iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Contract T Mobile ontbonden (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/71887-contract-t-mobile-ontbonden.html)

Tqam 14-09-10 17:51

Contract T Mobile ontbonden
 
Na enkele maanden gezeik en testen heb ik vandaag dus de mededeling gehad dat mijn contract kan worden ontbonden. De dekking is zo slecht en ik hang tussen 2 masten in, dus het probleem kan niet op korte temijn worden opgelost.

Ik kan mijn Iphone overkopen met 50% korting ik heb nog 9 maanden een contract en normaal was het 380 euro en nu 179 euro ( raar als 9 maanden 37 euro vlgs mij goedkoper is ) Dus heb gezegd je krijgt je 32 3GS terug, maar dan betaal je mij ook de 117 euro aanschaf prijs terug ( daar zijn ze mee eens )

Maar nu, waar moet ik naar toe ?

Ik moet iets dus tips zijn welkom.
Ik wil een Iphone blijven houden

Goudvis12 14-09-10 18:28

Van harte gefeliciteerd!! Ik ben er ook al 2,5 maand mee bezig maar het lukt mij niet!!!

Gratis GSM, Sim only aanbiedingen - Phoneshop !

wouter1981 15-09-10 08:55

Ligt er natuurlijk een beetje aan welke provider je wil. Maar voor jou kan het heel interessant (financieel) zijn om er een uit het buitenland te halen (simlockvrij) en een simonly abbo te nemen van bv Vodafone. Voor 14,95 heb je 400min. Tel dit alles bij elkaar op dan ben je een paar honderd euro goedkoper uit dan bij phoneshop.nl

Tqam 15-09-10 11:26

Ik zie wel dat T Mobile nog steeds het goedkoopste is. Vodafone werkt al met een limiet op je data en de prijs is zonder toestel ook niet echt laag. Die actie tarieven zijn wel leuk 50% korting maar voor de eerste 6 maanden daarna betaal je weer de volle prijs :(

wouter1981 15-09-10 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tqam (Bericht 561575)
Ik zie wel dat T Mobile nog steeds het goedkoopste is. Vodafone werkt al met een limiet op je data en de prijs is zonder toestel ook niet echt laag. Die actie tarieven zijn wel leuk 50% korting maar voor de eerste 6 maanden daarna betaal je weer de volle prijs :(

Inderdaad. Ik heb goede hoop dat als Vodafone de iPhone officieel gaat verkopen ze ook concurrerende prijzen gaan hanteren.

Iphone3Gs 15-09-10 14:03

Ik heb KPN en daar hebben ze nog geen limiet op de data, ik heb de sim only 155 met onbeperkt internet, 2 week geleden afgesloten. voor 17,50 euro per maand ben ik helemaal klaar.

ccb25 15-09-10 18:47

bericht voor t qam
 
ik had ookslecht bereik, ze boden me ook ontbinding aan, maar ik wilde wel ontbinden, maar met behoud van iphone.na dat ik naar de geschillen commissie ben gestapt heb ik een aanbod gekregen van ontbinding contract met behoud van iphone.
ik weet iemand anders van het forum die hetzelfde voor elkaar heeft gekregen.

Tqam 16-09-10 15:18

Is die uitspraak ergens terug te vinden. Heb T Mobile gesproken en willen een uitspraak hebben dus als er meer mensen zijn laat het mij horen

ccb25 16-09-10 16:19

t mobile
 
ik en nog een lid van dit forum (gepost onder mijn brief aan t mobile).
ik heb wel eerst de zaak aan de geschillencommissie moeten voorleggen en t mobile had al toegegeven dat ze mijn probleem niet konden oplossen.

Tqam 17-09-10 14:09

Ik moet toch naar de geschillen commissie. Ze willen dat ik mijn Iphone terug geef.
Iemand bekend met de procedure ?

DaVinci82 23-09-10 22:24

Vraagje: Ik heb ook al geruime tijd veel problemen met bereik. Hierdoor heb ik een bijzonder hoge telefoonnota ontvangen van onze vrienden van T Mobile. Dit omdat ik onder andere regelmatig mijn voicemail moest bellen omdat mensen deze hadden ingesproken vanwege niet bereikbaar zijn. Hoge kosten en veel ergernis voor mij dus. Begreep dat ontbinden van mijn abonnement prijzig is omdat mijn verlengde contract net gestart is. Ik heb mijn telefoon eergisteren officieel bij apple / t mobile laten simlock vrijmaken en wat blijkt? met KPN heb ik de gehele dag goed bereik... Ik wil graag weg maar weet niet goed hoe dit aan te pakken.

