//

Relax Sim Only zonder data verkeer

Relax Sim Only zonder data verkeer discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn 2 jaar iPhone 150 abonnement op mijn iPhone 3G is verlopen en overweeg over te stappen naar Relax Sim Only 15 abonnement. Ik bel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-10-10, 11:23
hdjong hdjong is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 9
Standaard Relax Sim Only zonder data verkeer

Mijn 2 jaar iPhone 150 abonnement op mijn iPhone 3G is verlopen en overweeg over te stappen naar Relax Sim Only 15 abonnement. Ik bel niet veel, heb nog geen nieuw toestel nodig en mobiel internet op mijn iPhone is niet van levensbelang.

De verkoop adviseert uiteraard om bij gebruik van een iPhone bij T-Mobile om minimaal een data abonnement af te sluiten om hoge internet kosten te voorkomen.

Naar mijn weten kan ik op mijn iPhone 3G met iOS 4.1 bij de instellingen, Algemeen, Netwerk, Mobiele data uit zetten. Kan iemand mij bevestigen of ik met deze instelling zeker GEEN kosten in rekening krijg voor mobiele data?

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-10-10, 12:18
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hdjong Bekijk bericht
Mijn 2 jaar iPhone 150 abonnement op mijn iPhone 3G is verlopen en overweeg over te stappen naar Relax Sim Only 15 abonnement. Ik bel niet veel, heb nog geen nieuw toestel nodig en mobiel internet op mijn iPhone is niet van levensbelang.

De verkoop adviseert uiteraard om bij gebruik van een iPhone bij T-Mobile om minimaal een data abonnement af te sluiten om hoge internet kosten te voorkomen.

Naar mijn weten kan ik op mijn iPhone 3G met iOS 4.1 bij de instellingen, Algemeen, Netwerk, Mobiele data uit zetten. Kan iemand mij bevestigen of ik met deze instelling zeker GEEN kosten in rekening krijg voor mobiele data?

Alvast bedankt.
Zeker weten, als je mobiele data UIT laat staan, zul je zeker geen data kosten krijgen. Je kunt het in de gaten houden via Instellingen -> algemeen -> gebruik -> verbruik mobiele data (wel even resetten)
  #3  
Oud 15-10-10, 23:55
hdjong hdjong is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 9
Standaard

Bedankt voor je reactie.
Ik vermoed dat ik van Apple hierover geen sluitend antwoord zal krijgen. Ze verwijzen je door naar de provider.

Ik heb een keer een verkoper van T-Mobile aan de lijn gehad en die gaf min of meer toe dat met een iPhone (smartphone) mobiele data abonnement altijd actief is bij elk abonnement. Op een iPhone tot en met FW 3.x kan je dat niet uit zetten. behalve in buitenland (data roaming). Gelukkig kan dat met iOS 4 nu ook het dataverkeer met je eigen provider uit zetten en een Sim Only abonnement gebruiken zonder extra data abonnement te nemen. Dan voorkom je extra kosten voor data verkeer.

Aangezien T-Mobile bestaande iPhone klanten geen extra korting geven in vergelijk met nieuwe klanten op een iPhone 4G, wacht ik nog met de aanschaf van de iPhone 4G. Het laatste nieuws is dat de iPhone 4G per 1 november duurder wordt! We zullen zien.
  #4  
Oud 26-10-10, 12:47
mvrmaartje mvrmaartje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 1
Standaard

mijn dochter heeft een Ben regelmatig abo, (6,99 een leuk starters abonnement) zonder internetabonnement. Ze internet via Wi-Fi, waar dat kan. Nu is ze afgesloten omdat ze voor meer dan 200 € mb heeft verbruikt. Het verhaal: de satellietsignalen T-Mobile (moederbedrijf van Ben) zijn veel sterker dan Wi-Fi en blazen Wi-Fi eruit, zodat mijn dochter zonder dat zij het wist/weet gruwelijk veel dure MB's heeft verbruikt.
Is dit ptobleem bekent en wat kun je eraan doen?
  #5  
Oud 26-10-10, 13:36
hdjong hdjong is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 9
Standaard

Daar was ik in eerste instantie ook bang voor. Maar zoals je kan lezen in het begin van dit topic kan je lezen hoe dit te voorkomen.
Voor de zekerheid heb ik via dit topic bevestiging gevraagd of via deze werkwijze gegarandeerd geen data verkeer mogelijk is. Dit is door ballegooier bevestigd.

Inmiddels heb ik voor test mijn Mobiele data uit staan en mijn gebruik statistiek gereset. Verstuurd en Ontvangen gegevens mobiele netwerk blijven nu keurig op 0 bytes staan.

Mijn iPhone abonnement wordt binnenkort omgezet naar een Relax Sim Only. Dus zonder internet. Scheelt me voorlopig 30 euro per maand (inclusief kosten nieuwe iPhone).

Welk toestel heeft je dochter? Indien het een iPhone betreft, welke versie versie van het systeem staat er op? (Is te zien via: Instellingen, Algemeen, Info, Versie ....)

Laatst gewijzigd door hdjong; 26-10-10 om 13:58.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Data sim buitenland frankx Internet in buitenland (roaming) 2 24-06-11 13:26
iPad met data ab. + oude iPhone met sim only zonder internet Captain Krimson Overige providers Nederland 0 28-02-11 14:46
web'n'walk Plus in combinatie met Relax Sim only abonnement JordyxD Odido (T-Mobile) 5 16-03-10 16:02
ongewenst data verkeer macdotcom Odido (T-Mobile) 2 20-02-10 11:57
Incorrect SIM na upgrade zonder AT&T SIM fritspits Unlock [archief] 19 14-01-08 09:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:28.