iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   mobiele datanetwerk activeren (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/72187-mobiele-datanetwerk-activeren.html)

rocksnor 18-09-10 00:22

mobiele datanetwerk activeren
 
Vandaag m'n iPhone 4 ontvangen i.c.m. web n walk, maar na activatie van de nieuwe sim kan ik wel bellen maar heb ik geen mobiel internet. Ik krijg de melding: "mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk". Heeft iemand hetzelfde gehad en een oplossing?
Alvast bedankt!

WDS001 18-09-10 11:11

Heb je je APN-instellingen al ingevoerd onder Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Mobiel Datanetwerk -> Mobiele data ?

rocksnor 18-09-10 14:20

Ik heb geen instellingen voor APN. Ik kan alleen 3G aan- of uitzetten en Mobiele data aan- of uitzetten. Nergens APN, wel VPN.
Kan dat iets te maken hebben met de instellingen die T-Mobile er al opgezet heeft?


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 563814)
Heb je je APN-instellingen al ingevoerd onder Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Mobiel Datanetwerk -> Mobiele data ?


WDS001 18-09-10 14:22

Onder 'Mobiele Data' moet je normaal Mobiel Datanetwerk zien staan. Klopt dat niet?

rocksnor 18-09-10 14:29

Nee, onder mobiele data staat dataroaming.

markey 18-09-10 14:30

ik heb hem moeten bellen voor men nieuwe sim te activeren. maar werkte meteen perfect.

had je van te voren ook al een aboo. lopen bij t-mobile?
miss dat het anders nog niet helemaal rond is met het internet pakket?

rocksnor 18-09-10 14:37

Ik had inderdaad al eerder een ander abo bij t-mobile, ik heb verlengd met een relax online abo + web n walk. Ik heb gistermiddag de sim geactiveerd via internet.



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markey (Bericht 563930)
ik heb hem moeten bellen voor men nieuwe sim te activeren. maar werkte meteen perfect.

had je van te voren ook al een aboo. lopen bij t-mobile?
miss dat het anders nog niet helemaal rond is met het internet pakket?


markey 18-09-10 14:39

denk dat je beter even kunt langs gaan bij een t-mobile zaak vanmiddag?

lijkt me het makkelijkst als je geen verbinding kunt krijgen

ballegooier 18-09-10 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 563923)
Onder 'Mobiele Data' moet je normaal Mobiel Datanetwerk zien staan. Klopt dat niet?

Niet als je simkaart van oa t-mobile gebruikt; dat submenu verdwijnt dan.

ronald89 18-09-10 17:33

Heb je al geprobeerd om je netwerkinstellingen te resetten?

Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel netwerkinstellingen

rocksnor 18-09-10 18:19

Het is opgelost. Ik herinnerde me dat ik bij het vorige abo ooit eens datagebruik heb laten blokkeren. Dit omdat ik geen data-abo had. Bij m'n nieuwe abo stond dit blijkbaar nog steeds geblokkeerd. Even gebeld met de klantenservice en nu werkt het! Allemaal bedankt voor de reacties!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:23.