iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Korting op iphone 4 bij verlenging (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/76866-korting-op-iphone-4-verlenging.html)

_kay_ 03-11-10 20:55

Korting op iphone 4 bij verlenging
 
Ik heb mijn abbo verlengt:
Ik had een 2 jarig i-150 abbonement bij mijn 3G. Nu heb ik 1 november (na prijsverhoging) de iphone 4 besteld (19 nov. kom ik aanmerking voor verlenging) naar een 1 jarig i-150 abbonement icm een iphone 4.

Normaal gesproken moet je (volgens de nieuwe prijzen)€400,00 bij betalen, weet iemand hoeveel korting tmobile geeft, bij verlenging?


(was een misverstand in de winkel met die nieuwe prijzen, dus de medewerker kon daar niets over zeggen of deed vaag..)
Alvast bedankt.

1-2tje 03-11-10 21:35

Diezelfde 400 euro; je krijgt geen korting bij verlenging van een i-abonnement maar betaald evenveel als een nieuwe klant.

_kay_ 04-11-10 01:25

uhm, beetje trieste boel. had op zn minst wel korting verwacht bij verlenging. Aangezien dit geeneens mijn eerste verlenging is.:mad:

cubesten 04-11-10 04:19

Bij veel bedrijven krijgen nieuwe klanten juist meer voordeel dan bestaande klanten, dus wat is eerlijk? Hetzelfde betalen vind ik best netjes.

(bij energiemaatschappijen krijg je het eerste half jaar gratis, maar bij bestaande klanten doen ze dat niet hoor..)

gfurnee 04-11-10 12:10

66% prijsverhoging
 
Beste lezers,

Een maand geleden wilde ik mijn contract verlengen met i300 en de IPhone 4. Hiervoor moest ik 89 euro betalen. Ik heb dit gecanceld omdat Vodafone en KPN ook de IPhone 4 zou aan gaan bieden. Het aanbod van Vodafone en KPN was niet zo aantrekkelijk en heb gister T-Mobile gebeld om alsnog mijn contract te verlengen. Toen kreeg ik ineens te horen dat ik 149 euro bij moest betalen!! En als reden voor de 66% stijging van de telefoon is dat ze vergeleken bij andere aanbieders goedkoop waren! Ze zeggen dat ze goed zijn voor hun bestaande klanten, ze zijn alleen goed voor hun eigen portemonnee!!

Gerard

Robkro 04-11-10 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gfurnee (Bericht 595915)
Beste lezers,

Een maand geleden wilde ik mijn contract verlengen met i300 en de IPhone 4. Hiervoor moest ik 89 euro betalen. Ik heb dit gecanceld omdat Vodafone en KPN ook de IPhone 4 zou aan gaan bieden. Het aanbod van Vodafone en KPN was niet zo aantrekkelijk en heb gister T-Mobile gebeld om alsnog mijn contract te verlengen. Toen kreeg ik ineens te horen dat ik 149 euro bij moest betalen!! En als reden voor de 66% stijging van de telefoon is dat ze vergeleken bij andere aanbieders goedkoop waren! Ze zeggen dat ze goed zijn voor hun bestaande klanten, ze zijn alleen goed voor hun eigen portemonnee!!

Gerard

Dit was ruimschoots van tevoren aangekondigd.

TLW 04-11-10 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gfurnee (Bericht 595915)
Beste lezers,

Een maand geleden wilde ik mijn contract verlengen met i300 en de IPhone 4. Hiervoor moest ik 89 euro betalen. Ik heb dit gecanceld omdat Vodafone en KPN ook de IPhone 4 zou aan gaan bieden. Het aanbod van Vodafone en KPN was niet zo aantrekkelijk en heb gister T-Mobile gebeld om alsnog mijn contract te verlengen. Toen kreeg ik ineens te horen dat ik 149 euro bij moest betalen!! En als reden voor de 66% stijging van de telefoon is dat ze vergeleken bij andere aanbieders goedkoop waren! Ze zeggen dat ze goed zijn voor hun bestaande klanten, ze zijn alleen goed voor hun eigen portemonnee!!

Gerard

Je vergeet dat T-mobile de iphone 4 heeft geintroduceerd met gesubsidieerde prijzen waar t-mobile geen ruk aan verdient. Dat je moet bij betalen voor een toestel is logisch het toestel is los al zon 640 euro minimaal.

