iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Klopt de dekkingskaart van T-mobile? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/69043-klopt-de-dekkingskaart-t-mobile.html)

domsel 19-08-10 14:12

Klopt de dekkingskaart van T-mobile?
 
Beste mensen,
Ik overweeg sterk om een iPhone 4 aan te schaffen, met T-mobile abonnement. Om te controleren of T-mobile wel dekking biedt op de plaatsen waar ik kom, heb ik naar de dekkingskaart gekeken op de website van T-mobile.
Mijn vraag: is die dekkingskaart betrouwbaar? Vooral m.b.t. gewoon GSM bellen? Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Wim

Blids 19-08-10 16:10

Hallo Wim

Ik kan het voor je naar kijken, waar T-Mobile Gprs en Hsdpa masten heeft staan en waar nieuwe geplaatst worden of uitgebreid worden

Daar voor heb ik wel de postcode's nodig van de plaatsen om het naar te kijken

Gr Riccardo

Ezekiel 19-08-10 16:49

@hcblids ik zou dit erg graag willen weten van 3742, of kan je vertellen waar we dit moeten zien

domsel 19-08-10 16:51

Citaat:

Daar voor heb ik wel de postcode's nodig van de plaatsen om het naar te kijken
Het gaat me vooral om het gebied met postcodes 3851-3852-3853. Dat is dus Ermelo en ik zie op de dekkingskaart dat Ermelo zich bevindt op het randje voor 3G en wisselend voor GSM. Als de kaart klopt heb ik gewoon GSM-bereik in het hele dorp, maar niet overal in de omgeving (bos dus); en niet overal (in ieder geval niet binnen) 3G; als die kaart klopt is het voor mij aanvaardbaar, maar het moet dan wel kloppen...
Alvast bedankt.

Jazzamataz 19-08-10 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door domsel (Bericht 537491)
Het gaat me vooral om het gebied met postcodes 3851-3852-3853. Dat is dus Ermelo en ik zie op de dekkingskaart dat Ermelo zich bevindt op het randje voor 3G en wisselend voor GSM. Als de kaart klopt heb ik gewoon GSM-bereik in het hele dorp, maar niet overal in de omgeving (bos dus); en niet overal (in ieder geval niet binnen) 3G; als die kaart klopt is het voor mij aanvaardbaar, maar het moet dan wel kloppen...
Alvast bedankt.

Als het allemaal zo kantje boord is, zou ik de gok niet nemen.

runner70 19-08-10 17:56

Over die dekkingskaart heb ik ook een vraagje, er staat dekking 3g en dekking 3g binnen 3 maanden.
Over die 3 maanden gaat mijn vraag, dat staat er nl. al ong. een jaar.
Die dekking die daar staat aangegeven, geldt die al?

stealth0001 19-08-10 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door domsel (Bericht 537260)
Beste mensen,
Ik overweeg sterk om een iPhone 4 aan te schaffen, met T-mobile abonnement. Om te controleren of T-mobile wel dekking biedt op de plaatsen waar ik kom, heb ik naar de dekkingskaart gekeken op de website van T-mobile.
Mijn vraag: is die dekkingskaart betrouwbaar? Vooral m.b.t. gewoon GSM bellen? Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Wim

@Wim

Kaart klopt NIET. In mijn postcode gebied (1423) moet volgens deze kaart dekking zijn op alle freq's. Helaas in huis geen 3G ontvangst en zelfs gsm valt soms weg.

Erulezz 19-08-10 19:30

Die kaart klopt niet echt nee. Ik moet ook binnenshuis 3G hebben, heb dit alleen op de zolder. In woonkamer en de rest wel 4 tot 5 bars GPRS.

Blids 19-08-10 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ezekiel (Bericht 537489)
@hcblids ik zou dit erg graag willen weten van 3742, of kan je vertellen waar we dit moeten zien

Bij T-Mobile Beheer

Op 3742 staat 1 aan de tromplaan met 1800 MHz en Egsm 900 MHz en in 27-08-2009 uitgebreid met 3G/Hsdpa

Gsm, Gprs dekking is goed binnen en buiten
Hsdpa dekking op 3742 is goed
Hsdpa dekking is nog niet goed in heel baarn, de verbetering komt binnen 1 a 2 maanden
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door domsel (Bericht 537491)
Het gaat me vooral om het gebied met postcodes 3851-3852-3853. Dat is dus Ermelo en ik zie op de dekkingskaart dat Ermelo zich bevindt op het randje voor 3G en wisselend voor GSM. Als de kaart klopt heb ik gewoon GSM-bereik in het hele dorp, maar niet overal in de omgeving (bos dus); en niet overal (in ieder geval niet binnen) 3G; als die kaart klopt is het voor mij aanvaardbaar, maar het moet dan wel kloppen...
Alvast bedankt.

