iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Wat doen bij een aangeboden contractvernieuwing???? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/71854-doen-aangeboden-contractvernieuwing.html)

WINDMILL 14-09-10 14:33

Wat doen bij een aangeboden contractvernieuwing????
 
Ik zelf ben in het bezit van een 3G en heb een mededeling ontvangen van t-mobile op mijn eigen pagina dat ik voor contractverlenging in aanmerking kom. Dus dacht ik laten we dan maar eens even gaan kijken wat ik kan doen, te meer daar T-Mobile werft met de slogan: "wij doen iets voor vaste klanten."!
Zo gezegd zo gedaan en ben gaan surfen om te kijken voor een Iphone 4. Tot mijn grote verbazing moet ik ruim 169 keiharde euries bijtellen als ik een contractverlenging wil aangaan bij T-Mobile om zo een Iphone 4 te verkrijgen. Toch maar eens even met T-Mobile gebeld en ook hier de mededeling, dat T-Mobile niets voor een Iphone klant doet. Is dat niet vreemd? Ben ik dan geen klant? Schijnbaar niet. Naar mijn mening Boerenbedrog. Het is dus niet vreemd dat je als provider op zulks een fijne manier klanten verliest, die zich hierdoor bij andere providers gaan orienteren...........

wouter1981 14-09-10 14:44

Je hebt helemaal gelijk. Bestaande klanten betalen hetzelfde voor de iPhone 4 als nieuwe klanten.
T-Mobile is niet dom en weet ook dat als je een iPhone 4 wil, je alleen bij T-Mobile terecht kunt. (op wat webshops die m uit het buitenland halen na)
Het wordt hoog tijd dat er meer providers komen die de iPhone officieel gaan verkopen. Maar op dit moment heeft T-Mobile nog steeds een monopoliepositie wat betreft de iPhone.

Cammy 14-09-10 16:12

Je kan wel korting krijgen op je toestel, maar dan moet je een relax-abonnement afsluiten bij je iphone. Bij de I-abonnementen geldt dit inderdaad niet. Ik kreeg in ieder geval een flinke korting aangeboden bij verlenging in combinatie met een relax-abonnement met data bundel.

wouter1981 14-09-10 16:36

Dan heb je waarschijnlijk een ander (hoger) maandbedrag of mindere voorwaarden (trager internet)?

YMGV 14-09-10 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 560991)
Dan heb je waarschijnlijk een ander (hoger) maandbedrag of mindere voorwaarden (trager internet)?

Op papier is het internet minder snel en zit er een limiet van 2gb aan per maand, echter in de praktijk blijkt het internet dezelfde snelheid te halen.

En volgens mij heb je geen videovoicemail ofzo.

wouter1981 14-09-10 17:05

iPhone 4 abonnementen voor de iPhone - T-Mobile
Hier hebben ze het over download/upload snelheid tot 384/64 kbit/sec. Dat is wel heel iets anders dan 2048/384 kbit/sec. En de iPhone kost 199,95 bij 28,95 p/m.

Cammy 14-09-10 17:13

Ik heg hem nu afgesloten met W&W plus, dus dat scheelt al weer (uiteindelijk ben ik per maand een stuk voordeliger uit).
Maar daar ging het mij niet om, de TS gaf aan dat TM geen korting biedt op het toestel aan vaste klanten bij het verlengen van het abonnement. Dit bieden ze dus wel aan, alleen niet bij de Iphone abonnementen.

YMGV 14-09-10 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 561021)
iPhone 4 abonnementen voor de iPhone - T-Mobile
Hier hebben ze het over download/upload snelheid tot 384/64 kbit/sec. Dat is wel heel iets anders dan 2048/384 kbit/sec. En de iPhone kost 199,95 bij 28,95 p/m.

daar heb je dan een internetbundel voor he ;) kosten 4,95 per maand voor WnW plus

WINDMILL 14-09-10 17:34

Het stoort mij nog niet eens zo dat ik iets moet bijbetalen, maar dan moet een T-Mobile niet groots doen met de slogan: "wij doen iets voor vaste klanten."
Het zou naar mijn mening dan moeten heten: "Wij doen NIETS voor vaste klanten."
Toch belachelijk te weten dat een Nokia E-model of Black Berry gratis is terwijl deze kosten voor zulke apparaten toch ook niet gering zijn. Maak er dan in ieder geval niet zo een ophef van naar vaste klanten.

WINDMILL 14-09-10 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YMGV (Bericht 561045)
daar heb je dan een internetbundel voor he ;) kosten 4,95 per maand voor WnW plus

Dit is een leuke opmerking.... maar hoe doe jij dit dan zonder IPhone? Voor mij betekend dit dat ik toch op z'n minst al een toestel moet hebben die internetmogelijkheden biedt!

