iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   iPhone 4 simlockvrij maken (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/75130-iphone-4-simlockvrij-maken.html)

nebilem 14-10-10 22:23

iPhone 4 simlockvrij maken
 
Hallo,

Ik heb vandaag via de klantenservice van tmobile te horen gekregen dat ik mijn iPhone 4 gratis mag unlocken. Hiervoor moet ik via hun site de instructies volgen. Ik heb een aantal simkaarten geknipt tot micro simkaarten. Dat zijn kaarten van dekamobiel en Kruidvat mobiel. Maar als ik deze vervolgens in mijn iPhone doe gebeurt er niets. Ik hoor toch een melding te krijgen dat de telefoon alleen tmobile kan hebben? Ik heb mijn toestel nog niet simlockvrij gemaakt want kan geen andere kaart krijgen. Moet ik perse een KPN of Vodafone sim hebben? Of hoor ik sowieso geen melding te krijgen als ik een kaart van een andeere provider erin doen.

Chrisl 14-10-10 22:26

Volgens mij krijg je geen melding als hij al unlocked is, anders had je een ongeldige sim melding gekregen. Heb je wel gewoon bereik met die andere sims? En kan je bellen er mee?

nebilem 14-10-10 22:53

Nee hij is nog niet simlockvrij vrij. Die kaarten doen het niet in mijn iPhone maar als ik ze in mijn Nokia stop kan ik er mee bellen. Ik moet natuurlijk wel een adapter gebruiken.

nebilem 15-10-10 12:19

Het is me gelukt. Mijn Iphone 4 is officeel simlockvrij by Tmobile.

smtln 15-10-10 15:47

Wat is het verhaal erachter dat je gratis je iPhone 4 via T-Mobile mocht unlocken? Ben ook wel geïnteresseerd...

nebilem 15-10-10 16:05

Ik heb sinds augustus 2009 een iphone abo met een 3gs. Die is toen kapot gegaan en kreeg van de verzekering een nieuwe. Ik vroeg om de iphone 4 dat mocht tegen bijbetaling van eigenrisico. Heb toen bij tm aangekaart dat ik er neits aan kon doen dat ie kapot ging en daarom een nieuwe iphone 4 heb gekregen. Daarom is het alsnog gratis unlockt door tm.

Rookie24u 16-10-10 02:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nebilem (Bericht 585865)
Ik heb sinds augustus 2009 een iphone abo met een 3gs. Die is toen kapot gegaan en kreeg van de verzekering een nieuwe. Ik vroeg om de iphone 4 dat mocht tegen bijbetaling van eigenrisico. Heb toen bij tm aangekaart dat ik er neits aan kon doen dat ie kapot ging en daarom een nieuwe iphone 4 heb gekregen. Daarom is het alsnog gratis unlockt door tm.


even een vraagje?

Ik heb ook een t-mobile die ik zelf unlocked heb maar een telfort kaart die ik verknipt heb naar micro formaat daar krijg ik geen ontvangst mee.
Heb jij dat ook ervaren?

nebilem 16-10-10 23:05

Ja ik heb ook 2 simkaarten om zeep geholpen. Daarna heb ik op internet een template gevonden daarmee lukte het wel meteen bij de derde simkaart.

cwsmdb 06-11-10 09:38

had jij de verzekering zelf afgesloten of via t-mobile
heb je niet aan moeten tonen bij t-mobile dat het via de verzekering is gegaan of geloofde ze je meteen op je woord
heeft de verzekering voor een ander toestel gezorgd of heb je die zelf
elders gekocht want is per slot van rekening toch een t-mobile toestel
willen zij voor unlock kunnen zorgen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:31.