Tqam 23-09-10 22:39

@ davinic82 gewoon klagen en per email bevestigen. Ik stap naar de geschillencommissie omdat ik niet wil bijbetalen voor mijn iphone. Kan onder het contract uit door T Mobile problemen en dan ben ik nogmaals de dupe door te moeten bijbetalen voor een iphone die ik al 15 maanden heb

DaVinci82 23-09-10 23:07

Tqam,

Ik ga inderdaad wel een brief/email opstellen waarin ik het verhaal kenbaar maak en dan kijken hoe ze reageren. Verwijzing naar geschillencommissie is denk ik wel een aardig middel maar wil proberen er normaal uit te komen want wil ook graag mijn nummer behouden in verband met mijn eigen zaak

vuurvreter 23-09-10 23:31

Ook ik ben al sinds juni bezig i.v.m. slecht bereik bij mij thuis.
In oktober zouden ze me terug bellen, dus ontbinden zou een mooie optie zijn, maar ook ik wil de Iphone niet kwijt, net als mijn nummer.
Dus ik zal dit topic met argus ogen volgen.
Als er ergens linken zijn, dan wil ik die graag zien, temeer ik ze later zou kunnen gebruiken.

ccb25 24-09-10 00:25

Mij en nog iemand anders is het gelukt.
Ik heb eerst veel gebeld en via de mail geklaagd.Zorg dat je voldoende documentatie krijgt en wat belangrijk is, je moet op papier krijgen dat t mobile toegeeft dat er op je thuisadres een slecht bereik is, dat dit aan t mobile ligt( als ze het onderzocht hebben geven ze dit meestal wel toe)gebruik de app netwerk radar, dan heb je zelf ook wat bewijzen.
Nadat ze het zelf uitgezocht hadden deden ze mij het aanbod om mijn abo te ontbinden en telefoon terug te sturen.Hier niet mee accoord gegaan.Dreigen met naar de geschillencommissie te gaan maakte geen indruk.Dit toch gedaan, het kost je 50 euro, maar zorg wel dat je voldoende schriftelijke info hebt.Geef ook aan wat je zou willen.
Na ongeveer 2 weken, zodra t mobile de papieren krijgt van het geschil werd ik door degene die de geschillen behandeld gebeld, deze deed mij een laatste voorstel: mijn telefoon houden, abo ontbinden .Je krijgt dit voorstel dan op papier.Bij de andere persoon werkte het hetzelfde.Het leek bij ons beiden erop dat we een erg sterke zaak hadden en t mobile geen uitspraak van de geschillen commissie wilde.Het koste me in eerste instantie wel 50 euro) deze betaalde t mobile vrijwillig terug).Maar als ik mijn telefoon terug moest sturen was het duurder.
Belangrijk is schriftelijk bewijs en het liefst een verklaring van t mobile dat de slechte verbinding word erkent en dan een zaak aanvragen bij de geschillen commissie.

succes

vuurvreter 24-09-10 07:21

Ik heb de mailtjes bewaard waarin ik een slechte netwerdekking aangeef, en ook het programma netwerkradar heb ik ook met veel meldingen erin, dus dat zit wel goed, denk ik. Wat is het adres van die geschillen commisie?

gserban 24-09-10 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tqam (Bericht 568555)
ben ik nogmaals de dupe door te moeten bijbetalen voor een iphone die ik al 15 maanden heb


Dat lijkt me logies je hebt een abbo van 24 maandan - 15 maanden gebruik = resterende maanden die je nog moet betalen

ccb25 24-09-10 09:00

De Geschillencommissie

reactie op gserban:
lijkt me niet logisch, de meeste mensen die hier posten hebben op hun thuislocatie nauwelijks of geen verbinding.T mobile kan dit niet verbeteren, dus levert wat dat betreft een wanprestatie.Als je de dienst niet krijgt lijkt het me ook niet dat je ervoor moet betalen.Ben het dus niet met je eens.

Tqam 27-09-10 14:40

Contact gehad met T Mobile en omdat het een zakelijke aansluiting is moet er betaald worden. Particulier mag je wel de telefoon houden

Dus discriminatie eerste klas t mobile

cwsmdb 06-10-10 13:17

zit met hetzelfde heb ook geen dekking thuis op advies van t-mobile een 3 tal speedtests uitgevoerd en ze geven toe dat op mijn postcode een slechte dekking is en er in de toekomst geen verbetering aan zit te komen.
kon in eerste instantie mijn contract ontbinden of gebruik maken van 4maanden 50% korting.
ik wilde dus onder mijn contract uit met behoud van mijn toestel, ze dit dus weer gemaild
kreeg ik een telefoontje dat ik toch niet onder contract uit kan omdat is tijdens het lopende contract een nieuw toestel heb aangevraagd met early renewal en het vervolg contract nog in moet gaan
ik zou dus alleen maar gebruik kunnen maken van de 50% korting en dat ze dat dus meteen in orde zou maken. hier heb ik dus een stokje voor gestoken omdat ik van mening ben dat ze niet kunnen leveren waarvoor ik wel betaal en inmiddels al 1,5jr
en ga dus ook verdere stappen tegen ondernemen
als iemand nog tips heeft hoor ik het graag want dit zijn geen manieren van t-mobile
wel betalen maar niet leveren


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:49.