WINDMILL 14-09-10 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 560895)
Je hebt helemaal gelijk. Bestaande klanten betalen hetzelfde voor de iPhone 4 als nieuwe klanten.
T-Mobile is niet dom en weet ook dat als je een iPhone 4 wil, je alleen bij T-Mobile terecht kunt. (op wat webshops die m uit het buitenland halen na)
Het wordt hoog tijd dat er meer providers komen die de iPhone officieel gaan verkopen. Maar op dit moment heeft T-Mobile nog steeds een monopoliepositie wat betreft de iPhone.

Wouter, naar het schijnt bied Vodafone ook de Iphone aan. Echter de 4 kan ik hier nog niet ontdekken....

wouter1981 15-09-10 09:44

Dat klopt! Die bieden ze aan via een webshop. Maar de prijzen zijn niet bepaald concurrerend... De aanbiedingsprijs geldt maar voor 6 maand.
Maar het is een begin. Ik hoop dat Vodafone snel officieel Apple iPhone Reseller wordt.

zackary 15-09-10 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WINDMILL (Bericht 560883)
Ik zelf ben in het bezit van een 3G en heb een mededeling ontvangen van t-mobile op mijn eigen pagina dat ik voor contractverlenging in aanmerking kom. Dus dacht ik laten we dan maar eens even gaan kijken wat ik kan doen, te meer daar T-Mobile werft met de slogan: "wij doen iets voor vaste klanten."!
Zo gezegd zo gedaan en ben gaan surfen om te kijken voor een Iphone 4. Tot mijn grote verbazing moet ik ruim 169 keiharde euries bijtellen als ik een contractverlenging wil aangaan bij T-Mobile om zo een Iphone 4 te verkrijgen. Toch maar eens even met T-Mobile gebeld en ook hier

de mededeling, dat T-Mobile niets
voor een Iphone klant doet. Is
dat niet vreemd? Ben ik dan geen
klant? Schijnbaar niet. Naar mijn
mening Boerenbedrog. Het is dus
niet vreemd dat je als provider op
zulks een fijne manier klanten
verliest, die zich hierdoor bij
andere providers gaan
orienteren...........

Wat had je dan gedacht?
Ten eerste de iPhone 4 kost een flinke duit dus bijbetalen lijkt me logisch.
Ten tweede de subsidie is altijd hoger bij een nieuw contract dan bij verlenging.

En klantenverlies maken ze zich echt niet druk om hoor, zolang ze de enige provider zijn in NL die de iphone verkopen.
T-Mobile verliest alleen klanten door hun baggernetwerk, want met een mooie iphone op zak wil je natuurlijk wel kunnen bellen
en internetten!

Sebase 15-09-10 22:20

Ik heb em ook met een contractvernieuwing besteld. Relax 35(niet de online variant pakken, daar betaal je per min ipv sec) met WnW Plus (4,95) voor 2 jaar en moest niks bijbetalen voor de iPhone 4.

karel apple 16-09-10 03:07

Ik heb een contractverlenging van simonly Relax 400 nu naar Relax 45 met WnW+
45,- + 4,95 = 49,95 p/m
IP4 16gb kost dan normaal 89,- maar kreeg deze nu voor 29,95 dus goed aanbod!

let op niet Relax Online! Relax 45 betaal per sec. en Relax Online 45 betaal per minuut.
Relax kost 45,- p/m en Relax Online kost 37,95 p/m maar je bent er dus duurder mee uit!!!

John_J 17-09-10 07:37

Als ik op de t-mobile site kijk is een WnW+ 14,95. Volgens mij ben je wat abonnementkosten betreft duurder uit. Of heb ik iets over het hoofd gezien???

karel apple 17-09-10 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door John_J (Bericht 563011)
Als ik op de t-mobile site kijk is een WnW+ 14,95. Volgens mij ben je wat abonnementkosten betreft duurder uit. Of heb ik iets over het hoofd gezien???

Het Relax abonnement op intenet is momenteel de Relax Online.
Een Relax Online 45, kost 37,95. maar je betaald per minuut.!!
Een gewone Relax 45, kost ook 45,-. maar je betaald per seconde na de eerste minuut.
Een gewone Relax is uiteindelijk veel voordeliger. (en je tegoed gaat onbeperkt mee)
Tot eind deze maand krijg je bij een 2 jarig contract 2 jaar 10,- korting op WnW. Voor WnW+ betaal je dus 4,95.
Het toestel kost doorgaans 89,- Ik heb hem nu voor 29.95.

John_J 17-09-10 12:54

Damn... Ik mag pas eind volgende maand pas verlengen...

klukkluk3 18-09-10 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door John_J (Bericht 563157)
Damn... Ik mag pas eind volgende maand pas verlengen...

Dat kan ook eerder...............alleen kost het je dan nog eens 69,- euri extra. Vraag maar even na.

John_J 18-09-10 20:27

Wat ik me steeds meer ga afvragen of ik niet beter voor de 3GS moet gaan. Ik wil zo ie zo een iPhone, want het zijn heerlijke toestellen.
Maar volgens mij zijn hier al andere topics over....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:29.