iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   iphone 4 gebuiken zonder sim (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/69658-iphone-4-gebuiken-zonder-sim.html)

jaman 24-08-10 00:56

iphone 4 gebuiken zonder sim
 
Hallo,

Ik ben van plan de Iphone 4 te kopen. ik heb nu een abonnement bij Kpn en die 2 februari pas af. Kan ik de dan al de iphone 4 kopen met abonnement bij T-mobile en dan deze gebuiken zonder sim tot dat mijn abonnement is afgelopen? dat ik dan de iphone kan gebruiken als ipod en voor de apps. wanneer wordt de sim card geactiveerd en kan je dan je nummer behouden? Ik kan namelijk niet zo lang wachten:d

robbertb 24-08-10 09:10

Ik heb nog nooit een iphone gehad, zou het dus niet weten. Maar is het niet mogelijk een prepaid kaartje te kopen in de vorm van een micro sim? Of een prepaid kaartje in de vorm van een micro-sim te snijden? Gewoon zo'n ding kopieren. Als ik dat kaartje van mij zie, lijkt het een gewone sim maar dan net wat kleiner.
Lijkt me overigens dat er vast wel een forumlid is dat zijn Iphone aan kan zetten zonder sim om te testen?

WDS001 24-08-10 09:13

Je hebt in ieder geval een T-Mobile simkaart nodig om je iPhone te activeren. Dat kan ook een prepaid kaart zijn.
Overigens kan je gewone simkaarten perfect tot microsimkaarten verknippen.

DrDecibel 24-08-10 09:40

je kan toch een micro sim aanvragen bij KPN en die in de Iphone zetten

Bomans 24-08-10 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DrDecibel (Bericht 542497)
je kan toch een micro sim aanvragen bij KPN en die in de Iphone zetten

Dat zal niet werken op een T-mobile iPhone.

funk-e 24-08-10 10:51

Je mag je abo in laten gaan over drie maanden (24-november dus)
Dan zou je iets meer dan 2 maanden dubbele abo-kosten hebben.

Volgens mij kun je dan geen nummerbehoud krijgen, dus een nieuw nummer.
Je kan volgens mij je toestel met een prepaid t-mob kaartje activeren. Maar als je mazzel hebt krijg je een toestel met 4.0.1 en kun je hem unlocken voor je kpn kaartje.

Frangster 25-08-10 16:19

Misschien een domme vraag, maar zou ik mijn iPhone 4 ook kunnen activeren met de simkaart van een collega die al een iPhone 4 heeft? Ik zou namelijk mijn iPhone ook willen gebruiken als iPod totdat mijn abbo ingaat over een paar maanden.

Moet er na het activeren ook altijd een simkaart inzitten om hem als iPod te gebruiken? Kan ik mijn eigen microsim die ik van T-Mobile ontvang hier voor gebruiken terwijl mijn abbo nog niet actief is?

crazywarning 25-08-10 17:01

Ik heb mijn iphone inmiddels maar mijn abbonement gaat pas 1 januari in. Tot die tijd heb ik met het microsimkaartje die ik al heb gekregen de iphone geactiveerd. Ik was van plan deze alleen als ipod te gebruiken maar dan zou ik een extra telefoon moeten kopen dus heb ik deze gejailbreakt en unlocked. Daarna heb ik mijn huidige telfort simkaart bijgeknipt zodat deze de grote van een microsim is geworden.

Nu inmiddels alweer een weekje blij met mijn iphone!

in a nutshell... ja dit is dus mogelijk :)

SirG 28-08-10 13:58

Ik zie dat Vodafone ook microsim's heeft, voor de Ipad... Weet iemand of je ze ook kan krijgen voor de Iphone4?

ABKtje 27-09-10 22:26

Je kan je Vodafone sim in de Vodafone winkel omruilen voor een microsim (of zelf knippen-ik heb beide gedaan voor iphone 4 en ipad)

amsterdoom 10-10-10 13:14

In navolging van bovenstaande heb ik ook een vraag.

Ik heb gister per pakketdienst mijn iphone 4 gekregen :) (mijn eerste iphone!) met een microsim met tijdelijk nummer. Over exact een maand loopt mijn abbo bij een andere provider af en wordt de microsim met het tijdelijk nummer geactiveerd, met nummerbehoud van mijn huidige foon, tot een t-mobile abbo. Tot die tijd gebruik ik mijn oude telefoon+nummer bij de andere provider.

Kan ik nu de 'tijdelijke' microsim in de iphone werpen, de boel activeren, wat apps op zetten, etc. zonder dat er heel veel kosten gaan komen op de 'tijdelijke' sim. Ik snap namelijk dat alles wat ik doe met de iphone dan buiten een bundel valt en dat bv internetten heel duur kan worden. Geldt dit ook voor apps? En als mijn iphone geactiveerd wordt met nummerbehoud, blijven de apps erop staan, of ben ik die dan kwijt.

Ben namelijk erg benieuwd naar de iphone :) en deze ligt hier nu maar te liggen... Het pakketje kwam ook binnen zonder verdere info, gewoon een iphone + simkaart + contractje... Geen flauw idee wat ik er nu eigenlijk mee kan :o de komende maand, zonder belachelijke kosten te maken. Of valt dit dus wel mee?

ABKtje 10-10-10 17:38

Je kan er alles mee. Eerst activeren in iTunes en dan apps er op zetten. Apps blijven gewoon behouden, hoor, onafhankelijk van je provider. Zou inderdaar even niet mee internetten ivia je microsim ivm onverwacht boge kosten. Kan je lekker spelletjes spelen etc maar wachten met alles waarvoor je van internet afhankelojk bent. En dan zal je vanzelf merken dat er toch voor veel applicaties internetverbinding gevraagd wordt. Advies: zet in instellingen dataroaming en Edge uit maar zoek wel Wi-Fiverbinding met je thuisnetwerk en draaien maar!

amsterdoom 14-10-10 09:28

Dank je wel voor je antwoord, had al zo iets verwacht. Duurt lang, zo'n maand wachten.... :) Feitelijk kan ik de iphone dus simpelweg in de vliegtuigmodus zetten toch? Want ik hoef ook niet te bellen/gebeld worden.

amsterdoom 14-10-10 10:05

Ok, antwoord reeds gevonden:

https://forum.iculture.nl/f18/i...-t-mobile.html

Ik heb ook de melding geen service. Prima!

tutuur 15-10-10 18:02

hebben jullie de microsim gewoon gehad? ik moet er 5 euro extra voor betalen terwijl er bij verlengen stond: + gratis microsim:mad:

Chrisl 15-10-10 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tutuur (Bericht 585990)
hebben jullie de microsim gewoon gehad? ik moet er 5 euro extra voor betalen terwijl er bij verlengen stond: + gratis microsim:mad:


Ik kreeg hem gratis bij Vodafone, en dat zonder verlengen of inleveren oude sim.

ABKtje 15-10-10 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 586019)
Ik kreeg hem gratis bij Vodafone, en dat zonder verlengen of inleveren oude sim.

Hier voor nop tegen inlevering van gewone sim bij Vodafone.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:47.