iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Toch overstap naar Tmobile ipv Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/72216-toch-overstap-naar-tmobile-ipv-vodafone.html)

lions90 18-09-10 11:47

Toch overstap naar Tmobile ipv Vodafone
 
Hoi,

Ik zit al jaren bij Vodafone en heb tijden gewacht om via xlvoordeel een iPhone4 32gb te bemachtingen. Deze week kon je de 16gb kopen en ik heb ze gebeld maar het is niet zeker of ze uberhaupt de 32gb krijgen en ook niet of ze een goedkoper abbo zullen leveren. Vodafone is erg duur met abbo kosten per maand...eerste 6 maanden ok maar dan de volgende 18mnd dubbel tarief. Ik heb dus nu ook de overstap gemaakt naar tmobile waar ik 29,95 ga betalen pm. Wat betreft het slechte bereik....dat moet ik dan nog maar zien. Slimme of domme zet?

ronald89 18-09-10 17:26

Dat hangt er maar helemaal van af waar je woont. Ik woon in de regio Haaglanden en heb niet of nauwelijks problemen met T-Mobile. Echter ben ik in de weekenden vaak in Brabant en daar is het bereik op bepaalde plaatsen gewoon slecht!

Ik heb om die reden dan ook de overstap naar Vodafone gemaakt.

Had je niet beter eerst een sim-only prepaid kaartje van T-Mobile kunnen kopen? Dan had je in ieder geval kunnen controleren of je bereik hebt ;)

lions90 18-09-10 18:00

Ik woon zelf in Gouda, dus de randstad dus bereik moet hier wel goed zijn. Een vriend van mij heeft ook T-mobile en die zie ik vanavond toevallig dus ik zal eens kijken hoe zijn bereik hier is. Ja dat had ik beter eerder kunnen doen inderdaad...maar ja ik wil die iPhone ook zo graag. Alles werkt hier altijd qua draadloos internet (tele2). Vodafone mobiel ook geen problemen, dus t-mobile zal wel werken.......:)

ronald89 18-09-10 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lions90 (Bericht 564061)
Ik woon zelf in Gouda, dus de randstad dus bereik moet hier wel goed zijn. Een vriend van mij heeft ook T-mobile en die zie ik vanavond toevallig dus ik zal eens kijken hoe zijn bereik hier is. Ja dat had ik beter eerder kunnen doen inderdaad...maar ja ik wil die iPhone ook zo graag. Alles werkt hier altijd qua draadloos internet (tele2). Vodafone mobiel ook geen problemen, dus t-mobile zal wel werken.......:)

Ik ben een paar maanden dagelijks in Gouda geweest en had daar nooit problemen met T-Mobile. Zowel GPRS als 3G werkten goed. Dat was in 2008, en ik neem aan dat het in die tussentijd niet slechter geworden is ;)

lions90 18-09-10 18:18

Ok Ronald, bedankt voor je info....kan ik met een gerust hart weekend gaan vieren :).....helaas moet ik nog 1,5 maand wachten op mijn iPhone...

DaveD30 20-09-10 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lions90 (Bericht 564073)
Ok Ronald, bedankt voor je info....kan ik met een gerust hart weekend gaan vieren :).....helaas moet ik nog 1,5 maand wachten op mijn iPhone...

Ik woon zelf in alphen a/d rijn en kan je vertellen dat het bereik ook in gouda goed is. Alleen in het centrum van bodegraven heb je niet overal 3g maar dat was met andere toestellen ook zo.
Ik heb zelf ook vodafone gehad en werd gek van de storingen bij hun. Het netwerk van t-mobile is gewoon goed!

lions90 20-09-10 15:04

Dave,

Ok jij ook bedankt voor de info. Een vriend van mij heeft ook tmobile icm een iPhone en die was afgelopen zaterdag even bij mij. Het bereik in huis was 2 streepjes van de 5 dus niet echt goed, maar dat is blijkbaar toch genoeg.

Vodafone rond tegenwoordig minuten af naar boven, verder hebben ze een datalimiet en als je op www.xxlvoordeel.nl kijkt dan bieden ze de 16gb iPhone 4 aan voor 23 euro pm (eerste 6 maanden) en dan de volgende 18 maanden voor 46 euro en dat voor de 16gb. Zij zijn in mijn ogen veel duurder dan tmobile en ze kunnen de 32gb misschien niet leveren hadden ze gezegd. Dit is dan ook de reden voor de overstap naar tmobile en met het nieuwe abbo heb je ook geen datalimiet (voorlopig) de komede 2 jaar.

angel918 31-03-11 17:28

hoi

ik woon zelf in gouda en heb de iphone 3gs en t-mobile
maar ik ben echt niet te spreken over t-mobile en me vader heeft de iphone 4 met t-mobile en die is er ook niet over te spreken.
of heel veel plaatsen en ook in winkels of gebouwen zelfs in de auto slecht of geen bereik.
t-mobile heeft vaak netwerk storing en het internet doet het ook vaker niet dan wel
ik stap van t-mobile af al me abbo afgelopen is, dus denk er maar goed over na
ik wens je veel succes ermee en hoop dat alles goed gaat

groetjes angelique

bramkorteknie 31-03-11 22:25

Slimme zet hoor!
Ik heb ook verschillende jaren bij Vodafone gezeten.
Van af februari bij T-Mobile voor 29,50 p/m met onbeperkt internet.
Werkt fantastisch!

Gr, Bram.

nance30 10-04-11 09:44

in maarssen onder de rook van utrecht is het ook echt bagger met t/mobile de iphone geeft aan wel bereik te hebben maar oproepen komen niet door na een paar uur gemiste oproep sms!
dit was niet alleen met mijn iphone maar ook met die van mijn man, nu hebben we beide om deze reden het contract kunnen ontbinden, volgens t-mobile eigen technische dienst zijn er in maarssen masten uit gezet wegens vergunning problemen waardoor dit zich dus voor doet en ze boden zelf aan het contract te ontbinden.

ik zat echter al 6 jaar bij ze en zonder problemen het was echt iets van de laatste 6 maanden vind het wel jammer vond het een goede provider maar oproepen missen die echt super belangrijk zijn (overlijden van mijn schoonvader waar we pas 3 uur later achter kwamen) dat is niet fijn.

we zitten nu bij vodafone en heb hier nu vol bereik en geen last van gemiste oproepen wie weet in de toekomst ze de masten weer aan zetten en het weer beter is ik wel eens zal proberen of het dan goed werkt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:15.