Op 3851 is Gsm, Gprs dekking goed binnen en buiten
3G/Hsdpa is goed binnen en buiten bij het station, meer ermelo in alleen buiten goed soms zelfs matig, komt verlopig geen verbetering

Op 3852 is Gsm, Gprs dekking goed buiten tot matig, binnen matig tot slecht, woord binnen een 1 maand verbeterd
3G/Hsdpa is matig, slecht tot helemaal niet buiten, binnen slecht tot helemaal niet, woord binnen een 1 maand verbeterd

Op 3853 is Gsm, Gprs dekking goed binnen en buiten
3G/Hsdpa is goed binnen en buiten

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door runner70 (Bericht 537581)
Over die dekkingskaart heb ik ook een vraagje, er staat dekking 3g en dekking 3g binnen 3 maanden.
Over die 3 maanden gaat mijn vraag, dat staat er nl. al ong. een jaar.
Die dekking die daar staat aangegeven, geldt die al?

Dekking 3g Ja dat geld nu, ik vind het niet helemaal kloppen
Over 3 maannden weet ik niet, lijkt mij dat het toch moet veranderen

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stealth0001 (Bericht 537714)
@Wim

Kaart klopt NIET. In mijn postcode gebied (1423) moet volgens deze kaart dekking zijn op alle freq's. Helaas in huis geen 3G ontvangst en zelfs gsm valt soms weg.

Jij zit 1 km van de mast af, ik heb het idee dat je in een nieuw bouw huis woont, T-Mobile heeft bij jou alleen Gsm 1800MHz en komt slechter het huis in dan Egsm, Gsm 900 MHz
Op die mast zit 3G 2100 MHz en Gsm 1800 MHz, wordt binnen 2 tot 3 maanden uitgebreid met Egsm 900 wat het bereik verbeterd

domsel 20-08-10 00:05

@hcblids: bedankt voor je reactie. Als je zegt 'wordt binnen een maand verbeterd', mag ik dan concluderen dat over een maand het bereik in 3852 goed binnen en buiten zal zijn?

Ik vind het nog wat te onzeker om een abbo af te sluiten. Ik ga, denk ik, een simlockvrije telefoon voorzien van een prepaykaartje van T-mobile om het een en ander eens te testen...

wickedme 20-08-10 08:14

En voor mijn postcode?
 
Vorig jaar bij een t-mobile winkel langsgeweest om te kijken of de dekking bij mij ok was. De kaart die t-mobile zelf heeft bleek een andere dan degene op internet en ik kreeg het advies geen abonnement te nemen.

Ik ben benieuwd hoe het nu is voor 3451ZR.

Groet,
wickedme

ronald89 20-08-10 13:28

@hcblids: zou je misschien voor mij ook even willen kijken voor de postcode 5575? :)

Ik heb daar een vakantiehuis en ben van plan om over te stappen naar een andere provider. T-Mobile heeft wel bereik hier, soms zelfs 4 streepjes maar zodra ik ga bellen valt alles weg...
Als er nu binnen korte tijd een verbetering komt kan ik gewoon bij T-Mobile blijven. Ik heb voor de rest geen problemen met het bereik alleen op postcode 5575 dus :(

Alsvast bedankt! ;)

Ezekiel 20-08-10 16:24

@hcblids thnks man gprs heb idd overal op 3742 maar hsdpa amper, heb ook problemen met de laptop en t-mobile zakelijk.

ach nog 1 a 2 mnd wachten en dan moet het beter zijn.

domsel 20-08-10 17:48

Ik heb vandaag maar eens voor 5 euro een prepaypakket van T-mobile gekocht om te testen. Tot nu toe heb ik overal in huis goed bereik met een oud koelkastje van een mobiel... Het valt nog mee dus.

stealth0001 21-08-10 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hcblids (Bericht 537907)
Bij T-Mobile Beheer


