iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   FaceTime kosten (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/69182-facetime-kosten.html)

Jeffmeister 20-08-10 12:18

FaceTime kosten
 
Hoi!

Gister m'n iPhone 4 opgehaald en ben nu een blije bezitter.
FaceTime expres gister pas gebruikt nadat ik alles erop had gezet van m'n oude iPhone.

Nou heb ik met 3 man al een gesprek gehad via FaceTime en net even de belstatus gecheckt online. Nou blijkt dus dat die 21 cent al 3 keer is afgeschreven.

Dus hoe zit het nou precies?

tsubasa 20-08-10 12:43

Het zou 1x 21 cent moeten zijn. Maar als je je toestel hebt gerest of zo iets heb ik gehoord dat je opnieuw moet activeren en dus weer 21 cent moet betalen. Dus niet 21 cent per FaceTime gesprek. Maar ik weet het niet zeker. Zo lees ik het op de FAQ van T-mobile en van andere forums via google.

Bomans 20-08-10 13:36

Eenmalige activatie van €0,21, maar bij elke heractivatie rekenen ze natuurlijk weer die €0,21 aan.

Een gesprek is gratis.

Jeffmeister 20-08-10 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 538689)
Eenmalige activatie van €0,21, maar bij elke heractivatie rekenen ze natuurlijk weer die €0,21 aan.

Een gesprek is gratis.

Ja dat wist ik al, en daarom heb ik hem expres na het overzetten van de backup van m'n oude iPhone pas gebruikt.
Dus heb hem maar 1 keer geactiveerd.

warkey 20-08-10 17:27

Bij mij staat er :
Overige kosten: € 2,45

Erg vreemd als ik FaceTime maar 1keer heb geactiveerd, nog niet heb gefacetimed en verder niet buiten mijn bundel ben geweest. T-Mobile kan hier pas wat aan doen zodra ik het factuur heb ofzo.

Bertphoon 21-08-10 17:00

Een copy van mijn eigen reactie op het artikel over facetime kosten

Bij mij loopt het bedrag al boven de 4 euro. Krijg het idee dat elke keer als je reboot opnieuw af of aangemeld wordt. Wat regelmatig gebeurd ivm met cydia Apps instalatie. Heb facetime zelf slechts 1 keer uitgeschakeld. (en zo gelaten). (moet visual Voicemail regelmatig ook opnieuw instellen, naar weet niet of daar ook een verband mee is?)
Zijn er meer mensen die dit herkennen!

nightangel 24-08-10 16:57

Bij mij inmiddels al 3x facetime sms kosten op de electronische factuur, heb tot nu toe maar 1x facetime gesprek gevoerd :( Deze oplossing ligt denk ik bij T-mobile...

migros 25-08-10 14:41

Wat noun betalen voor deze applicatie??? Het gaat toch over Wi-Fi dat hele facetime en niet over het gsmnetwerk?

nightangel 25-08-10 16:33

Dus mocht er een webteam medewerker van TM hier langs browsen dan hoop ik dat diegene er even tijd in wil steken om dit puntje op te lossen... FT is veel te leuk om het niet te gebruiken... ;)

nightangel 31-08-10 06:46

Nou, blijkbaar lezen Ze niet mee.. Maar weer een keer de helpdesk / ks bellen...

Pim_D 31-08-10 12:33

Ik heb ook mijn iPhone sinds vrijdag, en gisteren opeens over de 3 euro extra kosten. Maar nu is dat bijgesteld tot 21 cent.. Vind het allemaal maar een beetje raar..

nightangel 31-08-10 12:35

ja,dat denk je,
Op mijn eerste rekening is ook ipv 63 ct, maar 21ct gerekend in belstatus staat dus nu weer 42ct...

We will see, 40ct per maand is niet het grootste probleem, alleen minder dat ze dat niet gewoon gezegd hebben,dan had je er rekening mee kunnen houden..

