iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   t-mobile factuur: 550 euro (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/73190-t-mobile-factuur-550-euro.html)

hoi2 27-09-10 13:23

t-mobile factuur: 550 euro
 
Hallo mensen,

Ik was voor 2 weken op vakantie in Turkije. Ik heb met mijn iphone gebruik gemaakt van gratis wireless internet in de bus en die bij mijn tante. Ik zag soms dat de verbinding verbroken werd en hij de netwerk van t-mobile pakte ja. maar nu kreeg ik een factuur van 550 euro en dat vind ik echt veel. ik moet 5 euro per mb betalen. Ik vind dit echt niet kunnen, ik heb de gratis wireless verbinding gekozen

wat kan ik eraan doen? ik heb gebeld, maar zij zeggen dat ik moet betalen

Ik heb 4,5 maanden geleden ook paar emails gestuurd, mijn netwerk valt steeds uit, ik kan niet bellen. ik werd 1 keer gebeld, maar toen was ik in de les en erna heb ik ook 1 gestuurd, maar kreeg geen email terug. Ze zouden toch ook compensatie geven?

ik had 78 minuten gebelt en het kost 98 euro
ik werd 29 minuten gebelt en ik moet 22 euro betalen

iemand enige idee voor deze internet factuur voor mijn iphone?

groeten, Halil

paulT 27-09-10 13:28

Er is al heel veel gewaarschuwd voor buitenlands telefoon en data gebruik. Stel een limiet in van 50 euro voor data bij je provider en blijf met je poten van de telefoon af in het buitenland. Disable het dataverkeer en gebruik alleen een Wi-Fi verbinding om je email te bekijken.
De rekening zul je moeten betalen.

hoi2 27-09-10 13:33

ik had daarvoor gevraagd in de winkel in groningen, ze zeiden dat dat niet mogelijk was

ik had ze ook gevraagd of ik me telefoon kon laten repareren, ze zeiden het kost zoveel, en nu hoor ik van anderen dat ik niet eens wat hoefde te betalen, ik had gewoon 1 jaar garantie op mijn iphone en die domme idioten vertellen me maar andere dingen

jansenpam 27-09-10 14:03

Wie is hier nu dom? Iedereen weet toch dat je data-roaming uit moet zetten. Zeker als je naar het buitenland gaat!!!!
Ik snap alleen niet wat je hoge internet-rekening met een kapotte (?) telefoon te maken heeft. De enige mogelijkheid die ik zo zie is dat je telefoon kapot is, waardoor je onbewust data-roaming aan had staan?

hoi2 27-09-10 14:07

Nou mijn internet is nog steeds in het turks hoe kan dat? mijn hele telfoon is wel in NL weer, maar als ik naar internet ga,

staat in plaats van ga --> git

in turks dus

data-roaming had ik wel uit

jansenpam 27-09-10 14:21

Als data-roaming uit stond is er inderdaad iets mis met je telefoon...
Ik zou dan gewoon ff naar een T-Mobile winkel lopen en het even rustig uitleggen. En niet te snel gaan roepen dat het domme idioten zijn... dan hebben ze denk ik minder zin om je te helpen.
Succes ermee!

Dyna20 27-09-10 14:30

Moet je dat zelf instellen dan met die max 50 euro? Ik dacht dat het automatisch was. Ja als je dataroaming uit had staan is het wel een probleem. Maar ja wie ga je ansprakelijk stellen?

hoi2 27-09-10 14:40

ik weet al dat ze gaan zeggen dat die data-roaming mijn eigen verantwoordelijkheid was

iemand anders ideeën?

Erulezz 27-09-10 15:45

Je factuur betalen. Heb je zelf data-roaming aangezet? (Dat je dus in het buitenland kunt internetten) Zo ja, dan gaat T-Mobile vrij weinig voor je doen vrees ik..

hoi2 27-09-10 15:59

ik had het wel uitgzet, maar me telefoon heeft zoieso problemen, misschien dat hij toch die wireless niet gebruikte, maar mijn eigen t-mobile internet, wat kan ik eraan doen?

Delvenaartje 27-09-10 16:00

Alleen als jij kunt aantonen dat je GEEN data-roaming heb gebruikt, dan lijkt het mij dat ze met je meekijken voor een passende oplossing.
Maar als jij zegt, dat je 't uit heb gezet en op je factuur stond dat 't aanstaat.. sja, gewoon dokken lijkt me.
Op z'n hoogst zou je misschien 'korting' op je factuur eruit kunnen krijgen, maar ook daar twijfel ik aan.

eagerprinses 27-09-10 16:30

Je moet het denk ik niet hier oplossen maar helaas betalen, dit ga je niet winnen denk ik

ps wat betreft datalimiet

Voor klanten van KPN, Hi en Vodafone is het vanaf 1 maart mogelijk een maandlimiet van € 59,50 (incl. btw) in te stellen voor dataverkeer met een notebook of mobiele telefoon in het buitenland. Voor T-Mobile abonnees zal de maandelijkse limiet vanaf 3 mei automatisch gelden voor de EU-landen.

Dus EU landen NIET Turkije

Goede les voor volgende keer

hoi2 27-09-10 19:39

morgen ga ik mijn abbo opzeggen, t-mobile is echt een joke, de laatste 6 maanden zelf slechte netwerk:)

Delvenaartje 28-09-10 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hoi2 (Bericht 571668)
morgen ga ik mijn abbo opzeggen, t-mobile is echt een joke, de laatste 6 maanden zelf slechte netwerk:)

Ben blij dat je daar nu ook achter komt ;)

Maar dan alsnog moet jij je rekening gewoon betalen..

ppl 28-09-10 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Delvenaartje (Bericht 571413)
Alleen als jij kunt aantonen dat je GEEN data-roaming heb gebruikt, dan lijkt het mij dat ze met je meekijken voor een passende oplossing.

Andere gedachtengang: T-Mobile claimt dat je roaming hebt gebruikt en dat je daarvoor x bedrag moet betalen. Wie claimt bewijst dus T-Mobile mag dan laten zien wat er aan dataverkeer is geweest. Volgens mij vermelden ze dat soort dingen wel op een gespecificeerde rekening dus vraag om zo'n gespecificeerde rekening of iets waarop ze laten zien wat je dataverkeer is geweest. Lijkt mij de enige manier om unaniem vast te stellen aan wie het nou ligt.

YMGV 28-09-10 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hoi2 (Bericht 571246)
Ik zag soms dat de verbinding verbroken werd en hij de netwerk van t-mobile pakte ja.

Het lijkt me dat je toch stiekem data-roaming niet uit had staan en je geeft zelfs aan dat je het hebt gezien...

thegame1512 28-09-10 16:43

Blijkbaar heb je je dataroaming niet uitgezet anders kan je onmogelijk data hebben verbruikt. Het verhaal van je kapotte telefoon en dat je data roaming uit hebt gezet is ook hoogst onaannemelijk.

Er is maar 1 oplossing en dat is betalen.

Bronhi 06-10-10 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hoi2 (Bericht 571273)
Nou mijn internet is nog steeds in het turks hoe kan dat? mijn hele telfoon is wel in NL weer, maar als ik naar internet ga,

staat in plaats van ga --> git

in turks dus

data-roaming had ik wel uit


Speciaal voor dit geregistreerd...

Druk ff op dat wereldbol icoontje naast je spatie-toets, dan merk je dat het naar nederlands verspringt... ;) en zie je weer GA....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:06.