iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Toestemmingsformulier traceren op IMEI nummer T-mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/73084-toestemmingsformulier-traceren-op-imei-nummer-t-mobile.html)

jellerrr 29-09-10 23:29

Oke, hou me op de hoogte want ik ben inderdaad heel benieuwd of je zo even 1-2-3 een nieuwe zult krijgen. Ik ga komend weekend naar de T-mobile shop, kijken wat ze daar zullen zeggen!

stschuurhuis 30-09-10 13:31

Ik hou je zeker op de hoogte, nu even afwachten wanneer ze volgende week terugbellen. Hopelijk zo snel mogelijk.

stschuurhuis 03-10-10 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stschuurhuis (Bericht 573751)
Ik hou je zeker op de hoogte, nu even afwachten wanneer ze volgende week terugbellen. Hopelijk zo snel mogelijk.

Ze hebben me vrijdag al teruggebeld. Ze komen morgen een nieuwe iPhone 3GS afleveren. Ik ben weer helemaal blij!

jellerrr 04-10-10 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stschuurhuis (Bericht 575954)
Ze hebben me vrijdag al teruggebeld. Ze komen morgen een nieuwe iPhone 3GS afleveren. Ik ben weer helemaal blij!

Oke, tof!

Ik ben afgelopen zaterdag even naar de T-mobile shop hier in de buurt geweest. De verkoper begreep mijn punt volledig, maar hij kon er ook niets aan doen, en vertelde me ook dat helaas eigenlijk de enige optie is de brief ondertekenen als ik nog een telefoon terug wil hebben.

Dus ik heb nu toch ook maar de brief ondertekend, en ben benieuwd wat er nu zal komen..

stschuurhuis 04-10-10 21:47

Vanmiddag m'n "nieuwe" toestel ontvangen, er was beloofd dat ik een nieuwe zou krijgen, op zich niet erg als ik een refurbished toestel krijg, als het er maar netjes uitziet allemaal.

Maar wat ik vanmiddag kreeg sloeg echt alles, toestel vol met krassen, het gaatje waarmee je de simkaarthouder opent is 3 à 4x zo groot als normaal, alsof er iemand met een paperclip in heeft lopen wurmen en van de oplader die erbij zat was de coating van de draad gewoon half weg, de zilveren draadjes staken overal tussenuit.

Ik heb gelijk t-mobile gebeld dat ik het hier absoluut niet mee eens ben, ik wordt weer teruggebeld, dus wederom afwachten.

jellerrr 04-10-10 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stschuurhuis (Bericht 576910)
Vanmiddag m'n "nieuwe" toestel ontvangen, er was beloofd dat ik een nieuwe zou krijgen, op zich niet erg als ik een refurbished toestel krijg, als het er maar netjes uitziet allemaal.

Maar wat ik vanmiddag kreeg sloeg echt alles, toestel vol met krassen, het gaatje waarmee je de simkaarthouder opent is 3 à 4x zo groot als normaal, alsof er iemand met een paperclip in heeft lopen wurmen en van de oplader die erbij zat was de coating van de draad gewoon half weg, de zilveren draadjes staken overal tussenuit.

Ik heb gelijk t-mobile gebeld dat ik het hier absoluut niet mee eens ben, ik wordt weer teruggebeld, dus wederom afwachten.

Pfft, nou lekker weer om te horen dit idd..
Ik hoop (en ga er vanuit) dat ze dit nog wel fixen voor je.
Vooral omdat ze hadden toegezegd een nieuwe te sturen.

Hou me op de hoogte, ik zal t ook hier plaatsen zodra ik bericht heb!

stschuurhuis 05-10-10 15:25

Zojuist weer gebeld door de klantenservice, donderdag komen ze 'm omruilen voor een nieuwe.

We wachten maar weer af.

jellerrr 06-10-10 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stschuurhuis (Bericht 577287)
Zojuist weer gebeld door de klantenservice, donderdag komen ze 'm omruilen voor een nieuwe.

We wachten maar weer af.

Oke, duimen maar! :P

Ik heb inmiddels bericht gekregen van m'n aanvraag om advies bij de consumentenbond, dit is wat ik als reactie krijg:

***
Wat zijn uw rechten?

Als u iets koopt, hebt u recht op een goed product. De verkoper is hier verantwoordelijk voor. Wanneer het product kapot is, hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Vermeldt de verkoper dat zij zich vrijwaren van vorderingen/aanspraken? Dat kan, maar u blijft toch recht houden op een reparatie of nieuw product. Dit staat namelijk in de wet. Het is dus geen middel om u geen nieuwe telefoon aan te bieden als dat nodig zou zijn.
***

Een prima reactie dus, misschien ook handig voor jou?

In de tussentijd wacht ik nog even af wat er uit het onderzoek komt, want heb dus vorige week de brief ondertekend!

stschuurhuis 07-10-10 12:12

Vanochtend zijn ze geweest, ik heb een splinternieuwe 3GS gekregen, eind goed al goed gelukkig.

Hopelijk komt het bij jou ook helemaal goed!

jellerrr 07-10-10 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stschuurhuis (Bericht 578687)
Vanochtend zijn ze geweest, ik heb een splinternieuwe 3GS gekregen, eind goed al goed gelukkig.

Hopelijk komt het bij jou ook helemaal goed!

Oke, netjes!

Ik wacht nog 1 week op de uitslag van het onderzoek, en daarna zal ik ook bellen wat de status is! :)

jellerrr 19-10-10 15:11

Oke, zojuist gebeld, ik kreeg de keus tussen morgen een nieuwe iphone 3GS 8 GB krijgen of op de wachtlijst geplaatst worden voor een iphone 3G 16 GB.

Ik heb toch maar gekozen voor een iphone 3GS 8 GB, in opslagruimte ga ik er natuurlijk op achteruit maar in performance toch wel weer iets vooruit dus dit compenseert wel weer. Ik ben allang blij dat het (hopelijk) nou eindelijk opgelost wordt. Zal morgen laten weten of het ook echt allemaal gelukt is! :p

jellerrr 20-10-10 10:27

Vanmorgen een nieuwe 3GS 8GB gekregen, ik ben blij dat het uiteindelijk op deze manier opgelost is!

Nu alleen ff uitvogelen hoe ik de "belangrijke" data van de 16 GB op de 8 GB telefoon krijg..:p

wouter1981 20-10-10 13:15

Gefeliciteerd! Gewoon je backup terugzetten...

jellerrr 20-10-10 14:28

Yep, backup terug gezet, alles werkt weer tiptop!

Dank voor alle hulp die ik hier gekregen heb! :)

superdave 21-10-11 16:31

Ik heb nu ook zo'n mooi verhaal. Dreigende brief, vraag me af of ik hem moet tekenen!? Iemand al ervaring als je hem niet tekent, of een eigen brief met voorwaarden stuurt?

Overigens wat doen ze allemaal bij zo'n imei check? Toevallig net de KPN TD gesproken die kennen dat helemaal niet, ivm privacy niet haalbaar.

stschuurhuis 23-10-11 21:49

Met zo'n IMEI-check kunnen ze controleren waar en wanneer het toestel aan is geweest. Ik heb namelijk doorgegeven op welke dag en tijdstip ik mijn iPhone naar hun heb opgestuurd, aan de hand van de IMEI-check konden ze precies zien dat ik inderdaad rond die dag en tijd het toestel uit heb gezet en dat hij daarna niet meer aan is geweest.

Zal onder andere zijn om fraude te voorkomen denk ik.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:17.