Pim_D 31-08-10 12:52

Inderdaad.. we zullen het wel zien. Maar die 40 cent, als je dat 24 maanden lang hebt is het toch een tientje.. Daar kan je toch een aantal leuke apps voor kopen.

Maar het is gewoon een beetje onduidelijk..

onny0808 31-08-10 13:11

Ben benieuwd of er ook mensen zijn waarbij het niet is berekend, want ik heb er een paar weken geleden 1x gebruik van gemaakt, maar er was niets van te zien op mijn t-mobile belstatus en ook niet op mijn onlinefactuur, die per vandaag zichtbaar is. :):):)

prd299 01-09-10 12:52

zijn er ook mensen die weten of face time ook mogelijk is op een jailbreak iphone met vodafone provider?

alvast bedankt

Vertrigo 01-09-10 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door warkey (Bericht 539009)
Bij mij staat er :
Overige kosten: € 2,45

Erg vreemd als ik FaceTime maar 1keer heb geactiveerd, nog niet heb gefacetimed en verder niet buiten mijn bundel ben geweest. T-Mobile kan hier pas wat aan doen zodra ik het factuur heb ofzo.

2.45 delen door 0.21 komt niet op een mooi getal uit..
ik zit inmiddels op 2.52, wat neerkomt op 12x..

kan t-mobile dat nummer waarnaar iets gestuurd wordt niet in een lijst zetten welke gratis is om naartoe te 'smsen'
dan zijn we meteen van dit hele probleem af..

bjonnie 04-09-10 08:17

Kan het niet gewoon zo zijn dat bij degenen onder ons waarbij de overige kosten wat aan de hoge kant zijn de bundel nog niet is ingegaan? Dat had ik namelijk. Ik dacht dat ik gelijk m'n 150 belminuten en sms'jes kreeg, maar ik kreeg eerst een bundel van 3 dagen met daarin één tiende van m'n bundel (30 dagen/10=3). Door mijn aardig intensieve sms gebruik zat ik dus even buiten die tijdelijke bundel, en betaalde ik per sms die nog niet in de bundel zat 21 cent. Hoewel op de eerste factuur bij mij wel degelijk het befaamde facetime-sms'je stond, was de rest allemaal mooi als "binnenslands" geregistreerd. Mijn vraag is dus nu: weten jullie al zeker dat je bundel al is ingegaan? Een vriend van mij moest hier nl. een halve maand op wachten...

onny0808 08-09-10 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door onny0808 (Bericht 549893)
Ben benieuwd of er ook mensen zijn waarbij het niet is berekend, want ik heb er een paar weken geleden 1x gebruik van gemaakt, maar er was niets van te zien op mijn t-mobile belstatus en ook niet op mijn onlinefactuur, die per vandaag zichtbaar is. :):):)

Edit: Blijkbaar toch € 0,21 in rekening gebracht, zie het nu (bijna een maand later) op mijn belstatus staan.

dcl! 09-09-10 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bjonnie (Bericht 553096)
Kan het niet gewoon zo zijn dat bij degenen onder ons waarbij de overige kosten wat aan de hoge kant zijn de bundel nog niet is ingegaan?

Nee. Ik heb een nieuw abo afgesloten dat meteen vrijdag, de dag dat de iPhone door de webwinkel naar mij werd verzonden, ook is geactiveerd. Ik heb de iPhone uiteindelijk op dinsdag 31 augustus pas ontvangen en geactiveerd; het abo liep dus al vanaf 27 augustus.

Bij het activeren met iTunes zijn er toen 3 smsjes verstuurd die blijkbaar door het activeren werden veroorzaakt want aan Face Time heb ik helemaal niet gezeten.

Scirocco 26-10-11 17:54

Kosten Facetime iPhone 4
 
Op mijn afschrift van mijn telefoonprovider lees ik dat mijn mobiel meerdere keren per dag een sms stuurt naar: 00447786205094.
Dit kost mij per sms 0,25 euro.

Ik snap niet hoe dit komt, omdat ik Facetime uit heb staan.
Kan iemand mij uitleg geven?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:50.