//

t-mobile factuur: 550 euro

t-mobile factuur: 550 euro discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen, Ik was voor 2 weken op vakantie in Turkije. Ik heb met mijn iphone gebruik gemaakt van gratis wireless internet in de bus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-09-10, 14:23
hoi2 hoi2 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 6
Standaard t-mobile factuur: 550 euro

Hallo mensen,

Ik was voor 2 weken op vakantie in Turkije. Ik heb met mijn iphone gebruik gemaakt van gratis wireless internet in de bus en die bij mijn tante. Ik zag soms dat de verbinding verbroken werd en hij de netwerk van t-mobile pakte ja. maar nu kreeg ik een factuur van 550 euro en dat vind ik echt veel. ik moet 5 euro per mb betalen. Ik vind dit echt niet kunnen, ik heb de gratis wireless verbinding gekozen

wat kan ik eraan doen? ik heb gebeld, maar zij zeggen dat ik moet betalen

Ik heb 4,5 maanden geleden ook paar emails gestuurd, mijn netwerk valt steeds uit, ik kan niet bellen. ik werd 1 keer gebeld, maar toen was ik in de les en erna heb ik ook 1 gestuurd, maar kreeg geen email terug. Ze zouden toch ook compensatie geven?

ik had 78 minuten gebelt en het kost 98 euro
ik werd 29 minuten gebelt en ik moet 22 euro betalen

iemand enige idee voor deze internet factuur voor mijn iphone?

groeten, Halil

Laatst gewijzigd door hoi2; 27-09-10 om 14:26.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-09-10, 14:28
paulT paulT is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: hoofdstad
Berichten: 264
Standaard

Er is al heel veel gewaarschuwd voor buitenlands telefoon en data gebruik. Stel een limiet in van 50 euro voor data bij je provider en blijf met je poten van de telefoon af in het buitenland. Disable het dataverkeer en gebruik alleen een Wi-Fi verbinding om je email te bekijken.
De rekening zul je moeten betalen.

Laatst gewijzigd door paulT; 27-09-10 om 14:51.
  #3  
Oud 27-09-10, 14:33
hoi2 hoi2 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 6
Standaard

ik had daarvoor gevraagd in de winkel in groningen, ze zeiden dat dat niet mogelijk was

ik had ze ook gevraagd of ik me telefoon kon laten repareren, ze zeiden het kost zoveel, en nu hoor ik van anderen dat ik niet eens wat hoefde te betalen, ik had gewoon 1 jaar garantie op mijn iphone en die domme idioten vertellen me maar andere dingen
  #4  
Oud 27-09-10, 15:03
jansenpam jansenpam is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 16
Standaard

Wie is hier nu dom? Iedereen weet toch dat je data-roaming uit moet zetten. Zeker als je naar het buitenland gaat!!!!
Ik snap alleen niet wat je hoge internet-rekening met een kapotte (?) telefoon te maken heeft. De enige mogelijkheid die ik zo zie is dat je telefoon kapot is, waardoor je onbewust data-roaming aan had staan?
  #5  
Oud 27-09-10, 15:07
hoi2 hoi2 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 6
Standaard

Nou mijn internet is nog steeds in het turks hoe kan dat? mijn hele telfoon is wel in NL weer, maar als ik naar internet ga,

staat in plaats van ga --> git

in turks dus

data-roaming had ik wel uit
  #6  
Oud 27-09-10, 15:21
jansenpam jansenpam is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 16
Standaard

Als data-roaming uit stond is er inderdaad iets mis met je telefoon...
Ik zou dan gewoon ff naar een T-Mobile winkel lopen en het even rustig uitleggen. En niet te snel gaan roepen dat het domme idioten zijn... dan hebben ze denk ik minder zin om je te helpen.
Succes ermee!
  #7  
Oud 27-09-10, 15:30
Dyna20 Dyna20 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 114
Standaard

Moet je dat zelf instellen dan met die max 50 euro? Ik dacht dat het automatisch was. Ja als je dataroaming uit had staan is het wel een probleem. Maar ja wie ga je ansprakelijk stellen?
  #8  
Oud 27-09-10, 15:40
hoi2 hoi2 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 6
Standaard

ik weet al dat ze gaan zeggen dat die data-roaming mijn eigen verantwoordelijkheid was

iemand anders ideeën?
  #9  
Oud 27-09-10, 16:45
Erulezz Erulezz is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 90
Standaard

