iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Iphone 4 activeren met Prepaid SIM T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/70694-iphone-4-activeren-prepaid-sim-t-mobile.html)

R@ver 02-09-10 21:18

Iphone 4 activeren met Prepaid SIM T-Mobile
 
Ik heb de zoekfunctie van het forum gebruikt, maar geen passend aatwoord gevonden.

Vandaag heb ik de Iphone 4 ontvangen. Gekocht bij de Belcompany icm een I-300 abbo. Ik heb nummerbehoud aangevraagd en ik heb van T-mobile te horen gekregen dat mijn nummer op 4 oktober 2010 geporteerd wordt (van Vodafone naar T-Mobile). Als ik nu mijn Iphone aanzet dan moet ik deze activeren. Ik heb reeds een Micro-SIM van T-Mobile ontvangen. Ik wil de Iphone tot 4 oktober wel graag gebruiken als Ipod enz..

Mijn vragen:

1) Als ik de Iphone nu activeer met de Micro-SIM van T-Mobile om hem als Ipod te gebruiken, activeer ik dan ook direct mijn abonnement? Kortom dubbele maandlasten? (Vodafone abonnement loopt immers nog 1 maand).

2) Kan ik beter een T-mobile prepaidkaartje halen, deze op Micro-SIM formaat knippen en de Iphone daarmee activeren? Ik wacht dan met het plaatsen van de Micro-SIM totdat het nummer is overgezet? Werkt deze methode? Kan ik dan gewoon van Micro-SIM wisselen?

Graag jullie reactie. Mocht ik onvolledig zijn dan hoor ik het ook graag.

whatitdo? 09-09-10 00:17

Ik zit precies met hetzelfde , van Voda naar T-mobile i-300 abo i.c.m iPhone 4 en nr.behoud.

Als er iemand is die weet hoe of wat ook ik ben benieuwd!
Dubbele maandlasten wil ik zowiezo niet.

onny0808 09-09-10 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R@ver (Bericht 552081)
Ik heb de zoekfunctie van het forum gebruikt, maar geen passend aatwoord gevonden.

Vandaag heb ik de Iphone 4 ontvangen. Gekocht bij de Belcompany icm een I-300 abbo. Ik heb nummerbehoud aangevraagd en ik heb van T-mobile te horen gekregen dat mijn nummer op 4 oktober 2010 geporteerd wordt (van Vodafone naar T-Mobile). Als ik nu mijn Iphone aanzet dan moet ik deze activeren. Ik heb reeds een Micro-SIM van T-Mobile ontvangen. Ik wil de Iphone tot 4 oktober wel graag gebruiken als Ipod enz..

Mijn vragen:

1) Als ik de Iphone nu activeer met de Micro-SIM van T-Mobile om hem als Ipod te gebruiken, activeer ik dan ook direct mijn abonnement? Kortom dubbele maandlasten? (Vodafone abonnement loopt immers nog 1 maand).

2) Kan ik beter een T-mobile prepaidkaartje halen, deze op Micro-SIM formaat knippen en de Iphone daarmee activeren? Ik wacht dan met het plaatsen van de Micro-SIM totdat het nummer is overgezet? Werkt deze methode? Kan ik dan gewoon van Micro-SIM wisselen?

Graag jullie reactie. Mocht ik onvolledig zijn dan hoor ik het ook graag.

1) Ja, bij het activeren krijg je dubbele maandlasten.
2) Ja, je kunt een t-mobile prepaid kaart gebruiken, maar zou het bij een t-mobileshop halen, want dan kun je er een micro sim bij vragen en direct laten activeren. Geef nadrukkelijk door dat je het voor je iPhone 4 wilt gebruiken, wellicht dat ze de microsim dan gratis geven. ;):D

Suc6

whatitdo? 09-09-10 15:11

Super, de tip ga ik zeker toepassen.
En de dubbele kosten gelukkig ook niet meer, alleen 2mnd wat opwaarderen.
Thx nogmaals.

