//

Ingangsdatum nieuw contract na verlenging

Ingangsdatum nieuw contract na verlenging discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisteren m'n iPhone 4 opgehaald in de T-Mobile Shop in Eindhoven. Alles oké. Wel iets geks: m'n 3G abbo liep van 29-07-2008 tot 29-07-2010 is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-08-10, 14:51
wsk1 wsk1 is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard Ingangsdatum nieuw contract na verlenging

Gisteren m'n iPhone 4 opgehaald in de T-Mobile Shop in Eindhoven. Alles oké. Wel iets geks: m'n 3G abbo liep van 29-07-2008 tot 29-07-2010 is daarna stilzwijgend verlengd. Daarvan was ik op de hoogte.
Nu heb hetzelfde abbo verlengd I-150 voor de periode van twee jaar, dus van 18-08-2010 tot 18-08-2012.
Het verbaasd mij dat die contractperiode niet aansluit. Hij liep immers toch al stilzwijgend door? Die 18 dagen maken me niet uit maar zit nu langer aan T-Mobile vast dan m.i. zou moeten. Lijkt me op een truukje van hun kant de klant een maand langer vast te houden. Dat ik een nieuwe telefoon heb doet volgens mij niets af aan de abonnementsperiode.
Heb ik recht tot klagen richting Klantenservice?

Laatst gewijzigd door wsk1; 19-08-10 om 14:55.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-08-10, 17:06
philippefeij philippefeij is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 48
Standaard

Nee hoor, hoe T-mobile heeft gehandeld is correct. Als je een abonnement aansluitend aan 29-07-2010 had willen hebben, had je eerder je abo. moeten verlengen.
Eigenlijk ook wel logisch. Iemand die bijna 2 jaar zijn abonnement stilzwijgend verlengd heeft laten lopen, zou met een nieuw contract + toestel al meteen weer contractsvrij zijn.

Het zou netjes zijn als de providers iets actiever hun klanten zouden benaderen a.h. einde van de contractsperiode, gebeurt helaas niet altijd.
  #3  
Oud 19-08-10, 17:10
philippefeij philippefeij is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 48
Standaard

Nog even terugkomend op mijn bericht, in het geval van de iPhone 4 is het wel een aparte kwestie. Door de vaak langer levertijd zijn een hoop mensen inderdaad over hun contractsperiode gegaan.

Het is inderdaad een moeilijke kwestie, ik denk dat T-mobile niet kan antidateren bij het verlengen van een abonnement en alvast verlengen bij het bestellen van de iPhone 4 is ook geen strak plan.
  #4  
Oud 19-08-10, 17:19
midon's schermafbeelding
midon midon is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 337
Stuur een bericht via MSN naar midon Stuur een bericht via Yahoo naar midon
Standaard

Contractperiode houd in dat je voor de tijd die staat vermeld abonnement verschuldigd bent na het contract loopt je contract gewoon door maar kan je wel opzeggen per maand.
  #5  
Oud 19-08-10, 17:35
wsk1 wsk1 is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard

Dank voor je reactie. Achteraf gezien met de kennis van nu had ik dus op 30 juli het contract moeten verlengen omdat de IP4 toen toch al in aantocht was. Misschien dat anderen hier nu nog iets mee opschieten.

Ik heb de vraag vanmiddag via Twitter voorgelegd aan TM Webcare. Dit was de reactie: " ik zie dat je je vernieuwing gisteren ook hebt gedaan, je vernieuwing gaat altijd in op de datum dat je je vernieuwing daadwerkelijk doet, vernieuwing gaat dus niet in met terug werkende kracht. ^EvT"

E.e.a. is natuurlijk te ondervangen door een actievere klantbenadering van TMobile richting einde contractperiode. Verbeterpuntje.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verlenging contract : 4 maanden? Michaelangelo Odido (T-Mobile) 9 03-11-10 20:04
Opeens nieuw Telfort contract na iPhone 3G gebruik dampendedrol KPN 2 09-10-10 18:12
Hoeveel mensen ontbinden hun contract bij T-Mobile bij afloop contract? erwin85 Odido (T-Mobile) 30 26-12-09 20:12
Wachten op nieuw contract. Peernij Odido (T-Mobile) 0 18-07-09 21:54
Orange naar T-mobiel contract verlenging... 2en0 Overige providers Nederland 23 10-11-08 15:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:04.