//

Hoe snel is dit nu precies??

Hoe snel is dit nu precies?? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Via wifi laat speedtest.nl wel de goede waardes zien bij mij, maar via 3G van T-Mobile niet. De speedtest.nl website werkt gewoon niet goed in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 23-09-10, 00:01
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Via Wi-Fi laat speedtest.nl wel de goede waardes zien bij mij, maar via 3G van T-Mobile niet.
De speedtest.nl website werkt gewoon niet goed in combinatie met 3G van T-Mobile.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 23-09-10, 00:02
Vivarobben Vivarobben is offline
Banned
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pascalletje Bekijk bericht
Je hoeft mij niet te geloven, jij hebt waarschijnlijk die ene iPhone die ruim 54x sneller is dan de theoretische maximaal haalbare snelheid van je 3G chip

Ik geloof alles maar ik vindt mijn iphone als een speer door alles heen surfen met mijn 3g verbinding aan. In theorie zou mijn huisinternetverbinding dan ook sneller moeten zijn via Wi-Fi met 30mbit.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Over wonderen gesproken...ik liet tot mijn grote schrik mijn iphone uit mijn handen vallen vanmiddag...kwam keihard op tegevloer terecht. Geen 1 krasje te bekennen op mijn toestel! alleen mijn internetverbinding is een miljoen x sneller geworden!
  #23  
Oud 23-09-10, 00:02
Rollie2010 Rollie2010 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 12
Standaard

Alsof een screenshot een bewijs is. Nooit van photoshop gehoord. OEPS....
  #24  
Oud 23-09-10, 00:04
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Ik merk dat je er niet aan wil dat je iPhone die snelheid gewoon niet KAN halen, probeer de speedtest.net app eens, en je zal zien dat er dan hele andere getallen uitkomen. Het KAN gewoon niet dat je 47 megabyte/sec door de lucht "pompt" met je iPhone...
  #25  
Oud 23-09-10, 00:05
Vivarobben Vivarobben is offline
Banned
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollie2010 Bekijk bericht
Alsof een screenshot een bewijs is. Nooit van photoshop gehoord. OEPS....

Ja ik heb van photoshop gehoord maar ga je mij nu een schuld in de schoenen schuiven omdat jezelf zo dom bent? Oepss!

Wel eens van inzoomen gehoord zodat je photoshop modificaties kan zien? Oepssss!

Het raakt een beetje offtopic nu omdat iemand het allemaal niet meer kan volgen. Beetje jammer.
  #26  
Oud 23-09-10, 00:06
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollie2010 Bekijk bericht
Alsof een screenshot een bewijs is. Nooit van photoshop gehoord. OEPS....
Dat is niet met photoshop gedaan, die test klopt gewoon niet. Ik krijg hier dezelfde resultaten...
  #27  
Oud 23-09-10, 00:09
Rollie2010 Rollie2010 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vivarobben Bekijk bericht
Ja ik heb van photoshop gehoord maar ga je mij nu een schuld in de schoenen schuiven omdat jezelf zo dom bent? Oepss!

Wel eens van inzoomen gehoord zodat je photoshop modificaties kan zien? Oepssss!

Het raakt een beetje offtopic nu omdat iemand het allemaal niet meer kan volgen. Beetje jammer.

Zeg, je kunt me ook normaal een reply geven. Jouw taalgebruik in dit topic laat zien dat je niet veel respect toont voor de mensen die je een antwoord proberen te geven. JIJ vraagt aan ons wat jouw snelheid van 47000 wil zeggen. Je krijgt normaal van mensen antwoord. Je hoeft niet zo hautaine over te komen hoor.
  #28  
Oud 23-09-10, 00:12
Vivarobben Vivarobben is offline
Banned
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 87
Standaard

Pascalletje je hebt gelijk met die app kom ik veel lager uit rond de 110 uit. Upload snelheid kwam wel op zelfde neer als de snelheid op de screenshot rond de 55. Speedtest website kan dus niet met mobiel netwerk omgaan.

Thanks.
  #29  
Oud 23-09-10, 00:13
Vivarobben Vivarobben is offline
Banned
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollie2010 Bekijk bericht
Zeg, je kunt me ook normaal een reply geven. Jouw taalgebruik in dit topic laat zien dat je niet veel respect toont voor de mensen die je een antwoord proberen te geven. JIJ vraagt aan ons wat jouw snelheid van 47000 wil zeggen. Je krijgt normaal van mensen antwoord. Je hoeft niet zo hautaine over te komen hoor.

Ik vraag ja, en jij trekt vervolgens een blik vooroordelen open. Zeg dan beter NIETS!
  #30  
Oud 23-09-10, 00:18
Rollie2010 Rollie2010 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vivarobben Bekijk bericht
Ik vraag ja, en jij trekt vervolgens een blik vooroordelen open. Zeg dan beter NIETS!

