iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-Mobile Simunlock (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/74339-t-mobile-simunlock.html)

robinv71 08-10-10 09:31

T-Mobile Simunlock
 
Hallo forumleden,

Ik heb en 5 maanden geleden en 3gS gekocht daar heb ik de volle prijs voor betaald,
ik gebruik hem met mijn T-Mobile prepay kaart.Nu heb ik en mail naar T-Mobile gestuurd om de sim unlock code te krijgen,aangezien ik de telefoon zelf heb betaald zonder en financiering van T-Mobile door middel van en abo.


"Simlocks worden gebruikt wanneer u een gratis telefoon krijgt bij uw abonnement. Of wanneer u er eentje heel goedkoop bij uw abonnement kunt kopen. Door de simlock te plaatsen, zorgen de aanbieders ervoor dat u de telefoon op hun netwerk gebruikt. Zodat zij daarmee de kosten voor de telefoon kan terugverdienen tijdens de loop van uw contract.'.

Ben benieuwd wat ze hier van gaan zegen.....

Jazzamataz 08-10-10 09:40

Wat is precies je vraag?

robinv71 08-10-10 09:44

Ze willen dat ik voor en Toestel unlock moet betalen,zie hier de reactie op mijn eerste mail.


Wij danken u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie.

Als er wel een simlock op uw toestel blijkt te staan, kan deze vanaf een jaar na aanschaf zonder kosten verwijderd worden. Binnen dit jaar betaalt u 120 euro in de eerste drie maanden na aanschaf. Vervolgens worden de kosten elk kwartaal verlaagd naar 90 euro, 70 euro en 50 euro.

Voor het aanvragen van een simunlockcode verwijs ik u allereerst naar My T-Mobile. Na het inloggen kiest u onderaan het scherm direct voor 'Simunlockcode aanvragen'. Indien mogelijk toont T-Mobile u de simunlockcode binnen enkele ogenblikken. Zo niet, dan kunt u de code bij T-Mobile Klantenservice aanvragen.

Om uw simunlockcode telefonisch aan te vragen kunt u bellen met T-Mobile Klantenservice op telefoonnummer 06 - 2400 1200. Houdt u uw IMEI-nummer alstublieft bij de hand. U vindt dit nummer door op uw mobiele telefoon *#06# in te toetsen of door achter de batterij van uw toestel te kijken. Daarnaast kunt u natuurlijk een reactie versturen op dit e-mailbericht, met daarin de volgende gegevens:

- uw mobieletelefoonnummer;
- het merk en type toestel;
- het IMEI-nummer van het toestel;
- het adres waarnaar T-Mobile de unlockcode kan versturen.

De medewerkers van T-Mobile Klantenservice zijn u dan graag verder van dienst.

Wij vertrouwen erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd en wensen u een prettige dag toe.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

wouter1981 08-10-10 10:22

Je hebt een telefoon met simlock gekocht. Pas wanneer het toestel een jaar oud is, is de telecomaanbieder (van de simlock) verplicht kosteloos de simlock te verwijderen. Tot die tijd mogen ze hier geld voor vragen.

robinv71 08-10-10 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 579360)
Je hebt een telefoon met simlock gekocht. Pas wanneer het toestel een jaar oud is, is de telecomaanbieder (van de simlock) verplicht kosteloos de simlock te verwijderen. Tot die tijd mogen ze hier geld voor vragen.

Tot die tijd mogen ze hier geld voor vragen. Vragen voor wat? ik heb de toestel zelf gekocht rond de 700 euro dan verwacht ik wel dat ik hem kosteloos simlock vrij kan maken,ik heb geen abo bij t-mobile volgens de regelementen al ik en abo zou hebben dan zou het wel gelden dat ik en jaar moet wachten omdat t-mobile dan de toestel betaald

onny0808 08-10-10 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robinv71 (Bericht 579390)
Tot die tijd mogen ze hier geld voor vragen. Vragen voor wat? ik heb de toestel zelf gekocht rond de 700 euro dan verwacht ik wel dat ik hem kosteloos simlock vrij kan maken,ik heb geen abo bij t-mobile volgens de regelementen al ik en abo zou hebben dan zou het wel gelden dat ik en jaar moet wachten omdat t-mobile dan de toestel betaald

Snap dat je het graag gratis wilt, maar dat is nu eenmaal niet zo..... Dat je ergens anders dan bij t-mobile 700 euro heb uitgegeven is niet hun probleem. Als je bij t-mobile wilt laten unlocken gaat dat geld kosten!!!

wouter1981 08-10-10 12:49

Ze kunnen geld vragen voor het, binnen een jaar na aanschaf, verwijderen van de simlock.

Dat het toestel 700 euro heeft gekost betekend niet dat het simlockvrij maken dan gratis moet zijn.

Wanneer je je toestel simlockvrij wil maken dan kun je gewoon bellen met de unlocklijn van T-Mobile. Nummer is 070-3056007. Als je dan zorgt dat er voldoende geld op je prepaid staat dan kunnen ze het direct voor elkaar maken. Uiteraard moet je wel je IMEI bij de hand hebben.

robinv71 08-10-10 13:35

in iedergeval thanx voor de reacties.Wat mij betrefd mag er en slotje op dit topic.:P

Predcaliber 08-10-10 14:06

wat ik overigens wel erg opmerkelijk vindt aan dit bericht, is waarom je niet gewoon een Tmobile abbo hebt genomen i.c.m. de 3gs? dit zou je wel echt ontzettend veel geld hebben gescheeld!
(Of gewoon niet Tmobile met hun verschrikkelijk belabberde netwerk.. )


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:23.