Francis78 09-09-10 15:17

Is dat zo? Ik heb hem ook geactiveerd met mijn nieuwe kaartje van t-mobile die officieel pas vanaf volgende maand in zou moeten gaan. Maar ik kan er niet mee bellen nog. Als ik meteen vanaf activatie zou moeten betalen, mag je aannemen dat je ook kunt bellen toch of zie ik dat verkeerd?

whatitdo? 09-09-10 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francis78 (Bericht 557042)
Is dat zo? Ik heb hem ook geactiveerd met mijn nieuwe kaartje van t-mobile die officieel pas vanaf volgende maand in zou moeten gaan. Maar ik kan er niet mee bellen nog. Als ik meteen vanaf activatie zou moeten betalen, mag je aannemen dat je ook kunt bellen toch of zie ik dat verkeerd?

Hoi Francis, als het goed is wel zou je gewoon moeten kunnen bellen, let wel op dat je alles wat je verbruikt (tel.,sms, mms en data)buiten de bundeltarieven moet betalen.

Of je abo kan ook direct zijn ingaan bij activering, maar vraag dat voor de zekerheid ff bij klantenservice na. En ook of je abo kosten al zijn ingegaan!?

markzijlstra 09-09-10 16:31

Ik heb gister mijn iPhone 4 gehaald en hierbij ook een micro-sim gekregen. Omdat ik zelf vodafone heb en wacht op de JB (t-mobile is niet mijn abo) heb ik hem alvast geactiveerd, maar krijg als de kaart erin zit de melding geen service. Abonnement zou pas volgende maand moeten lopen en daar lijkt het wel op.

Francis78 09-09-10 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door whatitdo? (Bericht 557067)
Hoi Francis, als het goed is wel zou je gewoon moeten kunnen bellen, let wel op dat je alles wat je verbruikt (tel.,sms, mms en data)buiten de bundeltarieven moet betalen.

Of je abo kan ook direct zijn ingaan bij activering, maar vraag dat voor de zekerheid ff bij klantenservice na. En ook of je abo kosten al zijn ingegaan!?

Ik krijg helaas ook de melding 'geen service'.......hoewel, 'helaas'? Ik zit idd ook niet te wachten op een dure rekening eind van de maand, want dan had ik beter mijn abo een maandje eerder in kunnen laten gaan. Ik wacht nog maar even heel (on)geduldig af tot de jailbreak er is. Had mijn huidige simkaart al verknipt als microsim :eek:, maar heb hem met een plakbandje kunnen fixen en hij doet het nog in mijn oude 3G.....thank god!!

badtzmaru 14-09-10 19:03

Ik heb net als Francis mijn Iphone4 geactiveerd met de bijgeleverde microsim en tevens contact gehad met T-mobile. Mijn abbo gaan pas vanaf de 27ste in en tot die tijd is het een Ipod touch zeg maar!

Dus GEEN dubbele kosten!

R@ver 14-09-10 19:30

Allen bedankt voor jullie antwoord!

Ik ben er mee naar de winkel (Belcompany) gegaan en daar is de Iphone voor mij geactiveerd. Ze hebben dit gedaan door een prepaid micro-SIM kaart van T-mobile te plaatsen en hem te activeren. Kan hem nu gewoon als Ipod gebruiken.

Nogmaals dank!

franster 01-07-11 19:53

hey hallo allemaal,

ik heb zelf een probleem, ik heb een iphone 3 gehaalt met 16 g en een t-mobile simkaart gehaalt. ik moest hem activeren op internet maar de speciale usb-kabel werkt niet wand me laptop accepteerd hem niet. daarbij kan ik niks vinden waar ik het moet activeren van een iphone 3.

kunnen jullie mij advier geven wat ik moet doen.

moet ik netzoals bij de iphone 4 een micro simkaart halen?

groetjes franster


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:14.