iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   geen bereik thuis (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/72664-geen-bereik-thuis.html)

kastenbart 22-09-10 14:54

geen bereik thuis
 
Hallo!

Deze vraag staat totaal los van het algemene probleem wat men schijnt te hebben met het bereik van T-Mobile. Ik heb namelijk overal bereik... BEHALVE THUIS!

Kan iemand me vertellen waar dit aan kan liggen..?
Het vreemde is namelijk dat de indicator zegt dat ik gewoon bereik heb, maar als ik gebeld word door mensen, of smsjes zou moeten ontvangen, komen ze gewoon niet door... Met andere woorden, er is iets hier in huis dat mijn verbinding in de weg staat.

Ik heb een Wi-Fi netwerk hier, digitenne van KPN, verder niks.. Iemand??

Dank!

Groet,
Bart

3gSpeed 22-09-10 15:00

Dit heb ik nou ook. Heel erg irritant. Woon in Amersfoort. Je zou verwachten dat de dekking beter is hier. Maar voornamelijk thuis heb ik er last van

kastenbart 22-09-10 16:34

Ja, alleen heb ik dus het idee dat het niet aan T-Mobile ligt... iemand nogmaals?

gserban 22-09-10 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vivarobben (Bericht 567377)
Je kan je betonnen muren vervangen door rietstaven.

Offtopic goh onze Tommy Cooper reageert ook op een serieus probleem

on topic

Kan vele factoren zijn maar als je buiten op balkon of in de tuin staat heb je dan wel ontvangst bij je huis?

kastenbart 22-09-10 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gserban (Bericht 567412)
Offtopic goh onze Tommy Cooper reageert ook op een serieus probleem

on topic

Kan vele factoren zijn maar als je buiten op balkon of in de tuin staat heb je dan wel ontvangst bij je huis?

Op balkon, alles inorde, binnenshuis poef weg!! :( Help!! hahaha

MarcWebNl 22-09-10 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kastenbart (Bericht 567477)
Op balkon, alles inorde, binnenshuis poef weg!! :( Help!! hahaha

Het kan zijn dat de gebouw/huis waarin u woont te goed is geisoleert of teveel eizer/beton is gebruikt daardoor kan je geen verbinding krijgen.

m@ndy 23-09-10 01:06

ik heb dat ook. Maar als ik 3G uitzet, dan heb ik wel weer normaal bereik.

wil 23-09-10 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door m@ndy (Bericht 567713)
ik heb dat ook. Maar als ik 3G uitzet, dan heb ik wel weer normaal bereik.

Als je geen 3G bereik hebt moet je iPhone toch automatisch overgaan op het gewone netwerk? 3G werkt vaak niet binnenshuis als je in huis woont met betonnen muren.

Destiny 23-09-10 08:41

Modbreak:
Kunnen we even normaal doen tegen elkaar. Anders ga ik berispingen uitdelen.


Lian1966 23-09-10 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door m@ndy (Bericht 567713)
ik heb dat ook. Maar als ik 3G uitzet, dan heb ik wel weer normaal bereik.

Ik heb ook heel slecht en vaak geen bereik hier in huis.
Bedankt voor deze tip want dat werkt hier nu goed.
Ik moet ook voor klanten bereikbaar zijn dus dat gaat nu beter, thanks.

nanomeister 23-09-10 16:02

Ik vermoed ook dat het hier thuis aan de HR+++ beglazing bijvoorbeeld ligt. Gekke is dat ik op de 1e etage vaak wél goede verbinding heb. Begane grond niet daar valt de verbinding regelmatig (lees: bijna altijd) volledig weg. Nu heeft niet alleen T-Mobile er hier last van maar KPN ook. Doe ik de schuifpui open dan is er niets aan de hand :)

MarcWebNl 23-09-10 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nanomeister (Bericht 568115)
Ik vermoed ook dat het hier thuis aan de HR+++ beglazing bijvoorbeeld ligt. Gekke is dat ik op de 1e etage vaak wél goede verbinding heb. Begane grond niet daar valt de verbinding regelmatig (lees: bijna altijd) volledig weg. Nu heeft niet alleen T-Mobile er hier last van maar KPN ook. Doe ik de schuifpui open dan is er niets aan de hand :)

Op de eerste etage heeft vaak niet veel beton/ijzer als de begane grond. De begane grond is vaak extra stevig dan de eerste etage. De eerste etage hoeft minder te dragen dan de begane grond.

nanomeister 23-09-10 19:02

Dat is in mijn geval niet zo mijn huis bestaat uit 3 van dezelfde bakken bovenop elkaar waar een voor en achterkant ingezet is, gek genoeg zit er JUIST op de 1e etage meer materiaal dan op de BG omdat de hele achterzijde van glas is en dat is de plek waar ik altijd zit. Maar goed maakt niet uit verder maar het is wel opvallend in mijn vorige huis nooit ergens last van gehad.