Je factuur betalen. Heb je zelf data-roaming aangezet? (Dat je dus in het buitenland kunt internetten) Zo ja, dan gaat T-Mobile vrij weinig voor je doen vrees ik..
  #10  
Oud 27-09-10, 16:59
hoi2 hoi2 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 6
Standaard

ik had het wel uitgzet, maar me telefoon heeft zoieso problemen, misschien dat hij toch die wireless niet gebruikte, maar mijn eigen t-mobile internet, wat kan ik eraan doen?
  #11  
Oud 27-09-10, 17:00
Delvenaartje Delvenaartje is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 169
Standaard

Alleen als jij kunt aantonen dat je GEEN data-roaming heb gebruikt, dan lijkt het mij dat ze met je meekijken voor een passende oplossing.
Maar als jij zegt, dat je 't uit heb gezet en op je factuur stond dat 't aanstaat.. sja, gewoon dokken lijkt me.
Op z'n hoogst zou je misschien 'korting' op je factuur eruit kunnen krijgen, maar ook daar twijfel ik aan.
__________________
There’s always something for anyone to love or hate. What makes the iPhone so special is that it takes love and hate with the loftiness of a royalty.
  #12  
Oud 27-09-10, 17:30
eagerprinses eagerprinses is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 10
Standaard

Je moet het denk ik niet hier oplossen maar helaas betalen, dit ga je niet winnen denk ik

ps wat betreft datalimiet

Voor klanten van KPN, Hi en Vodafone is het vanaf 1 maart mogelijk een maandlimiet van € 59,50 (incl. btw) in te stellen voor dataverkeer met een notebook of mobiele telefoon in het buitenland. Voor T-Mobile abonnees zal de maandelijkse limiet vanaf 3 mei automatisch gelden voor de EU-landen.

Dus EU landen NIET Turkije

Goede les voor volgende keer
  #13  
Oud 27-09-10, 20:39
hoi2 hoi2 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 6
Standaard

morgen ga ik mijn abbo opzeggen, t-mobile is echt een joke, de laatste 6 maanden zelf slechte netwerk
  #14  
Oud 28-09-10, 12:09
Delvenaartje Delvenaartje is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoi2 Bekijk bericht
morgen ga ik mijn abbo opzeggen, t-mobile is echt een joke, de laatste 6 maanden zelf slechte netwerk
Ben blij dat je daar nu ook achter komt

Maar dan alsnog moet jij je rekening gewoon betalen..
  #15  
Oud 28-09-10, 16:56
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Delvenaartje Bekijk bericht
Alleen als jij kunt aantonen dat je GEEN data-roaming heb gebruikt, dan lijkt het mij dat ze met je meekijken voor een passende oplossing.
Andere gedachtengang: T-Mobile claimt dat je roaming hebt gebruikt en dat je daarvoor x bedrag moet betalen. Wie claimt bewijst dus T-Mobile mag dan laten zien wat er aan dataverkeer is geweest. Volgens mij vermelden ze dat soort dingen wel op een gespecificeerde rekening dus vraag om zo'n gespecificeerde rekening of iets waarop ze laten zien wat je dataverkeer is geweest. Lijkt mij de enige manier om unaniem vast te stellen aan wie het nou ligt.
  #16  
Oud 28-09-10, 17:21
YMGV YMGV is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoi2 Bekijk bericht
Ik zag soms dat de verbinding verbroken werd en hij de netwerk van t-mobile pakte ja.
Het lijkt me dat je toch stiekem data-roaming niet uit had staan en je geeft zelfs aan dat je het hebt gezien...
  #17  
Oud 28-09-10, 17:43
thegame1512 thegame1512 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 41
Standaard

Blijkbaar heb je je dataroaming niet uitgezet anders kan je onmogelijk data hebben verbruikt. Het verhaal van je kapotte telefoon en dat je data roaming uit hebt gezet is ook hoogst onaannemelijk.

Er is maar 1 oplossing en dat is betalen.
  #18  
Oud 06-10-10, 17:29
Bronhi Bronhi is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoi2 Bekijk bericht
Nou mijn internet is nog steeds in het turks hoe kan dat? mijn hele telfoon is wel in NL weer, maar als ik naar internet ga,

staat in plaats van ga --> git

in turks dus

data-roaming had ik wel uit

Speciaal voor dit geregistreerd...

Druk ff op dat wereldbol icoontje naast je spatie-toets, dan merk je dat het naar nederlands verspringt... en zie je weer GA....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Factuur T-mobile klopt niet! marcelraps Odido (T-Mobile) 11 15-12-10 18:31
iphone 4 32 gb 550 euro?? kokkie44 Koopinformatie Nederland 9 22-09-10 19:46
Factuur ontvangen van T Mobile Telemovel67 Odido (T-Mobile) 0 25-08-10 23:54
Betreft my t-mobile online factuur hopjesvla Odido (T-Mobile) 10 04-12-09 20:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:49.