Jij zit 1 km van de mast af, ik heb het idee dat je in een nieuw bouw huis woont, T-Mobile heeft bij jou alleen Gsm 1800MHz en komt slechter het huis in dan Egsm, Gsm 900 MHz
Op die mast zit 3G 2100 MHz en Gsm 1800 MHz, wordt binnen 2 tot 3 maanden uitgebreid met Egsm 900 wat het bereik verbeterd

Klopt ik weet ook waar de masten staan. Het valt mij op dat de schilden (2) naar het Noorden en Zuiden gericht staan. Ik denk dat onze straat, die bijna aan de buitenring van de wijk ligt, net buiten het bereik van dit schild valt. Als ik 100 meter evenwijdig aan de mast de wijk in de loop is het bereik wel goed. Ook op andere locaties in mijn gemeente (ten Noorden van de mast) heb ik prima 3g ontvangst ook in huis. Misschien een klein beetje verdraaien van het schild richting het Westen zou het probleem op kunnen lossen.;):d

Ashcat 22-08-10 00:05

Vraagje: hoe komt het dat de ontvangst van t-Mobile binnen vaak minder is terwijl dat met Vodafone of KPN niet zo is??

stealth0001 22-08-10 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ashcat (Bericht 540187)
Vraagje: hoe komt het dat de ontvangst van t-Mobile binnen vaak minder is terwijl dat met Vodafone of KPN niet zo is??

@Ashcat,

heb jij de topic boven jouw topic wel goed lezen, want daar staat namelijk het antwoord.!?

stealth0001 22-08-10 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stealth0001 (Bericht 540148)
Klopt ik weet ook waar de masten staan. Het valt mij op dat de schilden (2) naar het Noorden en Zuiden gericht staan. Ik denk dat onze straat, die bijna aan de buitenring van de wijk ligt, net buiten het bereik van dit schild valt. Als ik 100 meter evenwijdig aan de mast de wijk in de loop is het bereik wel goed. Ook op andere locaties in mijn gemeente (ten Noorden van de mast) heb ik prima 3g ontvangst ook in huis. Misschien een klein beetje verdraaien van het schild richting het Westen zou het probleem op kunnen lossen.;):d

Dank voor je antwoord, maar dan vraag ik mij af waarom ik geen 3G verbinding heb terwijl de mast wel is voorzien van 3G 2100mhz. Ik zie ook maar 2 schilden terwijl de meeste providers drie schilden 120gr per schild dekking. Ten Noorden van de mast is de 3G verbinding prima ook op een afstand >1km en in huis!

Ashcat 22-08-10 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stealth0001 (Bericht 540357)
@Ashcat,

heb jij de topic boven jouw topic wel goed lezen, want daar staat namelijk het antwoord.!?


Hmm... ik heb het kennelijk niet duidelijk gesteld want ik lees het antwoord hierboven echt niet..... :O
Ik snap wel dat de afstanden c.q. hoeveelheden veel te maken hebben met de ontvangst maar als er nou een KPN en een Vodafone en een T-Mobile paal naast elkaar staan, hoe komt het dan dat je bij de een WEL BINNEN kan ontvangen en bij de ander niet? Buiten zijn ze op dezelfde afstand wel te ontvangen. Het gaat dus echt over de ontvangst in huis.
Ik vroeg mij af waarom alle providers niet hetzelfde systeem van zendmast hadden.
Of is dat een te technische vraag?

stealth0001 22-08-10 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ashcat (Bericht 540375)
Hmm... ik heb het kennelijk niet duidelijk gesteld want ik lees het antwoord hierboven echt niet..... :O
Ik snap wel dat de afstanden c.q. hoeveelheden veel te maken hebben met de ontvangst maar als er nou een KPN en een Vodafone en een T-Mobile paal naast elkaar staan, hoe komt het dan dat je bij de een WEL BINNEN kan ontvangen en bij de ander niet? Buiten zijn ze op dezelfde afstand wel te ontvangen. Het gaat dus echt over de ontvangst in huis.
Ik vroeg mij af waarom alle providers niet hetzelfde systeem van zendmast hadden.
Of is dat een te technische vraag?

Ontvangst binnen slecht is afhankelijk van veel factoren, afstand, hoge gebouwen etc. T-Mobile heeft kennelijk de 900mhz nog niet goed dekkend. Dat andere providers die wel hebben is een vraag die T-Mobile alleen kan beantwoorden. Dit heeft waarschijnlijk met prioriteiten te maken zoals de filevorming op het 3G netwerk en commerciele redenen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:10.