Overigens denk ik dat het ook komt omdat er geen t-mobile paal in de buurt is, wij krijgen namelijk ook wel eens de melding dat alle lijnen bezet zijn!!!

gserban 23-09-10 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 567767)

Modbreak:
Kunnen we even normaal doen tegen elkaar. Anders ga ik berispingen uitdelen.



Hmmm jammer je hebt het verkeerde bericht dus verwijderd en mijn bericht weg gehaald terwijl ik een hele uitleg had neer gezet van de oorzaak omdat ik het zelf ook heb gehad en heb geen zin om het hele verhaal weer opnieuw te tiepen echt zonde :(

Ontopic @kastenbart ik hoop dat je mijn bericht nog heb gelezen wat de oorzaak zou kunnen zijn en wat te doen

wil 24-09-10 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nanomeister (Bericht 568115)
Ik vermoed ook dat het hier thuis aan de HR+++ beglazing bijvoorbeeld ligt. Gekke is dat ik op de 1e etage vaak wél goede verbinding heb. Begane grond niet daar valt de verbinding regelmatig (lees: bijna altijd) volledig weg. Nu heeft niet alleen T-Mobile er hier last van maar KPN ook. Doe ik de schuifpui open dan is er niets aan de hand :)

Misschien warmtewerend glas? Dit houdt ook gsm signaal tegen.
Ik werk in een kantoor met veel glas, ook ik heb veel minder signaal binnen dan buiten. Buiten 5 streepjes, binnen 1 of geen bereik met vodafone.

Caspar 24-09-10 12:56

Het gekke is dat ik zelf ook Digitenne heb van KPN, en als ik binnen kom lopen begint soms de TV te storen.. Probeer Digitenne eens helemaal uit te zetten voor de grap en zet daarna eventueel ook je Wi-Fi apparaat thuis eens uit.. Ben benieuwd of Digitenne inderdaad in de weg kan zitten van je telefoon signaal..

nanomeister 25-09-10 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wil (Bericht 568672)
Misschien warmtewerend glas? Dit houdt ook gsm signaal tegen.
Ik werk in een kantoor met veel glas, ook ik heb veel minder signaal binnen dan buiten. Buiten 5 streepjes, binnen 1 of geen bereik met vodafone.

Ik denk inderdaad dat dit het is... het is namelijk met alle andere providers ook het geval. Maar gisteren ook even getest in de tuin, ik begin te vermoeden dat hier helemaal geen GSM mast in de buurt is. De wijk waarin ik woon is (voor het gedeelte waar ik woon) net 1,5 jaar oud... ik kreeg namelijk gisteren een stem die zei: alle lijnen zijn bezet....

ballegooier 27-09-10 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nanomeister (Bericht 570114)
Ik denk inderdaad dat dit het is... het is namelijk met alle andere providers ook het geval. Maar gisteren ook even getest in de tuin, ik begin te vermoeden dat hier helemaal geen GSM mast in de buurt is. De wijk waarin ik woon is (voor het gedeelte waar ik woon) net 1,5 jaar oud... ik kreeg namelijk gisteren een stem die zei: alle lijnen zijn bezet....

Als er geen gsm mast in de buurt zou zijn, zou je simpelweg geen service moeten zien in de linkerbovenhoek. Als je krijgt 'alle lijnen zijn bezet' dan is de gsm mast / netwerk hooguit overbelast denk ik. Op de iPhone zie je 'gesprek mislukt' als er geen dekking is.

Ik heb hier thuis ook zeer slecht bereik met Vodafone. Echt irritant, ik krijg steeds sms-jes van voicemail: "persoonx heeft u 1 keer gebeld, maar geen bericht achtergelaten". Geen gemiste gesprekken, niets. Blijk ik af en toe geen service te hebben.

nanomeister 28-09-10 00:16

Ik zeg niet dat er géén mast is, ik zeg dat er géén in de buurt is. Dus dat ik het laatste staartje meepik ofzo, het gekke is dat het lijkt of het steeds erger wordt...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:11.