iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Wie is de boosdoener? T-mobile of Apple? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/77251-wie-de-boosdoener-t-mobile-apple.html)

wouterdabezd 09-11-10 11:42

Wie is de boosdoener? T-mobile of Apple?
 
Beste iPhoneclubbers,

Ik heb een vreemd probleem met mijn iPhone 4. Ik gebruik de 4.1 software en heb hem gejailbreakt met greenpoison. Sinds een week heb ik problemen met bellen. Een gesprek start normaal maar na enkele minuten hoort de andere persoon gekraak, hoort mij niet meer en dan valt de verbinding weg. Ikzelf hoor de andere persoon wel goed. Het gebeurt soms al na 1 minuut en soms kan ik gewoon 20 minuten bellen. De iPhone geeft tijdens de gesprekken wel goede ontvangst aan (meestal gewoon 5 streepjes). Ik weet dus niet waar het probleem ligt. Dus op een rijtje:

- ik heb wekenlang na de jailbreak geen problemen gehad
- ik heb goed T-mobile bereik volgens de streepjes
- de microfoon doet het aangezien ik soms wel normale gesprekken heb
- ik hoor de andere persoon wel goed totdat de verbinding verbreekt

Zit ik nu met een antenne probleem? of is het toch T-mobile die niet deugt?

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Heel erg bedankt voor jullie hulp alvast.

flammy88 09-11-10 15:09

probeer de iphone te herstellen en dan weer jailbreaken en als het probleem nog steeds voordoet weet je dat eht aan de jailbreak ligt

wouterdabezd 11-11-10 20:24

hey, bedankt voor je reactie,

zijn er gevallen bekend waarbij dit aan de jailbreak ligt?
ik wil hem graag herstellen alleen ik weet niet precies hoe, moet ik iets met die shsh blobs doen?

dankjewel alvast

flammy88 12-11-10 09:12

gwn aan itunes hangen en herstellen ;)

wouterdabezd 12-11-10 14:24

Dankjewel, het herstellen is gelukt, alleen het probleem is er nog steeds:mad: ligt dus niet aan de jailbreak lijkt me. ik begin aan een hardware probleem te denken. weet jij of je bij de apple store geholpen wordt als je een jailbreak erop hebt gehad? want ik las iets over een watermark dat zelfs blijft na herstellen. ik hoop namelijk dat ik de garantie dan nog heb.

dankjewel

flammy88 12-11-10 14:29

watermark is alleen voor vochtschade ze kunnen niks terug vinden van de jailbreak als je herstelt heb ;)

XIII 12-11-10 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flammy88 (Bericht 599460)
watermark is alleen voor vochtschade ze kunnen niks terug vinden van de jailbreak als je herstelt heb ;)

Waarschijnlijk bedoelt Wouter met watermark niet de vochtindicator zoals jij denkt, maar refereert hij aan dit gerucht:

Also, iOS 4.1 has new encryption technology, that will constantly check if iPhone or iPod touch, have been jailbroken. This is done by digital watermark that appears when iOS is jailbroken, and this watermark cannot be removed, even if reverted to unjailbroken status. Apple store employees will check for the watermark during iPhone service.

Vooralsnog is dit slechts een gerucht.

jemmie 12-11-10 14:58

Dit is een beetje vreemd nu in de States bepaald is dat een jailbreak legaal is.
Kan dan wel gechecked worden bij service, maar kunnen er dan niks mee.

Je zou ook eens kunen proberen om 3g uit te zetten. Het 3g netwerk wil nog wel eens weg vallen, met name binnens huis.

jeroen474 12-11-10 22:41

Of je hebt toch een defect microfoontje, dat niet goed vast zit op de print.

snoop 13-11-10 16:01

En wat gebeurd als je met de koptelefoon belt?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:29.