Ik heb geen vooroordelen. Ik heb enkel een suggestie gedaan dat je waarschijnlijk over Wi-Fi aan het testen was. Dit was nog voordat jij je screenshot hier plaatste. Neem me niet kwalijk. Verder ga ik niet meer hierover replyen.
  #31  
Oud 23-09-10, 00:23
Vivarobben Vivarobben is offline
Banned
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollie2010 Bekijk bericht
Ik heb geen vooroordelen. Ik heb enkel een suggestie gedaan dat je waarschijnlijk over Wi-Fi aan het testen was. Dit was nog voordat jij je screenshot hier plaatste. Neem me niet kwalijk. Verder ga ik niet meer hierover replyen.

Geen vooroordelen? Ga je het nu nog ontkennen ook je onzin mbt photoshop?
  #32  
Oud 23-09-10, 00:32
Rollie2010 Rollie2010 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pascalletje Bekijk bericht
Via Wi-Fi laat speedtest.nl wel de goede waardes zien bij mij, maar via 3G van T-Mobile niet.
De speedtest.nl website werkt gewoon niet goed in combinatie met 3G van T-Mobile.
Ik heb 2 apps gevonden en op beide een speedtest laten lopen. (3G)
In de eerste test: ca 1860 kbits/s -> 232 kb/s
In de tweede test: 230 kb/s

Welke andere app heb je het dan over die de snelheid niet goed weergeeft?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0059.jpg‎ (37,1 KB, 16x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0060.jpg‎ (41,6 KB, 14x gelezen)
  #33  
Oud 23-09-10, 00:50
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Weet gewoon dat speedtests niet betrouwbaar zijn.
en 47mbit/seconde is simpelweg niet mogelijk op de 3G technologie, droom er dus ook niet van dat je dat hebt
  #34  
Oud 23-09-10, 01:15
Vivarobben Vivarobben is offline
Banned
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollie2010 Bekijk bericht
Ik heb 2 apps gevonden en op beide een speedtest laten lopen. (3G)
In de eerste test: ca 1860 kbits/s -> 232 kb/s
In de tweede test: 230 kb/s

Welke andere app heb je het dan over die de snelheid niet goed weergeeft?
Dat is geen app dat is gewoon surfen naar www.speedtest.nl via safari.
  #35  
Oud 23-09-10, 01:17
Vivarobben Vivarobben is offline
Banned
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
Weet gewoon dat speedtests niet betrouwbaar zijn.
en 47mbit/seconde is simpelweg niet mogelijk op de 3G technologie, droom er dus ook niet van dat je dat hebt

Lees jij alleen de 1e 5 posts ofzo? #fail
  #36  
Oud 23-09-10, 09:52
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Speedtests zoals deze zijn uberhaupt niet betrouwbaar, het meet niet de snelheid van je lijn, maar de snelheid naar/van hun server. Heb je vrij weinig aan dus. Alleen met meerdere tests (en meerdere servers) en dan gemiddeldes nemen kun je een redelijke inschatting maken.

Daarbij komt idd zoals kal_el terecht zegt dat je bij een uitslag van 46Mbyte/sec niet eens hoeft na te denken of het kan kloppen. Via 3G kan het niet kloppen, dus gaat iets ergens fout. Daar hoef je de rest van de posts ook niet voor te lezen in dat geval
  #37  
Oud 23-09-10, 12:00
Vivarobben Vivarobben is offline
Banned
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Speedtests zoals deze zijn uberhaupt niet betrouwbaar, het meet niet de snelheid van je lijn, maar de snelheid naar/van hun server. Heb je vrij weinig aan dus. Alleen met meerdere tests (en meerdere servers) en dan gemiddeldes nemen kun je een redelijke inschatting maken.

Daarbij komt idd zoals kal_el terecht zegt dat je bij een uitslag van 46Mbyte/sec niet eens hoeft na te denken of het kan kloppen. Via 3G kan het niet kloppen, dus gaat iets ergens fout. Daar hoef je de rest van de posts ook niet voor te lezen in dat geval

Je hoeft niet na te denken? Ik wilde er een verklaring voor en die heb ik nu gekregen...al dat overbodige gejank van jou voegt daar helemaal niets aan toe. Mbt "meerdere test", ik had eerder al vermeld dat ik die test min. 30 x had uitgevoerd.

Nogmaals; als je reageert, reageer dan inhoudelijk en lees niet alleen de eerste en laatste post in een topic. Het is wel handig dat je weet WAAROP je reageert.


