//

Welke instellingen gebruiken als je geen internetabonnement hebt?

Welke instellingen gebruiken als je geen internetabonnement hebt? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisteren de I phone 4 ontvangen. Op dit moment heb ik geen internetabonnement (gaat per nov in). Via Wifi kan ik gewoon internetten. Bij mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-09-10, 12:01
Zilvia Zilvia is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard Welke instellingen gebruiken als je geen internetabonnement hebt?

Gisteren de I phone 4 ontvangen. Op dit moment heb ik geen internetabonnement (gaat per nov in). Via Wi-Fi kan ik gewoon internetten. Bij mijn overige instellingen heb ik 3G, mobiele data en dataroaming uitstaan. Als ik nu Wi-Fi uitzet kan ik ineens ook niet meer sms'en. Toestel geeft aan dat ik mobiele data moet aanzetten, maar dit staat toch los van elkaar?

Als ik mobiele data aan heb staan, krijg ik dan extra (internet)kosten als ik mijn apps gebruik (bv Twitter, facebook, whatsapp) en hoe zit dat met pushberichten? Draaien apps altijd op de achtergrond op internet?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-09-10, 23:08
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Je kunt bijhouden in het menu info -> gebruik hoeveel MB je via mobiele netwerk binnenhaalt, mocht je willen experimenteren. Wi-Fi telt niet mee, dus weet je precies wat je verstookt en wat het je gaat kosten.
Ik zou het je echter niet aanraden om mobiele data aan te zetten als je geen internet abonnement hebt: als je toestel in standby staat, gaat Wi-Fi ook in standby en zullen push berichten of je mail/agenda steeds via GPRS / het mobiele netwerk binnengehaald worden.
Je hebt het allemaal precies goed ingesteld, zo.
Die meldig 'geen datanetwerk' oid krijg je inderdaad als je een sms wil sturen. Dat heeft te maken met dat de 'Berichten' app een 2in1 is: je kunt er ook MMS berichten mee sturen, en daar heb je wel Wi-Fi of een UMTS/GPRS / oftwel internet verbinding voor nodig als ik me niet vergis. Je kunt die melding negeren en gewoon sms sturen en ontvangen. Dat gaat gewoon over het GSM gedeelte van het netwerk. Als je toch nooit gebruik maakt van MMS kun je die optie uitschakelen in de instellingen: je krijgt die melding dan ook niet meer.
  #3  
Oud 13-09-10, 20:08
Zilvia Zilvia is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Inmiddels idd gemerkt dat ik met mobiele data uit toch kan sms'en ondanks de melding.
Reageren

Labels
dataroaming, internet, mobiele data, sms



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke app voor iPad gebruiken jullie als wekker ? Melvin18 iPad Apps 8 07-08-11 23:04
hoe zie je welke firmware je hebt? edown iPhone algemeen 6 07-05-11 00:41
is het mogenlijk de iphone te unlocken als je geen internet hebt op iphone? natenextdoor Archief 1 02-01-10 18:14
Kun je iPhone gebruiken als je geen PC hebt? Gabrie iPhone algemeen 2 10-09-09 16:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:04.