Als je naar andere providers gaat kijken die er in verhouding meer geld voor vragen ( alleen vodafone dacht ik die ligt iets onder de prijs) die verdienen erop. Dat is precies de insteek van een bedrijf. Winst maken. Daar heb je gelijk in. Dat T-mobile de prijzen omhoog doen vind ik alleen maar goed. T-mobiel wil ook wat verdienen. Aangezien het een erg gewilde telefoon is. De stap van t-mobile begrijp ik zeker. Ik begrijp je punt ook. Je bent al klant van t-mobile en verwacht daarmee ook meer tegemoetkoming. T-mobile heeft vind ik netjes aangegeven dat ze de prijzen gingen verhogen , ruim 2 weken voordat het gebeurde. Is je contractperiode nou net niet in die periode, dan heb je pech. Waar ik het wel mee eens zou zijn en een betere stap zou vinden is dat ze van de bestaande klanten de prijzen gelijk hadden moeten houden. Helaas doen vele telecom bedrijven dat niet meer. Ze willen nieuwe klanten binnen halen met mooie kortingen. Bestaande klanten krijgen vaak korting op het toestel( waar de iphone een uitzondering is) niet meer op hun abbo. Wist je dat je in de t-mobile shop korting kunt krijgen met je t-mobile spaar punten. Je kunt dan je toestel met korting kopen. Dat scheelt dan weer iets. Een beetje goede verkoper zou dat ook kunnen aanbieden :)


Ik heb gelukkig nog vorige week een iphone 4 kunnen bemachtigen in de winkel voor de normale verlengings prijs van 89 - 10 euro korting 79 euries.

Stephen

_kay_ 05-11-10 02:41

Zou je dat ook in de winkel kunnen aangeven dat je korting op je iphone 4 wilt, middels spaarpunten? En om hoeveel spaarpunten zou het dan gaan? Ik heb ergens gelezen dat 1 spaarpunt ongeveer 0,02 cent was?

wouter1981 05-11-10 09:51

Je kunt op my.t-mobile.nl zien hoeveel punten je hebt gespaard. Je moet dit volgens mij wel zelf in het verleden hebben ingeschakeld. Het is inderdaad 2 cent per punt.

MarkPolo 12-11-10 15:30

Korting bij aanschaf iPhone 4 32gb icm i-150
 
Ik heb een maand na lancering (met de oude prijsstelling) mijn abo verlengt met een i-150 2 jarige contract en een iPhone 4 32gb. Volgens de oude prijsstelling betaalde je toen nog €269,95 bij voor het toestel. Ik heb echter €189,95 betaald. Ik was in de veronderstelling dat dit verschil de korting was die aan loyale klanten wordt gegeven.

Nu zeggen ze bij t-mobile tegen een vriend van me dat er helemaal geen korting wordt gegeven, en nooit is gedaan bij de iphone 4. Ook hier lees ik dat dit de ervaring is. Hoe kan ik mijn betaalde bedrag van 189,95 dan verklaren??

Is er in de eerste weken na lancering wel korting gegeven??

_kay_ 12-11-10 15:33

Dat zou ik graag willen weten, voordat ik hem volgende week ga ophalen. Scheelt toch weer wat geld.

wouter1981 12-11-10 15:42

Ik heb mijn toestel met de lancering gekocht voor 170 euro. Heb alleen korting gekregen door mijn gespaarde punten in te leveren.

MarkPolo 12-11-10 16:16

In bovenstaand geval heb ik geen gebruik gemaakt van gespaarde punten.
Ook zou leuk van t-mobile; bij het overstappen van een prive contract naar een zakelijk contract vervallen al je gepaarde punten.

danielkox 12-11-10 17:00

Ik heb de iphone 4 gratis gekregen met contractverlenging 2jaar relax online 300 voor 31 in de maand

_kay_ 12-11-10 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door danielkox (Bericht 599495)
Ik heb de iphone 4 gratis gekregen met contractverlenging 2jaar relax online 300 voor 31 in de maand


ja dan heb je relax abbo, zelf geeft tmobile aan om geen korting te geven op zowel toestel als I-xxx abonnementen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:40.