Citaat:
het meet niet de snelheid van je lijn, maar de snelheid naar/van hun server. Heb je vrij weinig aan dus.
Duhhh hij meet dus de snelheid van je lijn naar een server die het dichtst in de buurt staat. Heb je daar vrij weinig aan? Hoe doen de andere tests dat dan? juist, op precies dezefde manier. De pc inet snelheid wordt gewoon representatief weer gegeven. Dus "daar heb je vrij weinig aan" is weer grote bullshit omdat je niet weet waar je over praat.



Kan van mij part en slotje op dit topic want het probleem is reeds opgelost/ verklaard.

Laatst gewijzigd door Vivarobben; 23-09-10 om 12:08.
  #38  
Oud 23-09-10, 13:18
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Dat je zo loopt te schelden zal je iig veel hulp opleveren op een forum. Communicatie en begrijpend lezen zal wel niet je sterkste punt zijn, dus ik zal het nogmaals uitleggen.

Je hoeft er idd niet verder over na te denken als je zo'n snelheid ziet over 3G, dan klopt het gewoon niet.

Daarnaast zeg ik niet dat je dezelfde speedtest 30x moet uitvoeren, maar van meerdere locaties (dus van speedtest.net / speedtest.nl / etc). Zulke speedtests zijn ook meestal maar een redelijke indicatie van de echte snelheid. Bij al die speedtests wordt bijv mijn uploadsnelheid op 80mbit geklokt, terwijl hij maar 35mbit is.

Nee, hij meet niet de snelheid van je lijn naar een server die het dichtst in de buurt staat, hij neemt gewoon een server waarvan ie dat denkt, maar die misschien niet eens dicht in de buurt staat. Of hij neemt altijd dezelfde server (speedtest.nl is altijd dezelfde). Daar heb je dus idd vrij weinig aan.

Andere van zulke tests zijn op zich zelf staand ook niet veelzeggend, zoals ik al zei, maar door meerdere servers te gebruiken kan het dat wel worden.

Ik weet precies waar ik over praat, dank je wel, zoals je kan lezen
  #39  
Oud 23-09-10, 13:30
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Nog een voorbeeldje. Stel je test je snelheid via een site die alleen maar servers in Amerika heeft (bij speedtest.nl kun je bijv niet makkelijk zien waar die server staat dus je gokt maar op .nl adhv de url).

Hij zal waarschijnlijk de dichtstbijzijnde server pakken (New York bijvoorbeeld) en dan gaan testen. De snelheid zal niet echt hoog uitpakken (door de afstand en waarschijnlijk slechte routing). Dat herhaal je 30x en dan heb je nog steeds geen degelijke snelheidsmeting van hoe snel jouw 3G verbinding is.

Wat je eigenlijk moet hebben om een échte snelheidsmeting uit te voeren is dus een speedtestsite van T-Mobile zelf. Die zit op hun eigen netwerk en rekent dus precies de snelheid van hun netwerk tot aan jouw telefoon, in plaats van het andere traject (speedtest <-> t-mobile <-> jouw telefoon) die een extra stap met zich meebrengt en dus een hele rare snelheid kan geven door allerlei factoren.
  #40  
Oud 23-09-10, 13:51
Vivarobben Vivarobben is offline
Banned
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Bij al die speedtests wordt bijv mijn uploadsnelheid op 80mbit geklokt, terwijl hij maar 35mbit is.
Yeah right, 30x achter elkaar zeker? Ik kan je het nu al vertellen: NIET dus.

Citaat:
Hij zal waarschijnlijk de dichtstbijzijnde server pakken (New York bijvoorbeeld) en dan gaan testen

Waar haal jij deze onzin nu weer vandaan? Hij pakt een server in Amsterdam, Amstelveen, Hilversum of Utrecht. New York? WTF? Je kan die servers zelf selecteren als je wilt. Houdt toch eens op met die sprookjesverhalen van je. Je bewijst voor de zoveelste keer dat je zelf niet weet waar je over praat.


En wat zit jij nu nog steeds te janken over "hulp aanbieden"? Ga eens een keer het topic helemaal lezen dan had je kunnen weten dat we er allang uit waren. De rest van die onzin van jou ga ik niet eens meer lezen.

Laatst gewijzigd door Vivarobben; 23-09-10 om 13:54.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: iPad1,1_4.3_8F190_Restore.ipsw wat doet dit precies? gewooneu iTunes 1 30-03-11 17:28
Hoe zit het nu precies??? lucysprenkels Archief 1 20-10-09 12:47
iPhone 3G: Hoe werkt het allemaal nou precies? jefp Unlock 9 30-06-09 23:39
UDID, Os 3.0 wat is dit nou precies? Boy van Baal iPhone algemeen 14 25-03-09 15:09
Call forwarding: wat doet dit precies? Spikes iPhone algemeen 8 19-10-07 22:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:25.