
Oud 21-08-10, 09:57
Peter JH Peter JH is offline
• iOS 7.0.2
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mad_Wally Bekijk bericht
Vond dit nog op tweakers:

"Als je met de T-Mobile Klanten Service belt, kan je gewoon je verlenging annuleren. Ik heb dit ook gedaan, terwijl mijn i150 abonnement al voor één week was ingegaan (ik had dus al verbruik). geen probleem. Alleen als je iPhone al klaar ligt bij AMP dan kan je alleen nog aan de deur annuleren."
Bedankt voor je reacties.

Ik heb op de 20e 2x een abo verlengd...1 particulier, 1 zakelijk...particulier heb ik ook 'probleemloos' kunnen annuleren..echter zakelijk is er geen beweging in te krijgen..alleen vanwege het feit dat het zakelijk is beweert t-mobile dat het niet kan...argumenten kunnen ze hiervoor niet geven. Op de 20e heeft er op de site van t-mobile een hele opsomming gestaan hoe je zou kunnen annuleren (oa door toestel aan de deur te weigeren) maar die hele rubriek is helaas niet meer terug te vinden..
  #18  
Oud 21-08-10, 13:57
pauloszz's schermafbeelding
pauloszz pauloszz is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 37
Standaard

dat het niet kan omdat het een zakelijk abo betreft slaat natuurlijk nergens op

volgens mij kun je een afgesloten abbonnement niet meer annuleren.. al weet ik niet precies hoe dat zit, ben daar helaas geen expert in

ik weet wel dat de voorwaarden van T-Mobile (en andere bedrijven) het annuleren van een afgesloten contract uitsluiten..
maar wat de wet daarover zegt weet ik niet..
  #19  
Oud 07-09-10, 13:41
R0L3X R0L3X is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 9
Standaard

Heb de 4 al iets meer dan 2 weken. Op mijn werk waar ik dagelijks 8 a 9 uurtjes zit heb ik vaak geen 3G. Thuis is het ook minder.

Wat nog grappiger is... ik reis elke dag met de randstad rail. Hou ik hem tegen de ruit heb ik wel 3G en achter een metalen plaat niet .

Nu wil de iPhone 4 retouren... contract ontbinden. De KS gebeld en die heeft mij een aantal instructies doorgegeven die ik moet uitvoeren.
- iPhone resetten
- Simkaart in een andere toestel proberen

Ik vraag me af of er hier mensen zijn gelukt is met het ontbinden van de contract ?
  #20  
Oud 18-11-10, 15:16
slupa slupa is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 9
Standaard

Vanwege mijn iPhone4 netwerkproblemen heeft Tmob mij vanmiddag de keus geboden te ontbinden (met restitutie van de aanschafkosten) of 3 maanden voor half geld verder. Heb gekozen voor ontbinden van het contract.

Laatst gewijzigd door slupa; 18-11-10 om 15:31.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:24.